Jump to content

Am spart baia de ulei


night_watch3r
 Share

Postare recomandată

bbogdanmircea

M-am uitat si eu cam cat ar fi o baie de ulei pe autokarma si am vazut ca nu sare de 300 ron chiar si cea cu senzor

In cazul asta ma gandeam nu ar fi mai sanatos de cumparat o baie noua si de montat pentru a scapa de belele??

Decat sa ne chinuim cu carpeli gen refacut filet, refacut buson, mai ajunge pilitura prin motor si alte chestii...

Banuiesc ca daca se schimba baia de ulei atunci cand ar trebui schimbat si uleiul nu ar ajunge la mai mult de 100 de euro baie de ulei + manopera.

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 406
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    24

  • marius1982.11

    14

  • Laurentiu_LWR

    12

  • Al Bundy

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

bbogdanmircea

Gasit un tutorial pe youtube daca scrie jetta tdi oil pan...am vazut ca la o bucata invarte tipul de arborele cotit ca sa scoata nush ce suruburi de la baie...aveti idee care e smecheria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciao..

Am o problema cu golful 4 1.4 16V , dupa ce pornesc motorul imi sta aprins becul de la ulei galben.

Ce este oare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nivelul scazut la ulei sau e defect senzorul de nivel de pe baia de ulei.De asemeni poate fi mufa de conectare.Verifica daca ai ulei la nivel,apoi daca mufa e in regula,verifica si senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Baia de ulei de pe motor AGR, ALH, se potriveste pe motoarele PD? AXR, AJM?

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pff... Nu ma gandeam ca o sa ajung sa scriu in acest topic vreodata :D

Mi-a spart mecanicul baia de ulei undeva pe drum de munte. Nu am observat nici unul o denivelare de drum si am ramas putin suspendati.

Sa ingaurit undeva in fata cum te uiti la ea si am lipit-o cu poxipol care avea culoarea aluminiului.

Intrebarea mea este daca rezista acest poxipol, deoarece am auzit numai laude despre el. Culmea ca nu am gasit aftermarket, decat pe original si e scumpa rau :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poxilina. Poxipol nu prea are cum sa tina ;-?

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau doua tuburi mici ca alea de "Picatura". Le-a impreunat continutul si la omogenizat si la bagat in gaurica aia de la baia de ulei si ceva pe langa, intinsa pe acolo.

Are culoarea aluminiului si aproape ca nu se cunoaste ca acolo a fost pusa. Mie asa mi-a zis, de Poxipol special pentru metale si ca rezista si la temperaturi mari.

Intreb daca rezista, deoarece mi-e frica sa nu cedeze cine stie pe unde si sa ma trezesc fara ulei. Oricum nu am avut noroc de uleiul asta deloc, deoarece tocmai ce l-am schimbat si nu avea 600 de km. Tot atunci cand am schimbat uleiul am pus si un tub de Metabond Gold si pot sa spun ca aici am avut noroc ca nu am calit motorul :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cumva pica ce ai pus, (acum depinde sicum arata suprafata, cit de gaurita e etc) pune din nou poxipol dar peste este pune o moneda de 50bani :)

Asa am eu...ideea e a unui mecanic, zice omul ca a incercat-o la mai multi si merge...

Moneda asigura protectie la pietris etc, si nu lasa stratul de poxipol sa crape...

O idee simpla dar f eficace...

Poxipolul e superbun in general eu il folosesc la firma pt lipire pietre la rectificare interioara. Rezista la citeva zeci de mii rpm...plus temperatura, vibratii etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu,personal,nu cred ca acest Poxipol are coeficientii de dilatare si contractie identici cu ai materialelor pe care le imbina,in consecinta,cred ca e o solutie viabila sa ajungi la destinatie si atit,urmind ca baia respectiva sa fie incarcata cu aluminiu si rectificata acolo unde e gaurita,avind in vedere costul scazut al reparatiei.Adica,in loc sa stai cu indoiala in suflet,mai bine te lipsesti de 30-50 lei,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand aceeasi problema de rezolvat pe malul Dunarii,la pescuit am folosit si eu poxipol iar dupa cca 1 luna am dat jos si am sudat.Poxipolul incepuse sa se desprinda pe margini desi dadusem drumul la ulei curatasem bine cu smirghel dupa care aplicasem poxipolul.In consecinta este o solutie provizorie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaura in sine nu e mare, cam cat un bob de orez, dar baia a fost lovita de virful unei pietre incat s-a rupt din ea cam 1 cm dinspre exterior in interior si pe coltul ei din partea dreapta. Oricum mi-a degresat inainte cu diluant nu stiu de care, apoi mi-a frecat cu smirgher pe acolo si dupa aia a pus poxilina aia.

