Jump to content

Problema frane


RRS
 Share

Postare recomandată

Remus, multumesc pentru sfat, dar am luat furtunul ala jos... s-a cam marit fisura cum l-am atins.

Ma intreb acum daca nu mai bine pun un furtun de cauciuc, parca si la passat e la fel, si e mai flexibil, nu e casant... se poate prinde in colier...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RRS

    25

  • fx_

    8

  • BLiTZ

    5

  • Remplace

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da am vazut acum ca l-ai rupt deja. Era foarte casant probabil deja, poate si frigul a contat. E f greu sa repari ceva pe frigul asta !

Sigur, pune un furtunas. Ai grija sa fie suficient de rigid sa nu se "suga" de la vacuum !

Gasesti ceva de genul asta la vechile dacii. Daca gasesti ceva care sa reziste la depresiune, adica sa nu se "suga" verifica ca acesta proprietate sa se pastreze si atunci cand el devine cald. Apoi odata montat, poate ramane acolo pe viatza. Incearca sa pastrezi - protejezi diafragma dinspre oala servo. La asta sa nu renunti. este un drosel combinat cu un filtru.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma tot gandesc cum sa adaptez un furtun din ala solid de pe vechile dacii... ca daca pun iar un racord de asta de plastic, mi-e frica ca poate ceda mult mai rapid...

doar ca nu stiu daca prin strangerea cu un colier va fi la fel de etans...

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rion, este o depresiune de cateva zeci de mbari ... iti faci griji degeaba sau chiar iti palce sa stai in frig cu capota deschisa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt multe povesti acolo, ignora partile cu aer in instalatie, lichid vechi si altele scrise pe acolo ... In situatia ta trebuie sa pui acolo ceva .... . furtun sau piesa originala daca o ai sau daca vrei sa cheltuiesti banii pe ea. Cu siguranta pedala va redeveni asa cum a fost ea inainte sa se crape acel cot. Urmareste in continuare ce se intampla cu martorul de emisii si "tzine aproape" .

Daca reusesti sa pui un furtun pe care sa-l prinzi in coliere, iti recomand sa dai cu putzin silicon de etansare pe stutzurile pe care vei strange apoi acele coliere. Tine cont de faptul ca acele stutzuri fiind de plastic nu vei putea sa strangi prea tare colierele pentru a nu le deforma/sparge.

Spor !

Nu uita de conditia ca acel furtun sa fie suficient de rigid astfel incat sa nu se sugrume la vacuum si la caldura (combinate).

Modificat de Remus Mateescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci. o sa caut maine un furtun de dacie care sa fie pe diametru, asa cum imi aduc aminte sunt foarte potrivite pt. asa ceva, si daca tine si cel de la pompa servo care e la fel... ar trebui sa mearga. Da, niste silicon de etansare o sa folosesc... daca nu tine, comand piesa originala, dar nu vad de ce nu ar tine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rion, scuze ca am intarziat dar am avut si eu probleme mari la masina si a fost urgent de rezolvat in seara asta.

Merge si cu alt furtun, cum vrei tu. Cum spunea si colegul de mai sus, acolo e o depresiune destul de mica si nu e pericol. Referitor la colier, evident ca poti pune orice colier, doar sa stranga destul.

S-ar putea reface si colierul vechi. Indrepti acea indoitura, unde a fost strans, il bagi la loc agatandu-l in "urechile" alea ale lui, apoi cu un cleste (nu patent!!!) il strangi la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Cosmin, sper sa gasesc furtun pe dimensiune si sa pot da jos bucata aia de plastic care a ramas pe stutz... maine caut si coliere noi, si ceva silicon de etansat. Furtunul ala de benzina de la dacie nu se aplatizeaza nici daca calci pe el :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, deci ai descoperit cauza. Ma bucur ca n-ai umblat prin service-uri cu ea ca sa o caute si ca ai cautat strict la obiect.

Sa stii ca ar putea sa tina si lipitura cu poxipol avand in vedere ca este vacuum acolo si nu presiune (imbraci de colo pana colo in poxipol) insa, fiind vorba de sistemul de franare si de consecintele negative care ar putea aparea (ma gandesc la ce-i mai rau de obicei, sa ramai fara frane dupa un palier de viteza...; daca esti curios fa o incercare in parcare fara furtunul ala sa vezi ce senzatie ai), recomandarea mea calduroasa ar fi: conducta noua.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa (conducta) e undeva la 93 de lei, insa nu stiu daca o voi putea monta singur, pentru ca pe stutz vine o garnitura de cauciuc si peste tubul de plastic...

In alta ordine de idei, mi-e frica sa pun iar tub de plastic, pentru ca daca ingheata sau daca motorul are vreun soc, vibratii etc., e foarte posibil sa mai apara fisuri.

O sa caut un racord flexibil din cauciuc si niste coliere potrivite, si pentru ca stutzul ala se invarte (cum am citit si in sectiunea passat), probabil si un lipici Bison Epoxy Metal sau Poxipol... mai ales ca s-a incalzit afara si pot etansa. Sau, silicon de etansare pe traseul, pe corpul stutzului.

