Jump to content

problema electrica


aidrian25
 Share

Postare recomandată

Salut...stiu ca s'a discutat atat despre problema asta...dar...am niste intrebari

in primul rand....am un golf mk1 1.6d...baterie de 3 luni 75Ah...totul a functionat bine o perioada...pana.....nu a mai vrut sa incarce bateria..m'am gandit ca e de la carbunii aceia (releu sau cum i se mai zice)...l'am schimbat...dar nimic...incarca bateria pana la 13.1-13.2....fara consumatori....cu consumatori...scade ingrozitor....am schibat firul de la alternator la electromotor gandindu'ma ca e vechi si na....dar tot nimic...nush ce ar trebui sa mai verific...de la ce poate sa fie ? sa desfac alternatorul ? ce ar trebui sa verific la el ? electromotorul poate sa aiba vre'o legatura ?

din alternator trebuie sa mai iasa vre'un fir inafara de cel catre electromotor ? ar trebui sa schimb si firele de la electromotor spre baterie (ala gros) ?

Am nevoie de un sfat ca nu ash vrea sa mai stric si altceva..

Multumesc

LE: Cand am pus cablu de la alternator la electromotor....mai era unul albastru care iesea de la alternator si atarna undeva langa baterie...nu era conectat nicaieri...si nici nu am gasit un alt fir care sa atarne sa zic ca s'a desfacut....din cate imi aduc aminte e asa de ceva vreme....stiti unde vine conectat si la ce foloseste ? se poate sa fie de la ala ?

PS: pe net am gasit ca tre sa ajunga la o sigurantza in panou si de acolo sa se duca in "Batt CutOut Relay"... :D

Modificat de BoghYtzoY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • aidrian25

    9

  • undertacher2001

    9

  • miki_21

    8

  • catalos

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

cand ai luat bateria ai fost la ei pt garantie? ei masoara sa vada daca incarca bine sau nu(cu consumatori si fara).taicamiu' a patit o treaba asemanatoare la fost lui masina,numai ca lui ii baga mai mult curent si atunci a fost nevoie de un releu.

Modificat de Mihai1205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ai luat bateria ai fost la ei pt garantie? ei masoara sa vada daca incarca bine sau nu(cu consumatori si fara).taicamiu' a patit o treaba asemanatoare la fost lui masina,numai ca lui ii baga mai mult curent si atunci a fost nevoie de un releu.

pai din pacate nu.. :-s ..

stiu ca am pierdut garantia..

totusi...releul asta care e ? chestia aia cu carbuni ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firul albastru mai sutire care pleaca din alternator are rol de a alimenta releu de incarcare in primele secunde dupa pornire... rolul lui este de excitare (ceva de genul de numeste) in concluzie daca e firul ala desprins alternatorul nu incarca

Modificat de yda_v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firul albastru mai sutire care pleaca din alternator are rol de a alimenta releu de incarcare in primele secunde dupa pornire... rolul lui este de excitare (ceva de genul de numeste) in concluzie daca e firul ala desprins alternatorul nu incarca

ok..deci..firul acela subtzire...trebuie sa ajunga ? unde ? :-s... cam aici e dilema....unde trebuie legat...eu l'am gasit atarnat pe acolo fara nici o conexiune...

PS : totul a fost bine o perioada....a mai facut odata figuri da s'a dovedit a fi cureaua slaba....am schimbat'o si dupa un timp a facut iar....m'am gandit ca e iar cureaua asa ca am mai strans'o...dar...nimic :-s..am schimbat carbunii de la alternator...dar tot nimic :-s

PS2: am uitat sa mentionez...ca uneori nu vrea sa invarta electromotorul la automat...pun contact...astept sa decupleze acel releu care incalzeste bujiile....si ii dau....NIMIC.....daca scot releul....vrea....( nu tot timpu face asa...se intampla sa porneasca si fara sa il scot...) asta are vre'o legatura cu bateria, alternatorul, firul acela ?

