Jump to content

DIY - reparatie jante


Jacku
 Share

Postare recomandată

Si eu am avut aceasi problema cu jantele,se exfolia si arat rau,am cumparat un decanol unguresc,si in 10 min lacul vechi sa dat jos de tot,arata mult mai bine,acuma caut pe cineva din zona mea sa le de un polish pe buze,ai putea incerca si tu cu decanol,asta in caz daca nu ai si vopsea sub lac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna solutie atat ca anduranta cat si calitate(look) este sablare si vopsire in camp electrostatic.

Modificat de Guadalcanal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nici nu se compara cu vopsirea clasica. In schimb, nu multi au tehnologia necesara realizarii acestui tip de vopsire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa se considere reclama dar pentru cei care nu stiu se poate vedea aici ce inseamna o reconditionare(in anumite limite), sablare si vopsire in camp electrostatic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

O fi buna vopsirea in camp electrostatic, dar pretul mi se pare cam mare(400-450 lei/set), in timp ce eu cu 100-120 lei mi-am reconditionat jantele si rezista destul de bine lacul pe ele, la inceput am avut emotii cand am dus masina la spalatoriile astea cu spuma activa, apoi am bagat-o si la cele cu perii , rezista cel putin deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pe mine ma tenteaza sa reconditionez jantele oem, dar ma gandesc ca poate nu vor tine mult pe drumurile noastre pline de pietris si praf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut all... ma poate ajuta si pe mine cineva sa-mi spuna de unde pot lua acel kit de jante care ajuta la repararea zgarieturilor adanci.... ,,,, ms anticipat ,,,

Modificat de shobyyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am terminat ieri polishul la jante,au iesit destul de bine zic eu,acuma sa vedem daca nu o sa faca coroziune cu timpul,se poate vedea un pic mai sus cum aratau inainte

post-43313-0-99396700-1326007717_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la prima spalare la spalatorie cu spuma activa o sa se duca dracu luciul....incearca sa le dai las...dar curata-le bine de pasta de polish ca o sa se umfle lacul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

vladucu: ce lac?nu se poate da lac peste polish?cel putin eu nush la noi pe nima care sa faca asta doar in fabrica dau ei nush cum!

Citeste si respecta prevederile regulamentului privind scrierea in limba romana!

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa va anunt prin vara cum tine polishul,eu nu prea cred ca nu o sa tina,am folosit o pasta destul de buna zic eu,anume pt asa ceva,am vazut mai multe tutoriale pe youtube cum se face asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi la orice spalatorie,cand va da cu solutia lor de jante automat iti va distruge polish-ul...stiu fiindca am patit si eu asta,il matuieste de nu se vede!eu am folosit autosol si ma tinut cam 3 luni fara probleme pana sa merg ca nebunu la spalatorie...:))

Dar pentru a evita asa ceva iti recomand sa mergi sa speli doar in omv!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu autosol am folosit,totusi ma gandesc sa le lacuiesc cumva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva un mester in iasi care poliseaza jante din aluminiu Am un sert jante stilauto sr500/15 buza si spitele sant exfoliate si au pete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

In primul rand felicitari pentru ce ai facut, foarte tare...

voiam sa te intreb de unde ai luat acel chit de aluminiu si cat a costat.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Desi a trecut aproape un an si pe mine m-ar interesa unde se gaseste chit de aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna seara.

 

janta-santa-monica.jpg

 

Jante de pe un Golf 4, Santa Monica, cu lacul exfoliat: Ce e de facut?

Modificat de twilight
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Trebuie sablate si revopsite, preferabil in camp electrostatic. Jantele sunt "diamond cut", asa ca daca vrei sa iasa exact la fel trebuie sa gasesti un atelier unde  se poate face acest procedeu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Gasesc sa reconditionez un set jante in Bucuresti la un pret mai mic?adica jantele arata foarte bine doar ca au fost exploatate taraneste,miliarde de zgarieturi fine,atins cu cheia de desfacut prezoane....Practic trebuie vopsita partea exterioara.Pot sa le fac cu spray,am mai facut altele in  trecut dar ce nu imi iese lacul,oricate straturi as da nu iese asa gros,lucios cum iese la vopsitor si uscat cu cuptor.Probabil nu am folosit nici mare scula de lac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut, eu am reconditionat acasa 2 seturi de jante din aluminium, imi pare rau ca nu am poze, hard-ul pe care erau l-am formatat din greseala era si cam gata, nu s-a putut recupera mai nimic ... Dar din experienta mea as dori sa va povestesc cum am facut ... Primul set de jante erau in stare ok, putin lovite dar nu mi-am facut griji pentru ca le folosesc pe timp de iarna . 

