Jump to content

Pornire fara ambreiaj apasat cu schimbator la liber


calin_vw
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Intrucat am cautat in toate topicurile si nu am gasit nimic discutat pe aceasta tema, doresc sa dezbatem putin pe tema pornirii motorului fara a apasa ambreiajul cand schimbatorul este la liber.

In manual la Golf 4 TDI spune ca trebuie apasat abreiajul. Exista ceva riscuri daca nu-l apesi? Oricum motorul e la liber, nu se afla in vreo viteza.

am incercat de mai multe ori , merge perfect, pana acum nu am avut probleme din aceasta cauza.

Astept pareri si de la voi. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca neamtu a scris asa...nu e el fraier... :blush:

Daca calci ambreiajul,se "separa" complet motorul de cutie si electromotorul invarte doar motorul nu si ambreiajul si altceva din cutie (chiar daca e pe liber)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot sa zic ca nu l-am apasat in viata mea.

Doar cand era in viteza <din greseala> si nu am observat si a sarit masina :D. O las tot timpul in liber cu frana de mana trasa. Las' sa stea si schimbatorul flexat :icon_thumright:.

Banuiesc ca de aceea o fi scriind aia ca sa nu se forteze electromotorul sa invarta si pinioanele de la cutie, mai ales iarna cand e mai vascos uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum motorul e la liber, nu se afla in vreo viteza.

Vrei sa spui ca rotile nu sunt antrenate. Cat timp ambreiajul e cuplat, exista priza intre trenul fix si volant.

Adica, daca nu calci ambreiajul la pornire, il antrenezi si pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu calc ambreiajul la pornire desi nu asa scrie la carte si din aceasta cauza este supus unor socuri suplimentare arborele primar din cutia de viteze. ^_^

La cutia automata are grija singura intrucat pozitia "p" inseamna debraiat .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. In mare parte m-am lamurit :icon_confused:. De-acum incolo o sa apas pedala de ambreiaj chiar daca schimbatorul e la liber. Daca asa scrie cartea , asta e, ne conformam. Doar nu ma doare sa o apas 2 secunde pana se porneste motorul.

Si eu o las la liber noaptea in garaj, nu are rost s-o las in viteza , terenul e drept.

:salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand ma stiu, la toate masinile, indiferent de marca, pe care le-am avut ori condus, am apasat pedala de ambreiaj la pornire. Asa m-a invatat instructorul acum peste 18 ani. Apasarea pedalei decupleaza ambreiajul chiar daca masina este scoasa din viteza, fortele de frecare sunt mai mici si drept consecinta masina va porni mai usor. Totodata prelungesti si viata bateriei, care suporta sarcini mai mici la pornire. Recomand sa cititi "Arta de a conduce automobilul" de Petre Cristea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apasarea ambreiajului la pornire o consider necesara deoarece se micsoreaza sarcina electromotorului.

Sa mai zic de pornirea motorului la temperaturi scazute fara a debreia, atunci cand uleiul din cutie e mult mai vascos si bateria mai slaba?

EU zic ca asta tine de ABC-ul soferitului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit cartea undeva pe internet. Te captiveaza inca de la primele pagini. O sa-mi fac timp s-o citesc, merita cu prisosinta. Cred ca e un soi de "cei 7 ani de-acasa" in domeniul auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai nou au rezolvat problema (cel putin la Audi): nu mai poti demara fara sa apesi pe ambreiaj. Chit ca masina e scoasa din viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la Toyota Yaris am observat aceeasi chestie... daca nu apesi ambreiajul complet (are un fel de contact de "kick-down" la ambreiaj) nu porneste motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la passat b6 e la fel...

Deci, apasati ambreiajul! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai nasol e ca si scrie: clutch not depressed sau ceva de genul, ca deja ma apucase panica de baterie dusa :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca masina e scoasa pe liber, motorul inca invarte trenul fix din cutia de viteze, cat timp ambreiajul nu e calcat. Lucrul asta n-are nici o importanta, cu exceptia pornirilor la temperaturi extrem de mici, cand uleiul e vascos, si masina scade bine in turatie, iar uneori chiar trage sa se taraie inainte.

Bineinteles ca si efortul pe electromotor si baterie va fi marit.

