Jump to content

Demontare consola dintre scaunele fata


mario75
 Share

Postare recomandată

Salutare, vad ca pana la urma nu s-a raspuns. Cum se poate demonta consola dintre scaunele din fata ? Scopul: am butonul de la inchiderea centralizata stricat, banuiesc ca trebuie desfacut plasticul de la consola si montat butonul ca are un fel de mufa maricica (l-am cumparat deja), apoi se repune platicul de deasupra. Este extrem de complicat ? Un "tutorial" ceva filmat eventual a gasit cineva pe Internet ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala se scoate far a demonta consola, ii aplici o lovitura usoara si iese in jos, desfaci ornamentul de la schimbatorul de viteze si bagi mana pe acolo si il scoti, [pui pe cel nou si il bagi la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, o sa incerc, desi chestia cu lovitura usoara ma sperie putin :) Ornamentul acela de langa schimbator este acea rama de care este prinsa pielea de la acel burduf care imbraca partea de jos a schimbatorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

AndreiO2,filmeaza cand lovesti butonul! sa vad si eu ca trebuie sa fac la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-i una cu podul palmei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna seara!

Mi s-a busit un incarcator de telefon care a facut scurt in priza brichetei. Am inlocuit siguranta arsa, insa ma tem ca s-a topit vreun fir, sau mai probabil legatura la bornele brichetei. Ma poate cineva ajuta cu privire la accesul in zona aia? Trebuie sa scot toata consola dintre scaune? Pot ajunge la bricheta doar prin orificiul care se creaza scotand partea din plastic ce tine pielea in mijlocul careia se gaseste schimbatorul de viteza? As cam fi vrut sa vad ce e pe-acolo si folosind un multimetru sa vad pana unde ajunge tensiunea...

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ai tesiune acum la bricheta ?

Sau de ce vrei sa masori ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

54 minutes ago, Al Bundy said:

NU ai tesiune acum la bricheta ?

Sau de ce vrei sa masori ?

 

Nu, nu am. Dupa ce am schimbat siguranta. Si de-aia ma gandesc ca o mai fi cedat oarece intre siguranta si bricheta, cel mai probabil mi se pare in cupla (daca are asa ceva...) sau din rezistenta de contact pe papauc, daca e firul e prins astfel... 

Ma gandeam sa masor pana unde ajunge tensiunea. Cat mai aproape de locul faptei...

Daca ajunge. Daca nu, sa trag un alt fir pana acolo...

 

P.S. Ai postat tu, undeva in threadul asta si l-am descarcat noaptea trecuta, un fisier pdf cu ansamblul consolei pe care e situata bricheta. Ma tem ca nu e identic cu modelul meu (2005) ori desi credeam ca sunt prieten cu tehnica n-a reusit sa pricep, de pilda, cum sugerau acolo ca se scoate rezematoarea de cot. Fara sa ma uit acum in fisier, mi-a ramas in cap ca se ridica centrul consolei, fara sa desfac vreun surub (? - la mine tot ansamblul de plastic pare sa fie dintr-o singura bucata), se indeparteaza ghidajele aerului, dupa care niste suruburi (in plan orizontal). Nu m-am uitat, inca, la masina dar tot din cate imi amintesc de-atunci de cand cascam ochii sa ma prind cum s-ar scoate, nu vazui vreo masca sa acopere asa ceva (suruburi laterale)...

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate scrumiera, in spate;le ai ai 2 suruburi, il scoti pe cel din dreapta. desfaco surubul de la piciorul stang al pasagerului si apoi scoti capitonajul din dreapta al tunelului central. Si asa esti aproape de bricheta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasisem niste filmulete din care am priceput cam ce zici tu, insa pentru alte modele si m-am apucat gospodareste de desfacut. Duminica. Ma cam ploua pe picioare cand incercam sa trag de niste piulite, ma tem ca degeaba... Atasez niste poze care sa faca relevante nelamuririle mele, dupa care comentez. Atasez pe dracu' ca nu vrea. Fisierul are 77.7 kb si primesc mesajul ca nu pot incarca fisier ma imare de 1024 kb... In fine, incerc sa descriu problema:

 1. Am scos scrumiera si suportul acesteia;

 2. Am desfacut ambele suruburi cu cap torx care erau imdiat vizibile si am incercat sa misc anamblul. Parca n-as fi scos nimic.

 3. La cca 150 mm de deschizatura ramasa in urma scoaterii scrumierei erau doua piulite (M8 probabil), cu cap hexagonal de 13mm, prinse de doua suruburi fixate in podea. Pe cea din dreapta am dessurubat-o fara probleme (cu o cheie tubulara cu articulatie), dar pe cea din stanga n-a fost chip. Cheia tubulara nu intra pe piulita din cauza unei traverse pe care e prins scaunul soferului, care aproape se lipea de piulita in discutie, cheia inelara cotita nu incapea din aceeasi cauza, cheile drepe se loveau in ansamblul care tinea cablul de la frana de mana. Dupa ce m-am contorsionat incercand sa folosesc toate cheile din dotare (doar inelara simpla imi lipsea...), cale de vreo jumatare de ora, am strans mustaria la loc si am zis ce spunea inteleptul Solomon in astfel de situatii...

