Jump to content

Care e cel mai bun ulei pt masina?


cosmo
 Share

Postare recomandată

si Mobil1 e recomandat de VAG :unsure:

...mai ales la motoarele astea noi CR :unsure:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • iuliu m.

    13

  • SHARANEL

    11

  • cristianionut

    11

  • dstdan

    8

Eu merg pe al 3-lea schimb cu uleiul de mai sus (Castrol SLX LongLife III 5w30) ...pt motorasul meu sper ca-i mai mult decat bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am in portbagaj acelasi ulei, Castrol SLX Professional Powerflow, gata de schimb pentru maine. Il voi tine vreo 25k km.

Sincer, am cautat SLX II cu norma 506.01 pe care-l consider mai bun decat noul 507.00 (nu am DPF). Nu am gasit pe nicaieri Castrol cu norma asta. Probabil nici nu se mai produce. In schimb sunt destule marci care mai produc 506.01.

Intr-un final am zis sa ma dau la 507.00 ca se gaseste peste tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg pe al 3-lea schimb cu uleiul de mai sus (Castrol SLX LongLife III 5w30) ...pt motorasul meu sper ca-i mai mult decat bun.

Ce ulei ai avut inainte si daca ai simtit vreo diferenta ! Cum se comporta pe ALH acest tip de ulei ? La cati KM il schimbi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu folosesc castrol edge cu pentru pompe duse cu sigla vw pe el. dar ce parere aveti despre Sunoco?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@z_a_c, am mers cu mobil 5w40 inainte, la drum lung Baia Mare- Bucuresti am scos cu 0,2 L/100km mai putin verificat la mai multe drumuri, apoi daca el ii de vina sau nu, nu stiu dar eu merg in continuare cu SLX ca nu-l papa si il dau jos la 7000 cand fac doar orasul si 10.000 daca fac si drumuri lungi.

uleiul ii viata lui, mai ales ca a primit cativa caluti :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu folosesc castrol edge cu pentru pompe duse cu sigla vw pe el. dar ce parere aveti despre Sunoco?

Uleiurile Sunoco sunt de productie Belgiana, au raport pret/calitate foarte bun si respecta multe din normele VW de uleiuri.

Desigur nu sunt in aceasi liga cu Castrol, dar e absolut ok pentru cei care vor sa mearga pe o solutie de buget restrans.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este indicat ca uleiul long life sa-l schimbati la minim 20k km datorita detergentilor puternici ce actioneaza in primele mii de km.

In niciun caz nu protejezi motorul daca-l schimbi mai devreme, dimpotriva apar uzuri premature.

Daca vreti sa schimbati uleiul la 10k mai bine optati pentru ulei normal (nu long life). Oricum cel normal e mai bun pe primii 10k km decat cel long life.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi utilizeaza castrol, un ulei al grupului de firme British Petrolium, BP.

Pe masinile mai noi din grupul vag chiar sunt inscriptionate si la BMW (busonul de ulei).

dar acum apare dilema ? Care ulei Castrol este original ?

Se pare ca bidonul de 5 litri este made in germany.Lucru asta e afirmat de importatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum VAG produce VW Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne in Bratislava-Slovacia, nimeni nu spune despre ele ca nu ar fi originale.

La fel si Castrol are fabrici in diverse tari din Europa. Indiferent de locul fabricatiei, calitatea produselor sunt la standardele Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa extind comparatia ta: si marca renault produce in diverse tari, franta, romania.Cit despre calitate comparati singuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inteles altceva. Castrol nu face la bidon de 5 litri. Eu nu am fost multumit de bidonul de 5 litri Magnatec 10w-40, sa vedem cel de 4 litri 5w-40 cum se comporta, am doar cateva sute de km cu el facuti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este indicat ca uleiul long life sa-l schimbati la minim 20k km datorita detergentilor puternici ce actioneaza in primele mii de km.

In niciun caz nu protejezi motorul daca-l schimbi mai devreme, dimpotriva apar uzuri premature.

Daca vreti sa schimbati uleiul la 10k mai bine optati pentru ulei normal (nu long life). Oricum cel normal e mai bun pe primii 10k km decat cel long life.

