Jump to content

Gheata in rezervor!


fly_lex
 Share

Postare recomandată

Salut! La masina din semnatura am intampinat o problema de cand a aparut gerul asta naprasnic. La temperaturi mai mici de -6 grade, mi s-a oprit motorul. Am verificat filtrul scotand supapa in forma T si am observat ca nu avea motorina deloc. L-am reincarcat cu motorina si masina a pornit dupa circa 10 secunde la automat. A mers asa inca 5 km si iar s-a oprit. I-am bagat aprox. 250 ml de aditiv 2+2 (altceva nu am gasit) special pentru impiedicarea formarii de gheata, dar la temperaturi foarte joase,(ex. azi dimineata -12 grade) s-a oprit iar. Am observat ca la relanti nu face probleme si ca acestea apar in special in a 4-a si a 5-a. In cursul zilei de azi i-am schimbat filtrul de motorina si am desfacut si sorbul din rezervor. Acesta din urma era murdar, la exterior, prezentad la baza si o usoara pojghita de gheata. Nu m-am incumetat sa-l desfac mai mult pentru ca nu stiam exact ce are inauntru si mi-a fost teama sa nu-l stric mai tare. Dupa aceste operatiuni am observat intr-un drum de 60 km, in seara asta, ca nu au mai fost probleme la temp intre -1 si -4 grade. As avea cateva intrebari:

1. Am inteles ca in situatii de genul asta e bine sa-i pun aprox. 3-4 sute ml de alcool tehnic. Poate influenta faptul ca in rezervor inca se afla aditivul 2+2 care contine butoxietanol?

2. A mai patit cineva asa ceva? Puteti sa-mi recomandati o anume operatiune? Masina am avut-o si iarna trecuta si nu am avut nicio problema.

3. A mai desfacut cineva ansamblul plutitor-sorb din rezervor? Exista vreo schema a acestui ansamblu? Se poate desface pentru curatare si in interior, deoarece am observat ca ar putea fi desprins din cateva cleme din plastic si cred ca inauntru ar trebui sa se afle cel putin o sita?

4. La modelul asta exista rezistenta in rezervor? Cam in cat timp se incalzeste un rezervor plin la o temperatura optima?

5. E mai bine sa astept pana se mai incalzeste afara si sa mai incerc atunci cate ceva? Intreb asta pt ca am impresia ca bucatile de gheata formate sunt sub forma de particule care se aglomereaza intr-un anumit punct si ca blocheaza debitul de motorina, fiind posibil ca cestea sa treaca si de filtru si sa ajunga in pompa.

Va multumesc anticipat!

Later Edit: Imi pare rau daca topicul s-a postat de doua ori, dar s-a intamplat datorita unui blocaj al traficului de net, problema despre care cei de la firma de net spun ca apare tot din cauza gerului de afara.

Modificat de fly_lex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai sa nu fie mizerii in rezervor, care sa nu lase un anumit debit de motorina sa treaca, mai ales ca acum, iarna e mai vascoasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu parea sa aiba mizerie in rezervor...in sorb cred eu ca e posibil sa se fi strans gheata. Pana acum cateva zile masina mergea impecabil, si banuiesc ca e vorba de apa si ulterior gheata in motorina pt ca in urma cu vreo saptamana am alimentat de la un PECO mai dubios cu 15 litri(solutie extrema-singurul care mi-a iesit in cale).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pff...vezi ca sunt niste aditivi care mai aabsorb din apa.nu stiu daca functioneaza, dar cred ca merita sa incerci, ca nu sunt scumpi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deja un aditiv in motorina din rezervor, am scris si in primul post...si e 2+2 intr-un flacon alb...a fost vreo 20 lei...si n-a dat rezulatate...adica nu a actionat in 48 de ore. As incerca acum cu alcool tehnic...dar nu stiu exact daca e recomandat sa mai pun in conditiile in care cel pe care l-am pus contine butoxietanol. Mi-ar fi foarte de folos daca cineva care a mai dezasamblat un sorb ar putea sa-mi dea cateva informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cit te costa aditivii, munca si nervii mai bine renunti la cantitatea de motorina ramasa in rezervor. Ori, in cel mai rau caz, o tragi in canistre si o lasi sa se decanteze. Apoi o tragi cu un furtun si o treci printr-o sita, daca mai vrei sa o folosesti. Eu personal as renunta la toata motorina din rezervor si as baga motorina de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...si eu am patit-o de am ramas pe autostrada...si am renuntat la un plin.

