Jump to content

4Motion (Touareg 7L)


quatro2
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Imi explica si mie cineva cum este tractiunea integrala la Touareg? La Tiguan am citit ca trage fata 95-100% si spatele intra doar cand pierde aderenta fata.

La un Touareg cum este distribuit cuplul intre roti? Diferentialul este Torsen?

La Q7 am citit ca standard este 40% fata si 60% spate.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este Torsen. Cei de la VW au declarat ca este ceva reglat electronic (de acolo si comutatorul de blocaj, optiune pe unele modele).

http://www.langleyvw.ca/tech/4XMotion.html

50:50 aparent

http://web.archive.org/web/20071229224947/...im_touareg.html

Modificat de docman2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Dar acest 50-50 % este doar teoretic. In mod normal pe suprafate cu aderenta crescuta ( asfalt ) , cuplul motor este distribuit practic la o singura axa ( prin acel sistem multidisc care nu este nici Torsen , nici Haldex ). In momentul in care se pierde aderenta la o roata ( polei , gheata ) automat se transfera cuplul la axa cealalta ( care poate creste pana la 100 % ). La iesirea in off-road se recomanda activarea comenzii de blocaj diferential central , ceea ce inseamna distribuirea cuplului motor 50% axa fata - 50% axa spate. Indiferent de aderenta , axele vor "trage" la fel. Daca stiti cum functioneaza un diferential atunci stiti ca intotdeauna cuplul motor se va distribui la roata care pierde aderenta prima data ! Daca o roata ajunge, sa zicem , pe gheata , cealalta va ramane imobila chiar daca are aderenta ! Ceea ce vreau sa spun este ca in modul cu diferentialul central blocat se poate sa se ajunga in situatia cand o roata de la axa fata nu mai are aderenta iar la axa spate de asemenea o roata nu mai are aderenta ! In acest moment la modelul de Touareg care are in plus si diferential spate blocabil acesta se activeaza si practic la axa spate ambele roti se invart cu aceeasi viteza , indiferent de aderenta celor doua roti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici se vede cum functioneaza un diferential :

(primele 2 minute sunt nerelevante !)

Iar aici se vede cum functioneaza un blocaj pe diferential :

post-38388-1231615343_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact care e tipul de diferential, eu credeam ca torsen mai avansat ceva.... Dar in opinia mea, e unul din cele mai performante suv-uri din punctul de vedere al transmisiei. Un exemplu ar fi urmatoarea filmare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si daca nu ma insel anvelopele sint de vara sau cel mult allseason si cu talon mic, in nici un caz unele speciale de noroi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate acele masini au diferential central blocabil + diferential spate blocabil ! Se observa la masina argintie ( aproximativ pe la mijlocul filmului ) unde este acea panta accentuata cum la puntea spate se invart ambele roti ( chiar daca se invart in gol , se invart ambele ! ) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...ca tot se discuta despre tractiuni integrale cum comentati clipul facut prin Bavaria unde BMW este foarte popular. ;)

http://video.google.com/videoplay?docid=90...p;q=x-drive+bmw

Discutia este si pe alt forum dedicat Audi insa eu cel putin sunt in ceata ,parerile sunt impartite.

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte simplu ! A8-ul nu e Quattro ! Eu am avut un A4 Quattro 2,0 TFSI 200HP model 2006 si l-am testat pe zapada in panta accentuata! Si nu facea asa ca A8 -ul din clip ! Este imposibil sa fie Quattro !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oh. se duce lumea de rapa.

Ala totusi are un badge destul de clar de quattro pe masina.

Iar FSI-ul stiu ca e destul de recent totusi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in fine, nu are importanta, poate masina respectiva avea o problema, nu trebuie caracterizat modelul A8 doar dupa un clip de pe web sau facuta o astfel de comparatie intre quattro sau x-drive dupa clipul respectiv.

cu atat mai mult cu cat suntem in topicul Touareg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audiul din clip era quatro dar cred ca avea ESP dezactivat - au manarit-o cei de la BMW ca sa nu plece si sa stea pe loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Este foarte simplu ! A8-ul nu e Quattro Este imposibil sa fie Quattro !

Eu pot sa-ti spun 100% ca era quattro dintr-un simplu motiv... Audi-urile care nu sunt quattro au tractiune pe fata...

Dar sunt de acord ca era oprit esp-ul (deci automat si ASR-ul)

Nu stiu ce sa zic... am mai gasit niste filmari in care quattro se comporta extrem de ciudat... un exemplu ar fi asta

poate sa explice cineva ce s-a intamplat? Eu nu gasesc nici o explicatie. Cu sau fara esp... trebuia sa plece.

Si ca sa fiu on-topic am mai gasit o filmare cu excelentul sistem de tractiune de pe Touareg...

Vizionare placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios cate SUV-uri ar putea repartiza puterea la roti la fel de bine ca Touaregul din filmarea urmatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!