Le-am curatat foarte bine de mizerie, dupa care am mascat cauciucul si ventilul. Am smilgheruit cat sa se matuiasca un pic lacul care era dat dupa care le-am curatat de praful facut de lac. Am cumparat 2 spray-uri de grund Duplicolor si am aplicat 2-3 straturi pe fiecare janta. Dupa ce s-a uscat grundul am aplicat cam 4 straturi de vopsea la spray tot Duplicolor, aici au intrat din ce mai tin minte cam 4 spray-uri dar mi-au mai ramas cam in fiecare cate un sfert de vopsea. Dat in strat subtire, primul, al doilea un pic mai gros, al treiea mai subtire si ultimul la fel subtire. Straturile le-am dat cam la o jumatate de ora o ora intre, fiind si cald afara 25 grade ceva de genul ... Dupa ce s-a uscat bine vopseaua am dat 2 straturi de lac pentru jante ( nu mai stiu denumirea ) ... la final au iesit asa si asa ... Eram multumit si nu prea. Nu prea din cauza faptului ca lacul avea un efect de coaja de portocala dar nu era, avea o textura care nu era fina ... in fine le-am lasat asa ... Dupa prima vara de mers cu ele, cand le-am dat jos, am observat ca pe 1 din ele de la pietricele sarise lacul cu vopsea cu tot :)) ... Le-am curatat din nou pe toate si am mai dat inca 2 straturi de vopsea peste lacul acela si cam 4 straturi de lac peste ... Intre timp am cumparat alte jante pe care le voi folosi pe timp de vara. " Iarna " aceasta am mers cu primul set pe care l-am vopsit si nu am mai avut probleme. 

 

Al doilea set sunt niste jante Borbet pe 16" cumparate second hand. Pe alocuri prezentau zone unde lacul era exfoliat ... Ele fiind din alumium si dat lac peste. Am cumparat Decapant din Dedeman Kober Dk500, cu intentia sa dau lacul jos si sa le refac ... abia a miscat lacul din loc ... Am dat vreo 4 straturi cu pensula si abia abia incepea sa il ia ... In unele zone nu isi facea efectul, in altele da ... Intr-un final am reusit sa dau lacul jos in proportie de 90-95% de pe janta, am smilgherut-o, am dat grund tot asa 2 straturi si dupa vopsea si lac ... Trebuiau sa iasa ca si culoare Gun Metall ... numai ca au iesit Gun Metal Maro :)) . Le-am lasat asa si am rulat cu ele din august 2020 pana in noiembrie 2020 ... la fel de la pietricele si de la pistolul care il folosesc la vulcanizare a sarit vopseua ... 

 

In timp ce le decapam de lac, am testat o metoda care s-a dovedit mai eficace decat decapantul folosit. Am cumparat o chestie rotunda pe care o prinzi la bormasina si se ataseaza prin scai smigher rotund ( nu stiu cum se numeste ), cu vreo 4-5 discuri de smigher am reusit sa dau mai repede lacul jos, folosind de la granulatie mare 100 pana la 800 pot spune ca aproape le faceam polish :D . Cred ca acel decapant nu era destul de puternic pentru lac ... Acum ca am vazut cum a iesit si culoarea le voi reface, dar le duc la un prieten sa le vopseasca cu pistolul si sa dea strat de lac 1k sau 2k. Lacul din spray-uri nu are intaritor si sare imediat daca nu dai mai multe straturi, cel putin asta am observat. 

La jantele din aluminum se poate folosi chit auto pentru umplerea eventualelor lovituri, am dat pe ele si nu sunt probleme ... Iar pentru julituri la buza se poate folosi smilgher de granulatie 80, au in Dedeman pe la smighere pe acolo, perie abraziva lamelara care se poate atasa la un rotopercutor dat pe mod de bormasina si smigherui foarte bine. Roto are putere mai mare de rotatie fata de o bormasina normala. 

 

Vazusem ca postase un baiat cum ca la spalatorie i-a dat lacul jos solutia. Da este posibil, la spalatorii se foloseste acelasi detergent dar in dilutii diferite astfel inmuindui sau intarindu-i puterea de curatare. Eu am dat pe cele de iarna cu solutie de spalat uleiul si vaselina si ce mai e in compartimentul motor si ataca, decoloreaza... De atunci nu am mai folosit nici o solutie decat cea care e la fise si cu care dai pe masina, spuma aceea ... eventual spal doar jantele mai des daca e. Praful facut de frane se ia mai repede daca sunt spalate rotile mai des. Conteaza si pe unde mergi dar na ... 

