Jump to content

Motor 2.0 Benzina - Nu porneste


zonkkk
 Share

Postare recomandată

Am cumparat o Skoda Octavia din 2001, motor 2000cmc, 115CP.

Am plecat de la vanzator si am condus vreo 10 km, pana am gasit o statie de benzina sa bag ceva benzina.

Cand am vrut sa plec, motorul nu a mai vrut sa porneasca.

(Am pus benzina de 95)

Am verificat sigurantele si se pare ca am avut arsa siguranta nr. 44 (10Amperi) Engine Electronics. Am inlocuit-o si am dat sa pornesc, siguranta s-a ars instantaneu.

Am pus una de 25 de amperi, si a pornit motorul pentru vreo 5 secunde dupa care s-a ars si motorul s-a oprit.

Cum se poate sa fi mers, dupa care sa se arda, si sa arda toate sigurantele pe care le-am pus dupa aceea?

Masina a stat in garaj la fostul prorietar 1 luna, fara sa mai umble cu ea. Cand am mers in test cu ea a pornit fara probleme de vreo 5 ori.

Din ce cauza se poate siguranta aia in halul asta?

V-ati mai intalnit careva cu ceva asemanator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-am informat gresit.

Siguranta care se arde e siguranta nr. 29: engine electronics, ignition. Valoarea de 15 amperi era corecta.

Greseala vine de la faptul ca manualul era pentru masina cu volan pe partea stanga, si cea care am cumparat-o e cu volan pe partea dreapta, si exact in partea cealalta mai e o siguranta nr. 43 de fapt (nu 44) care e tot engine electronics si trebuie sa fie de 10.

Deci ceva sfaturi? Opinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un scurt la bobina de inductie (sau, pe circuitul de alimentare al acesteia).

Pe viitor, nu mai pune sigurante de valori mai mari decat cele prevazute. Risti sa strici si mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu ultimele noutati. Siguranta se arde cand pun contactul, nu cand vreau sa pornesc motorul.

Deci unde ar putea sa fie scurtcircuitul? La ce sa ma uit?

Daca s-ar putea ca un moderator sa schimbe titlul si sa mute topicul la Skoda Octavia ar fi bine. Nu are legatura cu motorul. Siguranta se arde cand pun contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce daca se arde cand pui contactul si nu cand pornesti motorul?

Plusul(+) din F29 se duce in ECU si in transformatorul pentru aprindere (bobina). Un scurt in ECU ar fi mai greu de presupus ca fiind cauza...oricum, ar fi destul de urata treaba. Eu mizez in continuare pe bobina/transformator sau, pe circuitul (firele) de alimentare ale celor doua (ECU + transformator).

"Daca s-ar putea ca un moderator sa schimbe titlul si sa mute topicul la Skoda Octavia ar fi bine. Nu are legatura cu motorul. Siguranta se arde cand pun contactul "

1.Cum adica, nu are legatura cu motorul? :D

2.Topic-ul ramane aici, deoarece motorul in discutie nu se regaseste doar pe Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cumva siguranta de la pompa de benzina? daca e pompa de benzina in scurt, la punerea contactului iti arde siguranta instant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zabin - omul a spus destul de clar: "Siguranta care se arde e siguranta nr. 29: engine electronics, ignition. "

Un singur amanunt poate ar mai trebui...codul motorului sau, sa ne spuna daca are 1 traf. de aprindere(bobina) sau, bobine pe fiecare cilindru.

