Jump to content

Skoda Octavia II 2.0 TDI


C.Octavian

Postare recomandată

Va salut pe toti cu respect .

Sunt bucurestean si incepand cu data de 11.03.2008 sunt posesor de Skoda Octavia II 2.0 TDI , Bej Cappucino , in varianta de echipare Trend plus diverse optiunui suplimentare, cu un pret final de aproape 21000 Euro . Motivul pentru care postez de-abia acum pe forum este acela ca am dorit sa astept pana la revizia de 15.000 km , pentru a putea trage niste prime concluzii obiective. Mentionez ca masina este folosita in principal numai pentru drumuri in afara orasului, pentru deplasarea urbana folosesc un alt automobil mai mic.

Alegerea nu a fost una simpla , variantele finale fiind Golful 5, Octavia 2 si Noul Ford Mondeo, insa din motive mai mult sau mai putin obiective la momentul respectiv , am optat pt. masina prezentata mai sus.

Va impartasesc mai departe cateva din concluziile la care am ajuns dupa o exploatare de aproape 9 luni si peste 15K km.

In primul rand , trebuie sa mentionez unul dintre punctele forte ale acestui automobil si anume spatiul deosebit de generos oferit atat soferului si pasagerilor cat si bagajelor , incarcarea celor din urma fiind facilitata de haionul de dimensiuni considerabile si de modalitatea acestuia de deschidere.

Tinuta de drum este buna , aceasta fiind ajutata considerabil si de puntea spate independenta care abordeaza intr-un mod benefic confortului si stabilitatii denivelarile intalnite pe suprafata carosabila. Stabilitatea oferita in viraje in cazul echiparii cu anvelope 195/65/15 este acceptabila insa probabil ca la acest capitol s-ar aduce imbunatatiri semnificative in cazul unor anvelope 205/55/16 incaltate pe niste jante 6.5/7J. De asemenea , suspensia in varianta standard este una orientata catre confort asa ca, nu as recomanda utilizarile inclinate spre partea sportiva a sofatului.

Directia asistata electric este deosebit de confortabila insa , aviz amatorilor, nu ofera feedback aproape deloc soferului.

Motorul 2.0 TDI-PD 140CP 320nm in tandem cu cele 6 viteze oferite de cutia manuala pot spune ca este foarte potrivit in raport cu greutatea masinii ; ofera un consuma decent in toate regimurile de turatie si de incarcatura si , in acelasi timp, reprize bune si o rezerva suficienta de putere aproape in toate conditiile ; totusi, este intr-adevar usor zgomotos atat in mers cat si la relanti , inconvenient valabil pt. toata gama de motorizari PD. Cei 320 nm isi fac simtita prezenta destul de brutal in plaja 1800-2500 rpm , caracteristic pt. tehnologia PD, fapt ce poate sau nu sa fie pe placul soferului insa , in final, cred ca totul se rezuma la preferintele fiecaruia ; pentru cei ce doresc liniaritate recomand noile motoare CR.

Cu ajutorul acestui propulsor masina atinge cu usurinta 180 km/h insa in aceasta zona, confortul fonic scade simtitor; de asemenea , nu recomand atingerea si depasirea acestei viteze decat in cazul folosirii unor pneuri de calitate superioara.

Compartimentul motor este bine organizat si usor accesibil in mai toate cazurile in situatia unor operatiuni de intretinere uzuale; trebuie sa mentionez aici folosirea vechii tije de sustinere a capotei ceea ce nu as putea spune ca m-a incantat prea tare.

Referitor la celebrul consum de ulei in cazul motoarelor PD pot spune ca in 15.000 de km nu am completat cu nici un gram, iar inainte de revizie, in urma unei verificari a nivelului am constatat ca se afla in limitele normale; este totusi posibil ca acest fapt sa fie datorat exploatarii in proportie de peste 90% in regim extraurban.

Calitatea materialelor folosite in interiorul habitaclului si a asamblarii acestora este in multe cazuri buna si in cateva cazuri acceptabila sau slaba .Un exemplu de calitatea slaba a materialului cat si a asamblarii componentelor in cauza poate fi carcasa coloanei de directie sau chederele de la portiere. Desigur, utilizatorul obisnuit poate sa treaca peste aceste minusuri si sa se bucure de faptul ca balanta inclina spre calitate in principal.