Important e sa gasesc furtun pe diametru... Nu cred ca e diferenta pentru ca depresiunea e mica in zona, iar intre plastic si cauciuc e in favoarea celui din urma, mai ales daca o sa gasesc un racord cu insertii, mai solid, sa nu se aplatizeze.

Cred ca la service trag garnitura de cauciuc pe stutz, apoi tubul de plastic si gata...

poza:

post-15632-1231752182_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca se gaseste si furtun de cauciuc la metru... insa inclin sa ii dau dreptate lui Blitz - piesa originala e de preferat unei adaptari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul de cauciuc nu prea este sigur: sunt depresiuni destul de marice acolo si ma gandesc sa nu se gatuie (se strange din cauza ca peretii nu sunt solizi si se poate obtura singur) si-atunci ajungi aproape in aceeasi situatie ca si cu pierderile. Mai degraba varianta unei curatari cu ceva diluant si o imbracaminte in poxipol, eventual mai laborioasa: un strat de poxipol, unul dintr-o carpa, ceva si apoi inca unul din poxipol.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia de la sonax o pasta de reparatie esapament si foloseste doar panza de fibra de sticla care vine cu ea, daca vrei sa faci ceva DIY. Eu zic ca-i de preferat plasticul acolo, daca mergea cauciuc, avea cauciuc de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ, deja am dat jos tot de acolo... capatul racordului s-a rupt iremediabil, deci iese din discutie reparatie cu poxipol... :(

Piesa originala nu cred ca reusesc sa o introduc pe stutz decat cu ceva aparat in service, degeaba o cumpar, are un fel de garnitura de cauciuc care se trage peste stutz, si apoi un tub de plastic... iar gura mai groasa a stutzului nu ar permite sa fac asta asa usor, cred (mai ales ca garnitura aia ca un masnon, de cauciuc, pe care am scos-o, parea lipita de stutz . Iar daca fortez putin, se poate crapa, si nu am facut nimic, si asa e frig afara.

BLiTZ poti sa afli in service daca pot sa o infig singur in stutz? Sa stiu sa comand piesa originala si sa termin cu distractia, pentru ca masina sta in parcare si nu pot munci fara ea :D La CJ la reprezentanta am vorbit si nu stiau... au zis ca trebuie sa gaseasca o O2 si sa verifice... daca as putea singur, eh, ar fi usor.

Am luat un furtun pe dimensiune, furtun de presiune prin care merge normal motorina, nu cred ca nu va rezista la depresiune... Si la passat e tot un furtun, nu-i asa? Asa am vazut in pozele colegilor de pe forum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma scuzi dar acum am vazut mesajul, maine dimineata ma voi uita, sper sa fie in timp util. Totusi, am sa te rog sa imi mai explici odata ce anume vrei sa iti arat? daca poti infige ce, unde? Nu prea am inteles, probabil ca sunt prea obosit la ora asta.

Te rog sa nu te superi.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update... am comandat racordul de vacuum la reprezentanta, 93 lei, se vede in poza ca au corectat greseala pe racord :D

imediat o montez si revin cu impresii...

post-15632-1231941041_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, eu care am masina tot din 2005, pot avea eventuale probleme la sistemul de franare, pentru ca nu am intaritura? Si s-a introdus intaritura respectiva abia de anul trecut? Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa vedem cam cand s-a trecut la noul tip de racord. Am sa verific si eu. Masina este productie 2006 spre sfarsitul anului (2007 pe carte). Sa verifice si alti colegi si sa posteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

audi_fan, nu neaparat... dar poti face o verificare vizuala, poti vedea doar daca scoti partea mediana a tubulaturii, e facil.

xpert, chiar ar fi interesant. Nu e o piesa scumpa, si daca ai degripant merge usor.

Eh, nu mi-a iesit DYI cu furtunul :icon_thumright: Dar e bine ca am frane, le simt mai bune ca inainte...

Posibil sa fi fost o fisura mica care s-a largit in timp si care intarea pedala in cursa maxima...

Am fost ajutat de un mecanic priceput, de la reprezentanta... :vaidecapulmeu:

Din pacate nu mi-a disparut eroarea emissions workshop - oare nu trebuia sa dispara daca problema s-a rezolvat? Ce credeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate eroarea nu e de la furtun :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate. Dar poate stie cineva care a trecut prin ceva de genul, sau care se pricepe la vagcom, si care poate zice daca e normal ca a ramas martorul aprins, sau nu.

Teoretic eroarea trebuie stearsa prin vagcom, ma gandesc ca nu dispare ca si senzorul de ulei cand completezi... dar cer parerea...

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorile nesterse parca dispar la nu stiu cate porniri dupa ce nu s-au mai manifestat/au incetat sa existe.

edit: Daca nu ai pe cineva cu vag com pe langa scoate borna. Stii precautiile alea cu resetat timerele din bord, etc

Modificat de fx_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic eroarea trebuie stearsa prin vagcom, ma gandesc ca nu dispare ca si senzorul de ulei cand completezi... dar cer parerea...

Acelasi martor aprins ,ca in cazul tau, la mine s-a stins singur singurel fara nicio interventie cu vagcom-ul :)

Modificat de garfield
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!