asta se intampla vara

Modificat de BoZo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa T nu este cumva cea de pe retur ? Daca da, verific-o chiar pe ea - am avut probleme mari tot cu o dracie d-asta la G2-ul dinainte (deh am vrut sa-i pun eu un filtru fitos). La frigul de acum ar trebui sa permita accesul motorinei in filtru.

In alta ordine de idei esti sigur ca gheata este (numai) in rezervor ? Eu ma gindesc ca poate fi oriunde pe traseu si atunci degeaba tot. Am avut si eu odata demult asa ceva in rezervor si auzeam cum bulgarele de gheata lovea in peretii rezervorului. La fel motorul nu mai pornea. Dar nu a fost din cauza acelui bulgare ci a unui dop format in pompa.

Aditivii nu impiedica formarea ghetii ? Daca s-a format o mai topeste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai eficient, desfa capacul de la rezervor scoate sonda, cu cele 2 furtune, mufa electrica. Apoi urmeaza motorina ce e in rezervor. Dupa ce sa golit, ia o carpa, burete, si "plimba-l", pe fundul rezervorului, o sa gasesti si gheata. Nu uita inainte de montare sa cureti bine sita de la sorb. Daca ai pompa electrica, tre lucrat cu grija.

Acu am vaz........., nu ai.

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFFF :) ! Azi dimineata mi s-a intamplat iar. Am pornit-o am stat suficient la relanti, am plecat si am mers aproximativ 40 km la -13 grade cu viteze de chiar 120 km/h...a functionat perfect pana a trebuit sa schimb regimul de mers deoarece a trebuit sa tranzitez oraselul Tandarei, iar la iesire cand credeam ca problema e deja uitata in timp ce incercam sa schimb a 5-a fara sa apas prea tare pedala de acceleratie...s-a oprit iar. Aceleasi simptome, acelasi mod de a o reporni, numai ca de data asta am avut o para si un furtun pe care am pus-o mai intai la furtunul de tur ce intra in filtru si am tras pana a inceput motorina sa vina cu debit normal si apoi am montat para la furtunul de tur ce iese din filtru si am tras pana s-a umplut filtrul. A pornit si apoi, cu greu si emotii am ajuns la destinatie...totul la - 13 grade.

@mif...am scos alaltaieri 10 litri de motorina pe la furtunul de tur care intra in filtru si am pus-o in 2 bidoane transparente de cate 5. Nici urma de apa...am lasat bidoanele si la cald si la rece. Arata bine, e curata...dar oricum o s-o scot pe toata.

@viorel c - si mie mi se pare cam dubioasa supapa aceea. Stiu ca se poate pierde foarte usor vidul pe acolo si se amorseaza greu. In plus de asta am tot deplasat-o de la locul ei pt ca pe acolo alimentam filtrul de motorina pana sa fac rost de o para si un furtun. Stii cumva...se gasesc si separat supapele respective? Am vazut ca la aceasta doar intr-un capat se poate scoate furtunul, in celalalt furtunul pare turnat pe supapa. La mine cred ca pot exclude varianta unui dop format in pompa pentru ca porneste daca-i realimentez fitrul cu motorina. Asa ca ma gandesc la supapa T sau la sorbul infundat cu gheata.

@misu tdi - e destul de simpla operatiunea si vreau sa o fac chiar azi dupa-amiaza. Stii vreo solutie, ceva care sa ajute la o mai buna curatare a rezervorului pentru ca gheata cu siguranta este lipita de fundul acestuia si trebuie razuita pentru a o desprinde, iar rezervorul fiind din plastic...