In functie de acesta, ar mai putea fi "engine control relay" (K46, conf. Autodata)... in cazul motorului cu bobine pe fiecare cilindru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o scanare si rezultatele sunt mai jos:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 1U - Skoda Octavia

Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 907 379 C

Component: ABS FRONT MK60 0103

Coding: 0004097

Shop #: WSC 31480

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 1U0 920 910 B

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04

Coding: 03412

Shop #: WSC 25011

TMBHE41U612462128 SKZ7Z0Y0684763

2 Faults Found:

01177 - Engine Control Unit

64-10 - Not Currently Testable - Intermittent

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 31480

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 5N Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 31480

2 Faults Found:

00953 - Interior Light Time limit

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)

35-00 - -

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 1U0 035 161 C

Component: Radio GRO 0001

Coding: 00403

Shop #: WSC 04804

1 Fault Found:

00856 - Radio Antenna

36-00 - Open Circuit

End -------------------------------------------------------

Ma poate ajuta cineva cu schema electrica pentru SKoda Octavia 2001 (motor 2l AQY), care sa contina siguranta nr. 29?

Unde se afla ECU-ul si releul de alimentare la motorul meu?

Ca sa am cel putin un punct de plecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zabin - omul a spus destul de clar: "Siguranta care se arde e siguranta nr. 29: engine electronics, ignition. "

Un singur amanunt poate ar mai trebui...codul motorului sau, sa ne spuna daca are 1 traf. de aprindere(bobina) sau, bobine pe fiecare cilindru.

In functie de acesta, ar mai putea fi "engine control relay" (K46, conf. Autodata)... in cazul motorului cu bobine pe fiecare cilindru.

Codul motorului este AQY. 2000cmc (85KW). Nu stiu exact daca are bobine pe fiecare cilindru.

Am incarcat bateria, am pus alta siguranta, si a pornit masina, siguranta nu se mai arde.

Nu stiu ce poate sa fie. Am lasat-o pornit 30 de minute si merge de parca nu ar fi avut nimic.

Oricum cand a s-a pus siguranta de 25Amp cu care a pornit motorul atunci cand nu mergea. Am simtit miros de ars, ca si de invelitoare de cabluri electrice topite, asa ca trebuie neaparat sa verific circuitul electric al sigurantei respective. Nu vreau sa merg cu ea asa.

Ma poate ajuta cineva cu schemele electrice pentru Skoda Octavia combi, cu motor 2000cmc AQY?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AQY are o singura bobina(transformator),d.p.d.v. constructiv; de fapt, in aceeasi carcasa sunt doua, fiecare din ele, "deservind" cate 2 cilindri).

De schema, nu ai asa mare nevoie. Este cum ti-am spus si mai sus. (+) de pe contact, prin aceasta sig.(F29) alimenteaza bobina si mai ajunge acest (+) si la ECU. ATAT...conf. schemei.

Daca a mirosit a plastic/izolatie ars/a, cu siguranta ai un scurt pe acest traseu si cu siguranta ai putea avea iarasi probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ma mir si eu cum a mai pornit, si sigur se va intampla din nou, ba poate ia si foc...

Oricum vreau sa verific circuitul respectiv.

Nu e niciun Releu in circuitul de care ai spus Baterie-siguranta, bobina, ECU?

Atasez o poza a motorului. Unde e bobina? Ce e chestia dintre vasul de expansiune si rezervorul de apa? Aia cateodata face destul de urat ca un releu care inchide si deschide.

Cand pun contactul, pe lange anumite chestii care se aud, de pe la motor se aude si un bazait care tine vreo 10 secunde, ca si cum s-ar amorsa pompa de benzina, dar e mult prea lung. (parerea mea)

post-4227-1234550809_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca chiar e sigurata 29 e bobina de inductie.....

urmareste fisele care ies din bujii pe sub admisie aia mareee.... si o sa dai de o cutie unde intra toate fisele...aia e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu e niciun Releu in circuitul de care ai spus Baterie-siguranta, bobina, ECU?

2. Ce e chestia dintre vasul de expansiune si rezervorul de apa? Aia cateodata face destul de urat ca un releu care inchide si deschide.

3. Cand pun contactul, pe lange anumite chestii care se aud, de pe la motor se aude si un bazait care tine vreo 10 secunde, ca si cum s-ar amorsa pompa de benzina, dar e mult prea lung. (parerea mea)

1. La motorul tau...NU. Doar la cele cu bobine individuale(pe fiecare cil.)

2. Chestia aia, este canistra de carbon, cea care acumuleaza vaporii de benzina din rezervor si pe care ii introduce in admisie, la comanda ECU-ului. Are pe ea o supapa electrica...aceea face "galagie".

