Jump to content

HTP 1.2 16v


stefan_ieu
 Share

Postare recomandată

Pe aici nu am gasit un topic pentru motorasul asta. Sunt destul de multi care au reticente cand aud de el si cred ca cel mai bine ar fi sa gaseasca un loc in care sa afle mai multe detalii strict despre motor.

O prima problema o am eu. Ideea e ca mi-a trecut pe la ureche pe un forum o informatie care mi se pare cel putin ciudata, daca nu stupida. Dar cum nu stiu sigur, ma gandeam sa intreb. Cica o idee de-a unui mecanic ar fi ca motorul, deoarece e in 3 cilindri, are un timp mort. Eu mi-am imaginat ca timpii de aprindere sunt reglati la 1/3 din rotatie (120 de grade), nu la 1/4 (90 de grade) ca la un motor in 4 cilindrii. Voi ce stiti? As prefera si un raspuns cu "sigiliu" (adica de la cineva care e 100% sigur de ce spune), gen electricu' sau TechBrady.

Modificat de stefan_ieu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16v / 3cyl = 5.3 valve per cyl, which is kinda strange; probabil ai vrut sa spui 12v

Ma indoiesc sincer ca exista vreo legatura intre numarul de cilindri si timpii ciclului de aprindere. Motoarele in 8cyl merg in 8 timpi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HTP 1.2 16v? Ce inseamna asta? Motor in 3 cilindri cu 4 supape pe cilindru sau motor in 4 cilindri cu 4 supape pe cilindru?

Ce spune mecanicul ala e "beton"; inseamna ca motoarele noastre de 3 cilindri merg 3 timpi si unul se odihnesc :D , vor fi solicitate cu 25% mai putin si daca durata de viata estimata este de 300.000 km, astea in 3 cilindri vor duce 400.000 km! :( :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima chestie este ca nu are 16Valve ci numai 12V (4V/cilindru*3cilindri=12Valve)

Timpul motorului este una, numarul de cilndri intr-un motor este alta. Nu trebuie confundate.

Motorul cu aprindere prin scanteie in 4 timpi, indiferent de cati cilindri are (1,2,3,4,.....n), face un ciclu de 2 RAC complete (rotatii arbore cotit). Timpii sunt urmatorii:

1. Admisia aerului/amestecului combustibil.

2. Compresia aerului/amestecului (+injectia de combustibil la cele cu injectie directa de combustibil).

3. Darea scanteii + arderea + detenta.

4. Evacuarea gazelor arse.

Acesti "timpi" se executa intr-o miscare completa de translatie a pistonului de la PMS (punct mort superior - sus) la PMI (punct mort inferior-jos), adica o rotatie de 180 grade a arb cotit (180 grade RAC). de aici 180*4=720 grade / 2 = 360 grade, adica 2 rotatii complete a rb cotit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12V, evident. Scuze pentru gresala. Rog un moderator sa-i schimbe titlul.

@s_c : nu m-ai inteles. Faputul ca are 3 cilindrii face sa existe 3 aprinderi (cate una in fiecare cilindru) la o tura a motorului. Problema e care sunt momentele acestor arinderi: la 1/4 din tura (si, vorba lui DRAPAR, la ultima ia o pauza), sau la 1/3 din tura ?

Dupa cum spuneam, eu cred ca a doua varianta e cea castigatoare, dar vreau sa fiu sigur 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, o prima observatie : ciclul e la 2 ture nu la o tura. Asta asa e, uitasem (de fapt m-am grabit si nu m-am mai gandit). Dar problema ramane (nu cu 120 si 90 de grade ci cu 240 si 180 de grade).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de asezarea cilindrilor: Sunt asezati la 120 grade si fiecare isi face treaba in 2 RAC. Deci nu sunt 3 aprinderi la o tura a motorului.

La 4 cilindri este o singura aprindere la 1 tura a motorului, pt ca atunci cand 2 pistoane sunt la PMS, unul este pe compresie si unul pe evacuare. Cele doua pistoane de la PMI sunt unul pe admisie si unul pe detenta(arderea amestecului).

