Jump to content

Alternator - probleme si sfaturi


boond
 Share

Postare recomandată

ESTI SIGUR CA AI VERIFICAT BINE MASA DINTRE MOTOR SI CAROSERIE ?FACE BINE CONTACT?CA EU CRED CA TOT DE LA O LIPSA DE MASA ESTE PROBLEMA VERIFICA TOT CIRCUITUL DE MASA DE LA BATERIE PANA LA MOTOR

Modificat de taz21
Nu mai scrie cu Caps Lock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mihai_mihai

    8

  • ferib

    8

  • vento-xwh

    5

  • cristi-bv

    5

Scuze ca ma bag in topic, dar am o problema...asemanatoare: cand folosesc geamurile electrice de exemplu cobor doua concomitent scade intensitatea luminii farurilor pana incetez sa mai apas butoanele.Daca dau mp3-iu la maxim nu se intampla asta.Daca am si farurile de ceata pornite parca intensitatea becurilor scade mai tare cand umblu la geamurile electrice...ce ar putea fi?

ps: nu am verificat traseul de + si - de la baterie de vreo luna si atunci totul era ok (cand am montat mp3iu).In schimb, bateria este din 2004 daca nu ma insel.Sa fie ea de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primu rand se verifica incarcarea si starea bateriei, daca retine sau nu curentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca cele observate se intampla cu motorul la relanti. Asta e ceva normal mai multi consumatori mai multa energie ceruta sistemului care duce la solicitarea alternatorului si scaderea turatiei motorului. Acum depinde si de puterea alternatorului si capacitatea bateriei. Cu cat sunt mai mici cu atat se atinge mai repede limita de echilibru de la care incepe sa scada tensiunea. Aceste fenomene sunt tranzitorii, daca in timp nu se descarca bateria nu aveti de ce sa va temeti. Totusi daca aveti consumatori electrici mari si faceti doar drumuri scurte este indicat sa incarcati bateria din cand in cand deoarece nu are timpul necesar sa se incarce. Specialistii spun ca la o pornire reusita este necesar un rulaj de 4 km pentru incarcarea la loc a bateriei, si asta fara statii de zeci de watti, proiectoare si alte minuni electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal pana la ... "scaderea turatiei motorului." Masina este echipata cu un "Regulator de ralanti". Turatiile motorului sunt citite de senzorul Hall pe delco. Deschiderea clapetei este citita de potentiometru si comandata de motoras (si intrerupta), pentru cantitatea amestecului. SAMD. Unul din senzori sau componente este murdar sau defect. Acel regulator previne scaderea turatiiei atunci cand avem consumatori, altfel atunci cand punem frana si becurile stop consuma ar scadea turatiile destul de mult. Stergatoarele le folositi? Consuma? Claxon aveti?...

Deci, a scazut turatia din oarece motive (consumatori) regulatorul (un pitic mic si negru) regleaza turatia la parametri necesari. Daca e rece, ala care reguleaza impinge de ceva sa cresca turatiile pana se incalzeste motorul? Ce ziceti? Sau alearga pana la baterie sa vada daca retine curent abuziv? Pamflet...

eXtr3m3 = ai un scurt care suge curent. Pe asta nu il mai regleaza nimeni (pe scurt). Se verifica circuitul si motorasele, posibil unul are probleme, rezistenta lor.

pac2bang = de unde ai alimentat cu tensiune? spionu are dreptate, masa ai pus? Pe langa astea verifica hall si clapeta cu tot ce tine de aceasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns.Poate fi de la motorasul defect de la geamul electric spate?...nu e demontat nu am avut timp sa il dau jos. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

instalatia electrica am pus-o exact cum era pe masina donatoare,fara lipiri si legari de fire,numai mufe.masa de la baterie am verificat-o,ii un calbu de aprox 1 metru,care duce de la baterie la caroserie prins in surub si de la caroserie la un suport de motor.de la baterie mai pleaca un fir maro care duce in habitat.alternatorul l-am varificat,incarca bine dupa cum am scris si mai sus,bateria ii aproape nou si ii plina,incarcata in timp pe masina de serivi nu pe redresor.daca are careva o schema cu intalatia electrica ce pleaca de la baterie (+/- unde duc) pentru motorul meu si fi bucuros sa o primesc,sau care are motor ABU daca poate sa faca o poza la - de la baterie unde duce.ms P.S. bateria ii de 66 A deci ar trebui sa duc tot ce-i pe masina,ma repet cand zic ca aceste probleme sunt si daca muzica nu este pornita sa zici ca rupe alternatorul/acumulatorul de tensiune

senzorul hall ii aproape nou,scanteia ii buna.din cate stiu eu senzorul citeste turatile si el "da ordin" cand sa dea scanteie si cand nu,daca ma insel astept sa fiu invatzat cum trebuie

