Jump to content

Cum conducem


adrian001
 Share

Postare recomandată

Un scurt reminder... motorul este incalzit dupa cca. 2km din momentul in care pe bord acul a ajuns la 90 de grade.

Merita si odata/zi o talpa de la 2500 la ...zona rosie, injectoarele si turbina vor spune ca intr-un program de loialitate: thank you!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrian001

    21

  • RRS

    18

  • mario75

    13

  • Makron

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rares, cred ca 2 km e cam putin pentru a se incalzii motorul. Eu am facut azi dimineata 4 km de acasa pana la birou (am urcat si Calea Turzii) si numai cand am ajuns la destinatie apa avea 90 grade.

Am doar 350km cu masina pana acum si conduc cam asa (dupa ce motorul ajunge la 90 grade):

*Treapta a I-a maxim o lungime de masina (cum scrie in carte)

*Treapta a II-a pana pe la 2500 ture

*Treapta a III-a pana pe la 2600 ture si schimb astfel incat dupa schimbare sa nu cobor sub 1900 ture (turatia de cuplu maxim)

*Treapta a IV-a de la 1900 pana la 2600 si schimb astfel incat dupa schimbare sa nu cobor sub 1900 ture (turatia de cuplu maxim)

*Treapta a V-a o tin in jur de 2000-2200 (in perioada de rodaj de 1500 de km dupa om mai vedea)

Incerc si eu pe cat posibil sa nu merg subturat in treptele superioare (III, IV si V) dar nu imi iese intotdeauna.

Situatie: sunt in treapta a IV-a la 2000 de ture, datorita conditiilor de trafic trebuie sa incetinesc si in prima faza iau piciorul de pe acceleratie fara sa franez, turatia ajunge pe la 1700. Acuma daca nu vreau sa merg subturat, retrogradez in a III-a si observ ca motorul are tendinta de a frana destul de brusc (frana de motor) si turatia urca iar la 2000.

Intrebare: in situatia de mai sus e mai bine sa merg subturat sau retrogradez si apare acel soc (care nu stiu cat este de "sanatos" pentru motor)?

Modificat de Septimiu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel soc apare deoarece nu faci rev match. Ca sa nu mai apare acea franare sau acel soc trebuie sa accelerezi masina, in timp ce ai piciorul pe ambreiaj si schimbi a 3-a, pana cand turatia e aproximativ cu cea pe care o vei avea in treapta a 3-a si apoi sa iei piciorul de pe ambreiaj. Adica pe scurt trebuie ca motorul sai aiba acceasi turatie cu rotile, corespunzatoare trepte in care te afli.Asta este cel mai sanator mod de a schimba vitezele, mai ales in jos. Dar sa faci treaba asta iti va trebui ceva experienta si ceva munca... Acum referitor la ce spui tu cu retrogradarea de la 1700 rpm in treapta a 3-a mi se pare o prostie, am mai zis si mai spun inca o data nu trebuie sa va feriti de turatiile sub 2000 ca pisica de apa, nu se strica nimic daca accelerati cu cap. Da, daca ai nevoie de putere si vrei sa depasesti, sa faci ceva ce necesita o accelrare puternica, da atunci este recomndat sa treci in a 3-a altfel mai mult uzezi degeaba ambreiajul si componentele lui mai ales daca nu faci rev match...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Septimiu, ma bucur sa te intalnesc aici, mai ales ca suntem concetateni :offtopic:

Eu am scris mai sus 2 km din momentul in care apa e la 90 de grade, adica dupa cca. 4km, deci 4+2=6 in total...

Tu fiind in rodaj, ai de respectat alte specificatii decat masinile rodate, cum e a mea... 105 000 km ;)

A patra in oras e cam mult, mai bine a treia, sa nu retrogradezi brusc. Socul e mai nesanatos pentru tampoanele motorului, dar daca ai 2000, turatia ajunge la 1700, cred ca si vit. II merge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rares, cu cei 2 km ai dreptate... nu am citit suficient de atent :)

Situatia pe care am dat-o exemplu nu era in oras ci in afara (cand se circula in coloana destul de cursiv si din cand in cand mai apar situatii in care esti nevoit sa reduci viteza fara a frana efectiv).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu DSG masina merge subturata atata timp cat motorul dezvolta destula putere sa mentina viteza sau o accelerare lenta. Retrogradeaza in functie de cum te porti cu pedala. Daca apesi rapid (nu neaparat talpa, marirea mai rapida a vitezei) imediat retrogradeaza o treapta sau doua dupa caz. Daca apesi incet si progresiv, se simte cum motorul se chinuie vreo 2 secunde (fiind subturat), apoi retrogradeaza in functie de cum se simte. Daca mai poate duce, o lasa asa, daca tot apesi pedala retrogradeaza.

La mersul calm in oras, schimba la ~1800-2000 ture.

