Jump to content

Demontare consola dintre scaunele fata


mario75
 Share

Postare recomandată

Nu am gasit nicaieri, si vreau sa o fac eu, nu sa ma duc la vreun mester care poate nu stie in totalitate ce trebuie sa demonteze, si sa rupa ceva pe acolo, sau sa murdareasca :P

Vreau sa demontez consola dintre scaunele fata, si sa trag de la bricheta, doua fire ale unui triplu cumparat de la magazin, pana in spate, pentru locurile din spate, si altele pana in portbagaj, pentru o lada frigorifica.

Cum se demonteaza aceasta consola, la ce sa am grija sa nu rup? Pe unde sunt suruburile?

Multumesc anticipat :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te sfatuiesc, mai ales ca vei avea nevoie de legaturi facute aiurea , de ce nu vii cu fir direct de sub bord pana acolo ca asa banuiesc ca reusesti sa le bagi( de fapt doar 1 ca aduci doar un plus pt ca - iei de acolo) , scoti scrumiera scoti rama din jurul schimbatorului si din spate ce ai tu acolo si reusesti cu o sarma ceva sa ajungi acolo,

Nu e nevoie sa strici ce cablajul brichetei pt asa ceva , mai ales ca nu e indicat sa faci legaturi in plus pe acelasi cablaj.

Daca totusi vrei sa stii ca e greu si foarte greu e ca nu prea poti fara sa rupi ceva, panourile laterale au suruburi in fata la pedale , torx de 20 este daca nu ma insel, acelasi lucru pe la cotiera dar se desafe prin spate , de jur imprejurul schimbatorului de viteza mai fgasesti suruburi , la scrumiera adica sub ea sau ceva pe la ea, e mult de munca.Panourile alea sunt prinse de bord cu un scaui sui cu niste cleme tampite...

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Gabriel. Si eu vreau curent in portbagaj, dar voi veni cu cablurile pana la panoul de sigurante, unde voi adauga un circuit nou (folosesc siguranta de la carlig de remorcare - la mine nefolosita).

Pana la primavara insa, nu misc nimic.

L.E. Atentie cu consumatori gen lada frigorifica - daca ii uiti porniti, pot sa omoare bateria fara probleme; am o ladita care consuma cca 80W. In 6-7 ore, descarca bateria. Va trebui sa te decizi daca vrei un + dupa contact sau un + permanent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi, vad ca e destul de complicat. De fapt vroiam o tripla in fata pentru a alimenta GPS-ul, FM transmitter-ul, si eventuale telefoane puse la incarcat, iar al doilea triplu, in spate pentru a alimenta eventualele telefoane ale sotiei, si alti consumatori diversi.

Pentru lada frigorifica, pana la urma cred ca e mai bine sa trag un fir din cutia de sigurante, si sa-l ascund pe sub protectiile de la praguri, ma rog, cum s-or numi ele... pana in portbagaj. Insa nu stiu ce siguranta sa aleg, mai bine zis, ce slot liber sa aleg, si la ce piciorus al sigurantei sa ma leg. Pentru triplul din portbagaj, as alege o siguranta care primeste + la punerea contactului, sau la descuierea usilor, asa cum primeste plafoniera. Pentru celelalte doua triple am de ales intre varianta grea (demontare consola) si varianta actuala, cu stecher si doua prelungitoare. Numai ca trebuie sa stea tot timpul stecherul in priza de bricheta sau sa stau tot timpul sa bag/scot stecherul, in functie de nevoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e mai simplu sa cumperi o ,,chestie " de aia cu 3 intrari ca la bricheta (de la supermarket) si sa adaptezi stecherul fiecarui aparat?

Sunt 2 fire pe care le legi, sau daca nu stii te duci la un magazin de piese electronice si ti le fac aia.

