Jump to content

Nu mai porneste!


sabinescu
 Share

Postare recomandată

Slutare la toata lumea si vreau sa va impartasesc o problema care inca persista si da ceva batai de cap la multa lume . In primul rand vreau sa mentionez ca am un passat B5 cu motor 1.6 benzina si dupa un drum frumos de vreo 60 km am ajuns acasa . A doua zi nu a mai pornit la sensul ca nici electromotorul nu invarte si apoi a inceput piata dupa multe plimbari pe la service si am schimbat urmatoarele : electromotor ,releele toate , sigurante , pana si un ECU si problema e aceeasi adica la punerea contactului nu se aprinde martorii motor si spira si nu invarte electromotorul , pompa din spate de benzina se aude si restul instalatiei merge adica faruri,stopuri,inchidere centralizata , geamuri ,etc. Ce ar putea fi de vina ? Va multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electromotor, contact, cablaj, releu, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică în primul rând punctele de masă, în special punctele 1 şi 3

puncte masa.pdf

Apoi verifică dacă ai continuitate între borna + a bateriei şi borna electromotorului.

Verifică dacă atunci cand dai la automat apare tensiune pe cealaltă bornă a electromotorului. De verificat şi starea mufei cu 10 contacte (10-pin connector, brown, on protective housing for control units on left in engine compartment)

Altfel trebuie verificat după schemă dacă tensiunile de alimentare şi punctele de masă ajung la ECU şi la electromotor. Deci ori la electrician auto ori verifici tu. Îţi trebuie multimetru, schemele ţi le punem noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci o diagnoza la masina se conecteaza la 01 Engine? Este posibil ca ecu sa nu se alimenteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 21 ore, Marius_boo a scris:

Slutare la toata lumea si vreau sa va impartasesc o problema care inca persista si da ceva batai de cap la multa lume . In primul rand vreau sa mentionez ca am un passat B5 cu motor 1.6 benzina si dupa un drum frumos de vreo 60 km am ajuns acasa . A doua zi nu a mai pornit la sensul ca nici electromotorul nu invarte si apoi a inceput piata dupa multe plimbari pe la service si am schimbat urmatoarele : electromotor ,releele toate , sigurante , pana si un ECU si problema e aceeasi adica la punerea contactului nu se aprinde martorii motor si spira si nu invarte electromotorul , pompa din spate de benzina se aude si restul instalatiei merge adica faruri,stopuri,inchidere centralizata , geamuri ,etc. Ce ar putea fi de vina ? Va multumesc .

ai verificat bateria daca este incarcata peste 12v?

misca de bornele bateriei si le mai strangi cu cheia - e posibil sa nu faca contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Colegi, am întâmpinat și eu problema cu pornirea grea, adică în sensul ca ii pun contactul becurile nu se aprind normal, se aude în ticăit de sub volan ( releu 167), am investigat și 1 la mana releu ala când pun contactul merge incontinu și 2 la mana, am în cutia la ECU un releu 219 care are pini arși, din ce am citit pe internet este multifuncțional, adică cam comanda tot sau primești de la toți comanda, aștept sa îl schimb pe ala și după dau un reply aici dacă sa rezolvat problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin cu update la o noua informație, dacă pun un cablu de la siguranta de claxon, la siguranta de la luminile din bord porneste sfert și merge normal, poza mai jos

Volkswagen-Passat-B5-1997-2005_in1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! Intampin si eu probleme cu pornirea la un passat 1.9 TDI PD (AVB ). De cam 1 sapt pornea la prima cheie dar nu la sfert, in timp ce imi palpia in bord ESP+ABS plus un piuit. Apoi la cateva zile cand am vrut sa o pornesc a invartit putin si nimic, la urmatoarele chei n-a mai invartit deloc ca si cum bateria ar fi moarta. Si am pus-o pe un redresor care imi arata ca bateria era ok, in 10 min imi aparea ca e Full. Am mers si am pus-o pe masina si a pornit la sfert toata ziua de cate ori am folosit masina. Apoi dupa cateva zile in care n.am folosit masina m-am lovit iar de problema, la prima cheie a invartit foarte putin 1-2 sec si apoi moarta. Nu stiu de unde sa o apuc si m-ar ajuta f mult un sfat. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un test la baterie si verifica consumul de curent in standby.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei cînd o baterie se încarcă foarte repede este cam dusă. O baterie moartă se încarcă complet într-un timp destul de îndelungat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. o baterie buna, dar descarcata, se incarca greu, pentru ca are capacitate de stocare.

Una care nu  mai are capacitate, atinge tensiunea maxima in timp foarte scurt. 

 

Testul cu redresorul sau multimetrul nu e bun. O baterie care nu mai are capacitate (A), te poate pacali pentru ca are tensiune buna. 

 

pt teste mai corecte , se folosesc testere speciale care masoare rezistenta interna a bateriei.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minutes ago, andrei_221 said:

 

pt teste mai corecte , se folosesc testere speciale care masoare rezistenta interna a bateriei.

 

Exact, de aceea am scris sa testeze bateria.

Eu asa ceva folosesc,  cand trebuie sa testez o baterie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, lupo_bv said:

De obicei cînd o baterie se încarcă foarte repede este cam dusă. O baterie moartă se încarcă complet într-un timp destul de îndelungat.

