Jump to content

Problema frane


RRS
 Share

Postare recomandată

Azi dimineata am simtit pedala putin cam tare... dar franele mergeau perfect (lichid, discuri, placute inlocuite destul de recent).

Dupa cateva drumuri, am parcat cu spatele intr-o parcare acoperita (la un mall) si am simtit ca, pentru a opri masina trebuie sa apas foarte puternic pe pedala, ca si cum servofrana nu ar functiona... am dat putin in fata, apoi in spate de cateva ori... tot asa.

Am facut cumparaturi, in 10 minute am plecat cu masina, dupa 2-3 m. frana prindea perfect... in sensul obisnuit de mers al masinii.

Dupa 50m. s-a aprins si martorul de bord emissions workshop despre care am mai citit o gramada pe forum, insa tare imi e ca e legat de problema cu frana.

Dupa ce am parcat, la ap[rox. 3 ore am coborat sa mai verific... martorul tot aprins, iar miscand putin masina, aceeasi problema cu franele la dat cu spatele. Am miscat 20m. masina in parcare, pe fata a inceput sa prinda...

Cineva spunea ca a patit-o si la alte masini si ca ar fi normal sa inghete cateodata garnitura de la servo, sau chiar ar putea fi sparta membrana... insa ma gandesc ca daca ar fi sparta, nu ar prinde de loc...

Ce ar putea fi?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RRS

    25

  • fx_

    8

  • BLiTZ

    5

  • Remplace

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am testat pe drum, dupa ce a facut faza cu emissions workshop - franele brusc...prindeau beton... cu abs la final :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa aiba legatura cele doua. In plus, la Octi ai servo electromecanica, fara pompa, fara garnituri de pompa. Eu cred ca cel mai probabil a patruns umezeala pe la etrieri si i-a inghetat intr-o pozitie intermediara.

Am vazut pe la TRW un spray brake cleaner. N-ar fi rau sa incerci un tub de ceva similar, dai o roata cate una jos, o curati, si apoi daca se mentine problema mai bine mergi in servis. Pt check engine aprins tot o scanare te-ar lamuri cel mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu emission Workshop--->Verifica daca iti merg stopurile de frana! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai iti pot zice eu ca nu e asta. S-a ars un stop pe frana si pozitia aferenta la masina mea si s-a aprins normal martorul de bec ars si atat, nu altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zici tu rau asta... :blink:

Sub pedala de frana este un ''switch'' de care depind stopurile de frana pe spate(ambele).Cand acesta se arde ele nu mai functioneaza si se aprinde acest martor! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi... o sa cobor si la masina sa verific stopurile, insa asa e si la mine, cand se arde becul... apare martor bec ars. Stiu ca la switch-ul de frana defect aparea tot un martor asemanator, daca nu cumva tot asta, am vazut la un golf4.

Uf, va fi greu sa dau jos rotile in parcare... sa le dau cu spray. Nici nu stiu daca o fi asa ceva, ma gandesc ca, la apasare cu forta probabil ca s-ar fi spart gheata aia? Desi... daca la pornire au inceput sa prinda... hm..

Deja citeam de pompe servo la passat, cum ca apa de pe suportul bateriei ajunge in servo si sa face gheata nasoala acolo...

Totusi, nu exista varianta sa se fi aprins din acest motiv martorul...? E prea mare coincidenta...

4abc, deja ai postat... sa fie legatura intre swich si pedala.. merg sa verific, revin in 15 minute.

Ar fi normal ca, daca switchul a iesit de la loc sa nu mai pot apasa pedala bine, dar in fata merge :icon_thumright:

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai verfica...si daca ai stopuri de frana pe spate atunci e alta cauza aprinderii martorului! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becurile pe spate sunt ok, toate.

Am dat cu spray de dezghetare pe discuri si etrieri cat am nimerit si apoi am facut cateva ture de parcare... la fel, in marcharierre, pedala tare de tot si eficienta redusa. Pe fata prinde bine, insa cu eficienta ceva mai redusa, datorata, cred, distribuirii procentajului franei pe fata+spate, desi pedala se intarea in cursa spre final.

Am tras cativa dinti la frana de mana si am mers putin asa.. la prima franare cu spatele frana era ok, dar la a doua se intarea beton pedala, din nou...

Am mai facut cateva exercitii spate-fata fara succes, si am parcat.

Sper sa fie legatura intre martor bord si frane, 2 probleme in 2 minute in aceeasi zi ar fi prea mult :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu fi inghetat ceva, eventual chiar franele intr-o pozitie nepotrivita si sa fie miscati etrierii de pe la pozitiile lor, eventual pistonasele colmatate cu ceva.

In cazul asta ajungi la ceva ce se practica frecvent la Dacioare, demontat etrieri, curatat pistonase si schimbat garnituri etrier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele urmatoare se incalzeste, zic la meteo... poate dezgheata, desi nu cred sa fie asta problema... mi-e ca la pompa de vacuum e miscat vreun furtun, si nu stiu unde o fi pompa asta la motor :blah: si sigur nu e pompa servo ca la alte masini?

Ma gandesc la ceva de genul: http://vwforum.ro/index.php?showto...;hl=servo+frana - postul #25.

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca martorul ala cu recircularea gazelor sa aprins... nu cumva gazele alea fac si vacuum in cazul franelor??

Si mai zice cineva:

Servofrana lucreaza cu presiune negativa de aer,adica cu aer in absorbtie.

Aerul fiind rece,motorul fiind cald,rezulta diferente de temperatura ce genereaza condens.

Atata pompa de servo cat si plamanul ,lucreaza ca niste supape cu acest aer.

Afara fiind frig,condensul ingheata,deci mecanismele se vor misca mai greu.

