Jump to content

Cine stie?


bankaru g3
 Share

Postare recomandată

robert ar fi si umiditatea un factor dar nu cred ca influenteaza chiar atat de mult incat sa scartaie in halul ala...din toti colegii de aici care au aceeasi problema nimeni nu a putut remedia situatia si obs ca toati care au aceeasi problema au motoare diesel.As lua si in considerare ce a zis geo in Post #271 si sa-ti explic de ce:in capatul bratului care tine rola intizatoare se afla un arc si in mijlocul acelui arc se afla un surub care tine carcasa lui efectiv, surub hexagonal, iar at cand pornesc motorul si tin strans surubul de acolo nu se mai aude nici un scartait iar daca stropesc cureaua nu se mai aude nici un scartait apas usor pe surub in capatul rolei iar nu se mai aude si tot asa.Am obs ca at cand scartaie cureaua oscileaza un pic...in loc de curea 1045 marimea originala am pus 1039 intradevar nu e mai mica cu mult dar totusi...si tot oscileaza dar nu asa tare.Sunt multe de zis pe acest sb dar pana nu a mai patit cineva asa ceva si a remediat situatia ne chinuim degeaba cu ipotezele ca nu ajungem nikaieri.Bafta all.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 317
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Amedeo

    18

  • zipp

    15

  • Tracto

    13

  • taz21

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zipp nu contest faptul ca acel brat intinzator al rolei ar putea avea probleme,desi personal si la mine banuiesc ca el este de vina. Am schimbat rola intinzatoare acum 2 luni de zile si nu facea asa,dar odata cu venirea timpului rece acel zgomot sa amplificat putin.Bratul intinzator este presat pe curea cu ajutorul unui arc care probabil in timp a mai slabit din intensitatea puterii cu care apasa pe curea si de aici apar oscilatiile care se vad in timpul functionarii motorului,probabil si acel zgomot care il face la pornire.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu pompa de apa din cauza unui zgomot ce provenea din acea zona. S-a dovedit ca a fost capacul de la pompa. Zgomotul era diferit de ceea ce am auzit in film, era mai de graba un uruit, pe un ton mai jos. Fiindca mi-ai cerut parerea, eu merg pe ideea ca umiditatea de afara, temperatura mai scazuta duce la modificarea proprietatilor cauciucului curelei si a dimensiunilor acesteia, fortand alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Si la a mea a inceput sa chitcaie dimineata la prima pornire vreo 2 min,numai ca e mai ascutit parca as avea un soarece sub capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu am G3 am impresia ca alternatorul si ce mai este pe langa el este la fel ca la a mea.

De asta va descriu problema care am avut-o si remedierea:

- la inceput s-a manifestat cu un zgomot ciudat la relanti, se auzea ca si cum ai arunca niste pietricele intr-un lighean de tabla in mod neregulat. A aparut cand a venit sezonul rece. Toti au cam dat din umeri, am schimbat capacul de pompa de apa, cureaua, rola dar degeaba. Cineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie de la fulia alternatorului si cand am ajuns cu masina la un mecanic care avea cam aceeasi parere acolo a tacut malc asa ca a dat si ala din umeri. Pana la urma mi-am zis ca la fel cu orice alt zgomot ori se amplifica ori dispare asa ca am lasat-o balta.

-dupa vreo cateva saptamani a reaparut un zgomot cam ca cel din film si se manifesta tot la turatii mici si venea clar din zona fuliei alternatorului. Asa ca am schimbat-o si nu mai am nici un zgomot.

Ce s-a intamplat de fapt? Fulia are un frai ca la bicicleta adica angreneaza axul cand se invarte intr-un sens, iar in celalalt nu.

Frai-ul asta cedeaza in timp si la un moment dat pur si simplu patineaza pe ax-ul alternatorului ceea ce produce scartaitul ala enervant. Si patineaza mai tare atunci cand alternatorul incarca deci cand opune rezistenta mai mare sau cand este cureaua mai slaba, o curea mai intinsa il tine mai bine presat pe ax.