Eu am avut nevoie de un fir mai lun pentru detector si ala trebuia mufat (ca la firul de internet/telefon etc) ...m-am dus la magazin cu originalul , le-am aratat si au facut ei tot...cap -coada

E mai simplu , mai ieftin si mai sigur!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acel triplu nu e asa de bun pentru consumatori mari :icon_thumright: rezista maxim 10 A testata chestia se topeste firul :D . Iti dau o mica idee eu la masina anterioara mi am tras de la baterie cabluri ptr amplificator cabluri sanatoase pana in portbagaj iar acolo am montat si o bricheta am cumparat de la magazin si am montat frumos cu siguranta si papuci ca la carte . Inca o chestie care o mai adaptasem in aplificator vine un fir ptr comanda din player sau direct de la contactul masinii eu legasem de la contact si cand luam contactul se oprea si aplificatorul si priza din portbagaj . Sper sa fi inteles toata lumea si pentru cei ce vor face treaba asta le urez multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dpc, momentan exact asta am. Un stecher care intra in priza de bricheta a masinii cu doua prelungitoare cu triple, una in fata pentru a inlocui priza ocupata de stecher, si una in spate pentru eventualele incarcatoare si consumatori de acolo. Ce vroiam eu sa fac in plus, era sa ascund aceste fire si sa elimin acel stecher care ocupa bricheta originala a masinii, trecandu-le pe sub consola si alimentandu-le de la bricheta masinii, pe dedesubt.

Dar daca e mult de demontat, ... ma las pagubas :P

P.S. cablurile le-as fi schimbat cu altele mai groase si mai scurte.

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am inteles mai bine acum ce si cum.

Nu-ti ramane acum decat sa ajungi la vreo firma de tuning care are sculele necesare pentru a-ti monta prizele undeva sa fie fixe si sa-ti ascunda firele, sau cu putina indemnare si cu ceva scule o poti face chiar tu...Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit o idee. Deoarece eu vreau doar sa iau curent de la priza brichetei, am incercat, si reusit sa scot bricheta din locul ei. Din nefericire, am reusit sa fac sa nu se mai aprinda inelul verde din jurul ei. Iar in plus firele sunt prea scurte pentru a mesteri ceva la ele, si se duc inspre spatele cotierei, si nu inspre fata ei. Stie cineva unde as mai putea gasi aceste fire, pentru a avea mai usor acces la ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peste tot sunt prinse cu inele de plastic , nu stau atarnate ca la dacie, exact asta ziceam sa nu faci , eu ce ziceam ca e usor sa tragi de chenarul schimbatorului , pratic de chenarul burdufului de la schimbator, si le gasesti dar sunt subtiri rau sa reziste la ce zici tu, au 2 x 1 cu tot cu camasuiala sau hai 2x1,5 ( daca nu se vad din pozitia aia si nu ai acces la ele trebuie sa scoti si scrumiera...)

Daca desfaceti deasupra pedalelor veti gasi de unde sa va legati cu plus mai rezistet, sau direct de langa baterie cu cablu de alimentare daca tot se vrea o treaba calumea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am tras de chenarul schimbatorului, si asa am facut treaba. Cam inghesuit, firele alea parca au fost calculate, fix sa nu poti schimba bricheta daca se strica :blink: dar am reusit. Le-am legat la papuceii prizei si i-am acoperit cu plasticul de protectie original. Acuma la ele, nu o sa leg cine stie ce consumatori, ci cele obisnuite - incarcatoare de telefon, GPS, FM-transmiter, si aveam nevoie de aceste prize si pentru locurile din spate, unde sta nevasta-mea cu copilul. In felul asta bricheta ramane la locul ei, si am celelalte prize la liber. In spate am scos scrumiera si am bagat triplul in suportul ei. L-am lipit cu banda dublu adeziva, si acum se vede, doar cand vreau eu :blink:

adica atunci cand am nevoie de el. Am scos scrumiera pentru a nu o gauri pentru firul care ajunge la triplu.