E normal sa se intample asa ceva...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, sunt batut in cap, eu in tot timpul asta ma gandeam la servodirectie, a fo' un scurtcircuit din mecla mea. Servo frana e inca de-aia clasica, pe baza depresiunii din galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fx, si atunci crezi ca e legatura intre martorul aprins si vacuum mai slab in sistemul de franare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci da, e o posibilitate sa fie legate. Cred ca o eroare de amestec sporadica ar trebui sa vezi, in cazul asta, sau un senzor altul decat cei de turatie a diverselor componente iesind out of range.

Cumva se intampla sa observi si o fluctuatie de turatie cand dai in frane? Cel mai bine verifici asta scotand pe liber la o viteza rezonabila si apasand frana. Daca relantiul scade, ar fi vizibil, cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca s-ar vedea pe bord acea fluctuatie.Cauta sa faci o scanare la masina si sunt sigur ca te vei lamuri :)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme de turatie nu am avut... si dupa ce am plecat , in sensul de mers frana era ok..

Maine, adica azi la amiaza ma intalnesc cu Mihai Nistor pentru scanare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmareste traseul de vacuum de la pompa la servofrana. Este un furtun din plastic, destul de rigid, si are cateva coturi. Am intalnit pana acum sa se sparga un cot insa simptomul de lipsa servofrana era permanent. Ma gandesc ca poate doar atunci cand dai cu spatele se misca ceva pe-acolo si deranjeaza furtunul (care poate e doar putin crapat... sa zicem). Verifica cu mare atentie zona, pune mana si misca furtunul, capac motor, carcasa filtru aer, orice ar putea deranja prin zona. Atentie ca pe furtun sunt niste ramificatii pentru furtune mai mici care se pot rupe usor (mai ales ca si afara este destul de frig si plasticul devine repede casant).

Spor.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru idee.

Crezi ca poate avea legatura cu martorul de emisii? Sau asta o fi altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa zic, daca intr-adevar sunt pierderi de vacuum, atunci va fi afectata si partea de motor care este controlata prin vacuum. Trebuie sapat amanuntit dar nu inainte de a verifica ce-am spus mai sus.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate vizual nu am constatat nimic, si ma imiedica si bateria si carcasa filtru aer sa vad furtunele... problema neschimbata... si parca si frana pe fata incepe sa prinda rau (se intareste pedala).

Nu am nici scule, e si frig afara... :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva noutati? Ai reusit sa faci scanarea respectiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Sebi... poate ai vazut pe geam cum lucram cu DriverX (tedei) (merci old friend) la masina...

Nu am facut scanarea, Mihai Nistor nu mi-a raspuns la telefon, si nu a sunat back :rolleyes: Ma rog, e duminica, not a real problem for now.

Am dat de buba... am desfacut racordul median in forma de cot al tubulaturii de aer pentru a putea verifica asa cum a zis Blitz (merci din nou) si am gasit fisura intr-un cot (intre pompa vacuum - cred ca aia e piesa lipita de motor - si tulumba).

Poza:

post-15632-1231690357_thumb.jpg

Ne-am gandit ca am putea lipi cu poxipol, insa nu a parut viabil in timp... apoi sa tragem peste un furtun mai gros prins cu coliere... parca nici asa nu a parut ok.

A ramas capatul tubului pe stut (poza mai jos) pe care nu l-am putut scoate - asteptam niste idei aici - putem sa il rupem, sau cum sa facem?

poza:

post-15632-1231690568_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata cum arata piesa (cotul, tubul) care trebuie inlocuit - cine ma ajuta cu un cod, pret aproximativ?

post-15632-1231690750_thumb.jpg

Si colierul care a trebuit distrus cu ocazia lucrarii - oare sa cumpar un colier din acesta, sau orice fel de colier care sa fie pe dimensiune?

post-15632-1231690809_thumb.jpg

Asadar, raman de rezolvat urmatoarele probleme:

- cum scoatem bucata de plastic ramasa pe stut, fara probleme?

- cod piesa si pret aproximativ? oare trebuie schimbat cu totul, inclusiv furtunul care intra in tulumba?

- problema colierului, ridicata mai sus...

- cum vi se pare ideea de a trage peste un furtunas (ca idee, ca acolo a ramas)

- oare din cauza fisurii in acel loc s-a aprins marotorul de bord? Noi credem ca da...

Asteptam ajutor in aceste probleme...

Multumesc mult.

LE - am gasit codul piesei inscris pe racord: 1KO 612 041 DB

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rion, nu este asa bai la problema ta. Nu te speria !

Este suficient sa astupi acea fisura cu un adeziv, cel mai simplu pe baza de silicon, in felul asta-i mai prelungesti viatza cel putin pana la vara cand va fi o placere sa schimbi acel furtunas.

Ai un diselar am obeservat (la benzina ai fi avut probleme unpicutz mai mari ....). E posibil ca martorul de emisii se aprinde din cauza combustiei necorespunzatoare - datorata parametrilor de admisie aer oarecum insuficient controlati in situatia in care prin acea fisura are loc o admisie suplimentara de aer, desi la diesel eu personal nu ma asteptam ca o fisura de genul asta sa provoace variatii in parametrii de admisie atat de mari. La urma urmei, ori prin filtru, ori pe langa tot aer chior este iar in pistoane tot cat trebuie intra. Sa zicem totusi ... ca tot aici este si problema cu martorul de emisii. Oricum vei constata dupa ce aplici un "dop"

Deci nu iti face griji prea mari. da-i un silicon, lasa-l sa se usuce, sau daca vrei sa scapi mai repede este suficient si o banda izolataore rezistenta la diferente de temperatura. Bafta !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!