Jump to content

Golful din Strasbourg


MishuL

Postare recomandată

Daca aflu ceva, va tin la 220 ;) Stiu si eu ce sa zic... daca va pasioneaza problema, pot sa va aduc masini din Franta la ... comisioane sa le zicem, modice- adica autocarul dus, benzina pt intors, taxele oficiale care or fi, si un profit modic pt mine- sa zicem echivalentul salariului meu (2000 si ceva pe luna) pe cateva zile (dus-intors + formalitati). E mult de discutat pe chestia asta, oricum, voi cautati-va masini pe net in Fr si cu adusul se rezolva... Ideea e asa: eu dupa ce termin de platit niscai credite aici vreau sa plec acolo dar vreau sa vin in RO de 3-4 ori pe an (minim martie, iunie-iulie, septembrie-octombrie) pt treburile de la moshia mea (tuns via, combatut balarii/recoltat fructe, recoltat via/ facut vinul), daca fac drumul pe banii cumparatorului si imi mai ramane si de-un pet de bere e cu atat mai bine :)

Marius: multzam frumos, link-ul merge, am salvat! :)

Link către comentariu
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    42

  • DragosR

    7

  • Roger

    6

  • paul_ral

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uitam! Incepand de azi (ieri de fapt, 16 februarie) nevasta-mea are Carte Grise pe numele ei :) (179E :) )

Pana acum tot nu-mi venea sa cred... ma tot asteptam sa-i zica cucoana "Heheeee, tzapaaa! Hai ca m-am distrat cu tine! Pai ce credeai tu mah fetito, Golf4 la o mie???" ;)

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie.Cum spuneau si colegii mai sus...POMANA curata la banii astea.Sa dea domnu sa mai faci inca cel putin 300.000 km fara nici un eveniment rutier sau problema la masina.Salutare

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Gata, a inceput sa meraga cu masina, acum are si asigurarea... A facut primul drum de la Strasbourg la Haguenau, unde lucreaza, 35 km pe autostrada, singura boroboatza fiind ca din autostrada de Paris a facut dreapta spre breteaua de Haguenau de pe banda a 3-a :), umplandu-i unu' oleaca frigiderul- dar pana la urma a ajuns cu bine, a lasat masina in parcarea spitalului. Acolo o sa stea saptamana viitoare cat vine in RO unde o sa facem lectii intensive de condus cu busul meu.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

May day! May day! Nevasta-mea a lasat masina sa stea cateva zile in parcarea spitalului, pe urma a venit in Romanica o saptamana, apoi a mai lasat-o cateva zile. Astazi e maaare greva mare in Franta si a vrut sa se intoarca la Strasbourg cu masina. A dat cheie si... nimic. :( Am dascalit-o sa puna contactul, sa astepte sa se stinga o gramada de becuri, apoi sa dea la cheie. Tot nimic. Am intrebat-o daca acele becuri palesc sau se sting cand da la cheie- a zis ca nu. Am pus-o sa se uite la baterie, daca sunt bornele oxidate, chestii de-astea.... Astept sa ma sune sa-mi zica daca a rezolvat ceva.

Mai poate fi vreo chichitza? Mentionez ca nu-s obisnuit cu "plasticele"- au cumva v'un divais care impiedica sa invarta daca bateria e ceva mai desacarcata? E ciudat sa fi murit bateria DE TOT in 2 saptamani.... A zis ca nu invarte DELOC, nada, dar becurile din bord nu palesc.

Pliz help! Nasol e ca eu ajung acolo de-abia pe 10-11 aprilie. Daca e cazul o sa cumpar acumulator nou din Romania, dar pe de alta parte n-as vrea sa investesc in el degeaba.

Link către comentariu

Prima: multzam! :D

A doua: Groaznic!!!!! :biggrin: Daca intr-adevar e de la asta, nu prea vad cum as putea rezolva singur, ma depaseste.

Nu exista nicio posibilitate de a dezactiva acest sistem cu cip si sa ramana cheie-cheie, clasica, pe care sa o fac in Obor cu 10 lei?

