Jump to content

Electroventilatorul de pe radiator


romcalin
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am si eu o rugaminte .Daca stie cineva care ar fi motivul pentru care elecroventilatorul de la passat-ul meu porneste si nu mai vrea sa se opresca decat dupa racirea motorului.Mentionez aci ca am avut o sonda pe care am schimbat-o dupa ce la o investigatie cu calculatorul ,mi-au gasito a fi defecta.Sonda se afla in stanga ,fata,jos prinsa pe un furtun de la instalatia de racire.Si nu am schimbat una ci mai multe considerandu-le defecte,si ca fiind cea care comanda electroventilatorul.Mai nou m-am pregatit si cu un nou termostat.Am un Passat din august 2000.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

romcalin

In manualul de la Passat (il poti gasi si aici pe forum, da un search) scrie ca ventilatorul poate continua sa functioneze daca motorul este inca (prea) fierbinte un timp pana cand temperatura ajunge (probabil) la o anumita valoare. Daca despre asta e vorba si la tine atunci e ... by default.

Daca nu ... las pe altcineva experimentat sa iti raspunda.

Eventual detaliaza ce inseamna nu se opreste pana la racirea motorului.

Numai bine!

Mosu'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice sa scoti mufa incercuita in imagine si sa umbli asa o perioada sa vezi daca mai face.

Dupa cum se stie, el porneste atat la supraincalzirea motorului, cat si la cresterea presiunii din instalatia de clima.

S-ar putea sa ramana pornit din cauza climei, nu din cauza apei.

dsc00049dq5.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idea este ca electroventilatorul(e vorba de ventilatorul mic al masini)porneste chiar si daca climatizarea nu este pornita.si nu se opreste decat cand iau contactul.Vara porneste aproape instantaneu cu pornirea masinii,ori din cate am inteles eu el trebuie sa porneasca odata cu pornirea AC.Sa fie defecta termocupla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta iti explicam, ca poate e defect senzorul ala de pe conducta de clima. Si fiind defect, vede presiune prea mare pe instalatie si iti porneste ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,am inteles Cosmin,dar de ce porneste si cand e clima oprita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atata timp cat senzorul ala considera ca presiunea e prea mare in instalatia de clima, tine ventilatorul pornit. Mi se pare ok logica. Pana la urma, ce te costa sa scoti mufa aia pentru 2-3 xile, sa te convingi daca are vreo legatura? :D

E cea mai ieftina investitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!Dupa 2luni si mai bine de cautari,diagnoze schimbat sonde,termostate ,nu reusesc sa gasesc defectiunea.Povestea este asa;(dealtfel am mai spus-o ceva timp in urma)dupa ce motorul se incalzeste ,la un timp pe care nu-l pot preciza(ptr ca defiecare data e altul)ventilatorul(electroventilatorul) mic de aer cond. porneste ,fara ca AC sa functioneze,in turatia mare (turatia a doua ) si nu se mai opreste decat dupa ce opresc motorul si acesta se raceste.Am schimbat termostatul ,pe care oricum il suspectam de ceva vreme,G62,si sonda de presiune de aer conditionat(la propunerea lui Cosmin).Acum nu stiu ce sa mai schimb.La diagnoza cu motorul usor cald au gasit ca si o alta sonda de pe blocul motor cica (nu stiu unde se afla)s-ar intrerupe din cand in cand.Am tot citit in forum si despre ,,termocupla''sau F18.Asta este o alta sonda sau e vorba de G62?Am un Passat B5 ,din aug.2000,85KW, 115cai T DsiI rosu,motor pompe duse.Astept ,va rog ,informatiile si sfaturile voastre.Multumesc.

A,si uitam un amanunt pe care l-am observat de curand;Electroventilatorul se opreste si porneste uneori neasteptat ,cand trec prin gropi,de exemplu.Daca ma puteti ajuta si cu ceva fotografii daca este necesar(ptr amplasarea sondelor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releu de ventilatoare sau termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ,dar imi zici si unde sunt pozitionate la modelul masini mele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si sonda de presiune de aer conditionat(la propunerea lui Cosmin).