Am observat o chestie legata de consum: daca plec de pe loc si accelerez constant pana la 50-60km/h imi apare in bord un consum usor mai mare decat daca as pleca mai rapid apoi as merge constant la 50-60. Mai rapid, in sensul ca accelerez mai rapid pana la 40 apoi slabesc putin pana la 50-60.

La 50km/h merge in treapta 4

La 55-57km/h schimba a 5-a

Peste 70-80 trece a sasea.

Inca o parte buna a acestei cutii este frana de motor. Foloseste frana de motor permanent pana la ~20km/h. Interesant este ca foloseste frana de motor pe la ~1200-1400 ture, astfel incat nu are efect asa puternic asupra vitezei, dar reduce din consum.

Modificat de Sp!der
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat o chestie legata de consum: daca plec de pe loc si accelerez constant pana la 50-60km/h imi apare in bord un consum usor mai mare decat daca as pleca mai rapid apoi as merge constant la 50-60. Mai rapid, in sensul ca accelerez mai rapid pana la 40 apoi slabesc putin pana la 50-60.

Corect. Asta am vrut sa zic si eu mai demult, in postul 30. Schimbatul treptelor mai rapid, in sensul accelrarii mai bruste, si nu in sensul schimbarii treptei superioare la o turatie mai mica. Si mi se pare si logic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se pare ca asa e am cam observat si eu asta, defapt si mario a zis mai demult si eu il contraziceam, dar in manual scrie si de selecatrea treptelor la o turatie cat mai mica: Slecetarea cat mai devreme a unei trepe superioare de viteza reduce conisumul (eu prin asta inteleg ca se ref6era la turatie si nu la cat de repede ajungi la o anumita turatie). Oricum in alt paragraf se recomanda pentru un consum minim schimbarea la 2200 rpm (care este o turatoe destul de mica)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cite stiu eu consumul cel mai mic se obtine in treapta de viteza cea mai mare la turatia de cuplu maxim a motorului.

In toamna a fost un test la TOP GEAR (TV nu revista)cu un Audi A6 care a scos cel mai mic consum nedepasind turatia de 1600.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa se pare sa fie... cuplul maxim la motorul 2.0 TDI incepe de la ~1800 de ture(320Nm), dar si la 1500 de ture ai cam 300Nm.

La motorul de 1.9 TDI cuplul maxim incepe la ~1900 de ture (250Nm), dar si la 1500 de ture ai 235Nm (vreo 80% din cuplul maxim).

Ma gandesc ca daca ar pati ceva motorul ca merge subturat, cutia nu ar mai fi fost programata sa tina motorul la turatii asa joase.

Pentru benzina am atasat un grafic.

Grafice pentru alte modele de skoda: http://www.railweb.sk/Skoda/index.html

post-24729-1239407282_thumb.jpg

post-24729-1239407293_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se pare ca asa e am cam observat si eu asta, defapt si mario a zis mai demult si eu il contraziceam, dar in manual scrie si de selecatrea treptelor la o turatie cat mai mica: Slecetarea cat mai devreme a unei trepe superioare de viteza reduce conisumul (eu prin asta inteleg ca se ref6era la turatie si nu la cat de repede ajungi la o anumita turatie). Oricum in alt paragraf se recomanda pentru un consum minim schimbarea la 2200 rpm (care este o turatoe destul de mica)...

Multumesc frumos! :icon_thumright:

Si in plus mai face si bine turbinei si injectoarelor. Cred ca place si soferului :icon_cool: , nu stiu cat de mult pasagerilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu schimb treptele la peste 2000 RPM, la rece cam pe la 2200 rpm si la cald de la 2400 in sus, in momentul in care schimb treapta de viteza turatia sa cada mai sus de 1500rpm. Am observat ca in momentul in care turatia scade sub 1500RPM motorul parca e subturat. Consumul e multumitor, chiar daca schimb asa sus, in jur de 7l in oras, incerc sa evit aglomeratia, si 4,9 - 5l in afara, eu zic ca e mai mult decat OK :)

Modificat de azreil24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea stilul tau de condus e foarte bun, cel putin la partea cu turatiile la care schimbi vitezele. Defapt asta tot spun eu, trebuie sa fii surd si sa ai un simt lipsa sa nu iti dai seama cand motorul se chinuie sa traga masina (adica e subturat), se aude si se simte destul de clar. In treptele I si II poti sa schimbi si mai jos de 2400 rpm, pt ca motorul depune putin efort sa tine masina in msicare (treaptele 1 si 2 au raporte de transmisie mari)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul optim pe care il scot este realizat dupa ce apa ajunge la 90 de grade si asta dureaza undeva la 10 - 15 minute in oras. Pana cand nu se incalzeste motorul nu accelerez brusc. In afara orasului la o viteza constanta de 100 si tempomat e undeva la 4 l/100 km. La 115 km/h constant pe autostrada ajunge la 4,6 - 4,7l/100 km unde tempomatul face toata treaba.

