Jump to content

Cum conducem


adrian001
 Share

Postare recomandată

ce am vrut eu sa subliniez este ca intre Cluj si Dej este o diferenta de nivel de vreo 150 metri :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrian001

    21

  • RRS

    18

  • mario75

    13

  • Makron

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

:icon_thumright: Ma, io nu am zis ca nu cred categoric, ci doar ca nu imi vine sa cred, cunoscand masinile astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si ca se mai poate reseta computerul de bord, si in mers, dupa ce s-a incalzit si a consumat ceva mai mult :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce am vrut eu sa subliniez este ca intre Cluj si Dej este o diferenta de nivel de vreo 150 metri :(

Diferenta aia de nivel de 150 de metri e infima pe o distanta de 64 de km :( Daca faci ceva economie, aceasta e de ordinul 0,01 l la 100 km, fara sa exagerez :(. Daca ar fi sa descompunem problema, RIon a mers din varful uni plan inclinat catre baza lui, plan de unghi 0,2 grade. Forta care ajuta masina este greutate tangentiala Gt=G*sin(0.2)=>Gt=1400*10*0,002=32,18 N. Cred ca nu mai trebuie sa spun ca 32,18 newtoni este o forta extrem de mica, echivalenta cu greutatea uni corp de 3,2 kilograme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrul mecanic este egal cu mgh - unde h este diferenta de nivel, m este masa iar g este 9,8. Lungimea traseului este irelevanta la calculul lucrului mecanic. Adica daca merg 64 de kmm cu o diferenta de nivel 0 voi avea un consum si daca merg 64 de km cu o diferenta de nivel de 150 de metri consumul va fi mai mic :vaidecapulmeu: :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Makron, stii tu ceva, dar iti scapa ceva :vaidecapulmeu:

Intr-adevar, lucrul mecanic al fortei care trebuie sa invinga greutatea (deci proiectia fortei de tractiune pe axul vertical!), da, este acelasi, indiferent de lungimea drumului si depinde intr-adevar doar de diferenta de nivel.

Dar nu uita, masina cand urca o panta mai are de invins greutatea tangentiala la panta (care tinde sa traga masina inapoi, paralela cu axul longitudinal al drumului si orientata spre inapoi); or si aici efectueaza lucru mecanic masinuta, iar acest lucru mecanic este fix dependent de lungimea drumului; pe urma, ar mai fi inca un lucru mecanic pe care trebuie sa-l efectueze masina ca sa invinga fortele de frecare, etc.

Si mie imi place fizica, intamplator... putem intra in detalii pe PM, sa nu plictisim aici :huh:

Bafta si ... scuze daca vi se pare offtopic :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e stie Makron ceva, dar le mai incurca :vaidecapulmeu:. Ceea ce ai scris tu acolo este, lucru mecanic al fortei de greutate, care nu depinde decat de diferenta de nivel. Dar cum a spus si smoothcoder asupra masini actioneaza o carca de alte forte care efectueaza si ele un lucru mecanic dependent de distanta... hai ca parca devenim plictistori si off-topic. Poate ne lamureste Rion cum sta cu diferenta de consum la dus vs intors ...

PS: Personal nu am nici o diferenta de cosum cand ma duc la tara, sau cand ma intorc (dierenat de nivel 160 de m), dar si distanta e mai mare 209 km (ceea ce face unghiul planului si mai mic sub 0.1 grade si de aceea scade si Gt-ul care l-am explicat mai sus), la 64 de km o fi ceva diferenta da nu cine sitie ce ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroare. Ambii. :icon_thumright:

Daca ma deplasez deplasez din punctul A in punctul B pe acelasi nivel, efectuez un lucru mecanic Lo

In speta, daca punctul B este cu 150 de metri mai jos, lucrul mecanic efectuat va fi Lo - mgh (vazut aici si ca energie cinetica) (in cazul lui Rion, 1500x10x150=22,5MJ ceea ce nu e lucru putin)

Asa ca, hehehe...end offtopic :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutii inutile aici :D Copnsumul l-am facut tur-retur pe traseu.

ma laud cu un nou consum pe traseu cunoscut (150km dus-intors) pe care niciodata nu am scos o medie mai mica de 4.9-5%, acum am scos 4.4% (tot cu powerbox).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg cum scoateti consumirile astea.

Am peste 40.000 km din mai 2008 cu masina, cipuita cei drept, dar 5.7% este minim, real.

Tot timpul singur, fara bagaje, aceasi ruta dus-intors.

Sub 5.4% nu scade, numai daca nu trec de 80km/h. Masinile mai lente tot trebuie dapasite.

:)

Gresit 22MJ. E 2.2 MJ, atit produce motorul lui Octavia TDI in circa 30 secunde la puterea maxima.