Ai dovezi in acest sens? Adica nu asigura ungere buna in primii 10.000? sau el se umple cu mizeria din motor in ce-i 10.000 si pe urma isi face datoria cu brio cand ii saturat cu funingine. Daca il dau jos la 10.000 el nu a apucat sa treaca de faza de curatire?

Mi-ai bagat un cui in cap :blink: dar vreau dovezi ca de povesti is satul. Vreau sa vad scris de un producator treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut :icon_thumright:

Poate imi explica si mie cineva de ce cu o anumita marca de ulei motorul il consuma mai mult sau mai putin ?

Intradevar un ulei mai subtire trece mai usor de segmenti si se arde mai repede Dar un ulei cu acelasi indice de vascozitate de la firme diferite nu are cum sa-l consume mai mult pe unul fata de altul sincer eu nu vad cum Poate turati prea mult motoarele si atunci e normal sa consume mai mult ulei Incercati sa schimbati vitezele la 3000 de rot/min nu mai mult si o sa observati atunci ca va scadea consumul de ulei (vorbesc de motoarele Diesel )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dovezi in acest sens? Adica nu asigura ungere buna in primii 10.000? sau el se umple cu mizeria din motor in ce-i 10.000 si pe urma isi face datoria cu brio cand ii saturat cu funingine. Daca il dau jos la 10.000 el nu a apucat sa treaca de faza de curatire?

Mi-ai bagat un cui in cap :D dar vreau dovezi ca de povesti is satul. Vreau sa vad scris de un producator treaba asta.

Nu zice nimeni ca long life nu asigura o ungere buna in primii 10k, doar ca sunt uleiuri normale care asigura o ungere mai buna.

Orice ulei, isi pierde din proprietati odata cu trecerea miilor de km sau a timpului. Uleiul long life are o structura mai stabila si de aceea, cu toate ca nu exceleaza in performante, asigura pe un interval dublu/triplu aceleasi calitati de ungere. Deoarece uleiul long life e conceput sa fie schimbat la intervale mult mai mari decat cel normal, contine si o cantitate mai mare de asa zisi detergenti care impiedica formarea depunerilor in motor.

E ca spalatul pe maini! Daca te speli de 30 de ori pe zi cu sapun s-ar putea ca pielea sa aiba de suferit. Daca nu te speli deloc s-ar putea sa faci raie.

Scuzati comparatia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus si o repet: sunt 3 indicatori care reprezinta un ulei

-durata de exploatare, este vorba de perioda de viata, chiar daca e folosit sau nu.Perioada de garantie.

-numarul de kilometri, un parametru estimativ.

-numarul de ore de functionare al unui motor, un parametru mai rar intilnit la autoturisme,dar la conditiile din romania deloc de neglijat.

Adica daca la un Valvoline syn power, care este long life si a fost testat si e recomandat pentru 50 000 de km de fapt el este in parametri pentru 7000 de ore de functionare, conform declaratiilor producatorului.Un calcul simplu arata ca cei 50 000 de km/ora sunt calculati la o medie de 70 de km/ora.

Pai in romanica la o medie de 25 de km/ora o medie a traficului in Bucuresti, rezulta 17500 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au mai fost discutii legate de uleiurile destinate servisarii variabile si s-a ajuns la niste concluzii. Daca le-ati uitat, sa va reimprospatez memoria putin - iata citeva pe care mi le aduc aminte acum:

- ideea de regim variabil a fost pusa la punct pentru cei ce merg mai mult pe autostrazi, adica cei care merg constant, nu au parte de frinari / demaraje dese.

- bineinteles la noi nu este agreata ideea din cauza de praf in aer (motivul principal), diverse in combustibil si ulei, lipsa sosele bune adica e cam greu la noi sa mergi constant.

- daca totusi se insista pe folosirea acestui sistem, o pot face doar cei care au pe masina sistemul de monitorizare sa-i zic a starii uleiului. Asta se vede din QGx inscris in sticker. x=0 sau 2 inseamna ca nu are.

Numai daca aveti QG=1 aveti "suportul" masinii pentru folosirea uleiurilor de acest tip.

