Jump to content

Demontare tambur frana spate


vatt
 Share

Postare recomandată

In ultimul timp se aude un zgomot la rotile din spate in momentul franarii si as vrea sa demontez sa vad daca trebuie curatat ceva acolo sau trebuie schimbati sabotii de frana.Problema mea este ca nu stiu cum se demonteaza tamburul, daca a mai facut cineva operatia aceasta v-as ruga niste sfaturi si eventual poze daca aveti.

Mersi,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau nişte poze şi mai sugestive, ca să le corelezi cu explicaţiile din linkul de mai sus găseşti aici http://www.tuning.sk/?nav=gallery&gall...di_zadne_kotuce . Am făcut acelaşi lucru ca tine, adică eram curios cum se prezintă şi am băgat o geană la saboţii de fr

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi au fost foarte utile, ma gandeam ca este mai complicat si decat sa stric ceva pe acolo mai bine intreb inainte si chiar zilele acestea vreau sa demontez tamburii sa vad de unde provine zgomotul de frecare.

Mersi,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot veni vorba de frana spate, eu vreau sa-mi mai intind putin cablulu de la frana de mana(masina din semnatura). Am numarat 9 dinti si mi se pare cam lunga cursa....cablul de la frana de mana se intinde din interiorul masini de sub consola principala sau pe dedesupt ??? consola dintre scaune cum se scoate afara??? este prinsa doar in clips-uri sau si in holsurube??? sa stiu sa nu rup ceva...poate si niste poze m-ar ajuta mai bine. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consola dintre scaune este prinsă

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat, am mai intins putin cablu de la frana de mana pt ca se ridica prea mult maneta ...am verificat in acelasi timp rotile spate sa se roteasca fara sa stranga...cursa lunga imi incurca noua cotiera cumparata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am demontat tamburii dar degeaba, ferodourile arata bine au o grosime de aprox. 4 mm am curatat un pic pe acolo dar degeaba tot scartaie, si nu imi dau seama de ce. Dupa ce le-am curatat si am iesit la testat si am vazut ca tot scartaie am franat brusc de vreo 2 ori si pe moment disparuse scartaitul dar a doua zi a reaparut din nou, deci cred ca va trebui sa ma obisnuiesc sau poate ca va disparea cand va fi mai cald afara. Oricum mersi pentru sfaturi si poate cineva gaseste o rezolvare si la problema aceasta sau intra in categoria "asa fac toate".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat este grosimea minimă la ferodouri, dar dacă dai cu search, sigur trebuie să fie pe forum informaţii despre asta. 4 mm par cam puţini. Nu cumva datorită uzurii, au ajuns să frece pe tambur niturile alea de aluminiu sau din ce or fi, cele care tin ferodourile fixate? Sau Poate apa o fi intrat şi de aia sc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut sa merg la service sa schimb tamburii si nenea mi-a zis sa stau linistit ca aia ma tin 400.000km :vaidecapulmeu:

De franat franeaza bine. Uneori mai scartaie dimineatza dar la primele 5-6 franari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca de ferodouri nu a zis nimic, ca ar trebui schimbate ?

Si eu am aceeasi banuiala ca si uglyjamal: e posibil ca ferodourile sa se fi uzat ...

Uneori mai scartaie dimineatza dar la primele 5-6 franari.

