Jump to content

Kerosen + motorina este safe entru un TDI-PD ?


dukku
 Share

Postare recomandată

categoric CONTRA

Modificat de Bobby_19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dukku

    9

  • lxl

    7

  • cristianionut

    5

  • ionut b

    4

Punctul tau de vedere mi se pare OK.

Un pic de off topic:

Dar de un motor non-pd ce ai zice?Ar manca bine acest amestec?(sa extrapolam chiar spre un SDI)

Imposibil de spus exact unde e limita acceptabilului. Probabil ca ar fi mai putin afectat decat PD-ul. Daca cauti pe forumuri gasesti oameni care se lauda ca merg de ani buni cu Jet-A1 sau chiar JP-8 (combustibili de avioane cu reactie), "economisiti" pe la locurile de munca in aviatie.

Eu n-as risca pe ceva mai mult decat un tractor vechi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

As incerca chestia asta pe un TDI de vreo 90 de cai, un ALH spre exemplu pentru ca oricum e un motor ca tine piept cu brio la tuning. iar proportia ar fi undeva la 80 diesel ( eventual cel mai rasarit de pe la noi) si 20% Kerosen. Si i-as face si niste log-uri cu un Vag-com sa vedem ce zice ....

Cred ca rezultatul ar fi interesant.

Keep us posted ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca zice ca s-a dus.

Nu mai va dati cu parerea daca n-ati incercat pe piele proprie asa ceva.

@packard

Cred ca te incadrezi la regulament cu postul de mai sus, la capitolul bagat in seama. La urmatoarea abatere iei warning. Al doilea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am avut rabdare sa citesc tot topicul de la un capat la altul, am spicuit pe ici pe colo, va pot spune atat: lucrez in aviatie de ceva timp aprx 10 ani, si stiu ce inseaman kerosenul, cum ii ziceti voi, sau petrol de aviatie (gaz) cum ii zicem noi in domeniu, si am vazut destule experimente, unele mai fericite altele mai putin fericite...pot sa va zic atat, daca aveti si reusiti sa puneti mana pe asemenea gas se poate utiliza pentru disel la o proportie de 1:20 maxim cu efecte benefice, pornire mai usoara, curata injectoare, fluidizeaza mot, nu ingheata, e tratat, nu face ace de gheata, inchipuiti-va ca rezista la inaltimi de 10-15km altitudine, e stabil, nu ia foc decat la flacara deschisa, etc etc...DAR repet nu mai mult de 1:20....

daca nu se respecta proprtia se poate ajunge la supape, pistoane, camasi, topite...are temperatura de ardere mult prea mare fata de un combstibil normal si arde uleiul de pe ele...e si normal un motor de avion functioaneaza pe alt principiu fata de unul de masina (motor cu ardere deschisa)..am vazut motor de dacie care a mers 30k km cu asa ceva, si dupa camasile pistoanelor parca erau din guma, personal ma mira ca a rezistat atat.

si da, majoritatea aditivilor de pe piata contin cam 80-85% petrol de aviatie, 10% pur !!!, si ceva lubrefianti :)))

multa bafta!!!

As incerca chestia asta pe un TDI de vreo 90 de cai, un ALH spre exemplu pentru ca oricum e un motor ca tine piept cu brio la tuning. iar proportia ar fi undeva la 80 diesel ( eventual cel mai rasarit de pe la noi) si 20% Kerosen. Si i-as face si niste log-uri cu un Vag-com sa vedem ce zice ....

Cred ca rezultatul ar fi interesant.

Keep us posted ! :blah:

iti zic eu cum face, zici ca e benzinar la zgomot si fuge de rupe, dar nu stii cat timp...:rolleyes:)))))))))))

Modificat de transsoniku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare....unde gasesti kerosen??? ;)

de obicei se folosea benzina in motorina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa raspund eu :

Adi(transsoniku) este de la Fetesti si asta inseamna ca locul de munca este baza aeriana militara de la Baraganu' ,de unde bine'nteles nu se poate lua kerosen :nono: .

Spunea si el din istorii de-a lungul anilor, in vremurile demult apuse .

:)

Adi , avioanele AN si elicopterele MI ce carburant folosesc? Acelasi ca 21'urile voastre de la Baraganu ?

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La baraganu acolo nu a fost prin 2000 o gaura la carburanti imensa?Sa facut inventarul la unitate si era lipsa....la greu.Bine se gresise si niste acte.Acum nu mai scoti din unitate nimic.La fel si la CFR, sau dus vremurile cind faceam plinul si pa...Apoi pa duze de la injectoarele de la Golf (2)

Firmele care comercializeaza carburanti (pentru Peco) pot cumpara si produse petroliere derivate de la rafinarie.Problema este apoi prin modul de comercializare.Ca la rafinarie se vinde la cisterna (auto sau feroviara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in 2000 nu eram in unitate, dar nici nu stiu sa fi iesit vreodata gaura asa cum zici tu, cel putin nu cred, sa fi fost asa ceva si sa nu fii aflat...

