Jump to content

Passat B5.5 2.0i vs. 1.9 TDI


SandMan
 Share

Postare recomandată

Te cred ca 1,8T merge bine,dar eu am un stil de mers foarte sportiv si cred ca as avea consumuri de benzina demne de cartea recordurilor!Imi place diesel-ul ca este mai insonorizat la interior fata de un benzinar.Si eu am fost adeptul benzinei,dar motorul de 2.0 i m-a facut sa ma reorientez catre diesel.Imi pare rau ca nu-mi permit inca o masina cu motor mai mare,cum ar fi cel de 2,5tdi de 180cp.Asta e!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SandMan

    8

  • Iurox

    7

  • Eto

    6

  • C o s m i n

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

:blah_: Poate gresesc dar motorul de 1.8T benzina de pe 3bg , din fabrica are 150 cp eu asa stiu.

Modificat de b97dmt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are masina din poza de la avatar,este modelul facut pentru americani si parca am mai vazut pe mobile ca motoarele alea au 170cp.In schimb alea nu au climatronic si cutii de viteze manuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

ma bucur sa aud ca deja ai devenit fan tdi si de asemenea ma bucur sa aud ca esti multumit.

Iti urez sa ai mii de km fara probleme si sa te bucuri de ea.

Sa fie! :)

pacat ca nu ai avut sansa sa incerci 1.8T de 170 CP.....asa cum am eu......ai fi fost in mare dubiu referitor la alegerea motorizarii....chiar fiind tiptronic

Am condus intre timp un 1.8T 150CP cu cutie manuala si pot sa spun ca daca as fi condus in aceeasi zi 1.8T si 1.9TDi si ar fi trebuit sa fac o alegere, as fi stat pe ganduri :blah:.

Totusi, cele 2 motorizari, chiar daca au performante asemanatoare sunt destul de diferite atunci cand vine vorba de feeling-ul pe care ti-l ofera atunci cand esti la volan.

Nu vreau sa transform topicul in ceva de genul benzina vs diesel, ma refer strict la cele 2 motorizari de pe Passat b5.5, nu vreau sa fiu partinitor, nu am cum, sunt un fan al masinilor pe benzina si acum conduc diesel, nu pot sa spun ca "am vazut lumina" si nu o sa ma mai intorc niciodata la benzina dar si diesel-ul are anumite calitati.

Cred ca orice impatimit al benzinarelor care ar acorda macar o sansa unui diesel ar aprecia calitatile pe care le are acest gen de motorizare, asta nu inseamna ca trebuie sa dati cu benzinara in pom (nu intelegeti gresit).

Nu ma refer la detalii tehnice, "n" secunde de la 0-100km, costuri de intretinere sau lucruri de genul acesta, ma refer la impresia pe care mi-au lasat-o cele 2 masini.

Masini (de test :D) Passat 1.8T 150CP, manual 5 trepte, cod motor AWT (parca), ~190k km si Passat 1.9TDi 130CP, manual 6 trepte, cod motor AVF, ~180k km.

1.8T - trage bine, liniar, se simte ca este puternic motorul, te indeamna sa schimbi la turatii mari :D (sunetul motorului e de vina), masina nu trepideaza la relanti (foarte putin schimbatorul), te ajuta in depasiri, dar ca la orice benzinara, trebuie sa o tii in ture (pentru senzatia de... mananca asfaltul), are reprize bune si ofera un zgomot placula la turatii mari, raspunde bine la acceleratie mai ales pe la 3000 - 3500rpm

Ca la orice benzinara trebuie sa schimbi vitezele destul de des, mai ales in oras.

Per total, masina ofera o experienta foarte placuta la volan, mai ales pentru cei care conduc mai sportiv

1.9TDI - nu e nimic spectaculos pana la 1900 - 2000rpm, insa cand treci de aceasta turatie (si nu dureaza mult :D) masina iti ofera numai senzatii placute.

Motorul raspunde foarte prompt la acceleratie, masina nu trepideaza la relanti chiar deloc, spre surprinderea mea, doar schimbatorul (ceva mai tare ca la benzinara dar nu deranjant).

