Jump to content

problema electrica


aidrian25
 Share

Postare recomandată

Sal. sper sa ma puteti ajuta cu ceva idei..la urmatoarele probleme pe care le am

1. pornesc masina,ramane becul aprins la baterie si dupa ce o accelerez un pic se stinge dar in momentul in care se stinge imi da curent in casetofon si mi-l aprinde o secunda dupa care se stinge(casetofonul) dupa aceea deshid casetofonul de la butonul lui si functioneaza normal.

2.cand sta masina la relantiu clipeste becul la baterie putin,daca dau drumul la aeroterma se stinge..

3.daca las masina fara sa o pornesc mai mult de 12 ore nu imi mai porneste decat cu cabluri de alimentare(aici dau vina pe electromotor)

schimbat buji,baterie noua de 75,releu tensiune alternator.

alternatorul incarca bine 14.5 fara consumatori si cu consumatori 13.5 aproximativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • aidrian25

    9

  • undertacher2001

    9

  • miki_21

    8

  • catalos

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca se stinge complet verifica contacte oxidate si refa legaturi, daca nu se stinge complet problema e din alternator, ledul nu-ti indica incarcarea ci functionarea alternatorului. ledul ala TREBUIE sa se stinga daca altermatorul functioneaza in parametrii, eu am desfacut tot bordul din cauza asta si asa am constatat ca are un montaj extrem de simplu care nu da gres. acuma am 14,1 cu TOTI consumatorii porniti, 13,5 cat ai tu este putin, 14,1 este minim.

in alternator am gasit un fir impuscat si functiona in 2 alternante, deci aparent incarca dar la consum mare nu facea fata.

daca nu mai porneste dupa 12 ore , vezi ce consumatori ai porniti "peste noapte" si ce tensiune ai in baterie trebuie sa ai intre 12,6 si 12,8 la o baterie buna

nu da vina pe electromotor daca zici porneste la cablu sau in pauze mai mici.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!eu sunt mai nou pe aici!am un golf 2 din 1991 si are tot o problema electrica!deci:

_pornesc masina si se tureaza tare la relanti

_se aprinde becul la baterie(clipeste)

_dupa 5 min sta becul aprins

_dupa mai 5 min sa zic ramanfara curent la toata masina(nu merge nici clacson nici bord nimik)doar motorul care dupa o bucata de timp se opreste si el si numai porneste!

bateria ieri am luato noua si am verificat si electromotorul

ce ar putea fi?sunt disperat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca citeai cu atentie mai sus...

in primul rand nu o mai porni ca omori bateria, se pare ca nu-ti incarca deloc.

1. masoara si tu niste tensiuni pe baterie in gol

12,8 - 12,6 baterie buna

sub 12,6 trebuie incarcata,

pana la 12 mai ai sanse,

sub 12 poti sa o arunci.

2. verifica sarme, papuci, contacte de la alternator

3. verifica alternatorul (desfacut, masurat diode, releu de incarcare, etc.)

4. ledul trebuie sa se stinga complet si sa ramana stins indiferent de turatie, consumatori, etc.

cand incarca, pe baterie trebuie sa ai 14,1 V - 14,4V

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha!scuze!din pacate nu am cu ce sa masor intensitatea!cred cu un aparat de masura normal <ala cu care au electricieni nu?dar nu am asa ceva!am desfacut azi alternatorul si am gasit un carbune aproape distrus de tot!poate sa fie asta?descarca bateria din cauza asta?am si un bmw 316 e 36 din 94 (am avut aceeasi problema)dar la ala nu imi incarca bateria dar nu mi o golea fara nici un consumator sau chestii din asteea!ce ziceti?ce ar fi?sa montez inapoi cand schimb carbuni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

>> adrian 25

1 Este normal cand pornesti masina sa ramana becul la baterie aprins, pana accelerezi. Nu e normal ce se intampla cu casetofonul, aici trebuie sa verifici bine legaturile acestuia.

2 Ai verificat cat incarca? vezi, ar trebuii sa incarce peste 14

3 Poti face inspectie sumara in electromotor? zici ca ai cump[arata baterie noua, deci....poate fi electromotorul de vina.....verifica si >>>tine-ne la curent :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. va multumesc pt sfaturi.

am verificat si am constatat urmatoarele:

-bateria singura indica 12.6

-cu masina pornita fara consumatori 14.4 si daca accelerez scade 14.3

-cu toti consumatori posibili 13.5 si doar cu faza scurta+aeroterma 13.9

Am un alternator de 65A si bateria e de 75,poate parea o intrebare stupida dar ma gandesc ca poate nu face

alternatorul fata find prea mic ???

P.S.- de cand cu vremea asta mai buna,masina a pornit dupa aproape 2 zile in care nu am bagat-o in seama

Modificat de aidrian25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i nici o problema daca alternatorul e de 65 si bateria de 75. Exact la fel am avut si eu pe G2 TD si n-am avut nici o problema.