Cand zici 'surubul de la piciorul stang al pasagerului' ce vrei sa spui? Unde (mai exact) ar trebui sa gasesc surubul asta?

Ca sa scot 'capitonajul din dreapta' trebuie sa desfac vreun surub, clips? Sau trag hotarat de acesta? Daca-l scot doar pe-asta (capitonajul...) si ornamentul cu amenajarea aia din piele din jurul schimbatorului de viteze as avea ceva lumina, dar nu stiu daca am acces in zona cu bricheta. Imi amintesc ca in zona aia consola pare sa fie din plastic continuu (injectat intr-o bucata) de pe o parte pana pe cealalta... La unele modele pare sa se scoat doar felia de pana ia cotiera. La mine pare sa fie totul dintr-o bucata.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capitonajul din dreapta, este prins de consola centrala cu 2 holzsuruburi, unul pe la pantoful stang al pasagerului, si unul il vezi dupa ce scoti ansamblul scrumierei cu totul afata. Asta il scoti dupe ce ridici mansonul de la schimbatorul de viteze si desfaci 2 torx ce le vezi acolo. 

uite un desen

 

S68-0091.png

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Multumesc!

2. De ce, naiba, e nevoie de moderator care sa valideze postarea, ajungand sa schimbam cate o parere pe zi? In toate forumurile tehnice postarea pleaca instantaneu si cel care vrea sa ajute (sau sa primeasca ajutor) o poate face in urmatorul minut. Considera cineva ca e necesara moderarea? Pentru orice saritura peste cal, out cu cel obraznic...

3. Mi se pare cat se poate de clar, cu mici exceptii, respectiv: Surubul pe care trebuie sa-l vad dupa ce scot scrumiera din spate este insurubat in plan paralel cu podeaua, pe axa masinii. Cel din cerculetul rosu mai mare (de langa cotiera 4)... Corect?

      Dupa ce scot capitonajul din dreapta si desfac suruburuile cu cap torx (dupa ce ridic mansonul schimbatorului de viteze), pot sa ridic ansamblul 14? Ridicand intai din zona suruburilor despre care, tocmai, scriam ca le desfac? As fi putut sa jur ca parea asta de plastic e dintr-o bucata de la schimbator pana la scrumiera spate, dar admit ca nu e chiar imposibil sa fie cum sugerezi tu, chiar daca imi aminesc ca manerul franei de mana 'iese' din partea inclinata a ansamblului 14. Manerul si bucata aia de plastic adancita raman pe loc si iese doar 14, fara frana?  Asa ai vrut sa spui? Ori bat campii si o sa ma intreb pana diseara (sau maine...) cand pot sa-ti aflu parerea?

    Daca incerc un PM, e nevoie sa fie si ala moderat? Si comunicam ca in epoca de piatra si pe calea aia?

 

   Dupa editare: De data asta mesajul a fost postat instantaneu... Habar n-am in ce categorie fusesem eu bagat de aveam nevoie de 'moderare'.

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1, cu placere

3. da, corect

.\pentru 14: nu. Mai ai multe de desfacut pana sa scoti 14 dar nu e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Daca scot capitonajul din dreapta desfacand cele doua suruburi pe care le-am ideintificat, ce mai scot (daca nu 14) desfacand cele doua suruburi cu cap torx "pe care le vad ridicand mansonul schimbatorului de viteze"?

Capitonajul pe care sugerezi sa-l scot este cel catre care arata sageata albastra? Daca da, nu prea vazui kiplingul ala ce ar trebui dessurubat... Din schita rezulta ca ar fi cam aproape de zona in care rezemi picioarele. Am pozat din partea pasagerului, tragand scaunul maxim in spate. Neavand schita la indemana poza nu prea e relevanta, acum uitandu-ma la ea si la schita, surubul ar trebui sa fie undeva in dreapta acesteia (afara din ea), la vreo trei centimetri pe verticala ridicata din locul in care partea de jos incepe sa urce (trece de la orizontala la oblic in sus). Ma mir ca nu l-am vazut. Are vreo masca de plastic peste el?

 

Consola dreapta.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sageata 'albastra' este, evident, cea rosie. O facusem albastra initial, dar nu mi-a placut cum arata pe fundalul gri si mi s-a lipit culoarea de creier...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat o fuga pana la masina si intr-adevar, surubul ala era acolo unde ziceai ca e. Suficient de vizibil. Bineinteles daca te apleci sa te uiti dupa el unde trebuie...