Sunetul motorului pot spune ca-mi place si la relanti, si la turatii mari (nu seamana deloc cu cel de tractor), este infundat, gros, nu iti pune sangele in miscare ca cel de la 1.8T :D, dar se aude foarte bine, este doar diferit de cel cu care eram obisnuit pana acum. :blah:

Un mare plus pentru TDi (din punctul meu de vedere) este faptul ca nu trebuie sa schimbi treptele de viteza asa des (am vazut ca sunt oameni pe forum cu curtie in 6 trepte si se plang ca trebuie sa schimbe mai des in oras, mie nu mi se pare), cuplul motor mare la turatii joase te ajuta foarte mult.

Pot sa spun ca 1.8T 150cp si 1.9TDi 131cp (din punctul meu de vedere) sunt identice ca performante, TDi-ul da impresia ca accelereaza mai violent dar e doar o impresie, singurul lucru care difera este feeling-ul pe care il ofera soferului cand este la volan, 1.8T este orientat spre persoane care conduc mai alert, sportiv, si care vor ca motorul sa le ofere si un sunet pe masura iar 1.9TDIi pentru oamenii mai calmi care vor din cand in cand "sa-si exorcizeze demonii" :D.

Singura diferenta intre cele 2 masini este consumul. 1.8T cu un condus sportiv in oras consuma cam 14-15% iar 1.9TDi undeva pe la 10-11 (ambele cu climatronic pornit), diferenta care nu mi se pare exagerata si in nici un caz un criteriu definitoriu atunci cand vine vorba de achizitionarea masinii.

Este vorba de gust pana la urma, vrei benzinara iti iei 1.8T, vrei diesel iti iei 1.9TDi, indiferent ce motorizare alegi vei fi foarte multumit, nici una dintre motorizari nu dezamageste.

Lucrurile de genul, diesel-ul trepideaza, face nu stiu ce zgomot, sau benzinara consuma mult sunt doar mofturi, ce conteaza cel mai mult este ce vrei de la masina pe care vrei sa o cumperi.

Ce as alege acum intre cele 2 motorizari... pai, as lua TDi-ul pentru ca vroiam de mult timp sa incerc si o motorizare diesel. Acum, dupa ce am condus ceva timp diesel m-am convins singur ca motivele pentru care aceasta motorizare este criticata sunt nefondate, alegerea intre benzina si diesel tine doar de preferinta!

Modificat de SandMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consuma cam 14-15% iar 1.9TDi undeva pe la 10-11 , diferenta care nu mi se pare exagerata

nu ti se pare mare diferenta, adica 4 litri, pai mai faci aproape inca 100Km, cat consuma o benzinara la 200Km cu TDI faci 300Km, eu zic ca totusi e o diferenta care in timp isi spune cuvantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca nu mi se pare exagerata, si nici nu este, tinand cont ca este vorba de un motor destul de mare pe benzina. Chiar daca ar fi, tot nu mi se pare un criteriu definitoriu atunci cand cumperi o masina.

Personal, prefer sa cumpar o masina care sa consume cu 4l mai mult decat alta, dar sa imi faca placere sa o conduc, si aici nu ma refer neaparat la o masina diesel sau una pe benzina ci la orice masina cu orice motorizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu "pleaca bine la turatii mici" si cum"ca din cauza cuplului motorul trage bine de la turatii mici" nu le-as recomanda sa fie facute aproape deloc,ptr. ca in timp(nu prea indelungat) o sa bagi bani in ambreiaj si turbina!Mai bine tine-l ceva mai turat si nu o sa ai probleme.La diesel trebuie sa-ti formezi anumite tabieturi,in comparatie cu benzina.Daca citesti pe forum o sa te convingi de cum trebuie exploatat un diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am spus decat "cuplul motor mare la turatii joase te ajuta foarte mult" NIMIC MAI MULT, stiu ca nu este indicat sa mergi subturat!

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote inutil. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

eu am avut doua passat-uri de2.0 benzina si am fost foarte multumit de ele. unul inca il am si este si 4 motion. parerea mea este ca : m-a costat 250 lei distributia . este cel mai simplu motor de vw si odata ce este simplu este si mai ieftin la intretinere. o alta diferenta fata de tdi este turbina care costa in jur de 1000e noua si e vorba si de noroc si cum mergi cu tdi-ul. plus ca eu nu suport trepidatiile de la diesel. la servici am tdi si cind ma urc in masina mea este o diferenta. adevarat este ca e diferenta de consum. cea care am avut-o consuma 10,5-11,0 in oras iar asta fiind 4 motion consuma 12,5. dar nimic nu se compara cu ajutorul pe care ti-l da un benzinar in depasiri si demaraje, asa ca ramin devotat motorului de 2.0 benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am un B5.5 2.0i 131CP.Tin sa va informez ca la o intrecere 0-100km/h cu un Passat B6 2.0TDi 140CP nu am avut cu cine discuta.Intr-o alta intrecere cu o Bora 2004 1.9TDi 131CP,la fel am depasit cu jumatate de caroserie.Bora s-a "chinuit" de vreo 3 ori sa ma depaseasca dupa care a renuntat.Ganditi-va si la faptul ca Bora are cu 200kg mai putin.

