Jump to content

Alternator - probleme si sfaturi


boond
 Share

Postare recomandată

din momentul achizitonarii masinii adica anul trecut prin august am un sunet mai ciudat la motor.in urma cu o saptamana aam fost la un mecanic cu o masina si daca eram acolo l-am rugat sa se uite si la masina mea si sa imi spuna de unde se aude acel zgomot.cu un "stetoscop" mai rudimentar mi-a verificat in zona aceea ce se aude.a spus ca ar fi rulmentii din alternator si pe langa aia ar fi si un pic pompa de apa dar nu e aia care scoate zgomotul.s-a mai intalnit cineva cu o asemenea problema???

m-ar interesa daca v-ati mai izbit de aceasta problema niste sfaturi si poate costu reparatiei.

ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mihai_mihai

    8

  • ferib

    8

  • vento-xwh

    5

  • cristi-bv

    5

uite aici a fost discutat subiectul: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=21734

daca esti sigur ca se aude de la alternator atunci rulmentii sint vinovati (daca e un huruit) sau cureaua (daca scartaie)

la mine tot asa era un zgomot caruia nu puteam sa-i stabilesc locatia: alternator, pompa apa, pompa injectie.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dupa ce am citit cum se verifica alternatorul, cineva spunea ca daca scoti borna parlesti ECU. Ei bine imediat mi-a picat fisa . Eu cand am cumparat masina, fostul proprietar mi-a zis sa mai astept cateva zile pana ii pune alt grup de diode la alternator deoarece s-a ars din cauza ca a schimbat bateria veche si pe cea noua a pus-o cu bornele invers "desteptu' de gineri-su" . Si va dati seama daca a schimbat polaritatea s-a ars grupul de diode a alternatorului.

Din aceasta problema eu am tras o concluzie...daca s-o fi ars si altceva in momentul ala...e posibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu a pus contactul a scapat doar cu alternatorul dus. In cel mai bun caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu probleme cu alternatorul. intrebarea mea ar fi: se potriveste alternator de benzinar la motor pe motorina? (eu am masina din semnatura) ma refer la modul de prindere nu la cat curent scoate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate stiu se potriveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate stiu se potriveste.

mi-ar fi de folos sa stiu exact daca se potriveste ca sa nu iau vreounu si sa nu am ce face cu el :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detalii masina! Cod motor, anul? Tip alternator bosch sau valeo? E acelasi alternator la diesel si benzina totul e sa fi atent la sistemul de prindere. La benzina sunt trei tipuri de prindere.

Modificat de cristi-bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detalii masina! Cod motor, anul? Tip alternator bosch sau valeo? E acelasi alternator la diesel si benzina totul e sa fi atent la sistemul de prindere. La benzina sunt trei tipuri de prindere.

masina e cea din semnatura cu motor de 1.9 TD cod AAZ. stiu ca e alternator bosch si scoate 70 A. si inca ceva: se potriveste cel valeo in loc de cel bosch sau e mai bun cel valeo?

Modificat de vento-xwh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alternator cod 028 903 025 G s-a pus pe motorele AAM, ADY, AEX, ADZ, AEP, AFT, AAZ, 1Y, AGG, AEK si ACC. Sunt motoare diesel si benzina.

Cod alternator valeo 030 903 023 F . Ca prindere sunt la fel dar s-ar putea la valeo sa fie alta mufa pentru firul de bec de la bord.

Modificat de cristi-bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru informatie poate imi va fi de folos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele astea mi s-a aprins becul de a baterie, semn ca alternatorul numai incarca. Am luat legatura cu un electrician, bun zic eu. Recomandat de tatal meu. (omul repara "mertanele" de la RATB...deci va dati seama ca nu e unu' oarecare) A facut el niste masuratori pe acolo si mi-a zis ca regulatorul e dus. Am cumparat unul nou, 75 de lei, ce e drept nu original. L-a pus...nimic, diodele erau si ele. Am cautat azi in vitan ca disperatu' punte de diode si nu am gasit nici noua si nici second. Mergand prin aglomeratia din vitan am vazut niste borduri de G3 asezate frumos jos. Il intreb pe baiat daca nu are cumva si puntea de care aveam nevoie. Mi-a zis ca nu vinde pe bucati, daca vreau tot alternatorul. L-am luat. L-am dus electricianului si nu se potrivea la prindere din cauza unei gauri. Mare necaz si nervi pe mine. Omul ca sa ma calmeze a spus ca ia puntea de pe cel cumparat si o pune pe al masinii...in fine. A facut si aceasta operatiune, il pune pe masina...becul tot aprins. Dai si injura , verifica , masoara (el) il da jos a treia oara si constata ca si rotorul era "impuscat" noroc ca cel care a fost pe masina era in stare buna. I-a pus si rotorul, il pune pe masina...Becul stins. Din nou face masuratori, tot nu incarca. Deci regulator nou puntea de diode , rotorul si statorul impecabile. Becul nu se mai aprindea nici cand puneam contactul. Dilema mare. Toti ne intrebam ce sa fie. Ce credeti? Regulatorul cel nou nu era bun de nimic. Tot ala de pe alternatorul pe care l-am cumparat azi din targ m-a salvat.