Ma bate gandul sa o lipesc, dar nu prea sunt specialisti prin Tg-Jiu. Am inteles de la cumnata-miu care are piese auto, sa o dau jos si sa o trimitem tocmai la Severin :) Poate ajunge bucati sau deloc ;) Asta ar insemna sa stau fara masina o perioada.

Cea mai ieftina care am gasit-o noua este 400 RON :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca pe autokarma magazin online,sunt preturi mai mici decat ai gasit tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
surubul asta mi l-a "rezolvat" si mie un mecanic priceput si cand am vazut deja trecuse ceva vreme,acum nu stiu ce sa fac ,am incercat o data sa dau baia jos cu un imbus cu bila la cele doua suruburi si parca sunt sudate ,sa majorez orificiul cu un tarot , parca tot as da baia jos,cum sa desfac acele suruburi pe imbus? am dat si cu wd 40,sa ciocanesc in ele? aaa si inca ceva,acel imbus nu mai retin ,sigur este de 5?

pana la urma am remediat problema... zilele trecute am mers la parinti la tara si in fata portii este un sant care a avut rolul de rampa ,am parcat masina deasupra ,am imprumutat un tarot de 16x1,5 de la unchiul meu care mi-a facut la strung si un surub dimensiuni 16x1,5x22 si am facut filet la aceste cote,a iesit impecabil fara a da baia jos cu toate ca orificiul este pozitionat lateral se afla chiar pe burta baii si tot spanul ,chiar daca a intrat putin a ramas acolo fiind ulei ,acesta l-a retinut sa nu se imprastie si cu o sarma indoita am scos tot ce a fost acolo,o precizare,mai greu a fost pana s-a "infipt" tarotul putin pt ca apoi singut s-a centrat si practic nu trebuie sa inpingi decat la inceput pana taie la diametrul lui apoi decat rotesti si avanseaza singur, din vechiul filet mai ramasese decat o tenta poate si din aceasta cauza spanul scos nu a fost sub forma de elicoida ci numai firimituri,fiind aluminiu a mers relativ usor roteam 2 ,3 spire simteam ca se blocheaza putin,pauza 2,3 secunde apoi mergea ca in branza,acum unii poate vor spune ceea ce s-a discutat si in posturile de mai sus ca trebuia baia jos (asta e chinul dracesc ,cel putin la mine)ca ramane span,ca intra in turbo ,cu atentie si rabdare se scoate absolut tot,,altii ca este carpeala ,dar acolo este material destul si pentru diametre mai mari si la final este acelasi rezultat ca din fabrica,filet nou nout,surub nou nout si sfatul meu cei care aveti putina indemanare si pricepere nu are rost sa cumparati o baie noua numai pt atata lucru,am incercat sa descriu mai in amanunt ,nu stiu in ce masura am si reusit in ideea in care sunt si alti amatori si nu au destula informatie pt ca si eu am cautat inainte si era descris ceva mai sumar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sudura risti sa ai surprize la drum. Si eu am avut probleme cu baia de ulei. O fisura care lafel am lipit-o cu poxipol si care dupa cateva zile incepuse sa picure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am deja 6000km cu fisa de 50 bani :))

Apropo de coeficientul de dilatare etc la poxipol, banui ca nu s-a citit la ce il folosesc... La rectificare temp. tijei e la 30-40 grd si piatra poate ajunge la 150-200grd. Eforturile sint f mari mai ales cind se intra in prelucrare, deci e f rezistent la socuri...

Greseala e ca se lasa expus la pietris/piatra/gunoaie etc de pe strada, iar la lovire directa/punctuala nu rezista...de asta ideea cu fisa pe post de protectie e ingenioasa/simpla si la indemina...

Asta pt fisuri/gauri mici...daca ai crapatura foarte mare pe unde curge la greu e cu dus intors...