Sunt foate multumit de aceasta masina ca performante,pe A2 a mers pana la 230km/h ceea ce un diesel (din spusele prietenilor care au diesel) nu trece de 210km/h.Pana la 200km/h nu se simt pierderi de putere.D-abia dupa 200 creste greu acul.

Modificat de Lucica83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat b5.5 2.0 (ALT I4 DOHC 20V 130 PS) performante 0-100 = 10.3 s, vit max. 204 km/h

Passat b6 2.0 140hp performante 0-100 = 10.2 s, vit max. 204 km/h

Bora 1.9 tdi 130hp performante 0-100 = 9.8 s, vit max. 204.386 km/h

Deci masinile au cam aceleasi performante la startul pana la 100 si aceeasi viteza maxima. Clar dieselele sunt mai bune in cazul asta la reprize si la consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un B5.5 2.0i 131CP.Tin sa va informez ca la o intrecere 0-100km/h cu un Passat B6 2.0TDi 140CP nu am avut cu cine discuta.Intr-o alta intrecere cu o Bora 2004 1.9TDi 131CP,la fel am depasit cu jumatate de caroserie.Bora s-a "chinuit" de vreo 3 ori sa ma depaseasca dupa care a renuntat.Ganditi-va si la faptul ca Bora are cu 200kg mai putin.

Sunt foate multumit de aceasta masina ca performante,pe A2 a mers pana la 230km/h ceea ce un diesel (din spusele prietenilor care au diesel) nu trece de 210km/h.Pana la 200km/h nu se simt pierderi de putere.D-abia dupa 200 creste greu acul.

si dupa 100km/h nu ne spui ce a facut 2.0Tdi-ul??? :lol: ... lasa ca stim noi :icon_thumright:

sincer nu prea cred ca ai depasit cu jumatate de caroserie bora 1.9Tdi de 131 cp...dar daca tu zici :Driver:

e adevarat Tdi-urile de 1.9 cresc greu (sau deloc) dupa 210km/h dar dupa 100km/h 2.0i de 131 de cai sta muuuuult in spate la 1.9Tdi de 131cp...eu observ cum merge si trage de bine Tdi-ul meu la 265k de km asa ca...

da stiu... nu e corecta comparatia 2.0i cu 1.9 Tdi ambele de 131 cp fiindca Tdi e cu turbo pe cand cel pe benzina e fara...

corect ar fi 1.8T vs 1.9Tdi ambele de 150!

sper sa nu se transforme topicul in VS daca nu e deja...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana ajungi cu cel pe benzina la 3500 rpm diesel este departe la turatiile alea mai ales ca pleaca bine din turatii mici.daca un motor diesel sta la egalitate in treapta a 2`a cu unul pe benzina,amandoua in turatii mari,diesel`ul cand da a 3`a ii da cu fum celui pe benzina si nu il mai prinde...gresesc ? daca da,corectati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inafara de trepidatii reduse si zgomot redus nu vad nici un motiv sa iti iei un 2,0i pe passat. Passatul e o masina de cursa lunga, care sa scoata un consum bun la performante decente. Poti sa iti iei un passsat pe benzina daca faci 10,000km pe an cam asa. Eu unul fac cam 30.000km pe an... un passat pe benzina m-ar falinmenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de asta era vorba .. 2.0i si 1.9tDI . despre asta se discuta ca doar ramanem in aria topicului.soferii sa fie Eu pe a mea masina(1.9tDI) si celalalt pe 2.0i . cautam doritori ? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: eu cred ca s-a deviat de la subiect cam mult... aici se vorbeaa de 2.0 i si 1.9 tdi.... nu inteleg de au fost aduse in discutie super-masini... de dragul de a ne certa??

