Jump to content

Cum conducem


adrian001
 Share

Postare recomandată

Stiu ca ce arata pe BC nu este consumul real la mine nici pe dn1 la 60km/h nu mi a aratat atat si conteaza multe chestii . Motorina poate la tine e mult mai buna ca la noi :)) conteaza si aerul . Mie in oras dimineatza imi ajunge la consum de 10% iar seara tarziu abia imi scade la 7,5 poate nu o fi destul de rodat motorul nu stiu ce sa zic iar la treaba cu turbina nu merg tot timpul subturat merg si "agresiv" depinde de dispozitia care o am si gata aici am terminat de comentat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrian001

    21

  • RRS

    18

  • mario75

    13

  • Makron

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Off topic: Targu Jiu-Ranca (206 m - 1634 m) consum mediu 6,9 l/100km, distanta 63 de km, viteza medie 30 km/h. La urcare, de la Novaci pana la Ranca, nu am tinut masina sub 2000 rpm am fosolsit treptele II si III si uneori chiar si I (intr-o portiune drumul e foarte deteriorat).Eu zic ca e un consum bun ...

@mario 75 vad ca nu ai inteles ce scrie in carte sau nu ai citit complet. Citeste sectiune Condus ecologic sau economic nu mai tin minte exact. Pe scurt, adica sa selectezi cat mai repede se refera la o turatie cat mai mica si specifica pe undeva cam pe la 2200 rpm tre sa schimbi in treapta superioara. Citeste cu atentie toata sectiunea si vei vedea cum stau lucrurile ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omule, punctez pentru ultima data... mai repede nu inseamna de la turatii mai mici (2200 e ok cand e rece motorul, adica vreo 6km). fa cum doresti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitatea ai citit unde am zis (desi raspunsul nu era pentru tine) sau ai postat asa aiurea. Si daca imi aduc eu bine aminte scrie Slectarea cat mai devreme a unei trepte supoerioare reduce consumul de carburant (Am citit manualul acum 3 ani, daca gresesc cineva sa ma corecteze)...

Si repet nu inseamna ca asa schimb eu, dar asa scrie in manual si o fi si acolo un sambure de adevar ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Selectarea unei trepte de viteza superioare scade consumul de combustibil, deoarece se stie ca acesta este cu atat mai mare, cu cat treapta de viteza este mai mica. Eu in oras prefer sa ajung cat mai repede in treapta a 3-a si acolo sa o tin constant, uneori si a 4-a, mers putin subturat, in functie de drum, neaparat la vale. Tin cont ca atunci cand e rece sa nu accelerez brusc, dar nici ca bosorogii. Cu alte cuvinte, conduc asa cum e recomandat.

In carte mai scrie si ca se pleaca de pe loc, imediat dupa pornirea motorului si nu se lasa la relanti sa se incalzeasca, atentie, din ratiuni ecologice. Adrian001, am inteles ce scrie in carte, ca am fost si pe la scoala, dar, aceleasi sfaturi din carte, cu schimbatul treptelor cat mai repede pentru un consum redus, au la baza tot ratiuni ecologice, stiindu-se ca emisiile de CO2 sunt in functie si de cantitatea de combustibil consumata. Efectele secundare, precum imbacsirea turbinei, infundarea injectoarelor, etc. nu sunt luate in calcul deoarece acestea privesc strict buzunarul cumparatorului si nu protectia mediului. Probabil ca in Germania, de exemplu, nu sunt problemele secundare de care am vorbit, din cauza mediului, si a combustibililor, si atunci atentia este indreptata catre consum/emisii. Nu stiu in Romania, cati sunt interesati de protectia mediului. Eu personal, prefer sa nu am probleme la motor, decat sa ma ingrijesc de poluare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai ca nu e chiar asa de rau. Un regim intre 1400 si 2200 RPM este plaja de randament maxim al motorului. Aveti racitor pt gazele EGR tocmai ca sa nu se mai faca depuneri pe turbina. O data pe saptamana, la nevoie, ii mai dai un 4000-4200RPM, si se duce funinginea (cata s-o fi depus acolo). E diesel, nu e perna de puf.

Totul e sa nu subturati (adica sa simti ca zdruncina, nu sa ti se para tie ca e subturat) si nu e bine sa pui pedala la podea la 1200RPM. Daca accelerezi moderat, totul e OK.

Uzura creste patratic cu turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum stiti ce se spune ca motorul diesel e un motor de turatii clar mai mici decat cel de benzina deci turatii sub 2000 sau in preajma acestei valorii sunt mai mult decat normale la orice diesel. Eu marturisesc ca acest TDI de 1.9 pe care il am pe O2 il "tin" ceva mai turat. In sensul ca merg mereu in treptele 3-4 intre 2000-2500 rpm. Schimb la 2800-3000 rpm cu exceptia 1->2 unde mai jos ca sa cada dupa schimbare in cel putin 2000 rpm.

