Jump to content

GOLF 3 se opreste in mers..


NARCIU
 Share

Postare recomandată

Multumesc colegilor pentu promtitudine bmp75 si john k. Am citit imediat ce s-a postat dar am decis sa astept sa mai epuizez din  variante pana sa mai postez ceva.

Fiind din Turda Cluj ... m-am lamurit ... nu exista electrician sa rezolve acesta problema.

Am scimbat si motorasul de relanti cu tot cu sistemul de injectie cu unul SH, masina se comporta la fel.

Mai rau este ca nici in Cluj gasesc ,,specialisti,,. Am platit si am remorcat masina in Cluj sta de 5zile. Acum realizez ca m-am deplasat  degeaba.

Masina din ce spun ei se comporta la fel!

Ce am testat eu la ea de cand am postat:

* Senzorul si legaturile de la senzorul lambda cred ca sunt ok. Indiferent daca am mufa bagata sau scoasa ... la acest motor ABU masina porneste fara probleme. In trecut am avut probleme cu sonzorul si a consumat mai mult masina, dar a mers fara sa am probleme + ca eroarea aparea. Trag concluzia ca sonda lambda nu-i cu bai.

 

* Motorasul de relanti nu are probleme. La relanti am turaj stabil, daca deconectez mufa masina porneste fara probleme rezultand o mica fluctuatie de turaj dara fara sa am probleme.

 

* Unul din furtunasele de la canistra de carbor a fost rupt, am taiat si am prins cu colier. 

 

* Cablul de la bobina a fost intrerupt pe undeva. Atunci cand miscam firele se oprea motorul. Am taiat, schimbat mufa si rezolvat acesta problema.

 

Ultima varianta din ce s-a postat a ramas sa scot furtunasele de la canistra de carbon ... sau gaura in canistra!

Am oare o problema cu calculatorul de bord?!

 

Nu inteleg urmatorul lucru. Nu mai sunt electricieni care sa stie meserie?!

 

Sau am o o problema cu totul si cu totul deosebita.

Motorul este monopunct ... instalatia este simpla ...masina are 20 de ani, timp in care s-au tot defectat masini... toti s-au specializat in schimbat becuri, ulei şi semnalizari ... aaauuu!!!

 

Multumesc pentru timpul alocat!

Modificat de cartus80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-deci si eu am schimbat motorasul de relanti(motorasul pas cu pas) am 3 acum :D, si il folosesc pe tot cel original :D  am schimbat carburatorul cu totul,am schimbat delcoul cu tot cu senzor Hall,am probat chiar si doua calculatoare ECU, bujii,filtre,senzorii etc.... nu e solutia,chetuim baniii

 

-deci inca o data, daca scoti mufa de la senzorul lambda si nu are nici un efect ,ori ca e pus ori ca nu,posibil sa fie sonda dusa sau mai verifica cablajul ,dute pe fir 

-ai masurat sonda ? ce valori iti da ?

- nu e din calculator,poti doar sa imprumuti un calculator asemanator de la acelasi tip de masina si sa-l probezi,desi nu cred ca e de acolo

 

-inca o data,  orice mufa ai scoate cind e motorul pornit ar trebui sa se sezizare o schimbare a turatiei motrului +/- ,la tine  nu e nici o schimbare, nimic !!

ase era la mine cind erau firele rupte/coapte,trebuie sa fie la tine un fir rupt/copt,sau o mufa care nu face un contact ceva bine...

La tabloul electric ai verificat releele,sunt bune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

image.png

image.png

image.png
 
 
 
ai aici valorile la sonda lambda,

uite  valorile la motorasul pas cu pas ,te duci cu foto imprimate la oricine are un aparat de masura si știe sa umble cu el :D 

 

image.png

Engine control module (ECM)

 

image.png
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit cu canistra de carbon sa fie infundata.Asa ca a trebuit sa o anulez.Furtunele erau bune.Scoti furtunul din ea...motorul ar trebui sa se opreasca. Si in capul furtunului bagi un surub ceva..ca sa nu intre aer pe acolo. Daca nu intelegi cum...o sa iti pun poze diseara cand ajung acasa.