ON TOPIC- 2.0 i este mult sub 1.9 tdi..in afara faptului ca este silentios, alt avantaj pt 2.0.i nu vad...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si e mai ieftin la intetinere decat 1,9 TDI. La performante dinamice, cel putin cel cu 5 valve pe cilindru si 130 de cai ar trebui sa fie apoape identic cu cel TDi de 131 cp (0-100 km/h in 9,9 secunde, viteza maxima 210 km/h pentru benzinar, 208 pentru diesel). Cu toate astea, toti cei care au condus ambele modele sunt de acord ca 2.0 i 5V e mai slab decat TDI-ul la demaraj. Si as pune pariu ca TDI-ul e cu cel putin 50 de kg mai greu.

Iar despre reprize nu mai are rost sa vorbim: se iau doua masini cu greutate identica, acelasi numar de cai putere, una pe benzina, cealalta diesel (cilindreea nu conteaza). Intotdeauna dieselul va fi in fata benzinarei, la reprize. Iar la o masina normala, condusa de un sofer normal, pe drumuri normale, mi se pare lipsita de importanta acea juma' de secunda pe care un benzinar de aceasi putere cu un diesel, teoretic o scoate intr-o [cenzurat] de la 0 la 100. Mult mai importanta mi se o repriza sanatoasa intr-o depasire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e consumul pentru un 2,0i? Passatul meu ia 10 in oras, daca passatul pe benzina ia tot 10 in oras atunci e ok, dar daca ia 14% nu este prea bine.

Depinde si cat folosesti masina si unde, in oras un motor fara vibratii, fara turbo infundat si alte chestii e mult mai folositor. Dar daca mergi extraurban nu mai are nici un rost benzinarul.

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ma bag si eu, ca tot am un 2.0. De curand mi-am pus BC si am invatat sa merg la consum, cu alte cuvinte si legal din pdv al vitezei. La plecare, cand pornesc motorul imi arata 15. Sunt curios cum va fi la vara. Deocamdata inca sunt temperaturi scazute.CU cat merg si motorul se incalzeste, consumul se reduce. Azi de exemplu am scos consum de 9%. Poate e greu de crezut dar se poate, cel putin asta mi-a afisat mie BC. Asadar am vazut ca se poate si la benzina consum mai mic in oras. Este adevarat ca nu am fost in trafic bara la bara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum scos azi in oras. Din Rahova in Miliatari la autostrada, si inapoi

post-2110-0-63321600-1301581815_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, ideea e ca in topicul care mi l-ai aratat, nu avem BC, si in momentul in care mi-am pus BC, e un cluster de W8, mi-am dat seama ca aveam piciorul cam greu, asa ca am invatat sa merg la consum. Nu a fost trafic de bara la bara, dar semafoare am prins. E cam imposibil sa nu prinzi semafoare pe o distanta atat de mare si in oras.. EU cred ca BC-ul arata bine, ptr ca in momentul plecarii cu motorul rece, imi arata 15-15,6 si dupa aia in timp scade. Treaba e ca acum pot spune ca si cu o benzinara poti scoate consum mic, daca stii cum sa mergi. Pot scoate consum de 12-13% lejer daca ma dau la ea. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pacat ca nu am facut poza cand am avut consum de 7.2 pe iuliu maniu de la iesirea de pe autostrada pana la cotroceni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am poza cu consum de 3,8, medie inregistrata pe o distanta de 40 km in afara Bucurestiului. TDI, evident.

Refuz sa cred ca orice Passat pe benzina cu motor de 2 litri scoate un consum mediu in oras (in Bucuresti) sub 11. A, recunosc ca pot fi uneori momente cand arata ceva BC dar in general cred ca realitatea e minim 11.

Corect este sa scriem despre consum cat mai exact, multi se orienteaza dupa asta cand cumpara masina. Am auzit de multe ori pareri de genul:

- E motor de 1.4, facut de vw, cat poate sa consume pe o skoda octavia tour in oras? Mai mult de 7-8 maxim nu ia.

Realitatea e departe de afirmatia de mai sus.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali sunt de acord cu tine, totusi sa stii ca de multe ori de cand mi-am pus BC am ajus la consum de 10, numai cand am stat bara la bara, am prins si din astea, mi-a arata bc 11.5-12.5. Sincer eu cred ca a afirma o medie de 11 cred ca e realul. Plus ca al meu e un motor simplu, aspirat. Inainte sa imi pun BC aveam consum mai mare, dar acum stiu de ce. (talpa grea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!