Aprox. 1.5 -2 kilomterii se scade din distanta din cauza diferentei de nivel.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelu, nu facem un split? Avem de lamurit niste lucruri :banghead:

Srudolf, mai citeste o data de unde au aparut cei 22,5 MJ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1500kg*9.85m/s^2*150m= 2.2 * 10^6 J= 2.2 MJ= 2200kW*s

2200kW*s/77KW= in 28 secunde produce acest lucru mecanic la O2 1.9 TDI 105 CP la puterea maxima, din care numai o parte este transmisa intradevar la sol, dar tot merge minim 2 km, poate mai mult.

Daca vrei calculez exact, care este distanta maxima pe care o parcurge cu acesta energei. Dar cred ca trebuie sa folosesc calcule diferential.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg cum scoateti consumirile astea.

Am peste 40.000 km din mai 2008 cu masina, cipuita cei drept, dar 5.7% este minim, real.

Tot timpul singur, fara bagaje, aceasi ruta dus-intors.

Sub 5.4% nu scade, numai daca nu trec de 80km/h. Masinile mai lente tot trebuie dapasite.

Aceasi intrebare :) (am peste 51.000 KM)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergand legal+max 20km (eu am euro 3 si powerbox, si mai scade consumul)

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ca am montat roti de 205/60/15, mai mici deci cele uzuale de 195/65/15, care teoretic ar trebuie sa reduca un pic consumul si sa faciliteze demarajul.

Rotile mai mici au si o alta implicatie la masurare a consumului: calculatorul de bord si mecanismul de maurare a vitezei nu stie ca am roti mai mici, si la 100km parcursi masurati fac numai 98,2km ( si vitezometrul indica si ea o viteza mai mare cu 1.7% decat cea reala). Cand BC imi calculeaza consumul, sau o fac eu la pompa, apare o eroare, deci in fractie numitorul este mai mic, fractia consumului este mai mare.

Cei care au roti de 205/55/16 sau 235/45/17 sunt in aceeasi situatie. Cei care folosesc 235/45/17 au o eroare de 3.8%.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: Rog pe cineva care are DSG sa pune turatille la care schimba masina vitezele la un condus lejer (nesportiv)

La un condus lejer, linistit, DSG-ul schimba la 2.000 ture - motor incalzit. Sta linistit la 1.500 de ture viteza 6 si 80 km/h. E foarte adevarat ca in momentul in care ai nevoie de demaraj schimba foarte repede - retrogradeaza foarte rapid din a 6a 80 km/h in a 3a.

Mai am un exemplu: merg pe DN1 fixez pe cruise control 140 km/h si merg asa in afara localitatilor. La iesire din Pucheni este camera video fixa pe la care trec cu 70 km/h dupa care accelerez pana la 80 (a 6a) si apas cruise. Surpiza este ca nu retrogradeaza ci prefera sa accelereze cate putin dupa care de la 110 in sus accelereaza mai zdravan - dar nu retrogradeaza, cred ca se protejeaza prin accelerarea progresiva.

In conditiile de condus de mai sus, linistit, am un consum de 5,4-5,5 de la Ploiesti la intrare in Bucuresti - Academia de Politie. Pana acum nu a coborat sub consumul asta.

Modificat de Kyky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi ca ai postat, chiar daca dupa ceva timp :coffee_lol:. Ca si din articolul postat de MAKRON se desprinde aceeasi idee. Cred ca inginerii de la volkswagen cand au gandit cutia si softul, au luat in clacul si uzura motorului si turbinei....

PS: Aaa si legat de consum, la randul meu nush cum aveti consumuri asa mari, nu am trecut niciodata de 5 litri (consum mixt). Ultima data cand am vazut un consum mare, a fost ceva de genu 4,8 ( de obicei scoteam 4,3 sau 4,4 ) pe aceeasi ruta, dar cred ca e din cauza drumului care s-a deteriorat si am fost nevoit sa franez si accelerez de ... Aaa si nu mergeti cand tare cand incet, mergeti cat mai constant si veti avea surprize la consum si la placutele de frana

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am un exemplu: merg pe DN1 fixez pe cruise control 140 km/h si merg asa in afara localitatilor.

Exemplul tau este in contradictie atat cu Regulamentul acestui forum cat si cu Codul Rutier in vigoare:

Regulament vvforum:

" Nu sunt acceptate discutiile explicite privind orice tip de activitate ilegala sau imorala (viteze peste limita legala..."

Legislatie rutiera: Codul Rutier Cap V - Reguli generale:

Art. 48^1.

Limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h.

Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoria A si B, si limite de viteza superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul politiei rutiere.

Pe anumite sectoare de drum, tinand seama de imprejurari si de intensitatea circulatiei, administratorul drumului, cu avizul politiei rutiere, poate stabili si limite de viteza inferioare, dar nu mai putin de 10 km/h pentru tramvaie si de 30 km/h pentru toate autovehiculele.

Limitele maxime de viteza in afara localitatilor sunt:

pe autostrazi - 130 km/h;

pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) - 100 km/h;

pe celelalte categorii de drumuri - 90 km/h.

--------------------------------------------------------------------------------

Art. 48^2.