Dimineata dupa cate zile de stagnare ? Daca e vorba ca scartaie dupa 3-4 zile, atunci e posibil sa fie de la rugina. Daca scartaie chiar si la utilizare zilnica atunci nu stiu ce sa zic ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face si la mine si am descoperit misterul : cand ploua afara si masina sta mai mult de o zi in parcare sau circul pe ploaie la tambur mai intra apa si mizerie , atunci el rugineste si de asta scartie asa , nu ati observat daca nu ploua afara chiar daca sta 2-3 zile nu scartie? Asa ca nu va mai stresati ca este normal :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca nituri nu prea se mai folosesc de la dacia 1310 incoace...poate pe la camioane. Zgomotul specific se aude de la discuri care intra mai usor in contact cu apa si ruginesc. La tambure poate aparea scartait si de la sistemul de actionare la care se curata si se ung anumite repere din cand in cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o are si Altea/Toledo5P/Leon1P, exact cum si Luci26 spunea rugina e de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa specific, am verificat si nu freaca niturile, mai este mult pana la nituri. Ar fi interesant de stiut la cati km se schimba ferodourile dupa planul de service. Oricum cred ca le las asa pentru ca si franat franeaza bine plus ca luna asta trebuie sa fac si inspectia tehnica si daca sunt probleme sper sa-mi zica cei de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se desface tamburul de frana spate, se da cu o pensula cu par lung pentru inlaturarea prafului in exces sau se sufla cu aer comprimat daca aveti posibilitatea, se da cu spray pentru curatat frane in asa fel incat sa curga toata mizeria si lichidul respectiv sa spele tot. Se lasa la uscat sau se sufla din nou cu aer comprimat si ulterior se da cu alt spray (unsoare grafitata) la toate imbinarile cu miscare. Daca este nevoie se regleaza sistemul de saboti in functie de uzura. Toate acestea se pot face la service cu aprox 100 Ron pentru ambele roti din spate.

In fata se face in mod asemanator, numai ca e mai greu sa se unga culisele etrierilor fara demontarea acestora, deci va puteti limita la curatare cu spray.

In ambele cazuri aveti grija ca suprafetele pe care se executa franarea propriu zisa sa nu se contamineze cu unsori!

Modificat de SORAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentiuni la ce am spus si mai sus: Unsoarea grafitata trebuie sa fie dedicata pentru temperaturi inalte, exista in comert o unsoare ceramica care este mai potrivita pentru aplicatie. Am citit mai atent ce scria pe spray.

Exista si saboti nituiti la Ibiza, insa problema nu sunt niturile care freaca pe tambure decat in cazuri extrem de rare. Cu un sabot poti face si suta de mii de km fara sa fie necesara inlocuirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,se pot monta pe spate discuri,o fi facut cineva operatia?Cred ca sunt mai eficace si scapam si de scartait!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

se pot monta...dar te costa in jur de 2000 - 2500 de ron. (vorbim de reprezentante).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

dimineata n-am putut pleca :-( frana de mana blocata .... ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai timp da jos roata si misca cablul de frana de mana. Poti sa lovesti in acelasi timp cu un ciocan tamburul.

Daca nu ai timp incearca cateva miscari inainte si apoi inapoi (daca nu este gripat rau de tot atunci poate ajuta...daca nu atunci sari la primul pas).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a evita aceste situatii la vizita periodica in service se demonteaza tamburii se sufla cu aer comprimat, se foloseste spray-ul curatitor de frane si se greseaza. Cam aceeasi este operatia si in cazul blocarii, eventual se inlocuiesc si sabotii daca este necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai timp da jos roata si misca cablul de frana de mana. Poti sa lovesti in acelasi timp cu un ciocan tamburul.

Daca nu ai timp incearca cateva miscari inainte si apoi inapoi (daca nu este gripat rau de tot atunci poate ajuta...daca nu atunci sari la primul pas).

Trebuie sa-ti faci timp si sa desfaci rotile , amindoua daca tot te murdaresti ...) cureti bine totul si daca cablurile de la frina de mina ti se par intepenite pe camasa , incearca sa le ungi sau mai bine schimba-le. In poza 3 vezi cum trebuie sa arate dupa operatia de curatare ( am exagerat un pic , dar ai prins ideea )

post-58507-1268131046_thumb.jpg

post-58507-1268131058_thumb.jpg

post-58507-1268131086_thumb.jpg

post-58507-1268131046_thumb.jpg

post-58507-1268131058_thumb.jpg

post-58507-1268131086_thumb.jpg

post-58507-1268131046_thumb.jpg

post-58507-1268131058_thumb.jpg

post-58507-1268131086_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Discutia cu rulmentul buclucas are topicul ei AICI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!