Jump to content

Kerosen + motorina este safe entru un TDI-PD ?


dukku
 Share

Postare recomandată

Deschid o discutie despre posibilitatea de a folosi drept combustibil pe tot parcursul anului un amestec de motorina si kerosen .

Pareri pro sau contra ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dukku

    9

  • lxl

    7

  • cristianionut

    5

  • ionut b

    4

  • Administrator

Si o motivatie pentru a face asta? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, mai din cate stiu e naspa sa ajunga orice alt combustibil gen:cherosen,benzina in sistemu de alimentare la un diesel,chiar am vazut caz concret cand o amica de a mea a bagat la un rav 4 inloc de motorina benzina si urmarile au fost catastrofale,gen i-a mai mers un pic vreo 2 3 km si dupaia colaps total.

Acuma depinde si in ce cantitate e cherosenu ca daca nu este ff mult sar putea sa merga la fel am vazut cand cineva a alimentat cu benzina intru-n audi si bagase numa vreo 2 l de benzina si a facut plinu cu motorina si masina nu a patit nimica.Asa ca ramane la deciza ta daca vrei sa te risti sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si o motivatie pentru a face asta? :offtopic:

Unul din motive ar fi si faptul ca spre asta se tinde.

http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/co...ing_forces.html

Altul ar fi ca poate am niste kerosen .

Pe Tdi Club parerile sunt impartite insa era un tip - pilot de avion utilitar ce spunea ca la TDI-ul lui baga kerosen cu motorina si mergea.

Am obiceiul ca de cate ori merg prin hypermarketuri sa ma opresc la standul auto si sa ma mai uit pe la produsele lor.Pana acum nu am pus vreun aditiv in motorina insa... acum pe iarna ma uitam la produsele pentru aditivarea motorinei pentru iarna si am vazut ca pe o sticla de aditiv scria ca poate trata un diesel sau amestec diesel + kerosen pana la 50+50 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti permiti sa cumperi pompa de motorina ,injectoare etc...nu ai decat sa incerci !Ce rost are sa faci experimente pe o masina care merge strict cu motorina ! Ce ai vazut tu acolo mai sus in acel link este un motor special creat .Eu zic sa lasi motorina asa curata si nu te sfatuiesc sa incerci nici aditivi sunt "frectie la picior de lemn"

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deschid o discutie despre posibilitatea de a folosi drept combustibil pe tot parcursul anului un amestec de motorina si kerosen .

Pareri pro sau contra ?

Din cate stiu eu injectoarele pompa din rezervor pompa de injectie unde este cazul au ungerea is racirea cu combustibilul care trece prin ele.

Daca s-au fabricat pentru motorina nu prea leprelungeste viata kerosenul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate aici !

Am inteles ca acest combustibil este extrem de sarac in grasimi si sulf si acesta ar fi factorul care provoaca distrugerea componentelor sistemului de alimentare .

Acum stau si cuget...este posibil ca la un amestec de 60-40 sau 50-50 motorina-kerosen sa se adauge un "balsam" care sa faca treaba cu ungerea?

Am cautat pe Google si am luat un link de la primul tratament de diesel-kersen ce l-am gasit

http://www.survivalunlimited.com/fuelstorage/prid.htm

Pe de alta parte am gasit si pareri contra rentabilitatii acestei operatii ...

http://www.ezoil.com/Resources/Kerosene_Bl...iesel_Fuel.html

hmm... :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm... :argue:9

Nu stiu daca rentabilitatea acestui amestec va acoperi cheltuielile reparatilor a caror termen cred ca se va scurta cumplit.

Putin seamana cu o discutie purtata cu un client care ma antrebat de ce oil service este resetat la 30000km si eu pe eticheta de schimb a-m scris doar 15000km si ancep s-ai spun, motorina noastra de la pompa nu coincide cu aia dea fara cu care s-a testat uleiul si masina.Din pacate noi niciodata nu stim ce alimentam la pompa ,pai atunci sa ne mai taiem si creanga de sub picior cu( kerosen )? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar cu o pereche de aripi si 50/50 motorina -kerosen oare putem sa facem ca avionul lui tiriac?lasa-ti fratilor dieselul sa mearga pe motorina.vedeti bine ca nici voua nu va e bine cu E-uri.nu e de ajuns cat o adapa "petrolisti"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ce cantitate de cherosen adaugi, sa nu iasa pistoanele prin capota .... la o dacie 1300 am vazut chiulasa smulsa, sunt curios la TDI ce se intampla :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ce cantitate de cherosen adaugi, sa nu iasa pistoanele prin capota .... la o dacie 1300 am vazut chiulasa smulsa, sunt curios la TDI ce se intampla :)