 

Am vrut sa le duc la sablat dar din ce am citit, faptul ca lasa urme ... mai bine folosesc decapant, eventual si smilgher si cam asta e ... Asta in cazul in care janta nu are spite sau are forme complexe si te chinui .. cu smilgher daca decapantul nu face fata ... 

 

Cand le vopsiti mai ales daca sunt din aluminium sa nu dati pe partea unde se prinde roata de butuc, acolo se curata usor cu smilgher sau decapant ... este ideal ca suprafata sa fie cat mai plana si curata ... 

 

In concluzie, daca le vopsiti la spray auto aveti grija pe unde mergeti si cu ce spalati jantele. Sunt foarte multe clipuri pe youtube cu reconditionari de jante la spray facute de baieti de prin america dar multa lume nu ia in calcul clima ... Clima lor e diferita fata de a noastra, ei au 20-30 de grade tot anul si ceva ploi, plus ca au strazile curate ... si asfaltul bun . La noi din primavara pana in toamna ai temperaturi de la 10 la 35-40 de grade, drumuri care se asfalteze la an, praf cu dumiumul ... 

Daca vreti sa folositi jantele vopsite la spray iarna eu zic ca da, merge chinuiala, iarna majoritatea avem niste jante mai uratele, mai atinse ... merge ... Dar pe timp de vara, ar trebui reconditionate cam la 2 ani sau camp electrostatic sau vopsitor bun, care are cuptor ( nu cred ca le afecteaza caldura degajata de cuptor ), cel putin 2 straturi de lac cu intaritor, atat pe exterior cat si pe interior si cam asta ar fi ... 

 

Ca idee daca tineti la jante dar nu prea aveti timp sa stati sa le bibiliti mereu, sa le curatati ... Vopsitile culoare inchisa, gri inchis, negru eventual ... Pe culorile acestea praful de la frane nu se va mai observa ... Mie imi place culoarea Gun Metal si de asta le-am vopsit asa, dar am vazut ca sunt prea inchise, in contrast cu, culoarea gri a masinii, dau impresia ca jantele sunt mai mici si acum cand le refac, caut o nuanta mai deschisa un pic ... 

 

Am gasit 3 poze :D Cele rezemate de gard sunt cele de iarna si cele de pe masina sunt de vara !!! 

20190310_100313.jpg

118614772_1588754317961193_8414786949888923221_o.jpg

jante2.jpg.a1a37c821b39c4e7b6a94d80d92f252e.jpg

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce nevasta-mea si-a bagat ceva la propriu intr-o janta de aluminiu de pe Audi, lovind o bordura. Am cautat pe net cum pot sa o repar si am dat peste un produs de la Presto. Atasez un filmulet, am procedat la fel si am adus-o cat de cat la starea originala. La primavara trebuie sa  o dau jos si sa o fac perfect, de lucrat am lucrat cu roata pe masina si la slefuit nu am reusit sa o aduc la forma initiala, ideea e ca functioneaza perfect.

Setul contine un spray de culoare, un spray de lac, hartii abrazive cu 3 sau 4 granulatii si tubul cu mastic.

Se curata locul cu degresant, se slefuie cu hartia abraziva cu granulatie mare, se taie o bucata din mastic, se "framanta" pentru a se amesteca cele 2 componente (are un intaritor in el), se pune pe zona afectata si se incearca sa se preseze fara prea multe denivelari (dupa ce se usuca este tare si slefuirea dureaza mult daca sunt denivelari mari), se lasa o ora la uscat, se slefuie cu granulatie mica pana iese la nivel, se matuie cu granulatia mai mica si apoi se matuie cu granulatia cea mai mica, se curata zona, se da cu culoare, se lasa la uscat si apoi se da cu lac.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, se gaseste la noi in tara ? Sau in afara ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bun, doar ca mi se pare cam scump ... daca ai doar o julitura din punctul meu de vedere nu merita, dar daca ai mai multe, sau una mare de la bordura da ... 

Eu mi-am cumparat cauciucuri cu protectie pentru janta, au la buza cauciucul iesit cam jumatate de centimetru in afara jantei. Vom vedea la vara, desi mereu las cam 10cm fata de bordura ... Dar se intampla ... 

Multumesc ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!