Inainte de a desface alternatorul arunca o privire si la cureaua de pe alternator daca (mai) e bine intinsa. Poate a obosit si s-a lasat. Mai ales daca ai si servo.

Si mai verifica ceva - o pornire si fara cass - scoate-i alimentarea si vezi daca e vreo diferenta. E foarte ciudata comportarea acestuia.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passatu'mosule: Nu este normal ca ledul sa stea aprins dupa ce pornesti motorul. Asa facea si la mine dar s-a rezolvat prin repararea alternatorului. Releul fusese schimbat inainte si problema nu disparuse. Cat despre ledul partial aprins, inseamna ca una din diodele din circuitul de excitatie nu isi mai face treaba corect. Cat despre lipsa curentului in acumulator dupa o perioada de timp, dupa cum ziceau colegii, este un consumator care iti termina bateria. Poti masura cu un aparat de masura cam ce consum este cu motorul oprit si poti sa faci probe scotand din sigurante sa vezi de unde vine consumul. Mult noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca sunt off topic dar nu am gasit nimik legat de intrebarea mea:se potriveste cutie de viteze de golf 2 1,6D pe motor de 1,4 tot diesel?

Modificat de rika
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. intradevar am un consumator peste noapte -alarma cu inchiderea

Ieri bateria singura avea 12.6 si astazi 12.3

Inainte am mai scos bornele la baterie ca sa nu mai consume nimic dar tot nu pornea

Daca e mai frumos afara porneste,daca e frig nu mai porneste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal din nou. am vrut i eu de dimineata sa plec cu masina la munca si binenteles ca nu a pornit

cu toate ca aseara am pornit-o si am lasat-o sa mearga.

Dau la automat electromotorul invarte dar nu are "zvacul" ala ca sa porneasca,ceva idei ?

p.s.-inca nu am incercat sa scot alimentarea la casetofon dar o sa incerc pana la urma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai citit cu atentie raspunsurile pe care le-ai primit... cauta pe http://www.rombatt.ro la "instructiuni de exploatare" , nu le fac reclama, instructiunile sunt foarte complete si sunt valabile pentru orice marca de baterie.

verifica alternatorul, daca nu se stinge ledul, sau palpaie, ai o dioda sau un fir intrerupt in interiorul alternatorului (la mine era un fir). in cazul asta el da tensiune corecta dar nu face fata la consum (functioneaza doar 2 alternante)

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Alternatorul tau este de 65A, iar bateria de 75A. Niciodata bateria aia nu va fi incarcata. Cat timp functioneaza motorul va lua curent doar cu portia, dar niciodata suficient sa incarce bateria.

2. Dieselul consuma curent mare la pornire. Dar daca mai ai si alti consumatori auxiliari (ex. statie, tun de bass, beculetze, leduletze

Modificat de catalos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul tau este de 65A, iar bateria de 75A. Niciodata bateria aia nu va fi incarcata.

sa inteleg ca e imp ca alternatoru sa fie mai mare ca si bateria in amperaj? cand miam pus bateria noua, cei care mi-au facut garantia in reprezentanta, nu i-a interesat ce amperaj are, doar incarcarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul tau este de 65A, iar bateria de 75A. Niciodata bateria aia nu va fi incarcata.

sa inteleg ca e imp ca alternatoru sa fie mai mare ca si bateria in amperaj? cand miam pus bateria noua, cei care mi-au facut garantia in reprezentanta, nu i-a interesat ce amperaj are, doar incarcarea

Gandestete la un set de acumulatori de aparat foto....daca ii pui la incarcat cateva minute, ii scoti, ii folosesti si apoi iar la incarcat,.....si tot asa... o sa vezi ca se distrug foarte repede si nu o sa mai tina curent aproape deloc.

Nu stiu care sunt recomandarile pt diesel, dar pentru benzina sunt urmatoarele:

System

Type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 volt, negative earth

Battery

Rating . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 Ah or 45 Ah

Minimum voltage (under load) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.6 volts at 110 amps

Alternator

Type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bosch or Motorola

Maximum output . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55, 65 or 90 amp

Minimum allowable brush length . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5.0 mm

Rotor winding resistance (ohms): Bosch / Motorola

55 amp . . . . . . . . . .. . . . . . 2.9 to 3.2 / 3.1 to 3.3

65 amp . . . . . . . . . . . . . . . . 2.8 to 3.1 / 3.9 to 4.1

90 amp . . . . . . .. . . . . . . . . 3.0 to 4.0

Iar daca cei de la care ai luat bateria nu au spus nimic... e OK deocamdata, ei sunt multumiti ca au facut vanzare (sau nu au habar de anumite caracteristici ce trebuie respectate), dar daca ai sa te intorci cu probleme in perioada de garantie, o sa gaseasca motive sa taraganeze cazul.