Cred ca multe din inventiile lui Michelangelo se datorateaza unor asemenea ancercari interesante :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe vremea comunismului tatal meu imbogatea benzina cu CO 75 facand un amestec de 60 benzina /40 kerosen.

La RABA mergea direct kerosen amestecat cu ulei .

Pe un forum american spuneau ca un dieselar merge cu -citez:

"

For illustration purposes only, following is a (mostly complete) list of fuels that can be burned in a diesel engine:

Diesel #1

Diesel #2

Diesel #4

ULSD (Ultra Low Sulfur Diesel)

Biodiesel (from B5 to B100)

Kerosene

Home heating oil

Civil jet fuel (Jet A-1, Jet A, Jet B)

Military jet fuel(JP-4,JP-5,JP-8)

SVO (Straight Vegetable

"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

americanii baga in masini tot felul de" cocarturi si carcaleti" in lipsa de ocupatie.la cat este galonul de combustibil la ei...!despre diferiti combustibili alternativi...da dieselul se invarte alimentat cu ei,dar nu o sa fie performanta niciodata,iar fritz la asta s-a gandit cand a conceput tdi-ul.oare in irak masinile lor tot cu"home heating oil" l-au alergat pe "husen"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe vremea comunismului tatal meu imbogatea benzina cu CO 75 facand un amestec de 60 benzina /40 kerosen.

La RABA mergea direct kerosen amestecat cu ulei

Tu ai dreptate si eu mergeam numai cu gazolina +tetraetil de plumb la vremea respectiva, dar pentru ca nu aveam bani de alceva :icon_cheesygrin: nu din cauza performantei mici a unei dacii 1400.

Dar in ziua de azi nu ancerc sa inbogatesc motorina cu nimic, mai ales ca nu stiu cu ce mi-o inbogatesc cei de la peco.Si de cand a-m pompa de injectie nou nici prin cap nu-mi trece.

Modificat de lxl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dukku, si eu printre multi altii, la dacie puneam la dacie benzina de avion (care este putin diferita de kerosen), si are cifra octanica undeva pe la 98-105 si este mai curata. Arderea era mult mai puternica, se vedea si in evacuare, care era alba atunci cand mergeam doar cu benzina de avion si neagra cand mergeam cu benzina de la peco. In plus ce am observat era faptul ca imi consuma mult mai mult ulei, iar motorul a fost segmentat de doua ori in 3 ani si pompa de benzina la fel. Si eu am tot diesel acum si am citit pe mai multe forum-uri despre oameni care amesteca diesel cu benzina, insa eu nu as indrazni sa fac asta. Benzina are arderea mult mai puternica si asa cum spuneau si alti colegi e o tehnologie diferita. Probabil va merge in momentul in care ii pui un amestec, insa nu cred ca vei simti o diferenta foarte mare la putere sau la consum, in plus sa te astepti ca in timp nivelul de uzura sa creasca si unele componente sa cedeze. Daca vrei sa faci un amestec, sa nu il faci in proportie de 50%, ci poate 70% diesel - 30 % kerosen, iar in timp nu cred ca vei economisi prea mult.

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am in plan sa imi iau un diesel ieftin din generatia '90 de la bulgari cu care sa ma "dau" prin oras. O sa fac mai intai exerimentul pe ala sa vad ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un amestec de 10-15% benzina si restul motorina (la un rezervor) am experimentat la ambele golfuri diesel (2+4), iar masinile nu au avut nimic la injectoare.

Iarna e recomandat sa bagi pina la 10% benzina impotriva inghetului apei din motorina.Efectul este similar cu aditivi pentru combustibili.

