Jump to content

Comportament termic la 2.0 TDI 170 CP


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Zilele acestea am avut o experienta mai ciudata cu masina si nu stiu daca e normala sau nu. Plec de la Campina catre Ploiesti dimineata la o temperatura ambianta de -8.5 -9 grade celsius. Viteza de croaziera intre 120-160km/h. Motorul a ajuns la 90 grade abia dupa vreo 10-12 km . Ajung la benzinaria petrom si o iau pe varianta de vest a Ploiestiului. Aici din cauza drumului reduc viteza la 60-80 km/h . Imediat temperatura motorului a scazut la 75-80 grade celsius. E normala asa o scadere rapida a temperaturii in mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu e normal ca in mers sa scada temperatura.

Eu am 2.0 140CP si nu mi s-a intamplat asta pana acum.

Intradevar daca o las 10-15 min. oprita la o temp. de -3 grade ajunge la 70 de grade apa dar in mers e cam dubios.

A si inca ceva, vezi sa nu-ti fi ramas ventilatorul cuplat.

Eu am un bmw 320 si de 3 luni merg in permanenta cu el cuplat si temp nu urca mai sus de 70 grade (stiu ca nu e normal sa merg cu ea asa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normala asa o scadere rapida a temperaturii in mers?

Daca termostatul lucreaza bine, nu poate fi decat normal. Dar eu zic ca are o problema termostatul tau. Odata ajuns motorul la 85-87 de grade, trebuie sa mentina temperatura in jurul acestor valori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ventilatorul nu a ramas cuplat. De fapt de foarte putine ori am auzit ventilatorul sa mearga chiar si vara doar dupa un drum mai lung in stationare. Cit despre termostat nu stiu ce sa zic. Nu am cum sa-mi dau seama. Nici nu stiu daca mai au termostat clasic motoarele astea. Oricum temperatura nu creste de la 50 grade decit dupa vreo doi kilometri in mers normal de oras.

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De crescut e perfect normal sa creasca greu. E si motorina si este si motor mare. La mine, se incalzeste greu, dar odata ajung la 90 de grade nu scade deloc (in mers); daca o las 15-10 de minute oprita se duce pe la 60-70, dar altfel nu.

P.S Nu cumva mergi cu climatizarea pe Economic?

Modificat de GRooVe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproape 100% din timp climatizarea e pe auto. Doar rar mai dau o recirculare sau degivrare parbriz. Acum temperatura interior e setata pe 24 grade. Ce legatura sa aiba modul de climatizare cu temperatura la motor iarna? De incalzit am vazut ca se incalzeste mai repede daca o tin un timp cutia pe Sport Drive. Asta in conditiile in care e uscat pe jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legatura ca ion momentul in care iti porneste compresorul, porneste si ventilatorul din fata radiatorului.

Cand este foarte frig, cum este in ultimele zile, si la mine se intampla cam la fel. Daca trag pe dreapta, chiar daca nu opresc motorul, temperatura scade pe la 70 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa se incalzeasca mai repede pe Sport pentru ca mergi cu masina mai turata. Nu stiu daca e recomandat sa faci asta cand e motorul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu daca merg cu masina in frana de motor imi scade temperatura pe la 80 de grade , interior hi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca e foarte normal sa scada temperatura motorului atunci cand e f frig afara si nu turezi motorul. asta o spun din proprie experienta

de sarbatori intr-o dimineata am plecat la predeal din brasov. foarte de dimineata. erau vreo -18 in bv. la predeal cand am ajuns (cam 25 km) nu se incalzise motorul pana la 90m grade, ci doar pana pe la 80, iar la predeal erau -24.

eu cred ca solutia atunci cand este foarte frg afara este sa pui un carton in fata la radiator, la fel cum se puneau la vechile dacii.. :D

pt ca gandeste-te e o diferenta de 110 grade intre temperatura motorului si cea exterioara.

sergiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poate fi o cauza, legata de fizica, sper sa explic bine:

-mergand cu viteza mare 120-160km/h motorul depune un efort mai mare (consuma mai multa/energie etc), o parte din acest efort fiind transformat in caldura, ceea ce inseamna un motor mai cald.

-cand ai redus viteza, ai redus si efortul motorului, deci mai putina caldura si motor un pic mai rece(ventilatie de la aerul rece).

Fapt real: la masina soacrei i-am pus 2 cartoane la radiator (afara -5-0grade), pe drum extraurban, s-a ridicat cam mult temperatura apei...si ca sa o reduc, ghiceste ce-am facut...am redus viteza...nu am scos niciun carton pana la destinatie, n-aveam chef sa ma opresc decat daca se aprindea vreun bec.

Masina e pe benzina.

Sper ca am explicat destul de bine...

A, inca ceva, un carton in fata pe distante scurte nu iti dauneaza, soferii de maxi-taxi din oras au carton in fata si merg toata ziua cu el...vw/mercedes/ford(ma refer la dubite)

Modificat de dpc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!