Cam asta-i problema pe care am avut-o eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo_bv la modelele dupa anul 2000 cred,nu stiu sigur.la alternator exista acel "frai" de care vorbesti,numai ca la MK3 la alternatoare nu cred ca exista acel"frai",am desfacut unul cam acum 1 an si nu avea asa ceva,pur si simplu era fulia prinsa de ax,atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut la toata lumea. acelasi sunet ca si zipp il am si eu dimineata cand e frig afara. si la mine a inceput sa se auda acel zomot de cand au scazut temperaturile. am fost la mecanic si a mai intins putin cureau la alternator. 2 saptamani nu a mai scartait, acum iarasi scartie timp de 1-2 min, cred ca s-a slabit din nou sau nu a strans-o mecanicul prea tare. saptamana urmatoare merg sa o intind iarasi si revin sa va spun ce am rezolvat

zipp: atunci cand o turezi mai scartaie? la mine nu mai scartie peste 1500 de ture indiferent cat e de frig afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristico la mine dupa ce trece de 1000 de rotatii nu se mai aude asta e faza...se aude numai la relantii indiferent cat de frig ar fi afara...si apropo cand a fost -18 grade nu a facut deloc in acele 2-3 zile cat a fost gerul ala cumplit.Si apropo cristico eu nu pot sa intind cureaua cum vreau eu ca la mine are un arc auto reglabil care intinde singur cureaua.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[zipp' asta asa si este !

Din cauza variatiilor de incarcare , ptr ca nu este o incarcare a alternatorului constanta, apar aceste variatii

de turatie la alternator, rezultatul : o patinare a curelei, adica acest scartait. Din acest motiv s-a montat pe alternator o

fulie " sistem roata libera", definitia ei tehnica. In cazul tau s-au uzat canelurile pe fulia de la

arborele cotit si de la alternator. Schimbatul ...cam costa. De asemenea sant cazuri cand imbatraneste

fulia de la motor ( este turnata in cauciuc ) si incepe sa vibreze fin...producand de asemenea aceasta patinare

a curelei de transmisie. Si asta numai la turatii reduse. Ar mai fi solutia , pe care o aplic eu : schimb alternatorul

cu unul care are "roata libera".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rudolf sa inteleg ca un alternator cu asa zis roata libera ar insemna un alternator cu fulie fara caneluri?Daca ma insel as fi curios sa vad cum arata.Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo_bv la modelele dupa anul 2000 cred,nu stiu sigur.la alternator exista acel "frai" de care vorbesti,numai ca la MK3 la alternatoare nu cred ca exista acel"frai",am desfacut unul cam acum 1 an si nu avea asa ceva,pur si simplu era fulia prinsa de ax,atat.

Asta am observat si eu si nu am priceput cum functioneaza treaba, ai dreptate la demontare am observat si eu fulia este montata direct pe ax, nu am reusit sa inteleg cum reuseste sa antreneze axul intr-un sens si in altul nu, asta a ramas o nebuloasa pentru mine, cert este ca dupa schimbare nu am mai auzit nici cel mai mic zgomot, merge perfect.

Si asa cum spune Cristico si Zipp peste 1000-1500 ture nu se mai auzea nimic. S-ar putea sa ma fi exprimat gresit si sistemul sa fie cel descris de Rudolf.

Uitati-va si la pozitia fuliei pe ax pentru ca la mine din cauza uzurii s-a deplasat si a si polizat putin din carcasa alternatorului, asta a fost de fapt semnul care mi-a indicat clar unde este buba. Ma si mir cum de mai incarca alternatorul.

