Jump to content

S-a oprit motorul cu un mare rateu!


Alex DUB
 Share

Postare recomandată

Fratilor, e a doua oara in 3 luni cand mi se intampla lucrul asta.

Acu vreo 3 luni eram prin oras, cand brusc moare motorul. Incerc sa o pornesc, nu o mai ia. Pana la urma, o ia cam la a 5-a cheie. Nu mi-am explicat situatia, si dupa vreo 2 zile, tot in trafic, moare iar. De data asta nu am mai reusit sa o pornesc si m-a tractat un prieten. Ajungem acasa in 40 de minute, si zic sa ii mai dau o cheie. Normal ca a luat- si nu a mai facut figuri.Ca sa evit sa se mai intample, am luat o bobina de la SH, crezand ca e din bobina.

Ieri, dupa cele aprox 3 luni, din nou aceeasi poveste, numai ca a dat si un rateu in momentul cand s-a oprit. Pun mana pe bobina, era cam fierbinte. Tractat iar, acu merg cu ea fara probleme, fara sa-i fi facut nimic.

Poate fi integratul acela de comanda aprinderea? Poate fi bobina? Sa am ghinionul sa nu am parte de bobine? :mad: Sau altceva?

A mai patit vreunu din voi treaba asta?

Astept parerile voastre!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

naspa, eu am patit-o o data cu 16v-ul stateam la stop (apropos, langa reprezentanta VW din Marasti, cand era acolo), la ralanti dupa vreo un minut

moare, nu mai porneste nici de-al dracului....

Pana la urma s-a dovedit a fi Hall Sender-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

ma gandeam si eu ca s-ar putea sa fie hall senderu si la mine.

Tu ce i-ai facut? L-ai schimbat? Sau l-ai lasat asa si nu a mai dat gherle?

E cam ciudat sa faca figuri d-astea...

Pica sau nu pica. Eu asa stiu ca e filozofia.

Poate ma insel... ;)

Modificat de Alex DUB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme asemanatoare la greu, s-a discutat AICI, sper sa te ajute la ceva.

Pana la urma am schimbat bobina+modulul de pornire (fisura vizibila), deocamdata nu am mai avut probleme, desi ploua nonstop. Ultima oara si la mine s-a oprit cu un maaaare rateu.

Nu stiu exact ce motor ai pe masina, nici nu ma pricep prea bine, asteapta sa intre Andi TDI, kisslorand sau s_c (am scris in ordine alfabetica), ei te pot ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam si eu ca s-ar putea sa fie hall senderu si la mine.

Tu ce i-ai facut? L-ai schimbat? Sau l-ai lasat asa si nu a mai dat gherle?

E cam ciudat sa faca figuri d-astea...

Pica sau nu pica. Eu asa stiu ca e filozofia.

Poate ma insel... :(

<{POST_SNAPBACK}>

nu stiu da' e usor de dat seama, du-l la unu' care se pricepe, sa-ti testeze sistemul.

apropos,

hall-sender ul daca s-o dus, nu mai porneste deloc....

manualul Bentley...

http://volkswagen.msk.ru/vw_doc/eva2/index.html

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vioelectric

la golf 2 cele mai dese probleme sunt curea alternator,intrerupator sau bloc lumini si bineanteles partea electrica din contact :banghead: ,eu zic atunci cand nu vrea sa porneasca sa verifici firul negru de pe bobina de ind daca are alimentare (cu un bec de control) in momentul cand dai la demaror(daca dispare 12 v de pe acel fir trebuie o parte electrica de contact) sau ar mai fi in zona sterg de parbriz o 'potcoava'cu cateva fire ,cu acel bec verifici intre maro si negru ,tre sa ai 12v,mai zine ce ai facut :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golf 2 cele mai dese probleme sunt curea alternator,intrerupator sau bloc lumini si bineanteles partea electrica din contact :o  ,eu zic atunci cand nu vrea sa porneasca sa verifici firul negru de pe bobina de ind daca are alimentare (cu un bec de control) in momentul cand dai la demaror(daca dispare 12 v de pe acel fir trebuie o parte electrica de contact) sau ar mai fi in zona sterg de parbriz o 'potcoava'cu cateva fire ,cu acel bec verifici intre maro si negru ,tre sa ai 12v,mai zine ce ai facut :D

<{POST_SNAPBACK}>

Potcoava aia fiind ruptorul? Integratul acela din dreapta stergatorului?

Ca daca e asa, astept sa mai pice o data si ma pun cu aparatu de masura pe ea. Dar nu stiam la integrat unde vin bornele.

Pana acu nu a mai facut decat o singura data, dar pret de o jumatate de secunda.

Multumesc tuturor pt ajutor!