Modificat de pac2bang
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, de cateva zile am si eu o problema, daca e bateria cat de cat descarcata si pornesc masina imi patineaza cureaua de la alternator de scoate fum :) zici ca e alternatorul blocat si apoi isi revine, am dat cu spray de gresare si tot la fel face (am dat in fata, la fulie, in spate am un capac negru si nu am acces la rulment). Eu unu banuiesc ca sunt rulmentii, am dreptate? Ar putea fii altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut!

Stie cineva ce s-ar putea intampla daca legi bateria gresit? adica +/- si invers...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima mare paguba ar fi arderea calculatorului,calculator airbag,abs,probabil bord si cam tot ce inseamna parte electronica.

Asa ca mare grija!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu, nu arzi calculatorul (calculatoarele) daca nu este pus contactul, deoarece ele nu sunt alimentate cand motorul este oprit

ai putea sa ai probleme cu restul de componente care sunt alimentate direct (in principiu cele aftermarket casetofon, statie, etc), bateria care este direct afectata, si s-ar putea alternatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

O intrebare scurta - la alternator sunt 2 componente care nu stiu daca sunt in acelasi loc sau nu si anume : regulatorul de tensiune unde se afla carbunii are in componenta si puntea de diode sau aceasta se afla in alta parte?

Am facut si ceva verificari la masina cu vag com si am constatat urmatoarele :

  • am dus turatia pana la 3000 rot/min si am o incarcare de 13.4 V
  • am aprins faza lunga si am dus din nou turatia in 3000 si am o incarcare de 12.7-12.9 V
  • manualul spune ca in aceste conditii de testare tensiunea fara consumatori trebuie sa fie 13.5-14.5 V iar la aprinderea fazei lungi tensiunea trebuie sa fie cu 0.4 V mai mare decat cea initiala.

Spuneti-mi va rog ce anume trebuie sa schimb - periile colectoare, releul de tensiune sau puntea de diode ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos regulatorul de tensiune sa verific periile colectoare si cu ocazia asta am curatat toate contactele, a crescut tensiunea de incarcare de la 13.5 V la 13.9 - 14V dar, cand dau faza lunga tot mult scade tensiunea de incarcare pana la 13.2 - 13.4 V.

Ce trebuie schimbat? Regulatorul de tensiune sau punte de diode?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu lua de baza tensiunea masurata de vagcom, masoara cu un instrument de masura. Am observat o diferenta de de cca 0,5 v intre vag si voltmetru, am masurat cu mai multe aparate care dadeau mereu aceeasi tensiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine, dar poate fi luat ca punct de reper, pentru ca ma gandesc ca are aceeasi cadere de tensiune pe traseu si la masurarea fara consumatori ca si la cea cu faza lunga pornita, oricum o sa pun si aparatul de masura pe instalatie sa vad diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, si eu am aceiasi problema la conectarea fazei lungi scade tensiunea pe la 13,2V. Ce e ciudat e ca atunci cand motorul este rece incarcarea este pe la 14.2V si cu incalzirea motorul incepe sa scada tensiunea de incarcare pe la 13.5V. Daca pornesc toti consumatorii posibili tensiunea ajunge pe la 12.3V. La relanti masina sesizeaza scaderea de tensiune sub normal si mareste relantiul dar tot nu reuseste sa creasca tensiunea si daca opresc tot consumatorii tesiunea afisata ajunge in 13,9V.