Inainte sa scriu postul precedent m-am uitat putin prin Elsa si modelele de alternator pareau identice, chiar daca masina mea este de fabricatie 2003 pana la urma este un model conceput in 1998 si s-ar putea sa fie ceva similitudini.

rudolf sa inteleg ca un alternator cu asa zis roata libera ar insemna un alternator cu fulie fara caneluri?Daca ma insel as fi curios sa vad cum arata.Ms

Nu cred ca se refera la canelurile de pe curea, cred ca este ceva legat de transmiterea miscarii de la fulie la axul alternatorului

Recomand la toata lumea cautarea pe google si eu nu o fac :icon_thumright:

Dupa o cautare scurta am descoperit aici http://www.elit.ro/news/news3_07/news3_07.pdf care este pricipiul si cum arata fulia respectiva, pai de aia nu se vede pt. ca toata treaba este in interiorul fuliei :)

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_boy as fi tare curios daca acea fulie ar veni pe alternatorul meu si cam cat ar costa o fulie de genu asta.Cam greu am priceput cum actioneaza acea fulie dar..pe acelasi sistem am si termocupla de la masina de la serviciu pe un mercedes.Ms pt informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tipul acela de fulie nu cred ca este pe nici un golf 3. Doar la G4 am vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: Cine stie daca as putea cu masina din semnatura care are un carlig demontabil in dotare sa duc 50 km pe platforma un BMW de 2 tone? Rzista carligul...rezista masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu, mai putin conteaza cat tine cuiul de la masina in datele tehnice si mult mai mult conteaza ceea ce scrie in cartea masinii CIV, pe rubrica de jos, MASA MAX.TEHN.ADM.A ANS. La tine cred ca este in jurul a 2725kg., asta fiind masa proprie a masinii+platforma goala+masa masinii de pe platforma. Si cred ca vei depasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unui prieten de-al meu cu golf 3 i s-a ars becul de faza scurta/lunga (h4). inaninte sa-l schimb m-am uitat la mine cum se schimba. am scos mufa de la bec si cand am pus-o la loc gata nu mai mergea becul decat pe faza lunga (becul este acelasi pentru scurta si lunga). l-am schimbat cu unul nou si am rezolvat.

e o simpla coincidenta arderea becului sau aveti vreo alta idee ? scurt nu cred ca a facut pentru ca nu avea unde si banuiesc ca sarea siguranta in cazul asta , la mine nici vorba.

P.s. cand se arde becul H4 se nu se arde de tot ? adica si scurta si lunga ?

atasez 2 poze cu 2 becuri h4 care mergeau numai pe faza lunga. pe scurta ... noroc bun !

in una din poze (cea cu blitz ) se poate observa o discontinuitate acela sa fie defectul ?

post-10002-1262900964_thumb.jpg

post-10002-1262900969_thumb.jpg

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_boy as fi tare curios daca acea fulie ar veni pe alternatorul meu si cam cat ar costa o fulie de genu asta.Cam greu am priceput cum actioneaza acea fulie dar..pe acelasi sistem am si termocupla de la masina de la serviciu pe un mercedes.Ms pt informatii.

Acum nu vreau sa te conving ca este de vina fulia, doar ca trebuie luata si ea in calcul. La mine a costat undeva in jur de 200RON, nu mai stiu exact pt. ca a trecut un an de atunci si am cumparat mai multe pe aceeasi factura.

Ca sa vezi cam care este tipul uita-te la sistemul de prindere al fuliei, daca este cu piulita atunci probabil ca este sistemul clasic de fulie, dar daca este cu dinti de soarece foarte probabil ca este pe sistem cu roata libera si atunci o sa ai o problema cu demontatul si montatul fuliei pt. ca iti trebuie o cheie speciala (cu stea si soare ii zic unii). Eu atunci am cumparat si un set de chei speciale pt. alternator pe care am dat mai mult decat pe fulie.

Pt. a determina sursa zgomotului incearca cu un levier (stetoscopul mecanicului :( ), poate ca stii, un capat il tii in pumn si pumnul pe ureche, iar celalalt capat pe carcasa alternatorului, daca scartaie fulia atunci va transmite vibratiile respective si la carcasa alternatorului si atunci pe carcasa sunetul se va auzi mai tare decat in alte zone, e numai o idee.