O sa va tin la curent de indata ce aflu exact ce era.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

Am patit o chestie asemanatoare la Calibra,dar nu cred ca acelasi sistem...am crezut si eu ca e bobina,dar de fapt se topise un releu de comanda si aprinderea si pompa de benzina..nu's cit te ajuta informatia mea,oricum,siptomele erau aceleasi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratele meu :) in primul rand, tu tre sa verifici bine daca capacul si luleaua au depuneri sau fisuri. Ce o sa-ti spun acum, o sa ti se para ciudat dar, intuitia ta spre bobina poate sa te insele.De ce? pt ca curentul care ajunge la bobona trece mai intai prin delcou(paradoxal) dupa care el ajunge la bobina si dupa aceea inapoi la delcou.Crede-ma ca nici eu nu am crezut pana nu am vazut-o.Asta vara am ramas cu ea in pana din aceeasi problema. Atunci eu le-am schimbat pe rand aprinderea- nu pornea;bobina- tot nu a vrut dupa care a fost delcoul.Ce simtome-mi dadea pana sa aflu ce e---cand puneam pozitia, dadea o scantee dupa care, cand dadeam la automat nu o mai dadea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratele meu :))  in primul rand, tu tre sa verifici bine daca capacul si luleaua au depuneri sau fisuri. Ce o sa-ti spun acum, o sa ti se para ciudat dar, intuitia ta spre bobina poate sa te insele.De ce? pt ca curentul care ajunge la bobona trece mai intai prin delcou(paradoxal) dupa care el ajunge la bobina si dupa aceea inapoi la delcou.Crede-ma ca nici eu nu am crezut pana nu am vazut-o.Asta vara am ramas cu ea in pana din aceeasi problema. Atunci eu le-am schimbat pe rand aprinderea- nu pornea;bobina- tot nu a vrut dupa care a fost delcoul.Ce simtome-mi dadea pana sa aflu ce e---cand puneam pozitia, dadea o scantee dupa care, cand dadeam la automat nu o mai  dadea

<{POST_SNAPBACK}>

Cred ca ai vrut sa spui ca vine asa traseul curentului: Hall Sender (care e in delco-mufa aia cu 3 fire in laterala lui), ruptoru (chip-ul ala din fata soferului sub stergator), bobina, delco. Nu are cum sa vina din delco in bobina si iar in delco. Iti dai seama, nu? B)

O sa inspectez maine si luleaua si capacu de la delco.

Si azi mi-a oprit in ture (pe la 5000-6000) de parca era limitarea... :lol:

Merci!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci cum iti explici ca daca nu merge senzorul de la delcou nu are curent bobina :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci cum iti explici ca daca nu merge senzorul de la delcou nu are curent bobina :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Pai aia ziceam omule! :))

Traseu e urmatorul: Senzorul hall din delco--> integratu ala de la stergator-->bobina-->delco(prin fisa centrala).

Asadar, daca pica fie senzorul, fie integratul ala, nu mai da comanda la bob.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul meu scot mufa senzorului hall, si motorul toarce in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la golf GTI este un pic mai complicat.

se scoate mufa cu 3 fire din delcou,se pune contact,cu un instrument de masura se verifica firele.pe un fir(lateral)tre sa fie +12V,pe mijloc +5V,si pe ultimul masa.

daca intre firul din mijloc si firul de masa faci un scurt tre sa deie scinteie,dar in acelasi timp si pompa de benzina tre sa porneasca scurt.din delcou firul din mijloc se duce in cutia de comanda,iar cutia comanda la rindul sau amplificatorul pentru aprindere,dar in acelasi timp da un impuls si la pompa de benzina.tre verificat si releul pompei de benzina,inclusiv pompele de benzina,penru ca sint doua.este o pompa in rezervor(corp comun cu sorbul)si este o pompalinga rezervor,care face presiune.am avut un caz asemanator si bobina era de vina.cel mai simplu de verificat,daca schimbi bobina provizoriu,si vezi cum se comporta.daca nu e bobina,atunci cel mai probabil grupul de senzori(Hall)din delcou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vioelectric
Deci la golf GTI este un pic mai complicat.

se scoate mufa cu 3 fire din delcou,se pune contact,cu un instrument de masura se verifica firele.pe un fir(lateral)tre sa fie +12V,pe mijloc +5V,si pe ultimul masa.

daca intre firul din mijloc si firul de masa faci un scurt tre sa deie scinteie,dar in acelasi timp si pompa de benzina tre sa porneasca scurt.din delcou firul din mijloc se duce in cutia de comanda,iar cutia comanda la rindul sau amplificatorul pentru aprindere,dar in acelasi timp da un impuls si la pompa de benzina.tre verificat si releul pompei de benzina,inclusiv pompele de benzina,penru ca sint doua.este o pompa in rezervor(corp comun cu sorbul)si este o pompalinga rezervor,care face presiune.am avut un caz asemanator si bobina era de vina.cel mai simplu de verificat,daca schimbi bobina provizoriu,si vezi cum se comporta.daca nu e bobina,atunci cel mai probabil grupul de senzori(Hall)din delcou.