Cand e rece schimb la 2400-2500 maxim.

Am adoptat acest stil deoarece : consuma mai putin si am "raspuns" in pedala daca am nevoie in orice treapta. Am adoptat acest stil dupa ce am citit atent acest forum si dupa ce am testat personal mai mult timp.

Am constat in mod evident ca am acelsi consum sau mai are usor in itervalul 1600-2000 decat in intervalul 2000-2400.

In general nu-l las sa cadac sub 1500-1600 rpm , cand schimb in treapta inferioara.

O fi , o fi rau, cu acest stil, acum ca n-o trai 400.000 km motorul ci daoar 200.000 km e mai mult decat am nevoie de la masina asta :D

A era sa uit cel putin 4-5 reprize pe luna in a 2-a de obicei pana peste 4000 rpm nu stiu daca are vreun efect dar asa just in case

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu pisicutza. Motorul nu e facut din hartie, e facut sa reziste la un anumit stres. Nush a intrat frica asta cu turbina, desi e nejustificata, ca sa strica daca mergi subturat. Se strica doar daca accelerzi brusc cand e subturata, cand se simte acea vibratie a masini care implicit se transmite axului turbiniei s.a.m.d. Dupa parerea mea trebuie gasit un echilibru intre mers subturat sau supraturat. Adica daca vezi ca nu e nimeni in fata, nu vrei sa depasesti nimic mi se pare inutil sa schimbi la 3000 rpm. Exact cum zice si pisicutza cu cat turatia e mai mare cu atat uzura si zgomotul sunt mai mari (frecari mai mari intre piese). Eu schimare treptele la 2400-2500 maxim cand merg normal si doar cand depasesc si am nevoie de putere schimb mai sus sau daca sunt sub 2000 retrogradez in trepta inferioara in rest repet mi se pare inutil sa schimb asa de sus...

Si acum cred ca , masina fiind proiectata sa reziste multor stiluri de condus (fiecare cum stie si cum poate) unele mai economic altele mai putin, unele care uzeaza mai mult motorul altele mai putin etc...

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai inteles gresit ce a spus Pisicutza aici:

O data pe saptamana, la nevoie, ii mai dai un 4000-4200RPM, si se duce funinginea (cata s-o fi depus acolo). E diesel, nu e perna de puf.

Daca toata lumea se teme de stricarea turbinei la mers subturat, mai bine ma pazesc si eu, nu crezi? Mai bine sunt preventiv degeaba, decat sa-mi asum un risc inutil. Si turbina, nu se strica la mers subturat, ci se umple de funingine, si alte depuneri, si se strica atunci cand ai nevoie de ea. La fel si injectoarele. Ca stim ce motorina avem noi, si ce praf e in atmosfera, si cum se conduce la noi. In afara, unde sunt facute masinile si testele si recomandarile din carte, sunt alte conditii.

Fiecare conduce, pana la urma, cum vrea. E masina lui si banii lui. Multe se rezolva pe garantie. Si conduci cum scrie in carte. Dar ce faci cand aceasta se termina? Conduci cum e recomandat, nu?

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah: incearca tu la 1600rpm sa calci acceleratia (cand e nevoie, si crede-ma ca des e...) si sa nu pui stress pe turbina :) Si mai vorbim daca masina scapa nelovita, dupa caz :D

Diferenta de consum la 1600 fata de 2400 de ex., e chiar mica, 03L aprox. Sprint-ul nu se compara.

Chiar rog un moderator sa mute ultimele posturi, ca nu prea mai au legatura :)

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e ultimul post pe care il scriu, legat de consum minim la turatii diferite si etc. Se gasesc o groaza de materiale pe wikipedia si alte siteuri despre diesel, condus economic etc... Probabil tu conduci agresiv de tot o dai cu acceleratia aia, inseamna ca cei cu Dacia 1310 de 45 de cai stau numai cu ea lovita ... Stilul meu e mai clam, si nu am avut nevoie de acceleratia de care zici tu pana acum (repet in depasiri sau accelerari mai rapide o tin peste 2000) si nici nu cred ca o sa am nevoie prea curand. Cred ca tu ai gresit masina, iti trebuia 2.0 TFSI sa ai acceleratie, sa nu cumva sa o lovesti. Oricum fiecare cu stilul lui unii mai prost altii mai bun ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un experiment, mergi in orice viteza cu 1600 rpm si incearca sa faci o depasire, calcand ceva mai tare pedala din dreapta, ai sa vezi efectul...
:( incearca tu la 1600rpm sa calci acceleratia (cand e nevoie, si crede-ma ca des e...) si sa nu pui stress pe turbina :somnmare: Si mai vorbim daca masina scapa nelovita, dupa caz :Driver:

Diferenta de consum la 1600 fata de 2400 de ex., e chiar mica, 03L aprox. Sprint-ul nu se compara.