Ar mai fi o metoda de incercare: dai cureaua jos, tii axul fixat cu ceva si invarti de fulie cu o sfoara infasurata pe ea si tragi cu putere. Am vazut la o fulie defecta careia daca ii faceam asa scotea un sunet suspect (aia era deja demontata si ma puteam juca mai bine cu ea)

Tracto,

Si eu am patit sa mi se arda becuri imediat dupa montare....calitate proasta.

La H4 are filamente diferite pentru faza lunga/scurta, deci se pot arde independent, am patit-o de curand cu faza lunga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu am G3 am impresia ca alternatorul si ce mai este pe langa el este la fel ca la a mea.

De asta va descriu problema care am avut-o si remedierea:

- la inceput s-a manifestat cu un zgomot ciudat la relanti, se auzea ca si cum ai arunca niste pietricele intr-un lighean de tabla in mod neregulat. A aparut cand a venit sezonul rece. Toti au cam dat din umeri, am schimbat capacul de pompa de apa, cureaua, rola dar degeaba. Cineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie de la fulia alternatorului si cand am ajuns cu masina la un mecanic care avea cam aceeasi parere acolo a tacut malc asa ca a dat si ala din umeri. Pana la urma mi-am zis ca la fel cu orice alt zgomot ori se amplifica ori dispare asa ca am lasat-o balta.

-dupa vreo cateva saptamani a reaparut un zgomot cam ca cel din film si se manifesta tot la turatii mici si venea clar din zona fuliei alternatorului. Asa ca am schimbat-o si nu mai am nici un zgomot.

Ce s-a intamplat de fapt? Fulia are un frai ca la bicicleta adica angreneaza axul cand se invarte intr-un sens, iar in celalalt nu.

Frai-ul asta cedeaza in timp si la un moment dat pur si simplu patineaza pe ax-ul alternatorului ceea ce produce scartaitul ala enervant. Si patineaza mai tare atunci cand alternatorul incarca deci cand opune rezistenta mai mare sau cand este cureaua mai slaba, o curea mai intinsa il tine mai bine presat pe ax.

Cam asta-i problema pe care am avut-o eu.

tu vorbesti de un cu totul alt fel de "scartait/defect" sau "zgomot" fata de zipp...la tine acel "frai" trebuie cautat de bube si are legatura cu alternatorul (poti sa-l strici si pe ala) - mk3 nu are asa ceva

... zipp insa se refera la scartaitul pe care il am si eu de f multa vreme... - am schimbat cand am luat masina distributie, absolut toate curelele, rola, pompa apa..nu a disparut, nu ma mai deranjaza si sincer nici nu ma intereseaza motivul - totul functioneaza perfect, ar fi culmea sa schimb iar toate alea si sa umblu prin mecanici de nebun, pt un zgomot de 15 sec, numai cand e masina rece...

:cool: Cine stie daca as putea cu masina din semnatura care are un carlig demontabil in dotare sa duc 50 km pe platforma un BMW de 2 tone? Rzista carligul...rezista masina?

carligul, daca e montat corect, tine

"masina" - e impropriu spus..motorul trage, grija mare insa la ambreiaj....chiar daca nu cari in spinare, ci doar tractezi, e greutate mare, masina e veche, etc... am facut cu mk2 5 drumuri de aprox 8-10km, prin bucuresti, cu 500kg in spinare... adauga sofer combustibil etc..si a fost ok.....

cu grija cred ca te descurci..:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv faza cu levierul o stiu dar partea prosta e ca sunetul se transmite prin suportul de aluminiu si nu-ti indica corect unde ar fi buba.La mine fulia e prinsa cu o piulitza in cap e sistemul clasic dar ceea ce m-ar interesa pe mine e daca as putea pune acel tip de fulie pe un alternator cu fulie normala(cu piulitza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tracto - depinde cum se arde becul h4 - daca se intrerupe un filament atunci celalalt va functiona , singurele cazuri in care nu vor functiona nici faza scurta nici faza lunga este :

1- se ard ambele filamente

2- se intrerupe cracul cel mai lung

***cel mai lung e ala care duce spre "palarioara " aia din inauntru becului

Modificat de alex_abd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta e cam clara problema, nu cred ca este de la fulie. Nu cred ca poti pune fulie cu roata libera decat daca schimbi alternatorul cu totul cum spunea Rudolf mai sus.

