Jump to content

Audi A4 Avant 1.9 TDI Black 1998


Wizzard

Postare recomandată

Salutare tuturor.

Acesta este primul meu post pe acest forum. Motivul? Azi am achizitionat un Audi A4 Avant 1.9 TDI (cred ca are 110 CP sau 116, parca 80 si ceva de KW - voi verifica). Am mai avut un Ford Sierra 2.0 105 CP din 1986, o Dacia 1310 din 1989 si un Daewoo Matiz din 2005. Masina are 175.000 km la bord - pe tester arata la fel, climatronic, geamuri electrice fata, oglinzi electrice cu sistem antiorbire, volan reglabil, trapa electrica, ABS si multe altele mai putin computer de bord. Am facut primii 450km si sunt mai mult decat incantat de 'achizitie'. Am vazut undeva pe Internet, dar nu mai stiu unde, ca daca ai VIN-ul masinii poti afla foarte multe date despre masina.

1. Stie cineva ceva de asta? Eu nu prea stiu nici care e VIN-ul. Banuiesc ca nu este o licoare ci un cod .

2. Desi masina se comporta foarte bine, ma confrunt cu o problema minora, sper eu. La denivelari mi se pare ca fuge fundul spre lateral chiar daca nu sunt in curba (de ex. denivelarile acelea pentru reducerea vitezei). Fostul proprietar a spus ceva ca ar trebui schimbate amortizoarele pe spate. Asta sa fie? Ce fel de amortizoare sa folosesc?

3. Vreau sa-i fac o revizie: schimb ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen si filtru de motorina. Placutele sunt schimbate. Ar mai trebui schimbate si altceva? Cam care ar fi preturile acestora si sunt firme pe care ar trebui sa le prefer sau altele sa le evit?

4. Vreau sa schimb si distributia. Se mai schimba altceva in afara de rola intinzatoare, pompa de apa si curele (distribtie, transmisie)? Cam la ce pret se gasesc acestea? A plouat ceva azi si scartaie o curea. La Matiz mi s-a intamplat la fel si intr-un final s-a rupt cureaua de la alternator (dupa ~6 luni de scartait - cu pauze )

Mai am si alte intrebari, dar le pastrez pentru mai tarziu. Nu ma pricep la aspectele acestea si nici nu ma dau banii afara din casa 'ba chiar tin usa sa nu ies' de aceea va rog sa ma ajutati. Prin urmare, toate lucrarile la masina se vor face la un service de cartier, unde sa stau langa masina sa vad ce imi strica la ea, iar piesele le duc eu.

Voi reveni cu impresii, poze si planuri. Deocamdata cele de mai sus sunt prioritatile.

Va multumesc mult.

O zi buna.

PS: aseara mi s-a aprins becul pentru lichidul de racire si am vazut ca lichidul este sub minim. Ce antigel sa cumpar? Voi incerca sa aflu care este cauza pierderii lichidului, dar cred ca de vina este capacul borcanului cu lichid de racire care pare ca nu e chiar etans: se desface prea usor.

Link către comentariu

Salut. Felicitari pentru masina si sa o porti sanatos.

Iti atrag insa atentia asupra unui lucru:

In aria "Masina mea" este permisa discutarea aspectelor legate de tuning vizual si tehnic. Sunt interzise discutiile referitoare la problemele tehnice.

Sunt sigur ca gasesti pe forum raspunsuri pentru toate intrebarile tale.

Modificat de ZBENG
Link către comentariu

Bun venit pe forum "vrajitorule" (sper ca nu vrei sa ne vrajesti cumva) :flower: si felicitari pt. achizitie, s-o stapanesti sanatos si cat mai multi km fara probleme! Din tara ai cumparat masina? Ce pret? Observatia lui "ZBENG" e corecta, dar acuma daca tot ai intrebat, iti vom raspunde aici la intrebarile astea....deci s-o luam pe rand:

1. VIN = Vehicle Identification Number, este codul acela lung din 15 sau 17 (nu mai stiu exact) cifre si litere, care-l ai scris si in talon! Io stiam un site, de unde mi-am luat si io detaliile masinii dupa VIN, dar se pare ca nu mai au rubrica aia cu VIN decoder.....sorry :icon_thumright:

2. Telescoapele pe spate is gata....posibil si arcurile, depinde ce greutati s-au carat cu masina aia..... Amortizoare bune: Sachs, dar vezi de care ai tu, pe ulei sau pe gaz....alea pe gaz scutura ceva mai tare.....as recomanda sa fie pe ulei, mai ales ca spatele nu e greu!

3. Poti sa mai schimbi si lichidele (frana, servo, eventual uleiul cutiei de viteze), sa stii de-o treaba! Astea nu sunt scumpe, dar de evitat piesele turcesti si italiene...

4. Distributia trebuie s-o schimbi indiferent de pret....nu cred sa treci de 900 ron cu tot cu manopera! Ai putea sa schimbi si restul curelelor, ca nu-s scumpe si macar stii de-o treaba, mai ales daca vrei sa tii masina pt. tine o vreme (3-5 ani)

PS: Vezi ca ar trebui sa scrie pe borcan ce tip de lichid trebuie....probabil G12, de ala roz, dar documenteaza-te intai sa stii sigur, completeaza pana la maxim si urmareste fenomenul! N-as crede sa curga pe la capac, ca doar nu mergi pe hartoape cu masina! Se vad urme de scurgere pe sub/langa capac, in jos pe borcan?