Eu am zis sa scoti mufa de la el sa vezi daca face tot asa. Nu sa-l schimbi. Doar daca se schimba ceva in comportamentul ventilatorului. -_-

Ramane ce zicea si Bundy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

am si eu o problema mi-e imi porneste ventilatorul de la AC fara sa-l apas butonu din masina.cred k ventilatorul imi porneste cand ajunge apa la 90 de grade care stie de la ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt ventilatorul porneste cand temperatura lichidului de racire depaseste 90 de grade - pe ceas arata 90 de grade. Asa lucreaza sistemul de racire al masinii, impreuna cu ventilatorul AC-ului, ca sa tina temperatura lichidului de racire, sub control.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua...sunt nou pe acest forum si as avea nevoie de putin ajutor,deoarece din discutiile anterioare nu prrea m-am lamurit..deci am un passat 130 cp din 2001 si de 2 zile am depistat ca se aude un suierat cam ''in plus'' la masina...in fine era vorba de termocupla care are un pic de joc la rulmentul ala,lucru pe care pana acum nu aveam de unde sa l stiu intrucat nu am auzit pana acum sa mai porneasca,si care de acum porneste odata cu pornirea motorului,kiar daca acesta este rece.As avea nevoie de o parere,ce ar putea fii?? Va multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla nu are rulment.

DAca te referi la ventilatorul electric de pa radiatoare, acesta e comandat de un senzor de temperatuta. Si nu are rulmenti ci lagare, si de obicei nu prea mai ai ce sa-i faci.

Oricum, fa o diagnoza sa vezi ce erori sunt stocate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..in fine era vorba de termocupla care are un pic de joc la rulmentul ala,lucru pe care pana acum nu aveam de unde sa l stiu intrucat nu am auzit pana acum sa mai porneasca,si care de acum porneste odata cu pornirea motorului,kiar daca acesta este rece.As avea nevoie de o parere,ce ar putea fii?? Va multumesc!!

La Passat, avem doua ventilatoare

1. Cel electric - electoventilator.

2. Cel cu vascocuplaj.

In teorie, la tine poate sa fie probleme cu termocupla - aceasta este un senzor care comanda pornirea electoventilatorului (situat in zona inferioara a radiatorului, pe partea soferului), la o anumita temperatura - peste 90 de grade...parca la 92 grade e treapta 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema sta in felul urmator...masina a fost cumparata recent si acum 2 saptamani, am skimbat distributia la un service de renume,nu reprezentanta..pana atunci nu am avut problema asta insa de atunci am abservat...Cum am observat? termocupla aia de care va vorbesc,ventulatorul ala adica e situat pe partea dreapta ,partea pasagerului privind din masina,partea stanga privind din fata masinii si este ala legat pe radiator,daca nu ma insel.E,de atunci are momente cand,dimineata,cu motorul rece porneste,alteori nu,deci mentionez din nou ca are toane:Si am zis probabil are un rulment ceva deoarece produce un zgomot asa ciudat,un suierat si dupa oprire,daca trag de ea in laterala ea se misca,are un fel de joc ca sa zic asa iar daca o invart,scoate un scartait...probabil atinge pe undeva...in fine;pe mine ma deranjeaza faptul pentru care porneste asa aiurea fara ca mototul sa fie infierbantat...Multumesc pentru raspunnsuri:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza si vezi ce apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.Ms pt ajutor.Maine la diagnoza atunci:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ca sa vezi de ce porneste ventilatorul. Cat despre zgomote, ar trebui desfacut si gresate lagarele , daca nu au joc prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termocupla aia de care va vorbesc,ventulatorul ala adica e situat pe partea dreapta ,partea pasagerului privind din masina,partea stanga privind din fata masinii si este ala legat pe radiator,daca nu ma insel.

...ala e electroventilator, nu termocupla..... am incercat sa-ti explic un pic, in spatiu,....care-i problema.

Schimba termocupla....aia adevarata, nu electroventilatorul - pe care il numesti tu termocupla - si nu o sa mai ai probleme. Inainte sa cumperi alta termocupla, verifica cablajul care intra in conectorul termocuplei - sa nu ai un scurt si din cauza asta sa fie probleme.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare,

am si eu o probleme cu electroventilatorul de la clima - nu mai porneste. Saptamana trecuta am fost cu ea(masina din semnatura) sa-i pun freon (ca pierde dar asta e o alta problema) si mi-a spus ca nu-mi mai porneste electroventilatorul si l-a ponit el prin lovire. Dupa acesta m-am uita sa vad daca porneste dar a mers o zi apoi l-am pornit eu apoi nu am mai reusit sa-l pornesc - e drept ca mie imi e cam mila de el si nu lovesc asa cum l-a lovit in service. Prin urmare intrebarea mea este daca se poate repara, ca e cam scump sa-l schimb, si daca stiti pe cineva care se pricepe la asta pentru ca la service a zis ca trebuie schimbat.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam mult!

Problema la mine este ca eu sunt cam pe langa partea asta tehnica asa ca intrebarea mea este: stiti pe cineva(in Bucuresti) care ma poate ajuta - contra cost binenteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma poate ajuta nimeni cu o recomandare (pentru Bucuresti)?!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!