 

OFF: Din cauza la dracia aia mi`au dat respins la RAR (voiam sa omologhez GPL)...pentru ca nu statea masina pornita pe benzina...sau daca statea pornita...facea turometrul show :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa o pauza in care nu am mai condus Golful, azi am observat ca uneori la apasarea pedalei de ambreiaj motorul moare, dar porneste la prima cheie. Ajung la destinatie si incep verificarile: mufa senzor hall-ok, mufa injector-ok, mufa senzor clapeta acceleratie-ok, mufa motoras relanti-ok. Bun.

Desfac capacu injectorului si verific daca vine benzina-vine.

Desfac capacul delcoului, curat si verific fisele. Dupa care pun fisa centrala- de la bobina, sa vad daca da scanteie.

Cand dau contact fisa centrala da scanteie foarte buna, insa daca verific fisele de la bujii, nu dau nicio scanteie.

 

Motorul invarte foarte bine,benzina vine( caci deja miroase), dar scanteia nu mai pleaca din distribuitor(delcou). Am verificat si carbunele si este ok.

Ce se poate strica la un capac de delcou? Sau din ce cauza scanteia de la fisa centrala nu iese spre fisele bujiilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la rotor :)  

Am avut si eu problema asta.Desfa capacul delcoului scoate rotorul,schimba-l,curata contactele din capac cu ceva smirghel si cu putin spray de contacte si rupe-i pisoanele :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rotorul, acea bucata de plastic care distrbuituie scanteia am curatat-o, la fel si contactele din interior, verificat carbunele, arcul lui, tot. Cu spray de contacte nu am dat pentru ca nu am avut. Voi merge pe la mecanic sa incerc cu un alt capac pentru a vedea daca el este cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema s-a rezolvat la mecanic. Se pare ca datorita vibratiilor, 2 fire din mufa incercuita cu rosu s-au rupt  si nu faceau contact. Din cauza acestora, injectorul nu pulveriza benzina in admisie. Dupa ce s-au refacut legaturile, motorul a pornit instant.

post-9672-0-42715900-1445271933_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

    Multumesc colegilor bmp75 si john k, am ramas sa testez. Sunt in acelasi punct cu masina.

Problema incepe cand se incalzeste motorul, daca la inceput facea cand si cand ...acum face constant cand se incalzeste motorul si trebuie asteptat sa se raceasca pentru a mai merge pana iar se incalzeste.

Ca manifestare ... simti cum motorul nu mai are putere, ca si cum ar ramane fara aer sau benzina, turajul coboara lin sub 1000 apoi urca brusc la 2500-3000 si masina accelereaza apoi  revine la 1000 si iar urca...apoi se opreste motorul. Daca il tin turat mai merge ceva dar apoi se opreste.

    Toti mecanicii au luat mana de pe masina, CA NU AU TIMP, CA ESTE GREU, CA ... etc...(asa competenta ...!!!). Am decis sa ma ocup singur de masina ...ori ii dau foc ori o fac sa mearga!

    Un tip din Cj mecanic a rezolvat cumva masina de a mers o saptamana apoi am ajuns de unde am plecat.

    A lucrat la sonda lambda, a izolat ceva fire din ce am inteles si se vede, apoi a scimbat injectorul cu unul de la SH  dar a revenit la cel vechi, set de fise noi....

   Ce am lucrat (sunt profan in domeniu ... rugamintea este sa nu dati cu batul daca mai gresesc)

Am lucrat dupa indicatii lui bmp75: Sonda este ok, am testat motorasul de pe injector, am jet puternic de benzina si pe tur si pe retur, pompa baga puternic. Am decuplat mufa de la senzorul Hall cuplat cu o sarma piciorusele  de jos scos fisa principala  si am scanteie  la automat, am scos fisa principala imediat cand motorul se opreste motorul si am scanteie la automat, am scanteie la bujie.

Am testat eu mai mult ca mecanicii si electricienii la acare am fost si nu sunt putini!

Am mers pe varianta cu canistra ... am scos cele 2 furtunase.... masina se comporta la fel

Am scos mufa la supapa ( vezi A din poza) ... cand functioneaza se incalzeste si trage greu, cand o decuplez de pe furtun cand motorul merge... opresc motorul...