<{POST_SNAPBACK}>

da dom. kovacs ai fost cel mai la obiect inclusiv cu pompele :P , dar senzor hall nu se duce primul... de obicei crapa chestia aia de pe bratul stergator (cutie comanda sau aprindere electronica ii zic eu) sau bobina de ind. ar trebui sa faca baiatu ceva mai simplu,atunci cand nu mai porneste sa scoata fisa centrala sa o tina fata de masa la aprox 4 mm (nu mai mult ca iti scoate romatismul :blink: are 28000000 v! :P ) si unul sa dea la automat si omul vede vine sau nu scanteie :P dupa aia ii mai spunem noi ce sa faca. cat despre contacti oxidati eu zic ca nu are rost sa va obositi sai curatati ( la tensiunea care e acolo poti sa scoti fisa la juma de centimetru si motorul merge :lol: ) ceea ce e logic acolo e verificat daca sunt fisuri... dar si in acest caz motorul merge dar mai prost (da nu deloc ca in cazul de fata) cat despre punerea in scurt pt a vedea scanteia asa fac si eu dar la vento de ex am ars calculatorul desi acel sunt l-am facut prin bec de control(la golfuri nu e problema) ....domnilor cu respect si sa auzim de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)
da dom. kovacs ai fost cel mai la obiect inclusiv cu pompele :P , dar senzor hall nu se duce primul... de obicei crapa chestia aia de pe bratul stergator (cutie comanda sau aprindere electronica ii zic eu) sau bobina de ind. ar trebui sa faca baiatu ceva mai simplu,atunci cand nu  mai porneste sa scoata fisa centrala sa o tina fata de masa la aprox 4 mm (nu mai mult ca iti scoate romatismul :blink:  are 28000000 v! :P ) si unul sa dea la automat si omul vede vine sau nu scanteie :P  dupa aia ii mai spunem noi ce sa faca. cat despre contacti oxidati eu zic ca nu are rost sa va obositi sai curatati ( la tensiunea care e acolo poti sa scoti fisa la juma de centimetru si motorul merge :lol: ) ceea ce e logic acolo e verificat daca sunt fisuri... dar si in acest caz motorul merge dar mai prost (da nu deloc ca in cazul de fata)  cat despre punerea in scurt pt a vedea scanteia asa fac si eu dar la vento de ex am ars calculatorul desi acel sunt l-am facut prin bec de control(la golfuri nu e problema) ....domnilor cu respect si sa auzim de bine.

<{POST_SNAPBACK}>

Heheheeeeee...

Domnule, am facut treaba asta prima data cand mi s-a oprit si nu mai dadea deloc scanteie. Dupa ce s-a racit insa... a luat-o vaca.

Dupa vreo ora insemnand asta.

Ieri, am oprit-o cand am ajuns acasa si bobina era fierbinte,

Eu stiu ca astea de aprindere electronica trebuie sa fie cel mult caldute...

Tind sa cred totusi ca bobina imi joaca feste.

Astept , oricum urmatoarea figura sa masor exact de unde pleaca treaba: din senzor, din bobina, sau din chip.

Data trecuta am schimbat bobina cu una la mana a doua(cea pe care o am in prezent pe masina) si 3 luni nu a dat nici o gherla. Poate i-a venit sorocu si asteia, sau poate nu e din bobina. Astept.... urmatoarea gherla.

Modificat de Alex DUB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bobina + modulul de pornire + senzorul de turatie sau hall

si la mine dadea scanteie, totusi facea iordane.

Daca ai pe capacul delcoului un capac de plastic negru, "protector", da-l jos si arunca-l in vale, pt ca intre acest protector si capacul delcoului se aduna praful, mizerie, care tine umezeala, se carbonizeaza (se vede negreala), si iti fura scanteia. Am patit-o eu. Si nimeni de pe acest forum nu stie mai bine ca mine ce necaz e cand ai un motor care porneste doar cand vrea el, si nu cand vrei tu :blink: si te lasa balta cand ti-e mai draga lumea.

De cand am skimbat bobina+modulul de pornire si am refacut legaturile de la senzorul de turatie nu am mai avut probleme. SPER sa nici nu mai am, pt ca am ajuns la capatul rabdarii. Clakez psihic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vioelectric
bobina + modulul de pornire + senzorul de turatie sau hall

si la mine dadea scanteie, totusi facea iordane.

Daca ai pe capacul delcoului un capac de plastic negru, "protector", da-l jos si arunca-l in vale, pt ca intre acest protector si capacul delcoului se aduna praful, mizerie, care tine umezeala, se carbonizeaza (se vede negreala), si iti fura scanteia. Am patit-o eu. Si nimeni de pe acest forum nu stie mai bine ca mine ce necaz e cand ai un motor care porneste doar cand vrea el, si nu cand vrei tu :) si te lasa balta cand ti-e mai draga lumea.

De cand am skimbat bobina+modulul de pornire si am refacut legaturile de la senzorul de turatie nu am mai avut probleme. SPER sa nici nu mai am, pt ca am ajuns la capatul rabdarii. Clakez psihic.

<{POST_SNAPBACK}>

da ai dreptate cu acea protectie dar la el electronica e pe langa motoras stergator si ar mai fi (caz rar dar intalnit de mine) firul cafeniu ce vine din aprindere ,vine separat pana pe borna de - ,dar dupa ultimul posts hehehe inclin sa cred ca e acea chestie de pe brat stergator(doar ala taie curentul dupa ce se incinge)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!