Jump to content

Solutii pentru o racire mai buna a motorului


Angel_Dust
 Share

Postare recomandată

Am un Golf II cu motor 1.8 Benzina 62kW, care mi se incalzeste foarte tare. Aveti idei pentru o racire mai buna? (tip de antigel mai bun, schimbat furtune cauciuc cu alt material, radiator mai mare, ventilator mai puternic, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cred ca in primul rand trebuie sa vezi daca nu este infundat circuitul de racire. Cum il cureti...nu prea stiu...poate ne ajuta alti colegi cu sfaturi. Incearca sa dai jos radiatorul.....il speli bine....apoi....caloriferul ..doar il speli (de dat jos am inteles ca este mai complicat)....verifici si busonul de la vasul de expansiune. Verifica si furtunele.....sa nu aiba scurgeri....etc. Stiu ca pe vremuri instalatia de racire se spala cu o solutie de apa+otet...2 parti apa si o parte otet...se circula 1-2 zile cu aceasta solutie si apoi se baga antigel cu apa distilata.Acum au aparut solutii ptr curatat instalatia de racire.

Dar alt antigel, alte furtune, alt radiator mai mare decat cel existent nu cred ca ar da rezultate.

Eventual ar mai fi o cauza .....chiulasa fisurata sau deformata! Ceea ce ar fi cam nasol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns. Oricum voi da jos radiator, ventilator si instalatie racire. Aveam de gand sa curat tot...dar dupa aceea..vroiam sa stiu ce furtune si din ce materiale, pot sa pun in locul celor vechi (care banuiesc ca sunt pline de rugina, depuneri etc). Oricum, pentru lichidul de racire tot antigelul (roz de la Petrom) e cel mai bun...desi apa+otet=rezistenta termica mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa nu pui antigel romanesc....decat daca il tii max un an...pune ceva mai bun....iar furtunele daca nu sunt crapate....poti sa le speli si sa le pui la loc....doar e cauciuc. Iar solutia de apa+otet o 1-2 zile...depinde cat mergi de mult. Si eu as vrea sa spal instalatia de racire.....nu ca as avea probleme....doar asa s-o mai intretin un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine este sa faci prima data o curatare a instalatiei. Este posibil sa fie infundat ceva. Curatarea o faci cu o solutie de curatat instalatii. Merge si cu otet +apa, dar nu cred ca o sa obtii mari rezultate (eu nu am obtinut niciodata mari rezultate cu apa+otet). Aici e o problema. S0ar putea ca sa-ti dea drumul la porii din radiator (daca exista) sau din calorifer. Cu alte cuvinte marele risc este sa inceapa sa planga radiatorul sau caloriferul. Dupa aceea antigel+apa distilata. Alta problema, ma gandesc la termostat, sa nu fie cumva blocat pe inchis, sau sa nu deschida cat trebuie. Schimba totusi si termostatul, pentru linistea ta. daca nici asa nu da rezultate, atunci trebuie sa incepi sa te gandesti serios la alte probleme mai grave (chiulasa, bloc motor calaminat pe inst de racire, adica orificiile de racire infundate f serios).

PS daca vrei sa fii sigur ca nu patesti nimic la radiator/calorifer, la dai jos separat, si le "scurtcircuitezi", adica in locul lor montezi un alt furtun/teava, pt ca apa cu soluti sa circule numai in bloc motor/chiulasa. Pe ele le speli separat cu apa+otet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca eu nu as recomanda sa mergi cu motorul fara radiator. Destul de riscant. Parerea mea.

Poti pune un termostat cu temp de deschidere un pic mai jos. Sau vara chiar fara, desi nu recomand.

Si o alta chestie care o stiu de la mecanic.Cica nu e bine sa golesti instalatia cand motorul e cald. Cica motorul e inca cald, apa fierbinte iese din instalatie si intra aer rece si exista riscul deformarii chiulasei. Neaparat asteptat macar 30-40 grade sa aibe apa, ca sa o dai afara din motor.

Acuma eu am golit-o de nevoie si cand era cald, si nu am obs probleme. Poate am fost extrem de norocos. Sau poate el nu-si permite sa riste pe masina clientului :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sa mearga fara radiator. Doar sa porneasca motorul si sa fct cam 5 min. E suficient, si oricum in 5 min nu deschide nici termostatul.

Chestia cu golitul cand e motorul cald (la 90 grade) asa este. Apa la golirea motorului nu trebuie sa depaseasca 40 grade, si golirea se face de-abia dupa ce motorul a fost oprit timp de 5-10-15 min. Deci nu imediat dupa oprirea motorului.

Fara termostat nu e bine sa circuli. Motorul nu se mai incalzeste la temp normala si fct mai mult rece, ceea ce duce la uzura rapida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. raspunsuri. E clar, o sa scot instalatia...o spal cu solutie speciala, iar apoi o sa imi fac comanda la termostat ca sa stau linistit si din punctul asta de vedere. Astept sa vad rezultatele.... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Daca n-ai reusit ceva satisfacator pana acum, cu solutiile date de colegi , atunci incearca o metoda pe care am verificat-o si eu si anume o termocupla cu temperatura de declansare mai mica.

De exemplu daca ai una care comuta la 95C, inlocuieste-o cu una pentru 90C. Adica decit sa cauti , de pilda , un ventilator mai mare , il faci pe ce-l pe care-l ai sa mearga mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspun tuturor. Problema e ca mi s-a bushit senzorul de apa....inainte imi arata temp. f mare...iar acum e pe zero. Cred ca trebuie sa schimb sonda cu totul. Va salut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!