Deci sa nu confundam. Pistoanele sunt decalate la 120 grade si aici nu se mai potriveste ca la 4 cilindri. Aici cand unul este la PMI, celelate doua sunt in alte pozitii decat PMI/PMS si invers (adica sunt pe drum). Exista la motorul in 3 cilndri o mica discordanta intre aprinderi, si poate de aici vin si acele vibratii de care se tot vorbeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca nu mai inteleg. Cum e o singura aprindere la o tura a motorului? In primul rand o luam logic : daca sunt 4 cilindrii si fiecare face o aprindere la 2 ture (ca face toti cei 4 timpi in 2 ture), atunci pe fiecare tura sunt 2 aprinderi, nu? Si acum pe model : la un moment dat ai 2 cilindrii in PMS si 2 in PMI, dintre care unul e la incepului detentei. Dupa 180 de grade (jumatate de tura), ajung iar 2 cilindrii in PMS si 2 in PMI (adica "s-au inversat rolurile"), dintre care unul in detentie => 2 aprinderi pe tura, nu?

Acum la cel de 3 cilindrii. Explicatia pe care mi-o dai este ceea ce banuaim si eu (numai ca eu nu folosisem PMI si PMS, ci explicasem cu unghiul de rotire). Si gresisem eu initial perioada, nu e o tura ci doua. Problema e : esti sigur de asta cu 120/240 de grade? Ca eu asta vreau, un raspuns 100% sigur.

Btw, un prieten care a facut facultatea de transporturi mi-a spus ca la nu-stiu-ce curs i-a invatat ca motoarele in 3 cilindrii se echilibreaza in fabrica mai bine ca alea de 4 cilindrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu. Pistoanele, cand sunt la PMS, sunt in contratimp. Adica unul e pe aprindere, altul pe evacuare. Deci 1 singura aprindere. Altfel nu se poate, pt ca s-au dezechilibra motorul. Sunt 2 aprinderi numai la V8.

Da este corect 110% ceea ce ti-am spus. Si este corect si cu echilibrajul motoarelor. Cele in 3 cilindri se echilibreaza mult mai usor fata de cel in 4 cilindri.

Dar poate nu stii, VW are motoare in 5 cilindri. Acolo e mai interesant cu echilibrajul.

Nu are rost sa intram in amanunte prea tehnice de echilibraj. dar iti pot spune ca la motoarele cu multiplu de 3, 4, 5 se face cel mai bun echilibraj. deci la 6,8,10,12 ai cel mai bun echilibraj.Mai bun este daca pistoanele sunt in V sau stea sau W. Cel mai slab echilibraj este la motorul cu 1 si 2 cilindri, dupa care vine motorul cu 4 cilindri. Dupa cel cu 4 se afla cel cu 3 cilindri. DPDV al echilibrajului, cel mai bun este V12. Vei observa ca f multe masini de super lux au motoare V12.

VW a scos si W12, care este f bun ca echilibraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti ceva Explicatii generale despre vibratiile in motoare, si pozele o sa ajute sa nu maicredeti mecanicii care spun ca motorul in 3 cilindri are un timp mort :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Stie cineva cat este compresia la acest tip de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nimeni nu este atat de tampit incat sa faca un motor in 3 cilindri cu ei dispusi ca la unul cu 4 cilindri. Vorbim aici de oameni care traiesc intr-o lume (auto) in care competitia exista de peste 100 de ani si nu poti ajunge sa faci astfel de aberatii.

Ca aprindere(ciclu termodinamic) sunt dispusi la 2 ture x 360

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cat este compresia la acest tip de motor?

Raportul de compresie este: pentru motorul de 1,2 litri (47 KW / 64 CP) - 10,5:1, iar la cel de 40 KW / 55 CP - 10,3:1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nu este atat de tampit incat sa faca un motor in 3 cilindri cu ei dispusi ca la unul cu 4 cilindri.

The Inline-Three Engine

Every 240

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

scirocco,

La motorul cu 3 cilindri, ciclul are loc la 240

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!