Modificat de cataIin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demonteaza releul regulator si vezi sa nu ai periile colectoare prea scurte sau colectorul tocit peste masura (am vazut alternatoare cu colectorul tocit pana la plastic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut.azi am fost sa-mi cumpar baterie pentru ca cea veche facea figuri...ajung la magazin,cumpar bateria(varta silver 61 A),o montez,si tipul de acolo pentru a-mi face garantia,incepe sa masoare incarcarea....cand,SURPRIZA :eek: incarcarea mea era foarte slaba(ceva gen 12,93 maxim).i-mi spune respectivul mecanic ca e posibil ca releul de incarcare sa fie bulit si ca este foarte scump daca i-l cumpar nou...asa ca ma gandesc sa-mi iau un alternator complet din dezmembrari...zis si facut.ajung la baiatul care se ocupa cu dezmembrarile,cumpar alternatorul(dupa ce in prealabil amandoi ne-am uitat la sistemul de prindere)si vin acasa sa-l schimb.aici alta surpriza,originalul de pe masina era cu intinzator,cel cumparat nu).il sun pe baiat,ma intorc la el sa mi-l schimbe.il schimbsi vin acasa sa-l montez.Dupa vreo ora de chin masina avea alternator"nou"...ma duc la un electrician sa vad incarcarea astuia de curios(al meu era de 60 de amperi,asta era de 70),cand BOMBA...Asta nu incarca deloc.plus ca dupa ce am scos mufa ce duce la martorul din bord,chiar daca am bagat-o la loc,cand pun contactul martorul nu se mai aprinde...am incercat sa-i dau un plus continuu si tot degeaba...acum va intreb si pe voi;ce parere aveti,ce am reusit sa stric pe la ea,si care ar fi motivul de nu incarca nici cu alternatorul asta(altul in afara de faptul ca e posibil defect alternatorul)?ce as putea sa mai verific???STIMA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica traseu de la firu care trebuie sa ajunga in bord, sa mearga

s-ar putea sa il ai pe ala intrerupt, si deaia sa nu iti incarce

releu cred ca era mai ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun,am rezolvat-o in mare parte.am schimbat alternatorul si am verificat incarcarea;oscileaza intre 13,8 si 14,6.Insa acum am vazut alta treaba;i-mi flambeaza becul de la plafoniera(doar asta,restul nu am treaba cu ele),galopeaza motorul la relanti,iar daca o tin putin turata nici becul de la plafoniera nu mai flambeaza+ca daca o accelerz pentru a schimba viteza urca in ture smucit.care ar mai fi problema acum?tin sa precizez ca am cureaua alternatorului foarte proasta si probabil cam intinsa...si cam fluiera in sarcina...ca si cum as avea turbo,ceva de genul.daca o turez pe liber acel fluierat nu se mai aude......aaa si dupa ce am pus bornele bateriei la loc(am schimbat alternatorul cu bornele scoase)am uitat sa mai adaptez clapeta(varianta fara vag-com).astea sa fie cauzele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutari!

Am si eu o problema mare...masina din semnatura acum 2 saptamani incarca 13.48-13.76....am fost la un electrician si a zis ca totul e bun la alternator si ca este din releu...am schimbat releul si incarca 14.21. am crezut ca s-a rezolvat problema dar la o saptamana cand am vrut sa verific din nou incarcarea SI surpriza...13.54. ma duc la el ii zic si imi zice ca m-a lasat bateria si poate avea scurt in ea...pun alta baterie si incarca 14.2! bateria mea o pun la masina tatalui (baterie varta de 72A cumparata de 7 luni). Dupa inca o saptamana adica ieri verific din nou....masina mea din nou incarca 13.48, iar bateria care o schimbasem si o dadusem tatei 14.65 masina nepornita de 3 zile. de la ce poate fi??? DIODE< RELEU< STATOR< FFFF bune fara scurt fara nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...m-am gandit si eu, dar de ce dispare acest consumator cand schimb bateria cu alta....

de ex ieri...bateria mea avea 12.2, masina nepornita de 2 ore la incarcare avea 13.68! am schimbat bateria cu una care avea 12.5 masina asta era nepornita de 2-3 zile si pe urma imediat incarca 14.22! peste o saptamana masina mea va avea din nou 12V in baterie iar bateria mea care acum este pe cealata masina va avea 12.65 la fel nepornita de 2 zile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu alt alternator.

Oricum vezi ca aici e aria Golf3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok multumesc, o sa caut unul sa imprumut de la cineva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!