Vitezele maxime admise in afara localitatilor pentru categoriile si subcategoriile de autovehicule prevazute la art. 16 alin. (2) sunt:

130 km/h pe autostrazi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A, B si BE;

110 km/h pe autostrazi, 90 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 80 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile C, CE, D si DE si subcategoriile D1 si D1E;

90 km/h pe autostrazi, 80 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 70 km/h pentru celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din subcategoriile A1, B1, C1 si C1E;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplul tau este in contradictie atat cu Regulamentul acestui forum cat si cu Codul Rutier in vigoare:

Imi cer scuze. Departe de mine gandul de a contraveni cu regulamentul acestui forum. M-am gandit doar ca exemplu de mod de schimbare a vitezelor de catre cutia DSG. In mesajul meu nu am incitat pe nimeni sa faca ce fac eu. Pur si simplu a fost un exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Avem un O2 1.9 TDI noua si urmatorul stil de condus:

- treapta I - schimbat la 2200 ture

- treapta II, III, IV - schimbat la 2500 ture

- treapta V - mers pana la 3000 ture

Se tine cont de faptul ca masina e noua si ca se respecta perioada de rodaj.

Ce parere aveti? E bun stilul de condus pentru masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ 19105 - tu trebuie sa stii cel mai bine daca stilul de mers e optim. Sau intreaba-ti pasagerii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Stilul meu"

- cu motor rece schimb treapta superioara la 2300-2500 rpm

- cu motor cald schimb in a II-a 2500 rpm si restul (III, IV, V)la 2800-3000 rpm

- incerc sa merg in orice treapta de la II la V intre 2000-2300 rpm (asta si pentur ca in intervalul asta consuma cel mai putin cred ca minimul e undeva la 2150-2200 rpm in a III a si a IV cele mai folosite). In general schimb ca sa cad in consumul optim undeva pe la cel putin 2100 rpm dupa schimbare

- la 1500-1700 schimb in treapta inferiora

- de 2-3 ori pe luna cate o talpa in 2-a si a 3-a pana la 4500 rpm cel putin (nu stiu daca chiar face bine dar deocamdata nici rau nu pare sa-i faca)

- ca observatie generala , poate parea ciudata pentru un diesel care se stie ca merge la turatii mai joase decat un benzinar , prefer sa o tin mai degraba intr-o anumita treapta la 2500 rpm decat la 1500 rp, (dpdv consum e clar mai bine oricum :rolleyes:

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.............

Pai normal ca la orice masina ia cartea si vezi la cite turatii ai cuplul maxim cred ca 3200 rpm este cuplul maxim la 1.6 mpi.

Dar in practica nu se intimpla asa. Eu unul as recomanda schimarea la cuplu maxim doar daca esti la raliu in rest dupa mina si urechea fiecaruia.

Am auzit si faze de genul cum mergi cu 60kmp in oras cu treapta a 5-a si i-am raspuns simplu schimb la 2-3000 de ture in treapta urmatoare daca am nevoie de forta (acceleratie) cobor intr-o treapta adecvata. Poti sa constati singur la ce viteza (rotatii) ai un consum ok si suficienta forta in roti pentru tipul de trafic in care te afli.

Nu m-am ferit ca sa nu duc masina la 6500 de ture (cap de cursa) in orice treapta daca situatia a impus-o. Eu unul am GPL pe ea si pina la 2000 de ture si cu apa sub 90 de grade nu merge pe GPL deci trebuie sa imi adaptez condusul dupa criterii economice gen ridic temperatura la apa la 90 conducind cu motorul ceva mai turat dimineata adica schim dupa 3-4000 de ture treapa de viteza dupa care revin la un condus normal de 3-3500 schimb viteza.

Numai de bine

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot la capitolul "stilul meu"

- cu motorul rece: tin turatia la 2200-2500 RPM, cat mai constant, schimb la 2600 maxim 2800 RPM.

- cu motorul cald in oras, conduc cum cere traficul, nu sunt atent la turatie, dar foarte rar trec de 3000RPM

- in afara localitatiilor, mentin turatia peste 2200-2400 RPM, si in depasiri ajung foarte frecvent la 4000RPM (dar mai lin)

inaintea schimbarii vitezei mai ales in din treapta III in treapta IV, dar nu-i dau talpa plina niciodata, ca nu-i place deloc.

Cu acest stil in extraurban ajung la un consum de BC 5.5%, daca drumul este foarte liber chiar la 5.3%.

Daca drumul este aglomerat consumul creste undeva la 5.9%. Daca conduc mai incet, si de exemplu las turatia la 1500RPM in a V-a, consumul creste,

daca folosesc acceleratii foarte agresive consumul iarasi creste, pana la cel mult 6.5%. Pe autostrada, la peste 3200-3400RPM constant, consumul se duce undeva la 6.3-6.5%, mai ales cand dau si de un pic de trafic. Consum de sub 5% nu am vazut niciodata la masina aceasta, numai pentru perioade scurte pe deal in jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!