Modificat de AlexBAC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
albertinobuz

De acord cu ALEXBAC..la 100kmh in jur de 4%..cu toate ca sunt inca in rodaj..Oricum foarte multumit de alegere O2FL drive2009!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut cu respect,

La DSG, in modul Drive schimba treptele de viteze pana in 3000rpm in functie de cum apesi acceleratie. Daca apesi mai hotarat schimba un pic peste 3000rpm.

In modul Sport, cutia schimba peste 3000rpm si ajunge pana in zona rosie. Cutia functioneaza si reactioneaza foarte bine. Merita banii.

In oras consuma cam 8-9litri motorina la 100km iarna iar vara in jur de 7litri la 100km.

La drum lung, la un stil de condus constant, am un consum de 5.5-6litri la 100km. Daca se conduce ma sportiv 6.5-7 litri la 100km.

O sa mergem in Germania in wekkend si sunt curios cat o sa consume pe autostrada.

Toate cele bune,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Condusul economic consta inrtr-o viteza constanta , fara accelerari bruste , turatii optime pentru schimbatul vitezelor , folosirea franei de motor cat mai mult , evitarea franarilor inutile , nu stiu daca ati observat masina in frana de motor afiseaza un consum instant de 0,0 l iar masina in liber afiseaza valori intre 2-4 l . Masina mea are 15.000 km , pe autostrada , 130 km/h constant scot un consum intre 4,7-5 % , in regim de drum judetean , viteza legala 90 km/h treapta 5 ma apropriu de consumul de fabrica 4,7 % . In oras scot un consum destul de bun , undeva la 6 litri % in regim de pensionar . Record personal la consum , urcare diferenta de nivel 900 metri , un soi de raliu , consum 17 % .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Serios? da` de astapost-7664-1233259157_thumb.jpg ce zici?

deci daca ridici piciorul de pe acceleratie in a 3-a iti da pentru o perioada de timp consum 0l/100 , deci e neconcludent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da! Instantaneu. Ala era consum mediu. N-ai fost atent :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Condusul economic consta inrtr-o viteza constanta , fara accelerari bruste , turatii optime pentru schimbatul vitezelor , folosirea franei de motor cat mai mult , evitarea franarilor inutile , nu stiu daca ati observat masina in frana de motor afiseaza un consum instant de 0,0 l iar masina in liber afiseaza valori intre 2-4 l . Masina mea are 15.000 km , pe autostrada , 130 km/h constant scot un consum intre 4,7-5 % , in regim de drum judetean , viteza legala 90 km/h treapta 5 ma apropriu de consumul de fabrica 4,7 % . In oras scot un consum destul de bun , undeva la 6 litri % in regim de pensionar . Record personal la consum , urcare diferenta de nivel 900 metri , un soi de raliu , consum 17 % .

nu stiu cum reusesti eu cu un 1.9tdi 115cp nu pot sa scot mai putin de 6% in afara chiar daca nu depasesc 100-110k/h; ce sa fac sa merg cu mai putin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce stil de condus practici? Ai tentatia sa franezi inutil? Folosesti frana de motor? Adica inainte de a apasa ambreiajul eu las masina sa incetineasca cu frana de motor pana undeva la ~1200 rot/min . La condus de drum deschis conteaza si daca drumul e bun , drumul prost creste consumul , cauciucurile influenteaza si ele consumul , incarcarea masinii , combustibilul , temperatura ambientala si cel mai important stilul de condus . Eu de obicei merg pe modul economic sau cu ventilatia pe OFF pentru ca sunt foarte sensibil la clima . Si clima influenteaza consumul . Deci sunt foarte multi factori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

a 5-a la90kmh...subturare frate... de aia e consum mic. motorului astuia ii place la 2500-3000rpm.

prefer 0.5L in plus unei turbine sau motor obosit...

de abea la 90--100kmh schimb din 3 in 4, a5-a de la 130-140 in sus...

g4 probabil are mai multi km la bord si consuma nitel mai mult, cae in varsta...

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a 5-a la90kmh...subturare frate... de aia e consum mic. motorului astuia ii place la 2500-3000rpm.

prefer 0.5L in plus unei turbine sau motor obosit...

de abea la 90--100kmh schimb din 3 in 4, a5-a de la 130-140 in sus...

La mers linistit cu DSG, pe la 80 kmh deja intra in a 6-a, chiar si in conditiile unei accelerari usoare (de tipul - mers in cloana in afara localitatii) :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la 50-60km/h cu DSG deja sunt in treapta a 6-a. Cei de la reprezentanta mi-au zis ca e normal. Mie mi se pare cam subturata masina de aceea merg numai pe modulul M

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

folosesc tempomatul destul de mult. pentru consum in general merg cu o turatie de 2000-2200 pentru consum 4.5-4.7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!