Nu ma asteptam sa-mi fie confirmate atat de repede teama mea de sistemele astea atat de complicate, deci nefiabile, ale "plasticelor" :(

Cred ca in aprilie ii duc si-i las Trabantu' :blink:

O sun acum sa vad ce-a rezolvat :tuktuk:

Link către comentariu

Zice ca a dat telefon la paza spitalului si au venit aia cu gipanu' si i-au dat curent- degeaba. :( Om mai vedea de luni incolo ca azi pleaca la un congres la Paris. Cu trenul- bine ca nu si-a facut planul sa mearga cu masina.

Cred ca de-acum incolo n-o sa mai comenteze ca in masinile mele pute a benzina si esapament, ca intra aer rece, ca se aude motorul prea tare etc, atata vreme cat dau o cheie si am plecat.

Uuu-uuu-uuuf! :biggrin:

Mentionez ca persoana de la care a luat masina e de incredere, a imprumutat-o de 2-3 ori cu sume maricele de bani, s-a bagat ca girant pe contractul de inchiriere a casei, a ajutat-o cu f multe chestii la spital etc, deci nu e vorba despre o tzeapa. Pur si simplu... ceasu' rau, pisica 13....

Link către comentariu

probabil ca nu e ceva complicat la mijloc :D dar nu ai ce face si trebuie sa te adaptezi...iti iei pt viitor un laptop si un vagcom si poti afla ce o doare :D

Link către comentariu

Am vorbit acum de dimineata cu o colega si zice ca nu tre' sa tii cheile cu telefonul, pe radio, pe TV.... Pisici! Probabil ca nevasta-mea o fi tinut si ea cheile in tzoashca langa telefon, si nici macar nu ai ce-i reprosa, si eu imi tin cheile oriunde, fara griji.

Sa incerce luni cu celelalte chei- va tin la curent.

Ca idee, nu merge sa lipesc o cheie originala cu scoci in imediata apropiere a contactului si in rest sa folosesc chei "ordinare"? Adica sa stea cipul acolo langa contact in permanenta?

Link către comentariu

Update.

Zice ca fosta i-a dat mai multe randuri de chei si ca s-a dus cu ea la masina unde au incercat cu toate. Acum cica nu se mai aprinde NICIUN bec- o fi sucombat bateria, sau o fi lasat ea un becushtetz ceva aprins- dar vorba e: de ce nu a "invartit" cand au venit bodiguarzii si i-au dat curent de la bateria masinii lor?

Presimt 2 lucruri:

1. Masina o sa stea acolo in parcare pana pe 11 aprilie cand ajung eu- lucru bun pt masina, pt ca o sa conduca 2-3 saptamani cu mine in dreapta (acum o saptamana cand a fost in RO s-a fofilat si nu a condus busul)

2. O sa cumpar o baterie noua din RO, pe banii ei (predau o mortaciune dintr-ale mele si trec testul pt garantie cu busul), si de acolo o sa recuperez bateria masinii, o s-o incarc si o s-o folosesc pe masinile mele- avantaj eu :(

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Eeeee, m-am dus azi la Haguenau si am adus masina la Strasbourg (la Haguenau mi-a dat cineva curent). Bateria era moarta- moarta, cu vata'n gura. Lasase fomeia f'o 2 plafoniere aprinse, si radioul :icon_thumright: . Pe drum am constatat urmatoarele:

- 130 la ora atinsi destul de usor, dar mai greu decat speram- deh, motorel de 1,4 :( Mai merge, dar nu f mult, cred ca maxim 150-160, o sa incerc in Germanica, in Franta nu risc, n-am bani de radare :unsure:

- stau aprinse cateva becuri in bord: unul care cred ca e de frana de mana (cerc rosu, in 2 paranteze), unul galben cu un semnul exclamarii intr-un triunghi si intr-un cerc incomplet, si inca ceva- o sa ma uit mai atent, nu cred am retinut exact nici forma semnelor, e scuzabil zic eu, la masinile mele de fier am doar 2 becuri- unul verde, unul rosu :)

- vitezometrul are o manifestare curioasa: plec de pe loc- creste; schimb vitezele, cade la 0; accelerez, urca la viteza corecta; merg, sa zicem la 130 intr-a 5-a pe la 3000 si ceva de ture- cand dau gaz, urca la 130, cand las un pic gazul, cada la 0, iar daca dau gaz "intre ape", acul balabane aiurea undeva pe la mijloc intre 0 si viteza reala; cum calc, cum urca la viteza corecta. Ma gandesc insa ca e de la bateria foarte descarcata si cand scade turatia scade tensiunea data de alternator si abereaza buleftronica.

