Jump to content

Incepatori in TDI


danubius
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

legat de fum> toti scoatem mai mult sau mai putin in functie de motorina, stil de condus. Nu mai afirmati "a mea nu scoate fum". Toate scot fum , ca doar este o ardere. Faptul ca sunt momente cand e vizibil si momente cand nu este vizibil este discutabil.

Pentru masini cu peste 60-70k km puteti verifica cu un tester curbele IQ vs aer (sa nu depaseasca IQ- injection quantity curba de aer). Zic masini de peste 60-70k deoarece dupa o varsta la acestea pot aparea depuneri pe galeria de admisie.

Va prezint cateva poze din 15 mai 2004 cand am curatat admisia ( ceva peste o suta de mii km aveam)

pict00083oa.th.jpg pict00096qe.th.jpg pict00109xm.th.jpg pict00114jj.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andREI

    12

  • danubius

    12

  • Ice_2k

    9

  • RoSonic

    7

Top Posters In This Topic

Pentru masini cu peste 60-70k km puteti verifica cu un tester curbele IQ vs aer (sa nu depaseasca IQ- injection quantity curba de aer). Zic masini de peste 60-

1.Testreul poate fi vag-com?

2.poti da mai multe detalii despre cum se fac aceste teste? Adica unde trebuie citite aceste valori?

3.Ce metoda ai folosit sa cureti admisia? Apa sub presiune la spalatorie? sau altceva?

Mersi

Numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu nu scotea fum inainte de chip (cel putin, nu vizibil..nici seara nici ziua) si acum nici atat! si am mers cu chip 2000 km de cand am (exact o sapt azi-salutari Mr. Voinea) si nu am nici o prob! dupa ce l-am alergat rau, vezi si topicul de vit max in Golf IV, am verificat si uleiul (obisnuinta de la Golf II din semnatura) si nici macar o lacrima nu a consumat!...marfa rau asa...sa dea Domnu sa mearga tot asa...ptiu ptiu sa nu o deochi!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare.. m-am gandit acum la o chestie..

Posibil sa scoata fum din cauza ca am dereglat putin catalizatorul din cauza faptului ca am cam mers in medie 10-20 km cu becul de motorina aprins? ;)

M-am incapatanat sa alimentez numai de la OMV si au fost in ultima vreme multe situatii in care n-aveam OMV prin zona si a trebuit sa merg ceva pana sa alimentez..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa scoata fum din cauza ca am dereglat putin catalizatorul din cauza faptului ca am cam mers in medie 10-20 km cu becul de motorina aprins?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Daca aveai ceva mizerii pe fundul rezervorului, cred ca da... dar oricum ar trebui sa fie doar ceva foarte temporar, adica sa treaca repede dupa realimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred sa fie asta o problema... dupa ce se aprinde becul mai ai vreo 7L (cred)... deci 10-20km n-ar trebui sa conteze. eu am mers cel mai mult ~50km dupa aprindere si n-am avut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred sa fie asta o problema... dupa ce se aprinde becul mai ai vreo 7L (cred)... deci 10-20km n-ar trebui sa conteze. eu am mers cel mai mult ~50km dupa aprindere si n-am avut nici o problema.

<{POST_SNAPBACK}>

da, cu siguranta mai sunt 7L, cu VAG-COM-ul intamplator m-am uitat o data cand eram pe rosu, si erau vreo 8 din cate imi aduc aminte ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
poti sa vezi cu vag-com cati litri mai ai in rezervor?

da poti sa vezi. In modulul instruments la masuratori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca exista senzor pt asta de ce n-or fi pus informatia asta undeva vizibil? pe BC de exemplu... pacat ;) ar fi fost interesant. Gata, am terminat cu offtopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;)

Informatie este luata de la "fuel sender unit", care are incorporat "fuel level sender" adica un plutitor si un reostat cu valoarea de 54ohmi pt rezervor gol si 290ohmi pt. rezervor plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am gasit aceasta mentiune- DPF

Bei einem Dieselpartikelfilter handelt es sich um ein System zur Abscheidung von Dieselru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

DPF este filtru activ de particole. Scopul lui este pentru a scadea emisiile poluante. Masinile diesel cu acest filtru pe sistemul de evacuare (scuze de expresie) le bagi degetul in teava de esapament si nu te inegresti pe el..

face sa nu mai ai fumul negru...