Modificat de BoghYtzoY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-ti pot spune cum e exact la golf 1 pt ca nu stiu insa ce-ti pot spune e principiul de functionare in mare si cum poti testa daca aia e buba .... deci in alternator exista o bobina de excitare din care pleaca cablul ala mai subtire ..pe care normal se pune un mic consumator ce ajuta la amorsarea bobinei .. fara acel fir alternatorul incarca numai la turatii foarte mari ... poti incerca sa vezi daca aia e problema punand un bec de pozitie intre firul ala albastru si plusul de la baterie apoi porneste motrul si vezi daca incarca ....sa stii ca la diesel mai pleaca un fir din alternator catre turometru (in cazul tau poate fi firul desprins)... uite am gasit tot aici pe forul o schema electrica poate te ajuta http://vwforum.ro/index.php?act=at...st&id=82994

Modificat de yda_v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut bajeti eu nou e forumul acesta asa ca daca nu am nimerit bine va rog sa ma scuza-ti!

am probleme la instalatia electrica adica......la lumini fata.....pozitia functioneaza,faza scurta functioneaza,faza lunga functioneaza doar pe stanta.....am schimbat becul dar nu merge am schimbat si mufa tot nu merge ....a avut momente de functionare...banuiesc ca e un fir naspa pe undeva dar nu ma pricep .

se poat trage alte fire de la farul din stanga? daca da rog un raspuns multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-ti pot spune cum e exact la golf 1 pt ca nu stiu insa ce-ti pot spune e principiul de functionare in mare si cum poti testa daca aia e buba .... deci in alternator exista o bobina de excitare din care pleaca cablul ala mai subtire ..pe care normal se pune un mic consumator ce ajuta la amorsarea bobinei .. fara acel fir alternatorul incarca numai la turatii foarte mari ... poti incerca sa vezi daca aia e problema punand un bec de pozitie intre firul ala albastru si plusul de la baterie apoi porneste motrul si vezi daca incarca ....sa stii ca la diesel mai pleaca un fir din alternator catre turometru (in cazul tau poate fi firul desprins)... uite am gasit tot aici pe forul o schema electrica poate te ajuta http://vwforum.ro/index.php?act=at...st&id=82994

diesel nu are turometru din cate stiu...sau na..poate doar a mea nu are...in schema apare ca firul abastru e de la becul din bord...care indica daca fuctioneaza normal alternatorul....deci....are vre'o legatura cu problema mea de incarcare a bateriei ? din cauza ca firul ala nu e conectat e posibil ca alternatorul sa nu functioneze la putere maxima....

un prieten imi mai spusese ceva de diode...ca e posibil ca alea sa fie uzate...nush...daca ma poate ajuta cineva...

Modificat de BoghYtzoY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnalul pentru turometru la alt. diesel este scos la un papuc separat notat cu "W",si este conectat la punctul comun al celor 3 infasurari statorice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut bajeti eu nou e forumul acesta asa ca daca nu am nimerit bine va rog sa ma scuza-ti!

am probleme la instalatia electrica adica......la lumini fata.....pozitia functioneaza,faza scurta functioneaza,faza lunga functioneaza doar pe stanta.....am schimbat becul dar nu merge am schimbat si mufa tot nu merge ....a avut momente de functionare...banuiesc ca e un fir naspa pe undeva dar nu ma pricep .

se poat trage alte fire de la farul din stanga? daca da rog un raspuns multumesc!

salut,

verifica daca nu ai facut-o integritatea sigurantelor pt faza lunga: HIGH BEAM LEFT si HIGH BEAM RIGHT (poz 11 si 12 pe panoul de sigurante pt CE2).sunt separat pe partea stanga si pe partea dreapta si tot separat pt faza lunga si faza scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut bajeti eu nou e forumul acesta asa ca daca nu am nimerit bine va rog sa ma scuza-ti!

am probleme la instalatia electrica adica......la lumini fata.....pozitia functioneaza,faza scurta functioneaza,faza lunga functioneaza doar pe stanta.....am schimbat becul dar nu merge am schimbat si mufa tot nu merge ....a avut momente de functionare...banuiesc ca e un fir naspa pe undeva dar nu ma pricep .

se poat trage alte fire de la farul din stanga? daca da rog un raspuns multumesc!

se poate trage fir de la unul la altul,eu asa am

Modificat de aidrian25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt BoghYtzoY

-din releul alternatorului pleaca 3 fire, 2 se duc la electromotor si unul in bord(martorul pt baterie),primul

fir cum te uiti la releu.

Si mai ai un fir care este masa.

Daca ai legat toate firele cum trebuie si tot nu incarca bine atunci s-ar putea sa fie releul de vina,sa se fii tocit

carbuni sau fulia alternatorului sa nu fie bine prinsa pe ax.

post-7985-1263382498_thumb.jpg

post-7985-1263382504_thumb.jpg

post-7985-1263382510_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
undertacher2001

Problema de cand am ramas fara baterie.