Aici astept lamuriri pls ...john k. cum sa ma descurc cu canistra de carbon ...

Anexezat poza. Am citit din  manual de VW postat pe forum cat am putut dar am ceva nelamuriri:

A,B - detaliati daca stiti supapa cu ce se ocupa ?!!

C - conecta un furtun de acesta supapa prin o conducta mica de 2 cm, ce a cedat la manipulate (cat de grav este?!)

D- (vaccum cred) cand scot furtunul negru, motorul se opreste sau merge extrem de inecat, cat turez este ok...

As schimba dar ce?!!!         (injectorul?)

Nu este problema de bani, dar nu gasesc un mecanic, electrician sa stie si sa doresca sa o repare ... daca este sa cumpar ceva de la dezmembrari, ce ar trebui sa inlocuiesc ca sa rezolv problema?!!

Multumesc

post-40885-0-11429500-1446985381_thumb.j

Modificat de cartus80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă zici că face probleme doar când se încălzeşte verifică senzorii de temperatură ECT şi IAT. Verifică-le şi dacă tot te-ai specializat în măsurători :) verifică bine şi clapeta să vezi dacă sunt valorile din pdf. Şi neapărat toate furtunaşele să fie întregi, fără fisuri şi la locul lor.

IAT.pdf

ECT.pdf

CLAPETA.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu sa iti dau seama daca nu esti langa masina:) Deci chiar ma depaseste.Oricum...ca sa imi dau si eu cu parerea asa...Cred ca e ceva pe parte electrica.

Poate colegu Lupo_bv are gura aurita...si ii dai de cap :)

Modificat de john k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am in posesie un golf 3, motor 1.6, 75 cai, monopunct , luat de curand. Am pus gaz pe el si pana atunci nu am avut probleme cu el. Dar usor usor au inceput sa apara probleme din ce in ce mai des. Porneste instantaneu, la sfert , vorba aia. Sa nu zic ca a inceput sa o ia razna geamul din dreapta. il deschid si se inchide singur. Am inteles ca e totul din contact.  In fine cand ii vine motorului moare si asa ramane. Cum am patit rusinea chiar azi la servici. La relanti , frumos, si buf.. ca un copil la gradinita.. Dau la automat, motorul invarte si invarte si invarte. Nimic. Apoi am auzit un mecanic vorbind despre o mufa care are legatura cu rezervorul si pe care o deconectase.Sa raman prost. A pornit la prima cheie. Si acea mufa , la mine, o gasesc chiar langa filtrul de aer. Nu stiu care e rolul ei dar ma cam scoate din sarite.

Modificat de Leches
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sunt mai multe motive din care motorul poate sa invarta...sa invarta...sa invarta :)

Ce a scos mecanicul acolo probabil e furtunul din canistra de carbon.Dar e putin probabil sa fie de la aia.Daca e de la aia...pe GPL merge impecabil...pe benzina...tremura...nu trage...face ca toti dracii.Incearca sa o pornesti pe GPL sa vezi daca merge.Daca nu merge...inseamna ca nu are legatura cu "mufa" de care zici tu.

Eu iti zic din proprie experienta de cand motorul meu invartea..invartea...invartea....si atat!

 

1. Senzor Hall 

2.Imobilizator contact (dar tu avand masina din `94 nu cred ca ai)

3.Capac Delcou

4.Rotor delcou

5.Fisa principala care vine din bobina de inductie in delcou

 

Acum...fa o proba si vezi cum merge pe GPL si revino cu un raspuns. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o problema la 1.8 monopunct al meu. De sapt trecuta a inceput sa se auda un fluierat din zona monopunctului dar doar cand accelerez. In rest nu fluiera. Am schimbat flansa de sub clapeta si diseara schimb si oringurile de la cele 2 vacuumuri de pe clapeta. In afara de asta mai poate sa fie si alt motiv pentru care scoate zgomotul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, multumesc pentru raspuns. Da.. astazi m-am convins ca nu e de la acea mufa .Am ramas in parcare iarasi cu buza umflata. Am desfacut delcoul si am vazut ca e destul de urat ce e acolo.. Nu ca as stii cum ar fi trebuit sa fie dar nu stiu cand a fost schimbat. Treaba buna si frumoasa, il pun la loc altfel nu aveam ce sa-i fac si cu chiu, cu vai a pornit..