Se spune totusi ca gatuie masina (nu pot sa cred pana nu vad pe pielea mea)

Am vazut ca in germania si la Golf 5+ l-au bagat. Exista 2.0TDI DPF de 136CP ce ma facea sa cred ca pierzi performante dar mai nou e si 2.0TDI DPF cu 140CP ...

Francezii de la Peugeot il numesc FAP si l-au introdus si ei deja pe motorul 2.0HDI de 136CP.

La VW/Audi mai gasim introdus in acest moment DPF pe motorul de 3.0TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Voinea,dar eu stiam ca acest filtru de particule e specific(poate si obligatoriu)pe diesel CR,ma intreb ce cauta la PD.-- :nono: multumiri nesfirsite de la Pacala :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceste filtre nu-s obligatorii (inca). Vezi reclama la Peugeot: Smoker or Not Smoker :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

fratilor ma bucur pt alegerea facuta si multumesc de sfatul vostru dat la cumpararea masinii...

acum dupa 48.000km parcursi (pe bord acum 125.000) pot sa spun ca e o masina foarte ok si foarte capabila.

dealungul timpului am facut niste modificari la aceasta masina si as vrea sa le expun aici desi cea mai potrivita sectiune ar fi masina mea.

am sa o iau din fata inspre spate...

1.faruri angel eyes Hella Celis

2.xenon H7

3.climatronic perfect functional

4.computer bord model MFA, la fel perfect functional

5.plafoniera look passat W8

6.cotiera originala (initial de la codatel...si apoi schimbata)

7.incalzire scaune (sezut+spate) cu butoane originale

8.ornamente praguri cu inscriptia GOLF

9.car kit

10.set boxe model dedicat cu woofer si tweter separat pe spate

11.plasa despartitoare pt bagaje/animale cu prinderi originale in tavan

12.senzori parcare originali cu bandoul(spoilerul) dedicat original

13. jante aliaj 16'' cu anv DUNLOP SP SPORT 9000 205/55/R16

14.stopuri tuning FK

am avut un pic de furca cu cateva din dotarile pe care le-am adaugat(climatronic, comp bord) dar s-au dovedit doar mici neglijente.

masina se comporta exemplar si are de la 100.000km tuning la aprox 130CP.sincer nu as schimba 4 motionul decat cu alceva similar(quattro :Driver: ) iar de variant ....nu mai vreau sedan sau hatchback decat daca chiar nu am incotro.

cat despre probleme, drumurile noastre le-au facut pe toate: bielete antiruliu, pivoti, caseta directie si dintr-o eroare de test am schimbat si toate amortizoarele...in rest revizii si ulei,placute frana ...si bineintales distributia la 90.000km cu pompa apa si curea accesorii+intinzatorul aferent.

a si era sa uit...switch frana si senzor temp apa (sunt la consumabile right?)

Modificat de danubius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o lista de recomandari cum sa intretii un TDI PD utile pentru incepatori?

Eu stiu 2... daca cineva mai poate completa il rog sa o faca:

1) Evitati pe cat posibil mersul subturat sau din cand in cand utilizati kick down la accelerari bruste si lungi pentru a preintampina depunerile de cenusa din turbina.

2) Evitati oprirea brusca dupa o perioada lunga de mers intesiv (pe autostrada sau in sarcina mare la urcari pante lungi)... motorul trebuie lasat sa mearga vreo 2 minute la relantii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica este indicat sa folosesti kick down la accelerari bruste si lungi??? sincer,nu am folosit niciodata kick down...nu am avut nevoie,dar am sa incerc si io sa vad ce e atita de....grozav sa zicem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cind bagi in depasire un tir care merge cu 90 de kilometri la ora cum se numeste acesta manevra la motor?

nu schimb regimul de mers?nu-i dai tapa ca sa-l depasesti ca altfel iti sar pitricele pe capota sau chiar pe parbriz...