Cam asta ar fi deocamdata.....asteptam si noi acuma niste poze cu exteriorul/interiorul, motor, impresii etc

Modificat de Alex-F1
Link către comentariu
  • 6 months later...

Va multumesc pentru aprecieri si sfaturi.

Desi sunt membru de ceva timp, nu am mai postat de foarte mult timp, insa m-am documentat din umbra. O sa incerc sa fac o prezentare a masinii asa cum trebuie.

Masina mea este un Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110 CP, negru metalizat, cod motor AFN, care a vazut pentru prima data asfaltul (acela bun din Germania) in 1998. L-a vazut doar, ca nu a apucat sa-l guste. L-a vazut de pe trailer in drumul spre Spania, unde o astepta primul proprietar. S-a bucurat de infrastructura buna din Spania pana in septembrie 2008, cand am hotarat s-o aduc in Romanica. I-am vazut poza pe internet si a fost dragoste la prima vedere. Prin martie 2009, dupa triplarea taxei, am hotarat s-o fac bulgaroaica (am o ruda la Giurgiu cu rude dincolo de Dunare - altfel, nu ma riscam). Acum asteapta cuminte sa primeasca pasaportul/buletinul romanesc.

Masina avea 175.000 km, iar acum are 190.000 km, din care 4.200 km efectuati in concediul petrecut in Croatia.

Dotari: ABS, airbag-uri fata, volan reglabil pe inaltime si adancime, geamuri electrice fata, oglinzi electrice si heliomate, trapa electrica, geamuri cu tenta, climatronic, scaun sofer reglabil si pe inaltime, magazie CD, 6 boxe, jante aliaj pe 15" cu anvelope Michelin de vara 195/65/R15, proiectoare in faruri.

Nu are oglinzi incalzite (inca) si computer de bord.

Ce am schimbat la ea:

- schimbat distributie (garantie 2 ani sau 80.000 km)

- role si curele accesorii (alternator si compresor) plus intinzatorul de la alternator (adica tot ce se poate schimba preventiv)

- freon si placute fata

- pompa apa, termostat, senzor temperatura si T-ul prin care intra lichidul de racire in motor

- doua bucse pe fata, doua brate superioare, un cap de bara

- pompa de servo (cred ca a picat pentru ca am pus ulei sintetic peste mineral)

- ulei Castrol Magnatec 5w40 si filtre ulei, aer, polen, motorina (cu care a iesit ea pe poarta fabricii Knecht)

- ulei Castrol Edge 5w40 si cele patru filtre (tot Knecht) (la al doilea schimb)

- baterie Bosch

- stergatoare

- curatat si degresat interiorul - scaune, mocheta, bord, fete de usi, plafon

- anvelope originale Audi pe 16" cu anvelope Bridgestone Potenza RFT 225/50/R16 (care pot rula pe pana)

- folie luneta si geamurile spate fixe (pun si pe restul geamurilor) - folia nu este foarte inchisa si ma gandesc s-o dau jos si sa pun una prin care sa nu se vada (pe spate)

Ce mai trebuie sa fac:

- sa indrept usa dreapta spate care este un pic atinsa (abia se vede - daca e murdara nu se observa nimic - nu as face nimic in privinta asta de teama profesionistilor din Ro, dar sunt perfectionist din fire si ma streseaza numai gandul ca e o buba acolo)

- amortizoare pe spate (numai unul este dus, dar le schimb pe amandoua)

- polishat (dupa ce rezolv cu usa)

Masina merge foarte bine, sunt superincantat de ea, fiind si prima masina in adevaratul sens al cuvantului. Dupa schimbarea rotilor, masina parca a intinerit: se lipeste de astfalt, ii place la nebunie in viraje si condusul putin mai sportiv.

Consumul e alta poveste fericita:

-consum Bucuresti 7-8l/100km

-consum extra ~4l/100km la ~100 km/h sau ~5l/100km mers mai repejor (se poate duce si in 6-6,5l/100 km, dar nu recomand)

Nu scoate fum, injectoare perfecte, consuma putin ulei (putin peste 1l/10.000km - completez cu 1 l intre schimburi). Nu prea ii place aglomeratia din oras, insa in afara mananca cu o placere greu de imaginat kilometri de drum, mai ales daca e bun. Cutia de viteze precisa, manevrabilitate chiar si in oras de nota 10.

Sunt fan Audi pe viata!

Masina este prafuita in mai toate pozele. Asta e Bucurestiul. Voi face o sedinta foto cu ea cat de curand.

Drumuri bune, tuturor!

post-34952-1249911748_thumb.jpg

post-34952-1249911805_thumb.jpg

post-34952-1249911825_thumb.jpg

post-34952-1249911845_thumb.jpg

post-34952-1249911866_thumb.jpg

post-34952-1249911998_thumb.jpg

post-34952-1249912014_thumb.jpg

post-34952-1249912035_thumb.jpg

Link către comentariu

frumos post, cred ca acea masina ar trebuii sa-ti multumeasca in fiecare zi pentru modul in care te porti cu ea!

bravo :icon_cheesygrin:

Link către comentariu

Multumesc frumos pentru aprecieri. Sunt de parere ca daca am grija de masina, are si ea grija de mine ;). Intentionez sa-i fac cadou o suspensie noua (arcuri si amortizoare), un kit pentru articulatii pe fata si un set de faruri clare (eventual Xenon). In masura in care voi face rost de bani.

Drumuri bune, tuturor!

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!