si da tot ce stiu despre folosirea carburantului de aviatie in alte scopuri sunt din povesti...oricum daca ajungeti sa folositi asa ceva la voi la masini, grija mare ca aduceti daune permanente care se repara cu bani grei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu petrolul de aviatie e adevarata,o foloseau si cei de la Sibiu(faceau amestecuri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate acele experimente si amestecuri se faceau cu ceva timp in urma. De atunci a evoluat in bine calitatea motorinei de la pompa si nu vad nici un motiv sa-l folosesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu as folosi asa ceva;exact cum ai zis,calitatea motorinei a evoluat un pic(chiar daca nu ca in vest).Iar daca vrei mai multa putere......fa-ti chiptuning,nu-ti omori motorul cu ciudatenii de amestecuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt a prelungi viata unui diessel care functioneaza cu kerosen trebuie modificat avansul cu asta reduci clentanitul motorului(deci nu merge ca un benzinar ci face zgomot mai mare decat cu motorina aici e mult de explicat) si facut un amestec kerosen - ulei de amestec (cel folosit la motoarele in 2 timpi) de 1 la 10 cu asta protejezi pompa de injectie sau pompele diuse. mai ramane de rezolvat peoblema temperaturii care este mai mare ca la motorina dar se mai reduce prin folosirea uleiului.

Personal cred ca daca mai pui si un pic de motorina la amestecul de mai sus motorul nu va avea prea mult de suferit si vei trece testele ITP cu felicitari. HA

....a... si consumul va fi cu cel putin 10 la suta mai mare....si puterea se va reduce simtitor

Daca nu-l primesti gratis si-l cumperi mai bine renunti ca nu merita

pt a prelungi viata unui diessel care functioneaza cu kerosen trebuie modificat avansul cu asta reduci clentanitul motorului(deci nu merge ca un benzinar ci face zgomot mai mare decat cu motorina aici e mult de explicat) si facut un amestec kerosen - ulei de amestec (cel folosit la motoarele in 2 timpi) de 1 la 10 cu asta protejezi pompa de injectie sau pompele diuse. mai ramane de rezolvat peoblema temperaturii care este mai mare ca la motorina dar se mai reduce prin folosirea uleiului.

Personal cred ca daca mai pui si un pic de motorina la amestecul de mai sus motorul nu va avea prea mult de suferit si vei trece testele ITP cu felicitari. HA

....a... si consumul va fi cu cel putin 10 la suta mai mare....si puterea se va reduce simtitor

Daca nu-l primesti gratis si-l cumperi mai bine renunti ca nu merita

in combinatie cu benzina (la motoarele MAS ) face ravagii puterea la jumatate consum dublu si motorul e varza in 20 de mii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot citit posturile de pe acest topic pe masura ce au fost puse si mi-am propus sa nu ma bag in discutie, insa nu ma pot abtine. Sper ca postul meu sa nu fie considerat bagare de seama, instigator la flame :D, sau rautacios, pentru ca nu asta e intentia mea.

Parerea mea este ca va jucati cu banii vostri. Eu unul nu am incercat, si nici nu voi incerca sa bag in motorul meu altceva decat motorina. Oricat as reciti acest thread nu inteleg motivul pentru care as pune in motor altceva decat motorina. Fratilor, motoarele diesel au evoluat, nu mai sunt tractoare sa mearga si cu ulei... De ce vreti sa inventati moduri de a "optimiza" functionarea motorului? Daca e vorba de economie, mi se pare tiganie sa ne luam VW si sa ne zgarcim la 50 lei pe luna pentru combustibil, si sa riscam reparatii de mii de eur. Spunea un coleg ca se tinde spre utilizarea unui alt tip de combustibil. Pai motarele respective vor fi concepute special pentru a putea folosi combustibilul respectiv.

Ca o idee, passat19tdi, imi e greu sa cred ca un amestec de kerosen, cu motorina, si cu ULEI, poate proteja injectoarele. Gandeste-te ca motorina este mai fluida, pe cand acest amestec, cred ca este ceva mai vascos, plus ca se modifica proprietatile motorinei...

Eu cred ca pe acest forum sunt discutii mai interesante, si mai ales care va vor ajuta mult mai mult pe viitor decat aceasta.

Numai bine, si drumuri netede.

George

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

Ca o idee, passat19tdi, imi e greu sa cred ca un amestec de kerosen, cu motorina, si cu ULEI, poate proteja injectoarele. Gandeste-te ca motorina este mai fluida, pe cand acest amestec, cred ca este ceva mai vascos, plus ca se modifica proprietatile motorinei...

cand am facut aceste afirmatii sa stii ca nu am simtit eu in urina ca asa se va intampla cum simti tu ca acel ameste va fi mai vascos ...densitatea motorinei este 0.9 si a kerosenului 0.8 si daca ai citit bine am pus si dezavantajele folosirii acelui amestec.DE regula recurg la asemenea variante cei cu un buget mai redus gen passat 4 3 2 1 golf 3 2 1 si care nu au nevoie doar de 10 litri pe luna vorbim aici de oameni seriosi care fac cel putin 20 000 km pe an , si nu-ti era destinat care ai masina de peste 10 000 de euro daca ai reusit sa-ti iei masina asta ,cred ca ai si bani de motorina. Unii si-au luat masini sa circule cu ele si nu sa se laude cu ea si sa faca 5000 pe an.