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, acolo e. Si daca dai capitonajul ala jos, prin tragere inspre fata, dupa ce desfaci suruburile, ajungi la firele de la bricheta, nu mai desfaci altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect! Maine am ceva treaba, dar execut musai lucrarea... Mai am ceva de lamurit intr-un alt topic, cu privire la EGR si poate ma 'bag' si acolo...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa amiaza rezolv problema (sper). Daca e chiar asa simplu cum pare (acum), ma bate gandul sa desfac si capitonajul de pe partea soferului pentru lumina, ca ziua pare sa nu fie prea insorita...

Ma mai incearca o nedumerire: Daca tensiunea nu ajunge deloc in zona aia si sa zicem ca, unul dintre fire s-a intrerupt/topit acolo unde se prinde de spatele suportului sigurantei (improbabil cred, dar nu chiar imposibil), pe ce traseu trebuie/e bine sa aduc un alt fir? Sau am, cumva, acces relativ usor sa relipesc/reprind chiar firul original? Daca nu, pentru sigurantele nefolosite banuiesc ca exista si niste fire. E foarte complicat sa ajung la ele?

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am luptat cu consola dintre scaune aproape doua ore. Cam degeaba... Ma rog, acum stiu ca problema nu e acolo.

Scotand doar capitonajul lateral n-ai acces la fire. Nici vizual, nici sa poti masura ceva tensiuni. Am demontat consola centrala 14 si doar asa am ajuns la conectori. Am descoperit ca nu ajunge tensiune (+12V) nici la mufa intermediara. Ajungea doar tensiunea pentru inelul de iluminat, atunci cand aprindeam farurile... Am remontat tot, mi-au ramas si piese-n plus... Doua clipsuri de tabla in care trebuia sa se fi filetat doua kiplinguri. Le-am identificat ulterior dar se cam intunecase si am pastrat cele doua kiplinguri care n-aveau in ce sa se infileteze. Acum, cred ca in 10 minute pot sa demontez si sa remontez consola in discutie. O sa pun la locu' lor si clipsurile ramase, dupa sarbatori...

Am masurat tensiunea pe siguranta si acolo exista. Am incercat sa scot ansamblul sigurantelor sa vad daca nu a cedat papucul (sistemul de prindere a firului pe soclul sigurantei). N-aveam cheie torx de 20 lunga (dintr-o bucata) ci doar capete torx prinse intr-o surubelnita cu clichet, insa aceasta avea diametrul mai mare decat orificiile care permiteau dessurubarea kiplingurilor ce tineau ansamblul cu sigurante. Am largit gaurile si am desfacut kiplingurile, insa n-a fost chip sa rotesc ansamblul astfel incat sa ajung in spatele lui. Am vazut ca spatele se dezasambleaza, insa n-aveam loc sa-l intorc... Ma poate ajuta cineva cu sfaturi din acest punct de vedere?

Multumesc anticipat!

Paste fericit tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nu te uiti la siguranta care trebuie, Eu inca nu am gasit cablu de 2,5 intrerupt si siguranta sa fie buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte logic ce spui, cu privire la sectiunea cablului... Nici mie nu mi-a venit sa cred. Tocmai de-aia mi-am zis ca problema ar putea fi doar undeva la contact slab (sertizari proaste, contact in mufe, etc). O fi vreo strivitura accidentala din constructia cablajului. Ar fi minunat chiar sa fi incurcat borcanele in privinta sigurantei, dar nu prea cred. As vrea eu, ca ar fi mai simplu de rezolvat... Siguranta 24 (din cartea masinii). Alba, 25A. Confirmat si pe schema tiparita de sub capacul care acopera cutia sigurantelor la care ma refer... Am gasit-o arsa si am inlocuit-o (cu una galbena de 20 A, ca o aveam, dar nu tuseste, cred). Cea noua e intacta, deci nu am, in continuare, scurtcircuit pe undeva.

Stii care e smecheria sa pot intoarce cutia aia sa vad ce, palaria calului, s-a intamplat in spatele ei? Eventual sa ma leg la alta siguranta nefolosita si sa gasesc o cale sa trag alt fir pana sub consola. Nu prea am cum sa sertizez in mufa, ca in varianta originala dar o sa folosesc o bucata de regleta (ca sa se poata scoate consola in caz ca va mai fi nevoie) si ma agat de firul existent pe care-l tai inaintea sertizarii. Am nevoie de priza aia (GPS, incarcator mobil, detector radar...). In ultima instanta ma leg direct la baterie printr-o siguranta pe care gasesc eu cum s-o prind, dar as fi vrut sa rezolv problema, cat de cat, elegant...

Dupa toata pliloghia, tare as vrea sa fi gresit siguranta... Nu mi-ar parea rau deloc sa fi desfacut degeaba toata sandramaua. Am mai invatat ceva...

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta  e intacta, dar ai curent pe ea ?

 

O desfaci din cele 2 suruburi, dai capacul din spate la o parte si apoi ajungi la firele din spatele sigurantelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris (cred...) ca am curent pe ea.

Am desfacut cele doua suruburi, dar n-a fost chip sa intorc cutia astfel incat sa-i desfac capacul din spate si sa vad ceva acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!