Dar acum calitatea combustibililor s-a schimbat mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e recomandat sa puneti si benzina intr-un diesel. Primul motiv ar fi ca a fost conceput sa mearga cu motorina. Al doilea este ca benzina, oricat de putina ar fie ea in amestec, ataca garniturile de cauciuc. Asta v-a spun pentru ca am lucrat cu carburanti si cu distribuitoare de carburanti si aveam aceasta problema. Toate garniturile de etansare de la o pompa de motorina se umflau si se deformau in contact cu benzina ! Iar aceste garnituri erau de doua feluri. Unele pentru motorina altele pentru benzina !

Dar fiecare face ce crede si ce vrea ! :blink: Drive safe ! Scuze de :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru informatie. Chiar utila ca eu ma gandeam , la modul general, ca produsele rezistente la petrol fac fata la fel si la benzina si la diesel.

Din ce am gasit si eu pe net pe un forum Dacia am vazut ca diferitele produse petroliere arata de forma:

Benzina: hidrocarburi C5------C12

Motorina: hidrocarburi C12----C15

Kerosen: hidrocarburi C10-----C15

si

1. Benzina de aviaţie = peste 100

2. Benzina auto = 90-99

3. Kerosen = sub 80 cetan (cifra octanică este ~ 25)

4. Motorina = aproximativ 50 cetan (cifra octanica este ~ 20)

5. Gaz de sobă = sub 40 cetan (cifra octanică este sub 15)

6. Uleiuri de ungere

Inseamna ca acest kerosen se situeaza intre benzina si motorina si imprumuta putin din proprietatile fizice si chimice ale fiecareia .

Poate ne lamureste vre-un chimist.

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e indicat sa iti faci "coctail" de carburant, in special la diesel PD. Motorina are si rol de ungere pt injector. Atat timp cat 1-2% apa duc la probleme de uzura a injectoarelor (datorita scaderii lubricitatii) eu nu as risca un amestec de 10-20% de alt produs, tocmai pt ca nu stiu ce efect ar putea sa aiba. Se poate sa mearga, dar se poate sa faca probleme. Ai plati un set nou de injectoare ca sa afli? Cred ca economia rezultata nu amortizeaza costul unui set de injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un amestec de 10-15% benzina si restul motorina (la un rezervor) am experimentat la ambele golfuri diesel (2+4), iar masinile nu au avut nimic la injectoare.

Iarna e recomandat sa bagi pina la 10% benzina impotriva inghetului apei din motorina.Efectul este similar cu aditivi pentru combustibili.

Dar acum calitatea combustibililor s-a schimbat mult.

Uite de asta n-as cumpara niciodata un TDI second rulat in Romania. Toata lumea are o parere despre (nu, pardon, "stie") ce se poate baga in rezervor.

In principiu, ciclul Diesel poate functiona cu o gama foarte larga de combustibili.

Cam orice lichid care ia foc la compresie si temperatura ar putea fi folosit ca si combustibil.

Si intr-adevar motoarele vechi de pe camioane erau extraordinar de ingaduitoare cu calitatea combustibilului, pt ca toate componentele care au de-aface cu combustibilul erau proiectate la tolerante f. mari.

Din doua motive:

1) permitea utilizarea unui combustibil ieftin: petrolul ere ieftin si nu doreau costuri mari de rafinare. Asa motorina era ieftina, dar calitatea ei varia larg in functie de sursa titeiului;

2) permitea folosirea de combustibili alternativi in caz de razboi, cand accesul la titei putea sa nu mai fie garantat.

Dar TDI-ul de azi e alta mancare de peste.

Tolerantele componentelor sunt extraordinar de stranse si de asta combustibilii se fabrica si ei dupa standarde stricte.

Totul pt. reducerea poluarii.

Daca alimentati un diesel modern cu orice combustibil in afara standardelor, viata lui se va scurta drastic.

Sigur!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Punctul tau de vedere mi se pare OK.

Un pic de off topic:

Dar de un motor non-pd ce ai zice?Ar manca bine acest amestec?(sa extrapolam chiar spre un SDI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei un raspuns cert el este NU.

Masina trebuie exploatata in conditiile proiectate, ocazional merge, deoarece amestecul in timp nu ramine omogen.

Iar in timp se duc supapele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu mi-as 'risca' motorul cu asa combinatie.

Modificat de Bobby_19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si chiar daca nu ar avea efecte foarte grave pe termen mediu-lung (ceea ce sincer nu cred ca este probabil) care ar fi motivatia de a face un asa amestec?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!