Jump to content

Alternator - probleme si sfaturi


boond
 Share

Postare recomandată

salutare. am si eu o problema si as vrea sa sthiu cum as putea masura daca DIODELE (PLATOU DIODE ALTERNATOR) sunt de vina.

problema e in felul urmator: pun contactu dau la cheie porneste la sfert de cheie ,intre timp martorul din bord BATERIE palpaie,daca o accelerez dispare,insa dupa circa 30 secunde se opreste motorul,iar apoi degeaba vreau sa dau la cheie nu mai face nimica BATERIE MOARTA - concluzia e ca nu im incarca ALTERNATORUL.

daca incarc bateria puzin circa 5 minute sau decuplez bornele circa 10 minute se incarca puzin iara pot sa-l pornesc dupa care moare din nou motorul BATERIE MOARTA,menitonez ca bateria este NOU NOUTA...... pe alt vehicul merge perfect.

m-am documentat puzin si am inteles ca mai mult ca sigur sunt DIODELE din alternator ele se pot masura sau repara ???

poate fii de vina si altceva ca nu incarca ALTERNATORUL ???

de exemplu : REGULATORUL de la ALTERNATOR ??

un sfat ce pot face ....cativa pasi

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mihai_mihai

    8

  • ferib

    8

  • vento-xwh

    5

  • cristi-bv

    5

Verifica ca bornele de la masina sa fie curate si stranse bine,pe borne se depune calamina si nu mai fac contact bine,din ce spui tu ai un contact slab undeva,cand ti se opreste si dai din nou la automat nu mai ai curent deloc,bordul se aprinde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alternatorul are pe rotor o singura bobina alimentata prin doua inele de cei doi carbuni cu tensiune continua , alimentarea rotorului fiind reglata de catre releul regulator, ea generind un cimp magnetic constant, care se roteste cind se invirte rotorul ...

statorul alternatorului are trei bobine, fiecare bobina dind curent alternativ la rotirea rotorului, curent care este redresat de cite doua diode si transformat in curent continuu ...

curentul dat de bobine se insumeaza ... asa ca daca fiecare bobina da maxim 10amperi (intre sapte si treisprezece amperi este valoarea cea mai intilnita ), rezulta curentul total capabil al alternatorului de 30amperi...

daca se arde o dioda de exemplu, ramin doua bobine care mai dau curent, deci maxim 20 amperi, chiar daca tensiunea este tot 14,5volti....

cind consumatorii cresc si maximul capabil al alternatorului nu mai face fata, va scade automat si tensiunea de incarcare....

Acum ca am batut cimpii, ca sa masori diodele trebuie sa le izolezi (adica sa le scoti din punte, sau sa dezlipesti legaturile dintre punte si bobinele statorului) si sa le masori cu un ohmetru, intr-un sens razistenta foarte mare, in celalalt in jurul a 500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspunsuri.

"mihai_mihai" - bornele sunt curate totul okay ,problema este ca num vine curent deloc la borne.dupa ce se opreste masina degeaba vreau sai dau la cheie nu mai porneste nici macar nu invarte deloc,in bord se aprind luminile foarte foarte slab pentru ca nam tensiune suficienta,masurat cu ohmetru.

"lucian.1950" - azi am sa desfac diodele de pe alternator sper sa reusesc ca nu prea am gasit pe net poze orientative pentru desfacerea lor si sa le masor cumva.....apoi revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai spunea-i ca bateria este nou, nu umbla la diode,atat timp cat bateria este incarcata masina trebuie sa porneasca,din ce ai spus tu daca pui bateria pe alta masina ea se comporta normal,eu sunt de parere ca ai un contact slab undeva,verifica legatura la masa a bornei - .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da bateria este noua,pe alta masina merge perfect fara orice fenomene ciudate,nu am desfacut ca parca e capsata sau nu sthiu eu cum sa desfac de pe alternator DIODELE.ce am patit azi e ca am pornit masina si am deconectat BORNA + de la baterie si a functionat aprozimativ 1 minut masina fara baterie conectata dupa care a murit,iam dat a doua cheie a pornit am vrut so deconectez din nou borna insa sa oprit din prima am observat ca uneori merge incarcarea de la alternator iar uneori nu merge,am dat cu un sprei de contact peste tot pe unde am putut insa nimica nu s-a schimbat,am luat ohmetrul sa masor sa vad cand merge si cand incarca mai mult de 12,68 V la 3000 rpm nu scoate.........oare sa cumpar un REGULATOR ? o fii de acolo ? poate fii cauza si din panoul cu sigurante cumva ? alte sugestii ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si mufa mica care intra in alternator - pe unul trebuie sa ai cat incarca alternatorul si pe celalalt 2-3V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

