Jump to content

Trage mai prost cand se incalzeste?


golfix
 Share

Postare recomandată

Daca ai capacul la fel ca ala din poza, pe latura dinspre bot pe la jumatate pe dedesubt e o teava care vine peste o alta teava de la protectia aia de la evacuare. Acolo se afla acea clapeta de care vorbesc colegii. Presupun ca aia are rolul sa incalzeasca motorul mai repede iarna tragand aerul cald care vine de la teava de evacuare. Ca e bine stiut ca aia incepe sa se incalzeasca aproape imediat ce pornesti motorul. Logica mea asta imi spune ca asta e rolul ei. Altfel chiar nu inteleg de ce ar trage aer pe-acolo. De fapt e posibil sa incalzeasca aerul ce il trage pe gura unde ai facut tu sageata, dar e aproximativ acelasi lucru pana la urma. Daca facea asa ceva si pe spate si cu o spirala de la o conducta de A/c care sa treaca prin ea si sa raceasca aerul intrat pe gura aia, poate reuseau in felul asta sa tina vii o parte din caii care mor cand se porneste aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • R Z F

    18

  • bgy23

    10

  • SergiuD

    9

  • neohq

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am desfacut eu acolo si intr-adevar am gasit acea clapeta. Dupa cum se vede in poza este pe deschis, cum imi dau seama daca inchide sau nu?

post-22767-0-87109300-1342337246_thumb.j

post-22767-0-66437800-1342337251_thumb.j

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum e deschisa,e pe regim de iarna.trebuie sa stea inchisa,regim de vara.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca are un bimetal acolo care deschide/inchide clapeta in bunctie de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am desfacut acolo cu motorul rece nu fusese pornit. Nu este posibil ca din cauza asta sa fie pe deschis, iar la drum cand se incalzeste sa se inchida?

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce calduri sunt acum afara trebuia sa stea inchisa.ea ar trebui sa se deschida cand afara scade temp sub 10 gr.e defect acel bimetal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut si eu capacul si binenteles clapeta era deschisa. Am scos bimetalul si l-am verificat deasupra la foc, concluzie ii stricat.

Am luat bimetalul jos si am pus un dop mic in locul lui iar acuma clapeta sta inchisa.

Am facut un test cu masina de vreo 10km si se simte diferenta la putere acuma ca nu mai trage aer cald de la galeria de evacuare.

Ma duc zilele astea sa imi cumpar un bimetal si inainte sa vina iarna il montez, pana atunci sta bine asa.

post-66758-0-50372500-1342354765_thumb.j

post-66758-0-14227900-1342354766_thumb.j

post-66758-0-73279900-1342354766_thumb.j

post-66758-0-44668800-1342354767_thumb.j

post-66758-0-02432800-1342354768_thumb.j

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1.4 16v tot asa e bimetalul??

si de unde se poate cumpara?

exista pe OEM ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1.4 16v tot asa e bimetalul??

Mai mult ca sigur ca da.

Maine ma duc cu el in buzunar prin ceva magazine sa vad ce gasesc apoi postez aici.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca bimetalul asta e numai la masini care au teava aia care trage caldura de la evacuare in capacul filtrului de aer.

Am desfacut-o si eu azi pe-a mea ca tot am avut chef de surubarit si am vazut ca era pe inchis, dar ca sa fiu sigur am ales ca pana weekend-ul viitor sa o blochez cu banda de izolat panzata ca sa vad daca se simte diferenta. Pana acum nu se simte si am mers ceva azi...presupun ca a mea functiona corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bimetalul respectiv nu se gaseste de cumparat.Singura sansa este sa faci din un termostat...dar nu lucreaza corect pe ca asta de pe masina merge pe are si ala din termostat merge pe apa si deschide la 80-90 grade.Nu cred ca ala pe aer ajunge la valoarea asta niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

iti dai seama ca nu:). ramane varianta manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost prin 2 magazine si vanzatorii nici nu stiau de asa ceva. Am vorbit cu cineva care mi-a spus ca are ceva program cu toate componentele masinii, maine urmeaza sa ma intalnesc cu el

Azi am mai umblat vreo 50km cu masina si la mine se simte diferenta acuma dupa ce am inchis clapeta. Era blocata pe deschis de nici nu stiu cat timp....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te mai intalnii cu nimeni,faci km si iti consumi vremea aiurea.Componenta respectiva nu vine ca piesa de schimb si se gaseste in tubulatura de aer care este extrem de scumpa..Sistemul respectiv parca este in interiorul capaculiu de motor la AZD si are codul 036129607BE in jur de 900 lei noua numai pe original.

post-64586-0-73374600-1342449161_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Multumesc pentru informatii. In cazul acesta o las asa si nu-mi mai bat capul.

Are ceva daca las capleta inchis si iarna? Inafara de faptul ca se incalzeste mai greu motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa iti consume mai multa benzina pt ca o sa capteze numai aer rece.E posibil sa ai si belele cu mersul rotund al motorului,clapeta o sa se incalzeasca..aerul intra rece si se face condens in clapeta.Perfect este sa o ''deschizi/inchizi''manual in functie de anotimp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Deci daca inainte sa vina iarna deschid clapeta manual o sa fie totul ok? Pentru ca nu mi greu de 2 ori pe an sa inchid/deschid clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand pui cauciucurile de iarna deschizi clapeta,cand le pui pe cele de vara o inchizi. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi,tu ce modalitate de incercare a bimetalului ai folosit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa iti consume mai multa benzina pt ca o sa capteze numai aer rece.E posibil sa ai si belele cu mersul rotund al motorului,clapeta o sa se incalzeasca..aerul intra rece si se face condens in clapeta.Perfect este sa o ''deschizi/inchizi''manual in functie de anotimp.

Pai bun o deschidem iarna, dar dupa ce motorul se incalzeste nu ar trebui sa stea inchisa?

Eu am inchis-o de 2 zile si este o schimbare, trage altfel, DAR poate mi se pare , in primele 5 minute masina cosuma mai mult. Cred totusi ca si vara in primele minute in mod normal ar trebui sa stea pe deschis apoi pe inchis. Zic bine?

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala nu e un soc sensibil termic sau un termostat.Nu deschide la o anumita temperatura sau mai stiu eu cum.Are o plaja foarte mare de temperatura la care lucreaza.Iarna iti trage aer din tubulatura de pe galerie si nu se deschide ea dupa 5 minute sau cand se incalzeste motorul...aerul de afara ramane si este rece mereu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca iarna va trage aer numai din tubulatura de pe galerie , adica numai aer cald.

Din ce am observat in momentul in care clapeta este pe "inchis" trage aer numai de afara iar atunci cand este pe "deschis" trage aer numai din galerie, din afara deloc. Asa este circuitul la motorul de la AZD.

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna da.. va trage aer numai de la galerie

dar pe masura ce se incalzeste tot compartimentul motor.. va mai deschide si catre aerul din afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,

poti sa imi spui si mie unde este acea clapeta de care vorbiti , caci am observat si eu ca masina merge mai aiurea de citeva zile de la caldirile astea naucitoare , eu precizez ca am desfacut odata singur capacul si nu am gasit nici un astfel de senzor bimetal pe acolo . poti te rog sa imi faci o poza ca in descriere are sa ai acelasi motor ca al meu .

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai rasfoit si nu ai gasit poze sau explicatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!