Si inca ceva...te referi la sita din interiorul sorbului, pt ca eu l-am scos din rezervor si l-am curatat doar pe la exterior. Nu m-am incumetat sa-l desfac din clemele acelea de plastic de teama sa nu-l stric. Asadar sa inteleg ca se poate desface si ca daca sunt atent nu am ce sa stric.

Va multumesc tuturor pentru pareri si sfaturi...imi prind foarte bine pentru ca am mare nevoie de masina in perioada aceasta si vreau sa scap cat ma repede de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e calitatea motorinei de la noi, o rusine la cat costa dar ce sa facem, nici fara ea nu putem circula, nu ? Si cica mai este euro 4 sau 5 :vaidecapulmeu:

Modificat de tapric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fly_lex

daca ai optiunea bag-o intr-un atelier sau ceva unde temperatura >0. Incearca sa n-o ucizi cu cine stie ce mixturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GATA ! Sper ca am rezolvat-o! Am desfacut rezervorul si sorbul iar ceea ce am gasit acolo poate intra lejer in categoria unui dezastru. De fapt era o minune ca masina asta mai pornea...ba mai mult ca se misca. Sorbul era imbacsit in interior, iar de pe fundul rezervorului am adunat gheata care avea grosimea si de 5 centimetrii in bucati sau mai bine spus sloiuri atat de mari ca nu le puteam scoate pe gaura sorbului. Cantitate de gheata?...pai am umplut o galeata de 10 litri din plastic cam 3 sferturi si cand s-a topit au ramas aproape 4 litri. In gheata respectiva era "zidita" sita sorbului care s-a desprins din ansamblul acestuia atunci cand l-am scos afara. Un aspect pozitiv este ca tot in gheata cu pricina au ramas si mai toate gunoaiele ce se mai strang prin rezervor, asa ca dupa ce am scos gheata afara am ramas cu rezervorul curat. Repet...dezastru! Am ramas, toti cei care eram de fata, muti de uimire.

Va multumesc inca o data tuturor si vreau sa dau un sfat celor care experimenteaza vreuna din simptomele prezentate de mine: acesta sa fie primul pas! si ma refer evident la curatare rezervorului. Este o operatiune ce nu necesita prea multe scule, doar rabdare si vreo ora sa o ora si jumatate, in functie de cata motorina este in rezervor. Acum regret faptul ca am apelat la aditivi si ca ma gandeam sa mai bag si niste alcool tehnic. Oare unde s-ar fi dus toata acea apa mizerabila pe care eu am indepartat-o? E buna aceasta perioada pentru ca apa e sub forma de gheata si se indeparteaza foarte usor. Este aproape imposibil ca toata apa respectiva sa provina doar din motorina, e clar ca si condensul ce se creeaza in rezervor a fost un factor important. Se pare ca regimul in care merg eu cu masina favorizeaza aparitia condensului.

Sper ca acest post sa fie util si altora pentru ca e tare greu cand te lasa masina la temperaturi mai mici de - 10 grade...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai rezolvat. Ce zici, era in stare ceva aditivi sa scoata "muci" si gheata din rezervor ? Eu zic ca nu. Aceste produse sint pt a-ti lua fata. Rest, efect placebo. Saracele inj si pompa de inj.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este aproape imposibil ca toata apa respectiva sa provina doar din motorina, e clar ca si condensul ce se creeaza in rezervor a fost un factor important. Se pare ca regimul in care merg eu cu masina favorizeaza aparitia condensului.

Condensul se creaza prin adunarea vaporilor de apa pe suprafetele reci.

De unde pot proveni acesti vapori daca nu din motorina?

Nu are nicio legatura regimul de mers (motorina se incalzeste in timpul functionarii motorului, nu se raceste), asa cum nici rezervorul nu se poate raci decat din cauza temperaturii mediului ambiant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca ai rezolvat. Acum grija de unde iei motorina.