In clipa de fata, bateria e in casa si se incarca de la iesirea de 12V (firul galben) de la sursa calculatorului :) dar nu stiu ce o sa iasa ca tensiunea data de sursa e de 12,20 V deci cam mica, si de aceea curentul de incarcare e de doar 0,9 A- cam micut, o sa vad maine dimineata. Totusi, in mod normal, in 10-15 ore ar trebui sa se incarce, am mai incarcat asta-iarna un acumulator cu numai 1A (fortasem redresorul, am ars puntea lui si am improvizat cu 4 diode gen 1N4007 dintr-un monitor stricat gasit in Germania in boscheti, si alea peste 1 amper incepeau sa friga) si a luat ceva curent sa poata demara, ulterior s-a incarcat full mergand. Daca nu si nu, o sa cumpar un acumulator si gata :(

Am mai constatat o chestie: desi am verificat ca e totul stins, cand pun borna la baterie face scanteie. Am demontat pe rand cele 4 fire care vin la sigurantele de mare putere (negru, rosu gros, rosu-negru, rosu ceva mai subtire) si, in afara de cel negru parca, in rest toate fac scanteie la atingere. E normal? La masinile mele de fier, cand totul e oprit, curentul luat din baterie este ZERO.

Upsiiii... acum realizez ca totusi ceasul, radioul (chiar stins) si ce-o mai fi pe acolo, iau un mititel curent.....

In final, o rugaminte: am cautat pe topicurile consacrate de la Golf4 (e drept, la repezeala) si nu am gasit nicaieri schema electrica. Imi da si mie cineva un link?

Link către comentariu

http://vwforum.ro/index.php?showforum=5

la topic-uri importante, manuale de golf/bora; schemele electrice sint puse de al bundy.

e bine sa faci o scanare cu vagcom sa afli care e cauza erorilor, poate e doar din cauza acumulatorului.

pe forum sint discutii despre becul de frina si de esp aprinse cam la toate masinile.

parerea mea e ca masina are nevoie de un acumulator nou ce poate tine in spate sistemele electronice ale masinutei.

daca vii cu ea in Ro, la Arad poti face pauza de o scanare :angry:

de fugit fuge ea si mai tare din ce am auzit de la alti posesori de motorase d-astea :angry:

Link către comentariu

Duaaaammneee Maica Domnului, vorba lu' Bendeac :icon_thumright: - stau si ma crucesc, ca tot suntem in Saptamana Mare- aia-i schema de masina, sau de televizor color de-ala vechiu'? :cool:

Multzam frumos!

Am fost la benzinaria de vizavi, cea mai ieftina baterie, Magneti Marelli, 99E. Am dat o fuga si peste garla in Germanica, tot la o benzinarie, nu aveau. Mai caut maine, ca la astia azi a fost a 2-a zi de Paste si era totul mort.

Maine o sa ma ocup de incuietoarea de la usa soferului, de motorasul stergatorului de la hayon si de chishatoarea de parbriz- vad ca nu stropeste decat la hayon :huh:

Va urma.

Link către comentariu

Vad ca incarcarea de la sursa computerului a dat rezultate, am reusit sa pornesc masina si sa umblu cu ea azi 10-15 km. Am pus aparatul de masura, masina oprita ia din baterie 0,45A- o fi normal? Oricum, categoric bateria asta obosita nu suporta asa ceva asa ca pe moment, pana fac rost de baterie, scot borna cand las masina mai mult timpita.

M-am lamurit si cu vitezometrul/kilometrajul: fosta i-a zis nevesti-mii ca merg defectuos. O sa caut prin topic-uri sa vad daca gasesc ceva, daca nu- o sa fac un topic. Oricum, enervant- daca era pe cablu, clasic, in 10 minute era reparata. Cel mai nasol e faptul ca nici kilometrajul nu inregistreaza decat atunci cand acul e la viteza reala, adica atunci cand masina e 100% in tractiune (indiferent de treapta)- atunci cand las pedala un pic acul bingane intre ape, iar cand las gazul de tot, sau scot la punctul mort, cade la 0 indiferent de viteza sau de turatia motorului. Turometrul merge normal.

