Jump to content

Fonoizolare Skoda Octavia Tour Tdi


claudiu_83
 Share

Postare recomandată

Am ca a doua masina o Skoda Octavia Tour 1,9 Tdi 101 Cp. De la cca. 2500 - 2800 rot/min zgomotul motorului in habitaclu e deranjant. Pentru condusul de zi cu zi in oras e ok deaorece nu ajung la turatii prea mari, dar la drum lung cand vreau sa merg constant 140 -150 km/h, deja zgomotul e prea mare.

Va rog daca poate cineva sa-mi sugereze o solutie, cum as putea sa izolez cumva fonic habitaclul.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest lucru se intampla si la mine, insa nu cred ca se poate face ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 140-150 km/h acul turometrului bate undeva pe la 3000 rot/min. In cealalta masina pe care o am la 3000 nu se aude asa de tare motorul.

Daca nu reusesc sa gasesc o solutie pentru izolare fonica, atunci am sa ma interesaz daca se poate monta pe motorul meu cutie in 6 trepte, poate astfel sa rezolv catusi de putin problema, adica sa fie mai putin turata la o anumite viteza, rezultand deci mai putin zgomot.

Am gasit pe net ceva pasla pentru fonoizolare. Ce ziceti, ar merge cu asa ceva? Oricum banuiesc, ca trebuie sa fac orice operatiune, inclusiv asta, numai la dealer, pentru ca masina e inca in garantie.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine este ceva cam ciudatel sa spun asa. Nu a avut acest zgomot de cand am cumparat-o, dar in momentul cand am dus-o la un service si am schimbat uleiul, filtrele etc, am auzit acest zbarnait care de fapt se transmite in toata caroseria si da acest zgomot. Nu am reusit pana in prezent sa il depistez. Problema cu pasla....nu stiu ce sa spun.

Modificat de Adrian Florea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca faci treaba cu pasla, mai ales daca vrei sa o pui pe tabla aia dintre motor si habitaclu. Gandeste-te ca acolo sunt chestii fierbinti gen turbina, teava de la esapament si asa e destul de ingust spatiul ala, sigur atingi de ceva. Pe capota cred ca ai deja, deci cu pasla cred ca am cam terminat. E f greu sa faci o insonorizare eficienta. Oricum sunetul se propaga cam peste tot adica si prin usi , geamuri. Parerea mea e ca poti incerca sa dublezi izolatia din spatele motorului dar nu cu pasla, cu cu ceva asemanator(poate chiar identic) cu materialul ala folosit pt insonorizat usi, Dynamant parca ii zice.

Si pe mine ma cam enerveaza zgomotul motorului la turatii mai mari, dar nu am ce-i face, ori dai muzica mai tare sa-l acopere, ori dopuri in urechi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa iau legatura cu dealerul de la care am luat masina. Sa vad daca-mi da el ceva solutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te deranjeaza asa tare pt 3000rpm poti sa ii faci un chiptuning si cred ca o sa ai o turatie mai mica de 3000 la aceeasi viteza :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce aberatii poti spune ::icon_redface:)) . Chip-ul nu are treaba cu reducerea nr. de rotatii la o anumita viteza :D . Intereseaza-te la firmele serioase care instaleaza sisteme audio, au "paturi" fonoabsorbante. , si poate ei reusesc sa faca ceva pentru reducerea zgomotului ce vine de la motor. Deobicei se monteaza aceste "paturi" pe peretele dintre habitaclu si motor, peretele ignifug.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te deranjeaza asa tare pt 3000rpm poti sa ii faci un chiptuning si cred ca o sa ai o turatie mai mica de 3000 la aceeasi viteza :icon_redface:

Ba da...are dreptate.....cu chip, motorul dezvolta o anumita putere la o turatie mai mica.........deci poate fi la o viteza anume, la o turatie mai mica fata de cum era cu motorul stock.

Insa nu cred ca e o solutie pentru problema discutata. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era vorba de alta viteza la turatie mai mica, nu de putere

deci...fals...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa ai viteza mai mare la 3000rot/min din cip tuning? Poate daca-mi fac cip tuning la cutia de viteze ;) .