Spirtul si alte solutii gen aditivi mai au ca incovenient faptul ca ele fac treaba intr-o anumita concentratie. Iar problema e ca nu stii cu cita mizerie, gheata, etc ai de a face.

Ce-ar fi insemnat aici sa zicem 1L spirt la cele citeva kile de gheata din interior ? Cred ca ai fi obtinut cele citeva kile + 1 de gheata dar de calitate superioara intr-adevar ! :lol:

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUTARE fratilor necajiti . Acelasi lucru am patit si eu , dupa ce bine mersi a pornit dimineata. la plecare din TANDAREI spre Slobozia sa oprit pana sa ies din Tandarei .... si acelasi lucru..... am fost la un servis la iesire din TANDAREI la Vasile Bancu langa petrom ...DACA ESTI DIN SLOBOZIA poate-l cunosti, si a suflat cu compresorul pe furtunele spre rezervor si sa rezolvat .PLUS ca de 2 luni i-mi intrerupea cand o acceleram ,de dadeam vina ba pe una ba pe alta,,,,, dupa ce am amorsat instalatia SURPRIZA MARE MASINA MERGEA CA NOUA FRATE Am incercat sa dau sorbul jos din rezarvor asta vara dar am renuntat ca -miera frica sa nu rup ceva NU IESEA DACA ARE CINEVA SCHENE CUM SE SCOATE POMPA CU SORBUL DIN REZERVOR le vreau si eu FAC CINSTE CAND TRECETI SPRE MARE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ generalul: Al tau e motor PD si daca nu ma insel cred ca are cod ATJ ? Nu stiu cum e sorbul din rezervor sau daca e diferit fata de cel cu pompa clasica. Macar asta ai putea sa afli. Daca sunt la fel crede-ma ca nu ai ce strica si iti pot recomanda un mecanic care stie foarte bine ce face si este...in zona. Si mai e un lucru: al meu nu are pompa in rezervor...si e posibil sa nu aiba nici al tau. iti poti da seama dupa mufa de la sorb. Daca are pompa mufa trebuie sa aiba cel putin 4 pini. E drept ca iese putin cam greu dar asta e din cauza plutitorului. Iese intr-o anumita pozitie fara sa tragi prea tare de el. Cred ca ar trebui sa cureti rezervorul cat mai curand. Oricand poti avea probleme. Bafta multa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cat de repede, posibil ca sa inghete apa in pompa electrica, care este in sorb, deci grabestete. Operatiunea e la fel ca la colegu`, doar ca ai pompa in sorb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai, ma ingroziti cu apa asta... -15 grade si putem sa ne luam de cap cu masinile astea diesel generatie noua, dai o caruta de bani si uite ce se intampla... Eu incerc sa merg tot timpul cu rezervorul plin, si am laimentat cu motorina aia noua de la rompetrol, care cica porneste si la -35 de grade.

Sorbul se scoate pe sub bancheta din spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scoti bancheta si pe la usa din partea dreapta ai acces. Ai un capac negru, cu 3 surubele, Scoti acesta si vezi rezervorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai trebuie sa porneasca si la -35 dar vezi sa fie motorina .... fara apa !

de fapt aia este temperatura de filtrabilitate - limita maxima si acest tip de motorina se fabrica numai pt. iarna !

si la petrom exista si i-i spune "top nordic" este euro5 limita temp. de filtrabilitate este -26 grade celsius (in realitate are -34 grade) si in plus nu are in compozitie biodiesel !!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde scrie ca nu are biodiesel!

Modificat de hbogdan
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BOMBANITORUL: Exact la pompa scrie...pe eticheta aceea mare unde scrie denumirea produsului, in speta "Top Nordic Diesel"...undeva in partea de jos sunt cateva detalii despre continutul produsului ce se gaseste la slotul respectiv. La Top Nordic Diesel intr-adevar: temperatura de filtrabilitate pana la -26 grade; "nu contine biodiesel".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!