Nu te mai uita la consumul instantaneu al masini care este dat de computerul de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat ce spui. Eu ma refeream mai ales in situatia in care mergi foarte mult in oras unde nu poti sa depasesti un tir care merge cu 90km/h. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut: ii dai talpa cind depasesti un tir la 90 h,dar eu stiam ca kick down inseamna pedala calcata la maxim,pina la fund de tot,nu doar sa o accelerezi mai tare sau sa-i dai talpa.deci kick down zic eu ca e cind apesi la maxim pedala.inca o data intreb...ce consecinte pot aparea in cazul folosirii functie kick down ??? mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kickdown: WOT (pana la fund, talpa, etc), iar cutia retrogradeaza o treapta pentru o accelerare optima. Teoretic, nu are cum sa dauneze motorului (are cutia grija sa nu exageram), iar daca ai facut revizii/schimburi/etc la timp, nici cutia nu ar trebui sa mearga aiurea. Totul e in plajele calculate de producator.

Kickdown-ul il folosesti ori de cate ori ai nevoie, indiferent de viteza/lungimea drumului/orice altceva :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai talpa la fund cum vrei tu brusc ai ocazia sa bulesti turbina.

Daca o faci ca un camionagiu-talpa de la 2000 in sus poti sa-i dai cit vrei ca masina merge cordonata de calculator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, in cazul motoarelor netunate nu se buleste turbina indiferent de turatia la care ii dai talpa. E adevarat ca la turatii joase o sa ai un amestec bogat care poate sa rezulte in fum si depuneri pe turbina... dar asta se rezolva continuand cu talpa pana pe la 4000+ :icon_thumright: .

Fenomenul de "surge", daunator turbinei, poate intradevar sa apara la kickdown sub 2000, dar asta in caz ca ti-ai resoftat ECU, iar mapa de tuning e prost facuta.

Oricum, nu se recomanda talpa sub 2000 (eu o fac f. rar, doar cand am neaparata nevoie :rolleyes: )

Bafta.

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare. Fratilor, de un an de zile nu s-a mai postat aici. Eu zic ca e pacat, mai ales ca e un topic foarte interesant. Eu am Golful din semnatura din ianuarie 2008, si inainte am mai mers vreo juma de an cu un logan diesel de la munca. Deci nu pot sa spun ca sunt un experimentat in diesel-uri. Sunt si eu un pui de ingineras, (mai am un an si termin), deci oarecum nu sunt tampit ;), si unele chestii le-am intuit, legat de mersul cu diesel. (nu mi-a explicat nimeni sa nu ii dau blana cu motorul rece, nu mi-a explicat nimeni sa retrogradez pt cuplu optim, etc). Oricum, haideti sa reanimam topicul asta.

Eu zic sa facem o lista cu sfaturi despre mersul cu dieselul. In momentul asta nu imi vin multe in minte (am ajuns aici intamplator) dar promit ca mai revin cu ce imi aduc aminte. Deci:

Mers:

1. Pana la incalzirea motorului nu trebuie depasita turatia de 2200 2300, dar nici sub 1500.

2. Sub 2000 RPM a se evita "talpa" - fortam turbina.

3. Se recomanda ca periodic sa ii dam un pic de blana, si sa nu mergem "moshnegeste" cu ea.

4. Dupa un drum lung, sa nu oprim imediat motorul. (2-3 minute la relanti)

5. Frana de motor NU dauneaza nici motorului nici transmisiei daca este facuta corespunzator.

6. La depasiri, e indicat sa retrogradam daca avem 1600, 1700 RPM

.

.

.

Intretinere:

1. Se recomanda schimbul de ulei la max 10 000 km, chiar daca producatorul recomanda 15 000

2. La fiecare schimb de ulei si filtrele. (ulei si motorina macar)

3. Placutele, pe cat posibil inainte sa se aprinda martorul. (nu zic sa le schimbam cand ajung la jumate, dar nici sa neglijam)

4. E de evitat sa o lasam peste noapte cu frana de mana trasa. Se recomanda sa o tinem in viteza.

5. E de la sine inteles, dar hai sa o trec si pe asta... Motorina sa fie de calitate, sa nu bagam de la toate benzinariile pe care nu le cunoastem.

6. Distributia schimbata la timp, iar daca e vb de o masina sh, si nu se cunoaste istoricul, cat mai repede.

.

.

Momentan nu imi mai vin in cap nici unele. Dar va rog sa mai "complectati" si voi

Numai bine

Modificat de George Iancu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!