Nici sudura nu prezinta garantie 100%...daca nu e facuta de un meserias si cu aparatura adecvata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de dimensiunea fisurii la baie si\sau de dimensiunea gaurilor (ca se intimpla si sa se gaureasca),sudura nu este singurul mijloc de a repara baia ci si incarcarea la autogen cu aluminiu,iar cel care repara asa ceva stie exact ce sa faca.Sint oameni care au 120.000 km facuti cu baile de ulei sudate si am impresia citeodata ca au uitat ca le au sudate,judecind dupa stilul de mers pe care il adopta pe drumuri accidentate(la tara),avind in vedere ca pe acele drumuri...le-au fisurat.Deci cred ca merita efortul de a le repara adecvat,in loc sa contorizam citi km rezista experimentele lansate pe baza unor solutii "minune",pentru ca e diferenta intre un mijloc ieftin si la indemina de a repara un plastic de bord crapat(sa zicem),sa il experimentam,deoarece nu reprezinta un pericol in cazul in care nu tine,dar daca vine vorba de bai de ulei sau cartere fisurate ori crapate trebuie cautate solutii adecvate si durabile in timp.Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cite stiu aluminiul nu se sudeaza cu autogenul...se face in gaz inert altfel sudura e compromisa...

Eu ziceam ca nu merita efortul cind ai o fisura f mica pe unde eventual pierzi 1l ulei la 1000km...

Mai ales daca ai uleiul schimbat...

Poti folosi poxipol si ca backup 1l ulei in portbagaj...

Nu toti pot da imediat 350-400RON baia + 120RON ulei + 30RON filtru + manopera 30-40RON + manopera sudura ...

Iar meseriasi cu scule adecvate pt asta nu gasesti la orice colt de strada... la sudura in aluminiu ma refer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aluminiul se sudeaza in Argon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa stiam si eu. se sudeaza in argon ca si inoxul si nu numai...

Daca sudezi / incalzesti la temp de topire aluminiul in contact cu aerul oxideaza("se arde") si nu se sudeaza...

Mai degraba poxipol decit o sudura pe genunchi facuta la coltul blocului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RAspunsul era pentru dan48 dar am uitat sa dau quote.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la lipitul cu poxipol,poxilina este o solutie de moment din cauza ca baia se dilata si se contracta ( cald si rece ) iar rasina este rigida, nu se dilata deci in timp se desprinde de tabla si apar scurgerile.

Daca este o fisura mica si nu este gaura incercati cu masticul rosu , care este elastic, rezista la temperatura si odata la trei patru luni se poate da din nou lejer... asta pina sudati baia sau o schimbati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poxilina nu are treaba cu asa ceva. Iar poxipolul nu e chiar asa rigid precum spui. Uleiul nu poate ajunge la mai mult de 100grd in baia de ulei...

Am schimbat uleiul imediat dupa ce am mers mult cu masina... respectivul care la schimbat s-a fript cu el era fierbinte dar nu si-a lasat pielea pe acolo...

E bun si cu siliconul rezistent la temp dar acesta nu rezista in timp la apa+praf+pietris etc de pe sosea care inerent sare si pe acolo.

Nu fac apologia poxipolului dar e cel mai cunoscut adexiv bicomponent de pe la noi. Loctite are si el asa ceva dar nu se prea gaseste si e mai scump.

Ca solutie e mult mai bun Loctite-ul. Dupa cite stiu au si solutii speciale pt asa ceva...umplut crapaturi, cirpit gauri etc...se folosesc indeosebi la serviciul maintenance in firmele mari in industria mecanica...s-au vazut carcase crapate si lipite cu asa ceva, nimeni nu schimba carcasa sau sa opreasca masina citeva zile sa o sudeze...si la ele uleiul de ungere sau cel hidraulic se incalzeste sau si mai rau au presiuni mari... si rezista in timp...

Cea mai buna solutie ramine schimbarea baii, urmata de sudura in argon facuta de un profesionist - ceea ce la noi mai rar - iar solutia saracului adezivi specializati pt asa ceva...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...sudura nu este singurul mijloc de a repara baia ci si incarcarea la autogen cu aluminiu...

Deci,INCARCAREA cu aluminiu si nu neaparat sudura,procedeu care se va efectua cu autogen,tije de aluminiu si antioxidant,de cineva care stie(bineinteles)sa faca asta,iar fisura sa fie polizata astfel incit marginile fisurii sa formeze un V inainte de depunerea materialului de adaos.Dar se pare ca opinia mea nu e binevenita,ca atare :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut baia sparta de mai multe ori. In prima faza am incercat sa o lipesc cu poxipol, dar dupa aproximativ o luna incepuse sa picure, asa ca am sudat-o in argon si nu am mai avut nici o problema. Concluzionez ca sudura in argon este o solutie sigura (facuta de cineva care se pricepe bineinteles), daca nu se doreste/ nu este posibila schimbarea baii de ulei, lucru care ar fi 100% sigur si de preferat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!