Si vor mai fi fost si alte concluzii, eu pe astea le-am retinut. As zice ca cei care se apuca acum sa foloseasca asa ceva sa se documenteze intai (vedeti discutiile legate de subiectul asta - pe forum sint chiar mai multe in care subiectul este atins macar tangential). Asta ca sa fie in cunostiinta de cauza (cit de cit) sa nu existe revelatii dupa.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este indicat ca uleiul long life sa-l schimbati la minim 20k km datorita detergentilor puternici ce actioneaza in primele mii de km.

In niciun caz nu protejezi motorul daca-l schimbi mai devreme, dimpotriva apar uzuri premature.

Daca vreti sa schimbati uleiul la 10k mai bine optati pentru ulei normal (nu long life). Oricum cel normal e mai bun pe primii 10k km decat cel long life.

Deci dupa tine inseamna ca prin faptul ca 0w30 il schimbam la10mii pina acum ,de fapt m-ia uzat motorul in exces?

Si recomandarea mea catre clienti sa nu mearga mai mult cu uleiul de10mii cu combustibilul din tara a fost in zadar?

Uleiul cu cat devine mai negru si vascos si are cat mai multi km este mai eficient?

Sant putin sceptic :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rind, daca e folosit ulei pentru LLS, schimbul se face cind se aprinde martorul din bord. Nu se estimeaza 10k, 17,5k sau 175k km. Ci numai cind se aprinde acel martor.

Referirea la un minim de km necesar intre schimburi, vine de la ciclul de viata a acelui ulei. In prima faza a acestui ciclu proprietatile de spalare sint mai puternice. Ele se diminueaza cu timpul ( sau mai bine zis cu numarul de kilometri parcursi).

La fiecare ulei mai bun sau nou aparut, am vazut in fise si afirmatia "mentine motorul curat". Asta-i valabil daca motorul este, bineinteles, initial curat. Daca-i murdar, se apuca si incearca sa-l curete. Asta mai intens in primele mii de kilometri din acel ciclu de viata.

Daca intrerupi acest ciclu prematur, e evident ca punind noul ulei, prinzi acea portiune din ciclu in care detergentii sint in "forma maxima". S-a stabilit (si s-a si spus asta intr-o alta discutie) ca in timp asta nu face bine unui motor. Deci a schimba un astfel de ulei mai des, nu are numai avantaje.

10k km e prea putin pentru un ulei destinat LLS. La 10k se face schimb la uleiurile normale.

In general se poate pune problema schimbarii uleiului LLS de la 15-20k km in sus (pentru a respecta un minim din acel ciclu de viata). In state de pilda am citit ca se fac frecvent schimburi in jurul a 30-50k mile cu un astfel de ulei ! Din pacate nu-i cazul la noi...

@lxl

Uleiul isi pierde viscozitatea pe masura ce se uzeaza iar schimbarea culorii spre nuante de negru aprins :) se petrece in primele sute de km de dupa schimb. In ceea ce priveste eficienta, adica proprietatile de lubrefiere, acestea scad si ele pe durata folosirii - scazind treptat viscozitatea scade si capacitatea de lubrefiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sa inserat o greseala de redactare.Este vorba de 700 de ore de functionare, nu 7000 cum am scris anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lxl

Uleiul isi pierde viscozitatea pe masura ce se uzeaza iar schimbarea culorii spre nuante de negru aprins :vaidecapulmeu: se petrece in primele sute de km de dupa schimb. In ceea ce priveste eficienta, adica proprietatile de lubrefiere, acestea scad si ele pe durata folosirii - scazind treptat viscozitatea scade si capacitatea de lubrefiere.

Eu stiu frate una,tractorasul meu din semnatura are125 de mii si dupa ce ii dau un schimb de ulei,pina la6-7mii nici nu se innegreste, pe la 10mii este negricios,si eu consider ca este de ajuns sa merg cu el in praful , combustibilul plin de sulf si altele din tara noastra.

Si o recomand la toata lumea,din proprie experienta. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce facem ne dam cu stangu-n dreptu?

Ori se inegreste in cateva sute de km ori in cateva mii,hotareste-te.

Masinuta mea il inegreste la prima cheie,ar trebui sa imi fac probleme? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca uleiul la Diesel se innegreste in cativa kilometri, cel putin asta am observat dintotdeauna dupa ce fac schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!