Pai imi este ca bateria nu era moarta(de asta a si aparut rapid pe redresor mesajul cu Full, avea undeva la 13.7v cand am pus redresorul) si ca problema cu pornitul este din alta parte. Bateria n-a dat semne de oboseala, lumini, claxon ,ochiul este verde etc dar tot ce e posibil. O sa fac maine un filmulet ca sa va arat cum face. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai bine elimini mai intai posibilitatea ca bateria aia buna sa nu fie asa buna? E rapid si ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e, ai mare dreptate. Acum sa vad pe cine gasesc prin apropiere ca sa-mi faca un astfel de test.

VID-20231116-WA0000_5_1.gif

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, yoBcL said:

mesajul cu Full, avea undeva la 13.7v

Aia este tensiunea de menținere pe care o livrează redresorul. După ce o deconectezi în câteva minute tensiunea bateriei scade la vreo 12,7 și în timp tot scade in funcție de starea ei. La o baterie noua (fara consumatori) scade cam cu 0,1 v pe săptămână. 

Mergi la un magazin de baterii și ți-o măsoară ce capacitate mai are.

Daca și cu baterie nouă pornește greu la temperaturi sub 5 grade verifica bujiile incandescente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa fie doar bateria. Am s-o iau din nou sa o pun pe redresor in ideea ca poate reusesc iar sa pornesc masina apoi si sa ajung la un astfel de magazin unde sa o pot masura. Mai voiam sa mentionez ca de la a 2-a incercare de pornire doar se aude un "pacanit" si atat dinspre compart. motor si in bord se reaprind pt 2 secunde esp, abs si spirala(in acelasi timp mor si acele 2 mici display-uri pt ora si km cat tin cheia rotita), dupa cum se obs in gif.ul de mai sus. Multumesc

Modificat de yoBcL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori cauti prin apropiati/ vecini o baterie buna (de macar un 60Ah) cu care sa faci proba, ori cauti un magazin de baterii la indemana, stabilesti cu ei pentru testare si te sui frumos cu bateria intr'un Uber/ Bolt sa o duci la ei (iar daca pica testul, macar esti in locul potrivit pentru a cumpara o baterie noua)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc frumos pt sfaturi. Revin dupa ce rezolv problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut!
Scriu si eu aici pentru ca am aceeasi buba la masina, Passat B5,5 , 1,9 TDI - 131 CP. De ceva vreme porneste mai greu si scoate si ceva fum, s-au schimbat la ea fel de fel de senzori, de pe chiulasa, bujii, injectoare, nu am dat de capat. Toate astea au fost schimbate de catre mecanic si tot degeaba, insa m-am obisnuit asa cu ea. Azi am pornit-o tot asa mai grelut dar a luat-o, am dat zapada jos de pe ea si la un moment dat am auzit un zgomot mai sacadat al motorului iar dupa cateva secunde s-a oprit. Nu mai porneste nicicum, cand pun contactul se aude pompa de motorina cum baga presiune, martorul din bord (siguranta galbena)se aprinde si se stinge dupa cateva secunde, dau la cheie si nu porneste. Am reusit de am descarcat si bateria, am verificat toate sigurantele si sunt bune. Nu am VDCS, citisem tot pe net despre nu stiu ce releu (109) care eu nu-l am. Sunt cu totul alte numere numai 109 nu este.
Masina mea este din 2004, cod AWX, daca ma poate ajuta cineva cu o idee, raman recunoscator!
Multumesc frumos!

Modificat de florinmacri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare, sa vedem ce erori ai. Ai incercat sa o pornesti cu spray?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, cu ce am facut, desi nu cred ca ajuta cu ceva la elucidarea misterului. Dupa ce am incarcat acumulatorul, a venit mecanicul acasa si a facut o scanare detaliata si nu am avut nici un fel de eroare. Distributia pusa la punct, senzorii in regula, dat la automat si nu a pornit. A dat cu spray pe un furtun si a pornit. Poate din cauza ca masina a stat mai mult de 2 saptamani nepornita si a fost si o repriza de ger, sa fi facut condens si a venit apa pe conducta? Habar n-am, cert este ca acum porneste la sfert de cheie la 320.000 de km, cu putin fum😬

Modificat de florinmacri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a dezamorsat sistemul de alimentare cu combustibil. Probabil că în timp o să facă și de pe o zi pe alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la ultima patanie, am mai pornit-o asa in gol de vreo 2 ori si nu a avut nimic.Sambata am zis sa o scot putin sa se mai incarce si bateria si am pornit de acasa, am facut vreo 2 km si am ramas ca prostu intr-un sens giratoriu.S-a oprit si nu a mai vrut. Am chemat un vecin cu un spray si a luat-o. Am mers la Petrom am mai pus de 100 de lei motorina mai buna si am ajuns cu ea acasa.
Problema e ca nu mai am incredere sa mai ies cu ea pe nicaieri. Mecanicul mi-a spus ca intre rezervor si filtru de motorina este ceva, pentru ca in momentul cand a desfacut unul din furtunele din filtru a tasnit motorina cu presiune prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!