3. Cand pui contactul, se alimenteaza multe printre care, asa cum spui si tu, pompa de benzina dar si motorasul clapetei de acceleratie...cel care ar putea fi auzit de tine.

Bobina, o gasesti asa cum ti-a spus si Swat cat ...in poza nu se vede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de sfaturi. Astazi sper sa ajung sa verific circuitul si va tin la curent ce si cum am gasit si rezolvat pentru urmasii nostri care poate vor folosi functia search in viitor. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-am putut da seama de ce mi s-a ars siguranta...

Ce am gasit a fost o fisa de la bujie, care facea o scanteie intre capacul ei (ala metalic in care intra bujia) si blocul motor...

Apoi mi se pare ca ii ia prea mult timp clapetei de acceleratie sa-si faca adaptarea... dureaza vreo 10 secunde... (se tot aude din ea ceva ca un motoras care se chinuie...)

Altceva nu am putut gasi, si masina merge fara probleme acuma...

Daca o duc la service nu stiu ce ar putea sa-i faca...

Sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Din nou mi s-a intamplat. Am condus-o vreo 3 km pana la un magazin si cand sa o pornesc, am auzit cum s-a ars siguranta, si s-a oprit motorul.

Siguranta 29, 15 amperi. (Engine electronics & Ignition)

Ce poate fi? Deja nu mai stiu ce sa-i fac.

Am nevoie de schemele electrice care contin siguranta 29. (Skoda Octavia combi 2001, motor AQY benzina).

Ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poftim si schema...daca tu crezi ca te ajuta cu ceva.

Cum spuneam si mai sus, Post#10; trebuie sa verifici cablajul bobinei, sau catre ECU, aferent sigurantei 29.

post-3949-1238237493_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa verifici firul care iese din siguranta pana la bobina,sa nu faca scurt undeva sau sa nu fi legat si altceva pe acel circuit [alarma,statie...etc...]

Bobina ar mai putea face figuri in sensul ca dupa ce sa incalzeste sa ii creasca consumul si de aia sa bata siguranta.Costa cam 350 ron si la motorul tau arata asa

post-24975-1238240282_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru schema.

Pinul de la ECU la care e legat F29 e cumva alimentarea ECU-ului? Nu se vede prea bine in poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin F29 este (si) o alimentare a ECU-uli, dupa contact. Mai este o alimentare directa, prin F10 (cea de langa F29) dar, nu asta este important...problema ta este (ar trebui sa fie) la bobina sau pe circuitul(cablajul) comun celor doua (ECU+Bobina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit problema, de fapt mi-au gasit-o la service. Bobina de inductie era dusa (facea scurt la masa)

Am schimbat bobina si totul e ok acuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost bobina de inductie. S-a schimbat si merge bine acuma. (am uitat ca am spus deja care e problema)

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

tot in legatura cu siguranta 29 care se tot ardea

am un golf 4 1,6 16V si in mers mi-a murit motorul

am depistat intr-adevar ca bobina de pe cilindrul 1 era in scurt(o schimbasem de 2 saptamani), dupa ce initial cei de la service au banuit ca siguranta 29 se arde din cauza clapetei de acceleratie

a doua zi plecand la un drum mai lung am avut surpriza sa-mi pice alta bobina dar de data aceasta bobina de pe cil 3

pur si simplu s-a topit bobina , cum eram in mers am obs ca s-a aprins intermitent beculetul din bord dar pana sa opresc am simtit miros de plastic ars si de sub capota iesea fum...in concluzie stie sa-=mi zica cineva exista vreo pb de incep sa pice bobinele(sau este normal la 180.000km)totusi cam des si din ce motiv s-a topit bobina 3 fara sa se arda vreo siguranta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!