Jump to content

Pornire fara ambreiaj apasat cu schimbator la liber


calin_vw
 Share

Postare recomandată

..... Apropo legat de parcare.....yo nu o las in viteza!!! Frana de mana tine foarte bine atunci nu trebuie sa o las si in viteza!!!

Ce faci in cazul in care nu ai tras frana de mana suficient si nici in treapta 1 nu ai bagat-o ? Ce explicatii dai celui lovit sau celui de la asigurare? :P

Eu am fost "invatat" ca la oprire sa folosesc treapta 1 si frana de mana pentru parcarea masinii. Nu imi amintesc exact dar cred ca apare si in codul rutier :rolleyes:

... pedala de ambreiaj calcata faci o mare greseala si in timp se vor vedea consecintele: rulmentul de presiune si placa de presiune vor ceda mult mai rapid decat......

Sunt de acord,

chiar ieri am fost sunat de 1 prieten care are obiceiul sa stea cu piciorul pe ambreiaj "de trebuie - de nu" ca oare ce ii huruie la cutie ca pana acuma nu a avut nimic....

acum un pic :vaidecapulmeu: americanii in legislatia lor au prevazut (din spusele unor prieteni ~2 la numar care au facut scoala auto acolo - nu stiu exact in care stat) ca la masinile cu ambreiaj stationarea la semafoare sa se face cu ambreiajul calcat si nu se permit schimbari de viteze in intersectii; se schimba dupa ce ai trecut de intersesctie - nu stiu cati fac intocmai :huh:

Eu "cred" ca la ei primeaza siguranta si nu costurile.

Drive safe :Driver:

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Si ca sa ia startul ca la Formula 1, nu ca si la noi ca la 10 masini prind acelasi semafor de 3 ori ,ca animalu' cand schimba verde atunci cauta unde e viteza 1, si poate nici nu intra ca e timoneria pe uscat sau sincroanele tocite, ce sa mai zic daca ii moare si motorul.

janos, ai uitat ,"si rotile bracate inspre bordura" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rotile bracate inspre bordura era ceva de genu dacia 1980 fara frana de mana :icon_thumright:

on topic : ambreiajul trebuie calcat de fiecare data cand pornesti masina , tokmai de aceea pe masinile noi , inclusiv noul passat motorul nu porneste daca nu e apasat ambriajul .

sunt interesat si eu de carte "Arta de a conduce automobilul" de Petre Cristea . avem vreo sansa sa o gasim la librari sau biblioteci ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

varul meu are o honda civic si daca nu apesi ambreaju pana la capat sa faca contact nu porneste motoru deci e o chestie gandita sa protejeze .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arunca un ochi la un Passat B6 si vezi ca e aceeasi chestie (poate si la restul masinilor VAG de generatie B7, nu sant sigur). Deci ambreiajul nu e pus acolo de accesoriu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e gindit ca sistem de siguranta; citi nu pornesc motorul cu masina in viteza desi au senzatia ca e pe liber??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arunca un ochi la un Passat B6 si vezi ca e aceeasi chestie (poate si la restul masinilor VAG de generatie B7, nu sant sigur). Deci ambreiajul nu e pus acolo de accesoriu. :mellow:

da sunt de acord cu tine dar eu vorbeam de o honda civic coupe din 93 si avea sistemul asta ar fi fost ceva sa-l aiba si vw-ul in perioada aia :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Este posibil ca, in timp, volant bimasica, de la diesel, sa prinda joc, daca pornim motorul cu ambreajul calcat, tinand cont ca volant este libera in momentul ala? Joc care mai tarziu se poate transforma in trepidatii la plecarea de pe loc.

Asta se intampla la mine, daca pornesc motorul cu ambreajul calcat, imi da trepidatii la plecarea de pe loc (ori de cate ori sunt nevoit sa fac asta), dar daca pornesc maisna fara sa calc ambreajul nu se mai intampla.

Tin sa mentionez ca eu mereu am pornit masina cu ambreajul calcat, dar acum 1 an a inceput sa faca asa. Am schimbat volant si kit ambreiaj si s-a rezolvat, dar a reaparut acum cateva saptamani. Rezolvarea de moment este, in cazul meu, cea descrisa mai sus.

Ciudat este ca simptomele au aparut, in ambele situatii, dupa ce am facut cate un drum de cateva mii de Km, drum cu serpentine si virajat.

Nu prea stiu de ce sa ma leg de pornirea motorului cu sau fara abreaj calcat sau de drumurile lungi, virajate, unde se mai fac accelerari puternice si frane de motor(in ambele situatii fortele exercitate asupra volantei fiind mari)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Are cineva vreo experienta similara, sau poate sa explice fenomenul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta iarna ma jucam cu un fiat doblo 1.3d si il porneam in viteza1 pe zapada....pornea imediat fara efort ,derapau putin rotile pe zapada,si se punea in miscare imediat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calcam ambreiajul doar la Dacie cand o porneam, ca altfel nu prea vroia oricat m-as fi rugat de ea... :angry: Acolo intr-adevar se simtea, insa la masina din semnatura si la cele pe care le-am condus anterior, nu apasam deloc ambreiajul la pornire si, in 6 ani, niciuna n-a avut vreo problema. Nici electromotorul, nici cutia, nici bateria... Asadar, nu cred ca e necesar sa apasam ambreiajul la pornire. Ba mai mult, cum spunea un coleg mai sus, putem, datorita vibratiilor de la pornire, sa dereglam ceva pinioane prin cutie daca nu le lasam angrenate... Plus ca folosirea excesiva a ambreiajului nu e recomandata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se poate deregla un pinion sa-mi explice si mie cineva ca eu de o vreme il apas ambreiajul la pornire si nu prea este nici o diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Subscriu cuiva care a vorbit de G6, intr-adevar nu pot porni motorul decat daca apas ambreiajul - apare scrisul "depress clutch..." pe ecranul BC. Daca au facut treaba asta cei de la VW inseamna ca e chiar utila...

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi masina mea e veche(din 96) in owner s manual scrie sa se apese ambreiajul inainte de pornire;ca sa fiu cinstit,cant temperaturile sunt scazute,fac acest lucru,dar vara nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La scoala de soferi profesionisti nici macar nu te mai invata sa lasi masina in viteza, tragi frana de mana si gata, cat despre ambreiaj sunt din ce in ce mai multe masini care nu pornesc decat daca e calcat ambreajul, la camioane poate fi calcat ambreajul, daca cutia de viteze nu e in punctul mort tot nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Se poate ca dimineata la rece sa porneasca masina mai greu daca nu tin pedala de ambraj apasata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnilor, nu stiu ce e atata de comentat si mai ales de carcotit in stil pur romanesc, la o chestie extrem de clara - trebuie apasat, si logica elementara a cuiva care nu stie mecanica ne conduce la asta, ca sa nu mai spun faptul ca producatori de renume au prevazut asta in mod obligatoriu- vezi passat b6 , atunci ce rost mai are sa ne dam mai destepti si sa spunem ca dauneaza la nu stiu ce daca facem asa ? e un topic care se prelungeste inutil cu pareri mai mult sau mai putin avizate care incearca sa combata niste lucruri bine stabilite de oameni cu pregatire in domeniu si traditie mult mai mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!