okay am sa verific sa vad daca am cele spuse de tine "b-66-six" ,dar la mine mufa aia mica are doar un singur conector defapt o singura mufa .

in alternator intradevar ca sunt doua dar ce bagi in el are un singur pin si o singura cablu merge la el........e normal mentionez ca asa mia functionat masina de ani de zile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

firul ala e problema. Am vazut ca la unele golfuri e un singur fir (benzinareleau deobicei au un singur fir, pt ca la diesel celalalt fir merge la turometru),. Scoti mufa, si cu motorul pornit masori tensiunea intre el si masa. Trebuie sa ai o tensiune acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa regulatorul de reancarcare,vezi ca este prins in doua suruburi si vezi in ce stare sunt carbunii si colectorul rotorului(locul pe care calca cei doi carbuni),vezi sa nu fie uzat de tot si vezi ca regulatorul are un contact care apasa pe o clema de la alternator vezi sa nu fie oxodat acolo,curata cu sprey de contacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"b-66-six" - da,este vorba de un beniznar masina din semnatura 1.6 ABU.azi dupa masa am sal masor sa vad ce tensiune am acolo,

in cazul in care o sa am tensiune sau nu o sa am urmatorul pas care ar fi ???

"mihai_mihai" - regulatorul am reusit so dau jos ,periile/carbunii sunt in stare foarte bune adica aproximativ 1 cm,contactul respectiv chiar lam curatat ieri cu spray chiar daca nu era oxidata. ( puntea cu diode am vrut sa-i dau jos dar nam reusit ca erau capsati cu niste papuci,un fel de papuci din cupru ,dar nu umblu la ele,ca poate is bune si sa nu fac mai mare paguba).

revin dupa masa cu noutati...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit mai devreme ca cineva a desfacut borna la baterie dupa ce a pornit masina ... SA NU MAI FACI ASA CEVA ca ai mari - mari sanse sa prajesti electronica din masina... alternatorul incarca peste 14,5V, mult peste daca nu are o sarcina pe el ...

cauzele pentru care uneori incarca, uneori nu, sint de cele mai multe ori cele spuse de Mihai ...

curata bine, vezi sa se miste liber carbunii, curata cu un smirghel fin si inelele colectorului daca poti ... mai vezi ca la cablurile groase, in marginea sertizarii in papuci ( prinderii) din cauza vibratiilor se rup din litele (firele) conductorului si atunci scade drastic sectiunea utila, deci curentul care poate trece prin el....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai ajuns la diode de ce nu le masori cu ohmetrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare din nou,am revenit fara vesti bune :wacko: .de curatat am curat peste tot unde se putea. pai de masurat diodele nu sthiu cum trebuie mai exact plus ca am inteles ca tre sa le dezlipesc si ase sa le masor pai e cam complicat atuncea im prind urechile acolo....din pacate numai incarca deloc alternatoru tot lam chunit azi dar fara success...............maine credca vizitez o dezmembrare poate ma inteleg cu ei la un alternator pt. test cel puzin.apoi revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa dai diodele jos ca sa la masori,le poti masura acolo,ai 6 diode 3 pe bara de plus si 3 pe bara de minus masori pe fiecare bara in parte,plusul este surubul gros pe care vine prins firul cel gros,iar minusul este carcasa,acum trebuie sa stii sa masori si o dioda,ea conduce curentul intr-o singura parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa intreb inca ceva ,poate e o intrebare stupida dar ma-rog......teoretic daca conectez 12V pe surubul cel gros aia e plusul deci conectez 12V iar pe carcasa lui pe minus direct de la acumulator curent,nu ar trebuii sa se invarta ALTERNATORUL ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,el oricum are acolo 12 ca acel fir vine direct de la baterie iar carcasa are minus prin legatura bateriei la masa masinii,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te apuca sa faci minuni din-astea... alternatorul nu este dinam ca sa fie reversibil...