Modificat de catalos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in timpul incarcarii bateria ia un curent de 10% din capacitate , daca luam in calcul o tensiune medie de incarcare de13.8-14v

atunci alternatorul debiteaza o putere de 910 wati , asta pentru alternatorul de 65 amperi deci in concluzie este suficienta

putere si pentru a incarca bateria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca porneste daca-i frumos si nu daca-i frig, vezi ca nu cumva problema sa fie in cu totul alta parte. Ma gindesc la bujii si la shocul mecanic de pe pompa. Ar trebui sa arunci o "privire" si peste ele.

Cu alternatorul n-ai facut nimic ?

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in timpul incarcarii bateria ia un curent de 10% din capacitate , daca luam in calcul o tensiune medie de incarcare de13.8-14v

atunci alternatorul debiteaza o putere de 910 wati , asta pentru alternatorul de 65 amperi deci in concluzie este suficienta

putere si pentru a incarca bateria

exista multi factori ce tin de incarcarea bateriei:

- starea de sanatate a acesteia (cat poate sa tina curent)

- starea de incarcare a ei (cat de incarcata este)

- cate porniri se fac pe zi

- cat se ruleaza cu masina

- cati consumatori sunt pe masina.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a discutat atata pe tema asta si aici si in alte topic-uri ca eu m-am plictisit, e o problema asa simpla totusi.

verifica bateria sa fie buna (nivel/densitate electrolit) tensiune in gol (vezi tabelele de la rombat cum am zis mai sus), degeaba incarci daca n-ai ce

verifica circuitul de incarcare (alternator, releu, fire, papuci). alternatorul il desfaci si masori bobinele sa nu fie intrerupte, diodele si legaturile dintre ele.. etc.

daca bateria are sub 12,6 nu mai incerca sa pornesti ca o omori degeaba, scoate-o si pune-o pe redresor intre 12 si 24 de ore. cu un drum lung cu masina de 2-3 ore cu rezolvi nimic.

in timpul incarcarii bateria ia un curent de MAX 10% din capacitate adica MAX 7,5A la o baterie de 75A. deci poti sa o incarci lejer cu un alternator de 65.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca porneste daca-i frumos si nu daca-i frig, vezi ca nu cumva problema sa fie in cu totul alta parte. Ma gindesc la bujii si la shocul mecanic de pe pompa. Ar trebui sa arunci o "privire" si peste ele.

Cu alternatorul n-ai facut nimic ?

Bujiile sunt noi,le-am schimbat, de pompa nu stiu ce sa zic,nu ma pricep dar am fost sa-mi regleze consumul acum 2 luni

Cu alternatorul nu am facut nimic,am vrut sa-l desfac astazi dar cand am vazut ca ninge m-am lasat pagubas si nu i-am gasit nici diode de cumparat.

P.S.-Am imprumutat si un robot de pornire si azi abia a pornit cu el pus,tare ciudat si in momentul in care porneste prima data se aude un zgomot ca o caraiala,dupa ce am pornit-o prima data si se incalzeste un pic pot sa opresc si sa o pornesc din nou de cate ori vreau(bine ca nici nu mai sug bujiile curent)

Pana la urma am sa ma duc la un electrician sa vad ce zice si ala

Deci am 2 baterii,una veche de 2 ani si una noua,amandoua au fost puse pe redresor,amandoua au mers cateva porniri

(la frig) si gata.

Aia veche are 12.3 dupa ce am omorat-o si a zacut un pic prin camara

Asta noua avea la un moment dat 12.6 dar alta data 12.3 (binenteles ca nu a pornit)

Alternatorul a fost la un electrician la verificat si a zis ca nu are nimic,dar nu prea am eu incredere in el(o sa ma duc la altul)

Palpaitul din bord la baterie il am demult dar nu mi-a afectat pornirea pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ledul din bord iti indica clar o defectiune la alternator, eu am mers 2 ani cu el asa aparent fara probleme, am desfacut si alternatorul o data si am masurat, totul era ok... pana mi-au venit dracii pe el si l-am desfacut a doua oara si am gasit un fir impuscat, firul nu se vede, este turnat in plasticul pe care sunt diodele, defapt sunt 3 fire. daca unul e impuscat sau o dioda arsa atunci merge doar in 2 alternante , iti da tensiune corecta dar nu face fata la consum,- asta iti arata led-ul ala din bord. eu am lipit firul impuscat la loc si acum se stinge led-ul instant.

iti recomand sa cauti un electrician bun si cu chef de munca (foarte greu de gasit) sau fa o plimbare pana la campina si te rezolv eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pt sfaturi,idei,etc la prima leafa ma duc la electrician :offtopic: si o sa va tin la curent

Deocamdata am inceput sa am noroc ca a tot pornit zilele astea..

P.S.- BOBBY mersi de invitatie dar sper sa rezolv..si sa nu fie nevoie sa-ti fac vreo vizita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal am revenit cu info

Am dus alternatorul la verificat,diode ok,firele ok dar am schimbat rulmenti ca aveau un pic de joc

In schimb se pare ca problema era la electromotor,bucsa care vine in cutie,am schimbat-o si momentan

nu am probleme,porneste bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!