Mai e o problema: vine un miros de incins de la motor. Acul de temperatura sta la 90, dar am senzatia ca electroventilatoarele nu merg- voi studia maine.

Link către comentariu

Referitor la electroventilatoare, se pare ca am gasit buba- rezistorul intern de pe firul de viteza mica.

Ramane problema cu vitezometrul- scobesc mai departe...

Iupiiii!

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=48122&st=0

In sfarsit, ma bucur sa constat (dupa o experienta indelunga si oarecum amara pe subforumul air-cooled) ca pe acest forum poti gasi si chestii tehnice cu adevarat utile, nu doar stupizenii cu personalitatea masinii & stuff.

:icon_thumright:

Maine am de lucru.... :Driver:

Link către comentariu

monsieur Mischou, trouve un ami avec vagcom pour eliminer les erreurs apres reparations.

Vagcom est tres important pour cette voitture.

Au revoir et a bientot!

Link către comentariu

Astia pe aici nu-s coane ca noi... nu se baga in alea-alea, de fapt cucoana cred ca s-o fi interesat ea si de reparat vitezometrul, poate si de ventilatoare, cu tot cu manopera presupun ca o fi dus-o spre, sau peste mia de euro, asa ca i-a dat-o nevesti-mii. Adevarul e ca i-a dat-o cu CT-ul (ITP) si schimbul de ulei proaspat facute, dar oricum, este totusi din neamul ala de se taie primprejur (sunt multi aici :) ) chiar de tampita nu i-o dadea ea cu 1000E. Daca intr-adevar e de la firul senzorului si de la rezistentele alea aditionale, pt mine e fleur a l'oreille, dar ea, daca se ducea in service... :angry:

Link către comentariu

Ieri noapte n-am avut stare si am coborat cu lumanarea la masina :) , am identificat senzorul de pe cutie al vitezometrului, am tras de fir sa vad unde intra in cablaj si... cam atat ca lumanarea saraca e pt alte scopuri, nu sa dea multa lumina (e ceva mai mare ca un dop de sampanie, rosie si parfumata :) ) De dimineata cand am plecat cu nevasta la munca (sa munceasca ea, vreau sa zic) acul deabiaaaaaa se mai ricica din cand in cand. Cum am debarcat-o am trecut la treaba. Acolo unde se desprindea din cablajul mare- firul de semnal cu miezul rupt in izolatie, firele de alimentare- cu izolatia rupta. Am innadit, am izolat- si basta.

Am trecut apoi la ventilatoare. Partea ciudata e ca ventilatorul mic are in conector doar 2 fire. La cel mare, care are 3, am verificat cu aparatul (nu aveam sarme sa il pun la curent) si au continuitate firele pt ambele viteze, deci s-ar zice ca rezistorul de vit mica are continuitate. Chestia stranie e ca atunci cand opresc masina miroase la motor a incins (asa... de apa sa zic asa, nu electric, nu ambreiaj) dar chiar si dupa 30 min la 100-130 km/h acul nu sare de 90 grade. Am pornit climatizarea si merg ambele ventilatoare.

Azi masinuta a mai primit 2 cadouri, si anume:

- acumulator nou, marca Auchan, luat de la.... Auchan :( , 67 euro

- RTA Golf4 & Bora, 23,50 E, tot de la Auchan- am convins fomeia ca ii trebuie neeeeeaparat :D

Maine urmeaza la rand portiera soferului- nu pot descuia de pe partea aia iar geamul, la coborare, se duce pana jos chiar daca vreau sa-l las doar o parte. De urcat, urca pe "bucatele", cum ii dau comanda.

Si daca mai e timp- motorelul stergatorului de hayon.

Link către comentariu

Uitam o chestie: trebuie sa mai completez antigelul. Pe borcan scrie G12 si o carticica. E v'un dikis cu antigelul, sau pot sa iau un bidon din magazin si sa completez?