Si alt sfat, inainte de a cumpara alt alternator, mergi la un service sa ti-l verifice pe al tau, nu poate sa coste asa mult o constatare... nu te duce la o reprezentanta, du-te la un service normal...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare din nou. multumesc de sfaturi si inainte sa apelez la un service as mai vrea sa verific ceva.............va-rog sa-mi scuzati intrebarile stupide insa eu am mai multa incredere in voi decat in electricieni de la noi.

deci ce am observat astazi este in felul urmator: am conectat ohmetrul la bornele de la acumulator,nu am pus nici un fel de contact si a inceput sam scada voltajul de la baterie drastic in 20 secunde a scazut sub 10V,am dat jos cablul + care este prins pe alternator ca sa ma asigur ca de acolo vine problema(consumatorul),dupa ce am deconectat acel cablu de pe alternator (surubul acela gros) a inceput sa urce voltajul incet,cum il conectez acel cablu scade drastic voltajul.

eu trag concluzia ca la alternator este ceva in scurt va-rog sa ma corectati daca nui asa.dupa aia am observat ca REGULATORUL DE TENSIUNE se incalzeste foarte tare,am desfacut cele doua suruburi cu care este prins pe corpul alternatorului si lam dat jos,dupa ce am dat jos acel REGULATOR DE TENSIUNE chiar daca este conectata curentul defapt cablul la surubul cu plus de pe alternator num scade tensiunea deloc.

voi ce parere aveti o fii REGULATORUL defect ca se si incalzeste foarte tare ??? sau poate fii in scurt chiar si alternatorul sau chiar diodele ? si de la ele sa se traga incalzirea regulatorului .

astept parerile voastre..........oricum daca totul e okay pe luni primesc un alt alternator in proba.................multumesc de ajutoare

Modificat de ferib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te pricepi cel mai bine da alternatorul jos si mergi cu el la un electrician,asa pe ghcite sigur te vei cheltui mai multu bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Poate ma lamuriti si pe mine ce rol joaca conductorul subtire care duce la alternator. Am scos mufa din alternator si am 12V cu masa si catre alternator si pe conductor. In timpul functionarii motorului nu se simte nimic daca deconectez acel conductor si nici nu imi apar erori in bord.

Si inca o intrebare - m-am uitat pe la toate magazinele online de piese auto si nu am vazut sa comercializeze cineva puntea de diode. Unde se poate gasi de cumparat?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Am un golf 3, 1.8 GT cod motor ABS si de curand s-a stricat alternatorul si a fost reparat intre timp si a venit momentu sa-l pun la loc pe masina dar numai reusesc deloc. Clar gresesc eu pe undeva dar nu-mi dau seama cum sa-l asez pe pozitie si sa repun curea pe rotorul (daca asa ii spune) alternatorului. Stiti cumva sau exista vreun tutorial cu pasii pe care ar trebui sa-i fac pt remontarea alternatorului. Bafta

 

PS: Foloseste functia Search inainte de a deschide un topic.

Modificat de taz21
Topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai modelul cu arc sub el? Daca da, prinde-i surubul de sus (strans la mana) si apoi trebuie sa faci o parghie intre alternator si suport cu o teava si sa te apesi in jos ca sa poti pune cureaua.

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. E modelul cu arc. Am incercat prin apasare cu mana dar momentan nu prea am avut sanse sa pun cureaua. Multumesc pt sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cu mana nu vei reusi.  Fa asa cum ti s-a spus, cu un levier mai lung.

Ideal sa te ajute o persoana care face parghia si tu te ocupi de curea.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!