Rares, tu chiar ai o problema cu schimbatul vitezelor; Daca mergi linistit, atunci o turatie in zona de cuplu maxim (adica 1800 RPM) e cea mai buna pt motor, buzunar si linistea din habitaclu. Desigur, cand ma pregatesc de depasire sau anticipez o franare, pregatesc masina (retrogradez). Altfel nu am nici demaraj si nu am nici frana de motor la nevoie. Pana la urma, de aia ai schimbator de viteze.

La mine asta a facut parte din basic training la obtinerea permisului... la voi nu a fost la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind un motor turbo se poate merge subturat moderat, dar inainte de orice accelerare puternica trebuie retrogradat, altfel turbina se va hodorogi in timp din cauza turbulentelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am constatat ca in tr 4 consuma mai putin ca in tr 5 daca mergi pana in 100km/h. Cand am luat masina (de noua) si am iesit din Bucuresti, am constatat ca tr 5 nu merge si am fost nevoit sa folosesc primele 4 trepte pana la Galati si inapoi. Consumul a fost 4.9 l cu masina nou nouta. Ulterior am mai mers la Galati dupa ce am reparat in garantie si nu am mai reusit sa scot un consum asa de bun; am scos undeva la 5.5 l/100km/h la aceeasi viteza medie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau va luati DSG. ;) si scapati de toate problemele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand multumesc xxnelu pt ca ai mutat posturile in topicul asta si pentru titlul inspirat pe care l-ai pus...

Acum legat de consum, pentru ca putem discuta pe larg, ca sa il ai pe cel mai mic posibil mergi cum scrie in carte (nelunad in calcul uzura motorului, poate nu mai ai multa motorina si vrei sa conduci cat mai economic posibil) adica schimbi treptele la 2200-2300 si accelerezi cat mai lent (scrie in manual mai pe larg). Acum legat de un cosum si o uzura optima trebuie gasit un echilibru, adica nu e bina sa mergi nici supraturat tot timpul, da nici subturat, schimbatul la 3000 rpm mi se pare exagerat, daca nu esti intr-o depasire sau ceva gen, si schimbi numai sa protejezi motorul sa nu cada turatia sub 2000 rpm in treapta urmatoare. Eu am mentionat si in posturile de mai sus cum schimb, 2400-2500 rpm, nu mi-e frica sa o tin sub 2000 (a mers 82 000 km fara sa se intample nimic si cred ca va mai merge mult timp), din cand in cand ii mai dau si 3800 sa curete cosu'. Cand am nevoie de accelratie schimb inapoi daca sunt sub 2000 iar daca sunt peste apas fara frica :)). Iar referitor la consumul in diferite trepte am mai zis, parerea mea e ca, consumul cel mai mic e in treapta a V-a 2000 rpm, defapt si consumul de 4,1 l pe 209 km care l-am obtinut ma face sa cred asta, astept pe toti cu pareri poata pana la urma ajungem la o concluzie...

PS: Rog pe cineva care are DSG sa pune turatille la care schimba masina vitezele la un condus lejer (nesportiv)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult pentru link MAKRON articolul vorbeste de la sine despre subturare, trepte de viteze si condus economic ....

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan si eu merg cateodata la 1800, dar asa cum s-a mai relatat, la 2400 rpm schimbi mai usor si mai ok viteza, consumul e mai mic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constat ca s-a vorbit despre consum bun la diesel, nu la benzina. Dupa ce ca aveti masini care consuma putin , vreti si mai putin carburant ars. :huh: De noi, cei cu benzinare ce sa mai zicem ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, da ai uitat de faptul ca acum motorina e mai scumpa decat benzina :offtopic:. S-a discutat numai despre diesel deoarece posturile au fost mutate aici din topicul despre conum octavia 2 motorina... Oricum aici se poate discuta si despre benzina, personal nu stiu mare lucru despre cum se conduce un benzinar economic dar cred ca depinde daca motorul este turbo sau aspirat. La diesel situatia e calara, toata sunt turbo acum, dar la benzinar difera ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios? da` de astapost-7664-1233259157_thumb.jpg ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca e facut la vale, in frana de motor! :somnmare:

Si eu am scos 3,5 cu 2.0 TDI. Am postat si pe topicul general, si mi-au sarit in cap, ca imi bat joc de ei cu gluma aia. Ca nu are relevanta, un consum facut in frana de motor si subturat. Ca nu e real, bla bla bla...

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Makron, este clar facut pe serpentine, la vale.... eu am scos 4.2 dupa un drum de 64km pe drum drept, de acolo pana la 3 si e cale lunga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!