ps mi te-ai adresat direct si trebuia sa-ti raspund .am fost un pic rautacios scz

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dukkule noi care avem diesele nu ne putem pune cu cei care sint pe benzina :screwy: si nici invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am facut aceste afirmatii sa stii ca nu am simtit eu in urina ca asa se va intampla cum simti tu ca acel ameste va fi mai vascos ...densitatea motorinei este 0.9 si a kerosenului 0.8 si daca ai citit bine am pus si dezavantajele folosirii acelui amestec.DE regula recurg la asemenea variante cei cu un buget mai redus gen passat 4 3 2 1 golf 3 2 1 si care nu au nevoie doar de 10 litri pe luna vorbim aici de oameni seriosi care fac cel putin 20 000 km pe an , si nu-ti era destinat care ai masina de peste 10 000 de euro daca ai reusit sa-ti iei masina asta ,cred ca ai si bani de motorina. Unii si-au luat masini sa circule cu ele si nu sa se laude cu ea si sa faca 5000 pe an.

ps mi te-ai adresat direct si trebuia sa-ti raspund .am fost un pic rautacios scz

.

pssatule, nu ai inteles nimic din postul meu...

zgarcim la 50 lei pe luna pentru combustibil
adica in loc sa bagi 100 l de motorina de 360 ron pe luna, bagi 90 de litri de motorina si restul kerosen... Parerea mea este ca jignesti membrii care au masinile enumerate de tine, atat cei cu glof <3 si passat <4 care au buget redus, cat si cei cu masini mai noi, care fac 5000 km pe an.

Cred ca nu ai nici un drept sa judeci, si sa categorisesti oamenii. M-am uitat la anul nasterii, si am vazut ca e 71... O caruta de ani.. degeaba.

Nici macar nu te atacasem, imi exprimasem o parere.

E ultimul meu post pe acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog eu frumos ...hai sa nu facem flame-uri .

Am deschis topicul stiind ca forumul acesta are mii de membrii din toate domeniile si prin urmare mii de creiere gandesc mai bine decat unul . Am vrut sa vad daca s-a gasit vreo solutie reala de a pune altceva decat ce scrie pe capacul ce acopera busonul de combustibil la masinile noastre.

In concluzie :

Peste 100 de ani cand MAD-MAX ( the road warrior ) ca viti acest topic va sti cum sa combine diferitele fractii din distilarea titeiului incat sa mearga cu un TDI :(

Pana atunci stam cuminti .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in loc sa vorbim de ce "bine" face motorina euro 5 la TDI si/sau TDI-PD, ne intrebam daca e bine sa transformam un volkswagen in warburg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cea mai buna asemanare,sant perfect de acord cu parerea ta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in loc sa vorbim de ce "bine" face motorina euro 5 la TDI si/sau TDI-PD, ne intrebam daca e bine sa transformam un volkswagen in warburg.

:(

de ce ai pus ghilimele la bine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca neamtul zicea sa mearga tdi-ul cu un amestec de motorina+kerosen sigur ne-am fi batut capul cum sa il facem sa mearga cu motorina simpla,asta pentru ca asa e romanul,sta sa gandeasca cum sa descopere lucruri inventate deja sau nefolositoare.chiar daca am o masina veche[dar bine intretinuta] fac 30000 pe an tot nu ma gandesc sa "adap" motorina.imi e de ajuns ca consuma 5% mixt cu motorina E5.din respect pentru masina pe care o "calaresc" zilnic nu as folosi decat motorina simpla.cine a desfacut o pompa de injectie stie de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nyk, problema este ca sunt diferente.Iar exploatarea unei masini cu norma euro 2,3,4 cu combustiil norma euro 5 ar fi tema unui alt topic, iar daca intram in date tehnice si chestiuni de hidraulica cred ca o sa ne prindem urechile.

referitor la faptul ca o masina cu valoare mai mica financiara, poate fi folosita la experimente, e optiunea fiecaruia, dar eu unul la un golf 2 cu 400 000 de km care acum o luna a trecut itp-ul pe bune, nu voi face in veci experimente pe aceea masina.

Numai daca ma gindesc ca acel amestec nu este omogen, cine il agita cind masina stationeaza o perioada mai lunga de timp fiindca are tendinta de separare.......Adica trebuie sa ai un sistem care sa-ti asigure o compozitie de densitate constanta si tot vei ajunge in final la segmentare.Pentru ca arderea este altfel si se intimpla ceva similar ca la masinile pe benzina convertite la GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor ca al meu costa maxim 1200 eur cu tot cu montaj (inclusiv anexe) care reprezinta 5160 ron de care poti cumpara 1474 litri motorina cu care poti face 24571 km.deci la fiecare 24571 km parcursi fara a plati combustibilul din banii economisiti poti schimba motorul si mai raman bani si de o bere :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord si se pot folosi suruburi si piulite fluture la motor si nu mai e necesar sa ai scule pt. a putea schimba repede motorul :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!