Asa ca mare grija la piesele "noi" pe care le cumparam ca de fapt nu sunt bune de nimic. Am ajuns la concluzia ca mai bine cumpar piese originale decat sa dau banii pe toate rahaturile facute in China sau in Turcia.

Am scris acest "roman" in speranta ca il va citi cineva si pe viitor sa va ganditi daca intampinati problemele care mie mi-au dat mari batai de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat sa te apuci sa cauti ca disperatu piese din alternator, care sunt oricum o carutza de bani mai bine iti iei unul intreg second din dezmembrari. Eu asa am facut kiar saptamana trecuta...150 de lei am dat...si merge boboc

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai luat pana acum piese second si mi-era teama sa nu iau unul tot la fel de "bun" . Dar am vazut ca nu e asa. Eu am dat 200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine problema a fost rulmentul si carbunii si deocamdata merge dar ziceau "priceputii" ca si rotorul e cata bulit dar vad ca merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ca sa reinviu subectul daca fierbe bateria ce anume s-a defectat la alternator regulatorul , diodele sau ambele?

Modificat de Brighidau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de incarcare, iti incarca prea mult. Cand se ard diode nu mai incarca deajuns sau chiar deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica totusi incarcarea ,poate fii bateria de vina, eu asa a-m patit ,era bateria veche

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e noua acum 2 luni am schimabt-o , deci inseamana ca e releul.Ma gandesc ca de vina sa fi fost bateria e de 70A pentru motor 1,6 benzina iar alternatorul e un bosch tot de 70A.

Cunoasteti o metoda de a verifica releul la rece, adica dat jos de pe alternator ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bateria e buna nu are treaba ca e de 70Ah. Incearca cu un alt releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca releul a crapat de batranete , imi era frica sa nu fie bateria prea mare care a produs defectul pentru ca maine vreau sa il schimb si sa nu il strice si pe celalat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut alternatorul si am gasit o dioda in scurt acum nu stiu daca releul avea ceva, ca am transpalntat puntea si releul de pe alt alternator aproape identic am facut si cateva poze si o sa pun un fel de "how to"cum se face asta pentru ca e destul de simplu si ,merge perfect m-a scutuit de ceva banuti buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. saptamana asta plec in germania de unde am de luat un golf 3 din 1993 1.4 60 cp. trebuie sa-i schimb alternatorul si nu prea am cunostinte de mecanica.as dori sa aflu care este procedura, ce chei imi trebuie la mine si cum intind inapoi cureaua??? si nici stergatoarele nu merg, sa fie o siguranta sarita?? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la 1,4 dar banuiesc ca trebuie sa fie ceva asemanator ca la 1,6. La mine a fost chiar simplu.In primul rand iti trebuie o surubelinita cu cap drept ca sa dai jos apratorea de plastic de la curea, sunt niste saibe de tabla crestate care trebuie sa le invarti pe un filet (cand le pui la loc doar le impingi).

Ca sa dau jos cureaua eu am folosit o cheie inelara cu cot de 15 sau 16 care am pus-o pe surubul de pe intinzator si am impins in sus. Dupa care pt cele 2 suruburi ale alternatorului o cheie tubulara de 13 si cu un levier scoti afara alternatorul. In rest trebuie sa dai jos roata dreapta si sa desfaci firele de pe alternator.E o treaba de jumatate de ora dar e bine sa ai un set de chei tubulare cu cliket si un set de chei fixe un patent si o surubelnita le gasesti in germania la orice magazin tote sub 20 euro.Mare atentie cand pui la loc cureaua sa ti cont pe ce caneluri a fost inainte si sa deconectezi bateria inainte sa te apuci de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina este cea din semnatura,un vw vento motor ABU 1.6 din 1993.problema ii urmatoarea: mi-am instalat geamuri si oglinzi electrice,si cand gemurile ajung la tura maxima jos/sus scad turatile la motor cu 100-150.am si sistem audio format din mp3 6 difuzoare+statie plus lada bass.daca dau tare la fel face,scade turatia motorului.geamurile indiferent ca sunt cu muzica pornita sau nu tot asa fac.si cand duc volanul maxim stanga/dreapta iara scade turatia,si daca tin asa fortat chiar moare motorul si motorul nu mai trage,parca merge infranat (nu ii ca am verificat).am mai verificat masa ce duce de la borna la caroserie si motor,face legatura...ce sa mai verific?ceva idei?incarcarea ii buna,14,3 fara nici un consumator,si daca pun aprind toti consumatori (faruri,avari,lampa interioara,caldura) scade la 13,6 si se simte parca la motor.bateria este aproape noua si este incarcata...

Modificat de taz21
Nu trebuia sa deschizi topic nou
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!