Cand am ramas fara baterie am bagato la redresor si intr-o dimineata cand erau frigurile alea mari am dat la cheie pana m-i sa incins borna de "-"si releul cu nr. 60 a inceput sa caraie.Intre timp am luat baterie noua si cand am montat-o cand sa dau cheie a avut urmatoarele simptome:puneam contactul si becul de la bujii se aprindea si se stingea intr-o secunda si nu vroia sa porneasca(electromotorul nu invartea deloc),in schimb m-i se aprindeau toate becurile din butoane si iluminarea la bord cat timp cheia era invartita pentru a porni si borna de "-" se incingea.Am presupus ca este un scurt asa ca dupa multe cautari atunci cand am scos releul cu nr 60 totul a revenit la normal (electromotorul invartea) numai ca nu pornea(normal pentru ca bujiile nu functionau,releul fiind scos).Am curatat releul la picioruse pentru ca avea ceva topit si negreala l-am bagat inapoi si a pornit.Dupa vreo 3 porniri iar probleme:pun contactul ,se aprinde becul de la bujii ,se stinge si cand dau sa pornesc :se sting ledurile de la ulei si baterie din bord si se aprinde iluminarea bordului si din butoane si electromotorul invarte ca si cum bateria ar fi supta de curent.Dau vreo 2,3 sau poate mai multe chei tot asa si intr-un final porneste normal la sfert de cheie.Am facut urmatorul experiment:pun contactul se pun bujiile in functiune, se stinge becul de la bujii dau sa pornesc invartind cheia usor de tot si :releul 60 ticaie o data moment in care mi se sting ledurile de la ulei si baterie se aprinde iluminarea in bord ,electromotorul invarte suuper obosit (cam un sfert de tura) ,releul 60 mai ticaie odata ,ledurile de baterie si ulei revin insa numai invarte deloc electromotorul.Prima idee este sa schimb releul 60 .Voi ce spuneti ca se intampla? Releul 60 ce rol are exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

In urma unui control efectuat astazi,avem si concluzia:cablul care face legatura intre "-" de la baterie ,caroserie,motor defapt contactul era oxidat si nu mai facea masa.Am scapat ieftin desfacut cablul,curatat suprafata de contact si porneste fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am un golf 2 si am o problema la contact, dupa ce pornesc se opreste imediat, daca dau cheia oleaca inapoi dupa ce o pornesc nu se mai opreste.

As vrea sa l desfac si sa vad daca il pot repara.......se poate desface sa ajung la defect?????!!!!!!!

salut am un golf 2 si am o problema la contact, dupa ce pornesc se opreste imediat, daca dau cheia oleaca inapoi dupa ce o pornesc nu se mai opreste.

As vrea sa l desfac si sa vad daca il pot repara.......se poate desface sa ajung la defect?????!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am vrut sa-l desfac sa-l curatz dar mi-a spus electricianul ca e atat de complicat ca daca il desfac nu-l mai nimeresc la loc; oricum, unul nou e 30 de lei si se schimba in 15 min deci nu merita stresul cu cel vechi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha.........ms dar as vrea sa mearga cheia originala pt ca ea merge la toata masina si am si rezerva originala ce tre sa fac? ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult am sa incerc sa l desfac si sa fac comanda la partea electrica. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta trebuie sa fie pe stoc ... daca nu e inseamna ca trebuie sa iti schimbi furnizorul de piese

si nu e in functie de an de fabricatie ci in functie de serie de sasiu ... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa l repar si am sa vad la mine in iasi este un magazin si il aduce in doua ore e mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin provita

Salutare tuturor!

Am un Caddy 14 d din 86, 1.6 td si am o problema electrica ciudata si nemaintalnita si am mers cu ea de ceva timp. Toti indicatorii de pe bord respectiv ledul de bujii, cel de incarcare, semnalizare, litrometrul si temnperatura nu se aprind decat atunci cand temperatura de afara este scazuta, cam sub 0 grade. Daca afara sunt temperaturi pozitive singurul indicator de pe bord functional este cel de faza lunga, respectiv becul albastru. Pe panoul de sigurante nu este nimic ars. Am defacut mufele din spate, le-am curatat si nimic. Ce credeti ca ar putea fi? :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica masa tabloului de bord. Culoarea firului este de obicei maro. Masa pentru bord se ia de obicei de la caroserie de undeva de sub plansa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!