Jump to content

Passat B5.5 2.0i vs. 1.9 TDI


SandMan
 Share

Postare recomandată

Cam intr-o saptamana vreau sa cumpar un Passat B5.5 din 2001, 2.0i 115CP cu 114k km (demonstrabili, spune proprietarul). As vrea sa stiu ce parere aveti despre motorizarea asta, consum, fiabilitate, demaraj, reprize, viteza maxima, se preteaza la cip tuning (cam cati CP se pot scoate asa) etc.

Merci si sper sa ma ajutati cu ceva informatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SandMan

    8

  • Iurox

    7

  • Eto

    6

  • C o s m i n

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Referitor la tuning, eu stiu ca motorul asta e aspirat si nefiind supraalimentat, mai mult de 10-15CP nu prea poti stoarce din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul dezavantaj pe care il vad e la consum care cred ca va fi maricel... spun maricel adica un 13-14 in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ma intereseaza consumul daca nu sare de 15 in oras, sincer ma bucur ca motorul este aspirat, din cate stiu eu passat-urile au probleme cu turbina. Mai astept pareri!

@RobertG - da-mi mai multe detalii pe PM despre masina, cat si un pret!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu passat-urile au probleme cu turbina.
Cele exploatate necorespunzator au astfel de probleme. :D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate au, nu neaparat VW, daca sunt exloatate necorespunzator, dupa cum spunea colegul cosmin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina este o piesa in plus la o masina cu motor TDI, logic ca orice alta piesa se poate defecta si reprezinta o cheltuiala dar asa nu inseamna ca este o PROBLEMA daca o masina este echipat cu asa ceva. Eu am 260000 km si turbina originala si multi de pe forum pot da niste scoruri cum am dat eu.

Din cate am observat vrei putere, poti ajunge lejer la un 1.9TDI 130PS stock la 150-160 PS doar printr-un chip tuninng.

Sa nu uitam nici de fiabilitatea unui motor diesel in comparatie cu unul benzinar.

Daca facem un calcul ... 8 ani...260000km... o turbina 400EUR cred ca merita sa risti, plus daca consuma cu 4 litrii mai putin un 1,9 TDI ca un 2.0i chiar daca motorina momentan este mai scumpa fa niste calcule.

PS: nu doresc sa te conving ca diesel este mai bun ca unul benzinar, mi-am exprimat doar parerea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa-l lasam pe SandMan sa se convinga de diferentele benzinar/diesel citind topic-ul asta, iar aici sa-i explicam doar caracteristicile variantei care il intereseaza pe el. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu m-am hotarat intre diesel si benzina, e un pic cam greu sa convingi pe cineva care a condus numai benzina sa treaca pe diesel, imi plac turatiile mari, imi place sunetul motorului si felul in care accelereaza un benzinar.

Am mers cu passat 1.9tdi 131cp si cu 1.6 101cp, mi-a placut cum trage tdi-ul, mi-au placut reprizele dar nu mi-au placut , zgomotul motorului si vibratiile la relanti, 1.6 benzina m-a dezmagit rau de tot, efectiv se taraie, este masina de om batran (parerea mea).

O sa testez si passat-ul de 2.0 115 cp si o sa-mi fac o idee, pt mine conteaza foarte mult feeling-ul pe care il am la volan si nu imi plac masinile puturoase, daca nu o sa-mi placa benzinarul o sa iau probabil diesel pt ca 1.8T nu prea se gasesc si sunt destul de scumpe.

in ceea ce priveste turbina, sunt convins ca daca masina este exploatata corect, turbina nu pica asa repede dar eu nu cumpar o masina noua si nu am de unde sa stiu cum a condus fostul proprietar si chiar nu as vrea ca la scurt timp dupa ce iau masina sa fiu nevoit sa dau bani pe turbina noua.

Sincer, m-ar batea gandul sa iau un diesel, nu am avut niciodata si chiar as fi curios sa vad cum ma impac cu unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma, daca asa se pune problema, fiecare motorizare are plusuri si minusuri. Eu am mers si cu benzinare, si cu diesel. Nu m-as intoarce NICIODATA la benzina. Felling-ul la un diesel e... cu totul deosebit, zic eu. Cuplul lui nu-l poti egala cu niciun benzinar. Cel putin din tehnologia actuala.

Iar turbina, sant sanse foarte mici sa-ti cada, la un numar de km decent. Nu trebuie sa te sperie asta.