Din pacate , o consecinta a acestor materiale de calitate mai slaba si a asamblarii acestora, este aparitia unor zgomote ce pot cu usurinta sa enerveze soferul si sa atraga atentia de la componentele de calitate prezente la tot pasul in interior; referitor la zgomotele aparute, prefer sa nu intru in detalii deoarece fiecare aude mai mult sau mai putin altceva si de asemenea , sensibilitatea la asemenea manifestari difera de la om la om. Cu putin interes sunt convins ca unele dintre aceste zgomote pot fi eliminate sau atenuante.

Este de mentionat si lipsa luminilor de la parasolare care poate fi utila in anumite conditii.

Scaunele sunt destul de rigide, tari, insa potrivite abordarii unor drumuri mai lungi.

Sistemul de climatizare este bunicel si pana in acest moment a facut fata cerintelor indiferent de temperatura.

Sistemul audio nu este cel mai reusit in special pe partea de radio receiver insa multumeste utilizatorul obisnuit.

Vizibilitatea este buna in toate directiile , mai putin in spate, unde, pentru un sofer cu mai putin experienta as recomanda, in cazul in care bugetul permite, montarea unor senzori de parcare.

Un alt punct de interes sunt anevlopele Matador 195/65/15 mult blamate , ce vin in echiparea standard alaturi de jantele de otel in echiparile inferioare Elegance. Desi destul de zgomotoase , pot sa va spun ca indiferent de conditiile de drum intalnite nu am fost pus in dificultate de aceste anvelope; mai mult, gradul de uzura dupa 15K km. este aproape de zero. Evident ca nu sunt cele mai bune cauciucuri ce vin in echipari standard impreuna cu jante de otel in general, insa parerea mea este ca au o calitate acceptabila si nu creaza nici un fel de probleme in cazul unei exploatari in limitele normalului.

Trebuie sa mai mentionez si alegerea deosebit de fericita a culorii care , in cazul celor foarte interesati de aspectul/curatenia masinii , va aduce satisfactie ; praful depus pe caroserie, prezent din abundenta in aerul romanesc in general si bucurestean in special , efectiv nu se cunoaste pana intr-un anumit punct.

Am facut revizia la Avia Motors Pantelimon pe data de 15 si totul a decurs fara probleme (am sa postez in aria corespunzatoare mai multe detalii referitoare la revizie), masina fiind inca, in stare perfecta.

Concluzia mea finala este ca Octavia II este un automobil robust , potrivit pentru o exploatare la drumuri lungi oferind un confort bun pentru toti cei aflati in masina (maxim 4 ) si cu o tinuta de drum peste medie. Calitatea de fabricatie este de asemenea una buna cu materiale de calitate care predomina .

Sunt intr-adevar prezente si o serie de mici probleme si neajunsuri insa, consider ca , pentru o suma maxima ce se invarte in jurul sumei de 20000 de euro aceasta masina a fost , este si va ramane o afacere buna ; peste aceasta suma deja lucrurile se schimba foarte mult insa aici se intra intr-o cu totul alta discutie.

Recomand ca raport performanta/pret motorizarile 2.0 TDI si 1.8 TFSI.

Daca as fi pus inca odata in situatia initiala cand aveam banii in mana si trebuia sa aleg o masina , sincer nu stiu daca as mai face iar aceiasi alegere; cred ca in final acest raspuns va fi legat si de comportamentul viitor al masinii.

In alta ordine de idei, probabil am uitat sa aduc in discutie anumite aspecte insa sunt dispus sa raspund oricaror intrebari celor interesati .

Sper ca acest post , nu foarte elaborat, sa fie de ajutor celor interesati de achizitionarea unei Octavii in viitor.

In atentia moderatorilor: Am incercat sa gasesc locul cel mai potrivit pentru acest topic insa nu stiu daca am si reusit dat fiind faptul ca , fiind membru fara posturi nu prea am posibilitatea de a crea topic-uri noi acolo unde doresc ; daca nu am postat acolo unde trebuia imi cer scuze anticipat si va rog sa-l mutati acolo unde credeti ca este mai potrivit. Multumesc.

Sa auzim numai de bine !

Link către comentariu

pai daca tot ne-ai spus niste impresii/pareri.. ai putea sa o prezinti cum trebuie...cu poze cu lista de dotari cu eventuale up-date'uri si tot tacamul pt ca e masina interesanta mai ales din cauza motorului care nu e prea des intalnit pe O2.

Sa o stapanesti sanatos!

Link către comentariu

Este cea mai completa si elaborata prezentare a unei masini din cate am citit eu pe vw forum. Felicitari si multi km fara probleme!

Link către comentariu

Multumesc . Nu am pus nici o poza pentru ca momentan nu am o camera foto; am sa incerc totusi sa pun si niste poze . In principiu nu este nimic deosebit, este doar o Octavia II stock.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!