La uleiurile si cutiile moderne lucrul asta deja nu mai e important, masina doar incearca sa va scuteasca de plata fransizei la CASCO. Cine n-a avut pe altcineva lasandu-i masina in viteza sa arunce prima piatra.

Eu personal calc ambreiajul de cand am urcat prima data la volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu calc ambreajul, chiar daca tot timpul o las pe liber si cu frana de mana trasa (in panta/rampa dublez si cu 1 sau R).

La masina socrului meu (FFocus Diesel) am vazut ca la temperaturi scazute pornea muult mai greu daca nu apasam ambreajul. S-a mai intamplat uneori sa nu apas ambreajul in conditiile in care masina era acoperita de zapada si nu ma mai urcam sa o pornesc, deschideam portiera si dadeam cheie apoi o curatam de zapada. Dar la benzinar nu se prea simte diferenta.

Si totusi cred ca asta e un topic general si nu doar specific TDI-urilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca ai dreptate Obsy, s-ar incadreaza la un topic general, dar am vazut undeva scris pe forum, in discutiile despre noul Golf 6, ca la Diesel e obligatoriu sa apesi ambreiajul la pornire indiferent daca masina e in viteza sau nu. De aceea am considerat necesar sa creez un topic in sectiunea TDI Forum. Oricum si parerile "benzinarilor" is bine-venite :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Riscam sa divagam usor discutia insa din ce vad mai sus masina nu trebuie lasata parcata in viteza?

La mine in manual scrie foarte clar: vit 1, frana de mana si rotile cat mai putin bracate cand parchezi masina.

Care-i spielul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ca se menajeaza circuitul hidraulic al directiei, egalizare presiuni in instalatie ... recunosc ca nu ma prea pricep la felia asta din masina :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vă salut . ca şi nou pe aici vă mulţumesc mult pt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmarind posturile am ajuns si eu la aceasta concluzie: trebuie apasat ambreiajul la pornire. Oricum am testat ambele variante si am observat ca si la relanti se modifica sunetul atunci cand apesi ambreiajul, chiar daca schimbatorul e la liber. Deci clar sunt deconectate niste elemente din cutie. :lol:

Nu ma pricep la partea tehnica cu amanunte, dar spun din observatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar si in urmare trebuie sa calcam ambreiajul si cand motorul e rece si cand motorul e cald(in timpul zilei cand te mai opresti si dupa 10 min pornesti iarasi)??? Yo il calc in ambele situatii!!!

Apropo legat de parcare.....yo nu o las in viteza!!! Frana de mana tine foarte bine atunci nu trebuie sa o las si in viteza!!!

Bafta multa si drumri bune!!!

Ms. lu aryes13 ca mi-a aratat linku!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La voi se intampla ca la pornire, cu ambreiajul apasat si cu schimbatorul pe liber sa se smuceasca putin schimbatorul(motorul porneste imediat), parca forteaza ceva in el, are un mic soc? Cu schimbatorul bagat in viteza nu mai face, nu mai trepideaza dar se resimte tot un mic soc in el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Am gasit cartea undeva pe internet. Te captiveaza inca de la primele pagini. O sa-mi fac timp s-o citesc, merita cu prisosinta. Cred ca e un soi de "cei 7 ani de-acasa" in domeniul auto.

Unde ai gasit cartea ? M-ar interesa si pe mine. Multumesc. Tatavlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Un lucru e clar : ca e indicat sa apesi pedala de ambreiaj la pornire. Dar exista vreo diferenta intre a porni cu pedala apasata dar sa fie cuplata o treapta de viteza sau nu ?

Adica conteaza si daca e bagata in viteza ?

As inclina sa cred ca e indicat sa fie scoasa din viteaza ca sa nu stai la relanti cu cutia de viteze cuplata ..dar ambreiajul apasat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Indiferent ca e in viteza sau nu, la apasarea pedalei de ambreiaj, se decupleaza cutia de viteze de motor.

Daca insa dupa ce ai pornit motorul stai cu masina in viteza si pedala de ambreiaj calcata faci o mare greseala si in timp se vor vedea consecintele: rulmentul de presiune si placa de presiune vor ceda mult mai rapid decat daca ai scoate din viteza si ai fi pe 0 (pe liber).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!