    Pe benzina e groaznic , merg numai in suturi , moare motorul desi apas pedala de acceleratie la fund , dar mai sunt momente cand imi sta la relanti sa imi incalzeasca motorul pentru gaz. Gaz-ul merge forta cand am norocul sa imi porneasca motorul. Si am incercat de fiecare data cand ramanea in pana sa pornesc direct de pe gaz dar fara succes. Nu vrea nici asa, nici asa.. Cu geamul .. e ciudat .. I-a prins mana unui coleg si mai coboara-l... :)) E pericol , merge de parca are vointa. Cand vrea , cand nu vrea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub capacul delcoului trebuie sa fie curat.Si lamela de pe rotor...cand se invarte...sa faca contact cu cele de pe capac.Da`l jos...spala`l,usuca`l...Dai cu ceva smirghel pe lamele sau schimba rotorul si capacul.Si cu treaba asta ar trebui sa se rezolve treaba cu pornirea.

Apoi,daca merge bine pe gaz..si face figuri pe benzina...atunci o sa iti explic si restu` problemei :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost cu el intr-un service, sa cumpar delcou si restul. Imediat a doua zi ce am postat, se auzea ingrozitor toba. Groaznic.. Si au inceput umilintele .. Mno, in bucuresti, stii cum e.. aglomeratie si restul. de 3 ori a trebuit sa dau delcoul jos , sa-l pun la loc sa plec de pe loc, in aceeasi intersectie :)). Bun, seara am luat ala, l-am spalat , curatat tot ce era negreala pe lamele , am curatat si rotorul, toate bune si frumoase, trebuia sa merg undeva sa vad ce i-oi face si ajung in service-ul asta unde era chiar si magazin de piese auto. Partea buna e ca nu mi-a mai murit..si am stat o ora in trafic.. Doamne cum se uita lumea la mine X_X.. dar oscila acul foarte tare si la service am aflat si de ce.. Toba , prima toba unde e si sonda lambda, imbinarea de dinaintea sondei era problema, saiba aia sau garnitura facea breakdance si de acolo si sunetul mirific.. Si, baiatul care a avut imaginatia sa se uite sub ea era chiar un pasionat de golf 3. Si imi spune ca nu e delcoul ci sonda mea era data peste cap de unde si oscilatia acului la turometru :-<. Dau dintr-una in alta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie adeseori imi moare motorul cand dau cu spatele.Care sa fie cauza?

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Poate nu accelerezi destul. Accelereaza la 2000 si ii dai usor drumul la ambreiaj si ai sa vezi ca nu mai moare. Moare din cauza solicitarii , nu e un defect anume.

 Dar si eu astept un raspuns pentru altceva  de la cunoscatori .. Motorul meu urla la 4000. imi e frica sa ajung la 5000 cu el. Desi cineva cunoscut care are practic aceeasi masina ca si mine , culoare, motor .. imi spune ca o accelereaza pana ii da rateuri ... Asa ar trebui sa se auda sau am vreo problema ? la 2000 e in regula, abia aud motorul. la 2500 incepe usor, usor sa tipe. Daca stie cineva ce dracu are..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de afara ai incercat?

Ia pune masinile una langa alta si accelereaza`le de afara si vezi daca e diferenta.Daca nu este..inseamna ca ai ceva probleme de antifonare...

Daca si de afara e diferenta...incearca cu un ulei mai gros zic eu(sa nu se faca apa la turatii mari)....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De afara, am acelerat-o de la motor si nu stiu la turaj ajunge. Nu am pus pe nimeni sa o accelereze la 4000 sau mai mult de atat. Tu ce ulei folosesti ? Acum am completat cu un ulei universal.. parca 5w.. Tu ce ulei folosesti ? As vrea sa-i schimb uleiul.. Si pentru rugina ce as putea sa-i fac ? Nu a trecut bine iarna si vad cum se umfla vopseaua pe ea si imi rupe inima. E o masina ieftina, asta nu inseamna ca nu tin la ea :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vascozitatea uleiului pentru motorul 1.6Abu este 10w40. Ca ulei poti opta pentru motul, liqui molui, ravenol, etc, sau cauta pe forum ce folosesc altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM REZOLVAT PROBLEMA LA VW Golf III 1.6 ABU!