Deasupra pedalelor ce se desface? si de unde? Ma intereseaza plusul ala, poate refac legaturile. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platicele se desfac relativ usor , ai de scos buton lumini , plasticul de jur imrejurul lui , dupa volan spre dreapta continuarea aia mica de plastic vopsita sau cum e la tine(bagi ceva de plastic si tragi de ea afara ca are clipsuri si nu se rup) , cea care corespunde celei din jurul butonului de lumini.

Sub ele vei gasi cate un surub.

Desfaci panoul de sigurante si gasesti un surub .

Apoi jos deasupra pedalelor mai gasesti cate unu pt stanga volanului si unu pt dreapta volanului.

Deci 5 cu torx de 20.

Tragi de plastic afara si scoti si mufa de diagnoza de pe el, are clips de plastic.

Apoi deasupra pedalelor ai un panou din zapada artificiala...

Nu cred ca reusesti sa iei plus de acolo de la sigurante , dar pe acolo daca vrei vei duce firul la capota si la suruburile din sigurantele de acolo iei plus si il duci unde ai nevoie...

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. Super de ajutor sfatul! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pentru detector pur si simplu am pus in partea alimentata a unei sigurante nefolosite (carlig de remorcare parca) un crac de siguranta cositorit la un fir. Daca te muncesti mai mult poti sa pui papuc pe spatele cutiei de sigurante, si de acolo iti duci firul mai departe unde iti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
MasinaPoporului

Ma poate ajuta cineva cu un DIY cu demontarea plasticelor consolei centrale pentru a ajunge la cablurile de la frana de mana?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

eu va trebui sa inlocuiesc reperul 12 din pdf-ul postat de Al Bundy. este vorba de acel ornament aflat in spatele consolei centrale, in jurul gurii de ventilatie si cosului de mizerii. din schita pare simplu, dar vreau sa intreb cum scot gura de ventilatie si cosul

(suportul acestuia) fara sa stric sau rup ceva. se trag pur si simplu in afara?

multumesc pentru indiciile suplimentare. numai bine!

Modificat de Iorgovan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce scoti sertarul si gurile de ventilatie, o sa fie niste suruburi (13 in imagine)  care tin rama respectiva.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acel sertar si de gura de ventilatie imi e mie!..sa nu le busesc la "extragere". au ceva clipsuri care cedeaza daca incerc cumva sa fortez?

poate detalia cineva?...sau odata scos suportul ce contine caseta de gunoi (acel sertar) se face loc si se scoate  usor si grila de aerisire...

ce e dincolo de aceste 2 elemente nu pare a fi complicat de "operat" conform schitei.

Modificat de Iorgovan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sunt si eu interesat de acelasi lucru! Vad ca nu s-a mai raspuns la ultimul post. Deci, cum se scot gurile de ventilatie si sertarul? Se trage pur si simplu sau sunt prinse in suruburi, cleme ce se pot rupe sau altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoti sertarul si pe urma gura de ventilatie. Sunt cu cleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit, intr-adevar se scoate usor. Mai am o dilema: cum pot desface gurile de ventilatie de pe mijloc? (impreuna cu spatiul de depozitare de deasupra lor banuiesc) Sunt prinse tot cu cleme? Se scot usor, fara sa rup ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi la cele de pe bord presupun.

Da, sunt prinse tot in cleme, ti-ar fi utila o spatula de plastic. Si vezi sa nu tragi tare in sus ca e destul de scurt firul de la butonul de avarii

Are cleme in colturile inferioare si pe mijloc sub butonul de avarii, alea sunt zonele care tin mai tare. Pe urma mai sunt si pe laterale vreo 2 unde face curbura 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit, se desface foarte usor daca stii unde are cleme si cum sa tragi. Multumesc mult si sarbatori fericite in continuare! :) Am rezolvat problema. Si da, firul de la butonul de avarii este scurt, nu am tras tare in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!