Hai sa tinem topicul pe tema pe care l-am deschis. Ideea e ca am vorbit cu baietii de unde am luat masina, si ei mi-au zis ca producatorul, adica Skoda, nu ofera nici o solutie in aceasta privinta.

I-am intrebat daca pot sa-mi fac masina la ei in service cu Dynamat, normal pe banii mei. Acum ramane cand mai merg la Cluj sa trec pe la ei, sa vedem cam ce ar fi de demontat pentru a efectua insonorizarea, respectiv cat ar costa manopera. Dupa toate aceste tragem linie si facem calcul la cat se ridica pretul total si daca este rentabil.

Dar pana atunci oricine are o solutie, este rugat sa o impartaseasca.

Multumesc.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era vorba de alta viteza la turatie mai mica, nu de putere

deci...fals...

pai da...alta viteza la turatie mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut un golf 2 benzinar modificat in diesel si zgomotul in interior era foarte mare comparabil cu un golf2 stock diesel, asa ca am incercat tot felu de pasle si chiar bucati de fonoizolatii din dezmembrari.

Am reusit sa atenuez zgomotul doar cu acea pasla groasa de vreo 1,5-2cm care avea lipita pe ea un strat de cauciuc foarte dens si greu, pusa incepand de sub bord si pana sub scaune.

Concluzia mea... materialul care sa absoarba zgomotele cu frecventa joasa trebuie sa fie dens si greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-Topic

pai da...alta viteza la turatie mai mica.

Asta este din nou alta aberatie.Chiar daca ai chip,chiar daca nu ai,la o turatie de 3000 rpm,o sa ai aceeasi viteza ca si inainte.Daca fara chip motorul la 3000 de turatii,invarte pinionul din cutie la 20.000 turatii,iar acesta invarte roata cu 1000 rpm,cu chip o sa fie la fel,doar nu schimbi cu un chip rapoartele din cutia de viteze.Cand schimbi cutia de viteze,atunci o sa ai o alta etajare a treptelor si o sa ai viteze difertite la aceleasi turatii.Singura modificare este ca motorul are mai multa putere si cuplu,ceea ce ii va da posibilitatea sa duca masina la turatii ceva mai mari,si de asemenea ii va da o acceleratie multa mai buna.Insa,cu toate acestea,zgomotul va creste mult mai mult,turbina va avea un sufierat mult mai pronuntat,iar injectoarele se aud ceva mai puternic(acele ticaituri).

On-Topic

Sa schimbi cutia de viteze cu una in 6 trepte...este un chin,este costisitor,costa destul de mult,si totusi,motorul nu a fost facut pentru aceea cutie si poate nu o sa aibe un comportament asa cum iti doresti.

O varianta ar fi sa schimbi pinionul din cutie de la treapta a 5'a,si sa pui unul mai mic,am mai vazut aceasta procedura la mai multi membri al unui forum englez.Nu este asa de costisitor,trebuie doar un mecanic care sa se priceapa.O sa reduca turatiile in treapta a 5'a cu aproximativ 3-400 rpm,deci la 150km/h o sa ai in jur de 2600rpm,insa nu stiu cat de mult o sa te satisfaca.

Sa arunci o privire sub capota si sa te uiti daca ai acel "scut textil" prins de capota,am vazut unele masini care au venit din fabrica fara asa ceva...foarte ciudat.

In legatura cu Dynamat,poti sa il montezi la 90% din magazinele cu profil audio,care monteaza boxe pe usi,insa nu stiu ce efect o sa aibe,deoarece acest material este mai mult proiectat pentru a reduce din vibratiile usilor provocate de difuzoare.Zgomotele de la motor intra in habitaclu in proportia cea mai mare in zona bordului,acea portiune dintre motor si interior,nu cred sa intre prea mult pe la usi.

Si eu am avut probleme cu fel de fel de greierasi,sunete ciudate,sunetul motorului etc,insa m-am dat batut si am ales niste boxe mai puternice si un mp3 bunicel,si nu mai am treaba cu niciun fel de zgomot :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok stiu pentru ce este dynamat-ul dar vroiam sa zic, ca (poate) dau jos si bordul ca sa pun si acolo dynamat sal alt material fonoizolant. Depinde cat ma costa manopera si materialul fonoizolant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!