Si asta ar fi mult prea scump, nu cred ca merita.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare fratilor si un an frumos sa aveti.

Sunt si eu proaspat si mandru posesor de G3. Il am de 2 luni si m-am indragostit de el. :) Are insa cateva mici probleme pe care sper sa reusesc sa le rezolv. Una ar fi un zanganit continuu la maneta schimbatorului de viteza. Zgomotul este metalic, produs intre parti metalice si dispare daca tin schimbatorul cu mana. Stiti cumva cum as putea scapa de greieras?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca intra bine in toate vitezele cred ca nu trebuie decat sa ungi tot sistemul de la maneta pana la cutia de viteze, poti folosi spray uw40. inainte sa am golfu asta 1,9 tdi am avut unul cu motor de 1,4 si din cate imia duc aminte tot asha facea. am uns bine tot angrenajul si in interior sub schimbator si am scapat de problema. intra si mai usor in viteza. bafta

cristico la mine dupa ce trece de 1000 de rotatii nu se mai aude asta e faza...se aude numai la relantii indiferent cat de frig ar fi afara...si apropo cand a fost -18 grade nu a facut deloc in acele 2-3 zile cat a fost gerul ala cumplit.Si apropo cristico eu nu pot sa intind cureaua cum vreau eu ca la mine are un arc auto reglabil care intinde singur cureaua.

zipp, avem acelasi tip de motor 1Z si totusi la mine a intins-o mecanicul, daca la mine a mers ar trebui sa mearga si la tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Cine stie daca as putea cu masina din semnatura care are un carlig demontabil in dotare sa duc 50 km pe platforma un BMW de 2 tone? Rzista carligul...rezista masina?

Cuiul rezista, dar nu face fata masina, mai ales cand vei frana, te va duce cu masina cu tot. Masa

masini care tracteaza trebuie sa fie mai mare decat cea tractata.

Si mai este un aspect f important : avand in vedere ca masa totala ( masina +remorca+auto )

este mai mare de 3.500 kg ai nevoie de permis de categoria C

lupo_boy as fi tare curios daca acea fulie ar veni pe alternatorul meu si cam cat ar costa o fulie de genu asta.Cam greu am priceput cum actioneaza acea fulie dar..pe acelasi sistem am si termocupla de la masina de la serviciu pe un mercedes.Ms pt informatii.

Fulia sistem roata libera este numai pe caneluri si nu se poate monta decat pe cele care

au axul prevazut ptr asa ceva. Functionarea ei este identica cu a torpedoului de la

bicicleta. Pretul fuliei este intre 300-400 ron, depinde de fabricant .

Cuiul rezista, dar nu face fata masina, mai ales cand vei frana, te va duce cu masina cu tot. Masa

masini care tracteaza trebuie sa fie mai mare decat cea tractata.

Si mai este un aspect f important : avand in vedere ca masa totala ( masina +remorca+auto )

este mai mare de 3.500 kg ai nevoie de permis de categoria C

Fulia sistem roata libera este numai pe caneluri si nu se poate monta decat pe cele care

au axul alternatorului prevazut ptr asa ceva. Functionarea ei este identica cu a torpedoului de la

bicicleta. Pretul fuliei este intre 300-400 ron, depinde de fabricant .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut dragi colegi. Vin si eu cu o intrebare : se potriveste un motor TDI(90CP) pe un golf VR6 de 2.8 (190CP), ma refer daca sasiul este la fel si daca pot sa prind motorul+cutia sau e nevoie de foarte multe modificari. multumesc

Modificat de eleet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!