Se manifesta in felul urmator:

- indiferent daca motorul a fost cald sau rece ... in functie de personalitate se oprea in stationare sau in miscare dupa 50m, 5km sau 20km fara o reteta, dar dupa 1-2 luni ...in faza finala ...imediat ce se incalzea motorul ... se oprea in mers ... frecventa fiind din ce in ce mai mare ...pana nu mai pornea.... cum se racea cum pornea ...apoi reluam balciul

- inainte de a se opri indiferent in ce viteza as fi fost, turajul ajungea brusc la aprox. 3200rot/min, scadea si crestea iar la 3200 de 2-3 ori desi nu acceleram, apoi se ducea treptat spre zero si se oprea motorul ca si cum as fi ramas fara combustibil ...

- au fost momente cand motorul pleaca la prima cheie, alte momente cand pleaca de la 2-10 cheie, alteori dupa o jumatate de ora de ohihna pleaca la prima cheie.

 A fost un moment cand nu a mai vrut sa miste iar mecanicul a schimbat delcoul (cu unul SH). A functionat 4 zile perfect, apoi am reluat distractia. Am schimbat luleaua cu una noua .... dar tot in necaz am ramas, avand aceleasi probleme ca pana la schimbarea delcoului.

Am schimbat la masina:

- uleiul si filtrele de benzina, aer, polen, ulei

- delcou

- injectorul

-senzor temperatura

-set fise

si multi mecanici ...pana am dat de unul competent!

Am testat tot ce se putea testa, de la pompa de benzina, termocuple, sonda lambda, motorasul de relanti, injector, futunasele de vacuum la canistra, fise, cablu de la bobina, (se pot vedea postarile incepand cu 2 pagini in urma).

Defecta a fost BOBINA DE INDUCTIE.

Desi dupa ce se oprea motorul, verificam imediat daca am curent la fisa principala si aveam scanteie foarte puternica, probabil curentul  nu a fost in parametri sau nu dadea cand trebuie!!!!

Am incalzit motorul, am asistat la cateva opriri in mers si Imediat ce am schimbat bobina ... VICTORIE!

Dupa 3 luni  de plimbat aiurea de la mecanici ... :blah_:

Recomandat celor ce se lovesc de acesta problema la VW Golf III 1.6 ABU sa achizitioneze:

delcou SH 100-150ron

injectorul  SH  100ron

bobina noua 120ron

si apoi sa inlocuiasca si sa testeze pe rand ...

Desi ajungi la 500ron ai posibilitatea sa testezi si sa rezolvi problema. La mine atunci cand testam toate se comportau ok, iar faza in care motorul se incalzea si se oprea a venit dupa 2 luni ... cand a fost mai usoara diagnosticarea ...

Piesele achizitionate fie raman la stoc cum am procedat eu (oricum intr-un viitor mai apropiat sau indepartat vor fi folosite!) sau valorificate ....

Multumesc la toti colegii pentru sprijin si in special la bmp75 si john k.

Multa bafta iar daca pot ajuta cu un sfat, postati un mesaj pe privat.

Modificat de cartus80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Defecta a fost BOBINA DE INDUCTIE.

Desi dupa ce se oprea motorul, verificam imediat daca am curent la fisa principala si aveam scanteie foarte puternica, probabil curentul  nu a fost in parametri sau nu dadea cand trebuie!!!!

 

Inafara de scanteia care o da bobina de inductie spre delcou.....ea mai are o mufa in ea care da comenzi la pompa de injectie.Daca Bobina era dusa...dadea comenzi aiurea la bobina.

 

Sambata ajung si eu cu masina la mecanic,ca aceeasi problema o cam am si eu...sa vedem ce o zice :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!