Decizia... iti apartine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca passatul de 1.6 se taraie atunci sa nu te astepti la prea mari performante nici de la cel de 2.0. Daca vrei ceva mai special incearca 1.8T de 150HP. Sau daca esti amator de senzatii extreme V6 de 193HP :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt plusuri si minusuri pentru fiecare iar eu as mentiona:

benzina - plusuri :

Motor silentios

Treptele de viteza au o etajare mai lunga

Pornire mai usoara

Raspuns mai propt la accelerari la motoarele aspirate datorita lipsei turbinei

benzina - minusuri:

consum mai mare fata de diesel la puteri asemanatoare

cuplu mai mic decat motorina( la cele cu turbo e apropiat de diesel) - performantele scad simtitor cand se transporrta 4 adulti in masina sau se tracteaza o semiremorca

pret mai ridicat al turbinei pentru motoarele turbo pe benzina (iar la benzina EGT-ul este mai mare decat la diesel asa ca e risc de defetare mai mare)

costuri specifice :

bujii - la 30-40 000 km

throtle body - odata cu parcurgerea miilor de km mai pica , cate unu iar costurile sunt asemanatoare cu o curatare de turbina.

fise bujii

sonda labmda

Turbo diesel- plusuri:

consum decent

cuplu mare

se tuneaza bine

Turbo diesel - minusuri

zgomot si trepidatii

probleme ce apare la geometria variabila

risc de gelifiere a motorinei la temperaturi scazute si pornire greoaie(daca nu se pune de iarna)

reprize mai scurte la cutia de viteze

costuri specifice:

bujii incandescente - la 100 000 km

filtrul de particule - regenerare- sau lichidul acela la 2.0 tdi de pe b 5.5 (cam la 100 000 km am inteles)

filtru de motorina (in romania se schimba la 15 -20 000 desi in carte scrie 60 000km)

despre sdi nu spun nimic intrucat sunt putine

Asa ca fiecare din ele au parti bune si rele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate C o s m i n, insa un feeling deosebit ti-l da un benzinar cu turbo:).

on-topic: parerea mea sincera, dintre 2.0 benzina si 1.9 tdi, este sa alegi diesel'u. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si diesel este :icon_thumright:, am luat masina de la RobertG, nu am facut decat vreo 250Km cu ea dar pot sa spun ca imi place din ce in ce mai mult diesel-ul :)) (am trait sa vad si eu 4% consum instant la 120Km/h), masina trage bine, este intretinuta are consumabile schimbate, carte service completata la zi, facturi, chitante etc etc etc.

Merci Robert, merci VWForum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-o stapanesti sanatos. Ma bucur ca ti-au fost de folos informatiile noastre. :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o foloseti sanatos ;)

Modificat de Zabin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit in clanul dieselarilor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca motorul asta de 1.9tdi de la VAG este cel mai reusit motor care exista pe piata la ora actuala (lasand la oparte vibratiile si zgomotul mai mare decat la benzinare, dar astea sunt scuze pt femei nu pentru soferi adevarati).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer credeam ca o sa urasc zgomotul motorului si vibratiile, am mers mai demult vreo 6-700km cu o Octavia 2 1.9TDi 101CP (parca) si nu mi-a placut deloc, la viteze mari avea un zgomot foarte suparator, un rrrrrrrrr continuu (ca un tractoras), insa motorul de pe passat suna mult mai bine, e mai gros, mai infundat,suna chiar placut.

Inca o data merci pentru sfaturi, ma bucur ca le-am ascultat. Am testat intre timp si un 2.0i si pot sa spun ca este mult sub TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca vreti o parere vi-o pot da eu!Am avut Passat 2.0i si am avut si Passat de 1,9 130cp si 101 cp,dar nu mi-as mai lua benzinar!!Motivul:la 2.0i pe langa zgomotul de fond al motorului(ceva gen formula 1) care la inceput este foarte placut mai este si "halitul uleiului".Ciuguleste ulei grupa mare!!La 1700 km abia imi mai atingea joja in ulei.Uleiul era castrol slx long life 3----65ron litrul.Daca vreti sa va convingeti,intrati la audi forum,si vedeti acolo ca toti colegii nostri se plang de consumul de ulei care este foarte exagerat!De plecat.....rupea norii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

ma bucur sa aud ca deja ai devenit fan tdi si de asemenea ma bucur sa aud ca esti multumit.

Iti urez sa ai mii de km fara probleme si sa te bucuri de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright:

pacat ca nu ai avut sansa sa incerci 1.8T de 170 CP.....asa cum am eu......ai fi fost in mare dubiu referitor la alegerea motorizarii....chiar fiind tiptronic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!