Acum de dimineata m-am dus sa iau ziarele si am vazut la masina o harsaitura pe aripa dreapta spate jos, la scafa rotii, pe portiera dreapta spate (aici si cu o miiica infundatura) si parca un pic si pe cea din fata. Nu-mi dau seama daca e veche si n-am observat-o sau mi-a facut-o vreun cretin ieri la Auchan. Venind spre casa m-am uitat mai atent la masini pe strada: TOATE sunt harsaite, la cretinii astia nu e mare problema, ei si ce, am zgariat fierul, noi sa fim sanatosi. Pacat ca nu l-am prins, ca ori scotea banu', ori il calcam pe cap! :blah_:

Link către comentariu
dar chiar si dupa 30 min la 100-130 km/h acul nu sare de 90 grade.

senzor temperatura apa (vagcom necesar :blink: )sau termostat

- RTA Golf4 & Bora, 23,50 E, tot de la Auchan- am convins fomeia ca ii trebuie neeeeeaparat ;)

ce e RTA??

Maine urmeaza la rand portiera soferului- nu pot descuia de pe partea aia iar geamul, la coborare, se duce pana jos chiar daca vreau sa-l las doar o parte. De urcat, urca pe "bucatele", cum ii dau comanda.

despre demontare gasesti informatii la topicul cu clemele de geam; butonul nu are doua trepte??? poate apesi prea tare pe el

Si daca mai e timp- motorelul stergatorului de hayon.

si asta are un topic dedicat (partea de spalator)

Pe borcan scrie G12 si o carticica. E v'un dikis cu antigelul, sau pot sa iau un bidon din magazin si sa completez?

Ia orice zeama G12, de culoare roz si pune fara sa il diluezi

Link către comentariu

Multam frumos de raspunsuri!

-RTA= Revue Technique Automobile, se gasesc pt toata gama VW, Seat etc, 20-30 E exemplarul, noi la magazin

- la portiera dupa ce am demontat tot am constatat cu entuziasm ca e de la butuc, care se tine intr-un surub pt care nu tre demontata tapiteria dublura etc. Pus totul la loc, reparat butucul cu superglue, scapat surub in portiera, demontat iar :) dar trebuie un magnet sa-l scot de acolo. Va urma....

- la senzorul de temp ma gandeam si eu, urmeaza pe lista

- butoanele de geam sunt OK, trageam eu prea tare de ele, nu stiam ca au 2 trepte

Va urma...

Link către comentariu

SI eu am scapat surubul ala in usa, si cum magnet cam greu de scos :) Oricum, la asa pretz.. sunt invidios ;)

Link către comentariu

Dupa ce am umblat 2 ore prin tot Strasbourg'u' sa gasesc niste magnetei de-aia ovali negri de jucat cu ei, m-au apucat dracii si am reusit sa-l scot cu surubelnita :D Ulterior, venind in casa, gasise si soacra magnetii copiilor, si am descoperit si eu pe roata fata de la una din biciclete un magnetel destul de puternic pt vitezometru :P

Cat am trebaluit la portiera, am pus surubelele pe podea, in colt, spre traversa de sub scaun. Era acolo ceva tzarana, cumparata odata cu masina. Si a inceput sa picureeee.... cum s-a umesit un pic acolo, a inceput sa mi se lipeasca tarana de degete. Ma uit mai atent... nu era tarana.... erau bilutze :ceuameni: Baaaai da'o dracu, ce faza de untermenschen, sa faci bilute si sa le colectezi acolo.... nu zic, mi se'ntampla si mie sa tre' musai sa fac o bilutza, da' o zbor pe geam, dracului, cum sa le pui pe covor???!?!? Asa ca m-am dus sus, am luat materialele de curatenie si am trecut la atac. Am constatat cu ocazia asta ca doar cocoana avea acest obicei, nu si pasagerii. Maine trag masina sub geam si tabar cu aspiratorul sa scot toata mizeria din fiece cotlon.

Recapitulam.

- vitezometru- rezolvat

- butuc usa sofer- rezolvat

- acumulator- rezolvat

Mai raman:

- stergator hayon

- martor airbaguri in bord

- cumparat si completat antigel (apropo de el: tre' sa scrie G12 pe bidon? Sunt mai multe tipuri? Ca pana acum la air-cooled nu mi-a trebuit :P , iar la singura masina pe apa, Ford-ul, ii pun antigel... si atat)

- vazut care-i treaba cu termocontactul

Va urma.

Link către comentariu

Antigelul e destul sa fie G12, E roz de obicei :lol: ! Martoruld e airbaguri la bord poate fi rezolvat cu un vag-com :) Probabil e o eroare intermitenta

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!