Jump to content

New Superb vs Octavia 2 FL


Nikolay
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Posesor de TSI (e drept nu cel de 125 cai) ce a fost ieri la revizie la Skoda Buzau - ocazie cu care m-am uitat un pic la cele 2 din topicul asta... Roman fiind, permiteti-mi si mie cateva pareri - o sa insist pe Superb pt ca e model nou... O2 nu are decat FL:

Superb:

+ exterior mult mai stilizat decat varianta anterioara... nu vorbesc de love it or hate it pt ca functie de gustul omului - personal, mi-a placut fata, spatele mai putin

+ sistemul twin opening al portbagajului/hayonului este incredibil de practic.... cand deschizi "hayon", se itzeste o gura imensa de incarcare spre tine... dormi lejer inauntru

+ dupa mine este o alternativa super ok pentru un A6 sh 2002-2005...

+ noutati si la nivelul dotarilor, senzorii de parcare laterali fiind de ajutor date fiind dimensiunile masinii

+ scaune confortabile (era un Ambition cu multe dotari), incalzite toate 5

+ spatiu interior urias... loc picioare in spate de intorci tirul

+ mai user-friendly fata de varianta anterioara dpdv strict al soferului

+ sistem de tractiune integrala nu doar pe motoare mari/scumpe

- lipsa de inspiratie cand e vorba de forma fetelor de usi

- dupa ce au incercat sa modifice bordul si consola (si au reusit cat de cat), au dat-o rau in bara cu torpedoul

- plasticul nu s-a imbunatatit simtitor: parca e mai putin rigid insa tot nu m-a impresionat

- modelul expus - 1.8 T(F)SI 160bhp 4x4 avea dat 0-100 parca in 10 secunde - nu cer sportivitate insa doar sa realizati raportul cp/kg

- / + pretul modelului era 29k incl TVA (sistem audio cu 10 boxe, xenon, samd)

Octavia 2 FL nu m-a incantat cu prea multe... aceeasi masina robusta care insa arata hidos cu jantele in 5 spite pe 15 si cauciucuri cu balon mare Matador (incercati sa luati altceva).. inspirata din Superb, fata modificata destul de bine, spatele lasat 90% la fel... poate d-aia ii spune FaceLift si nu Face&BackLift :P

Ca motoare, tind sa cred ca TSIul fara compresor de 125 e cam micut pentru barca de masina pe care am vazut-o... ok, il poti folosi fara probleme insa la mine in cap motorul mic, de turatie, se bate cap in cap cu ideea de limuzina/sedan clasa mediu-mare... ceva nu suna bine... parca ai avea un chopper cu motor de 125cmc

Motorul celei expuse mi se pare varianta ideala pt cei care vor benzina... la diesel, stiti deja care este optiunea si care sunt motoarele, nu facem iar versus

Diesel 1.4TSI 160 se pune pe Scirocco, G6 parca... l-a inlocuit pe cel de 170 din motive de marketing (desi in grup e si 1.8TFSIul cu aceeasi putere dar alta tehnologie, oricat i-ar spune ei tot TSI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Diesel

    7

  • mondeo.ro

    6

  • kye04

    5

  • Nikolay

    4

Daca vorbesti de cuplu, 'anticul' 1.9 are un cuplu de 250NM adica mai mare decat cuplul 'balerinului' de 1.4. Tot fizica...

Puterea mai mare te ajuta la viteza maxima, respectiv la acceleratii 0-100km/h.

Pune in ecuatie turatia la care "se intampla" cuplurile alea si regimurile de functionare al fiecarui motor (bezina si diesel) si vezi ce iese :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ecuatia asta e offtopic pe acest topic. Daca poti sa-ti spui o parere critica fata de dilema initiatorului topicului, ar fi de apreciat...Altfel totul se reduce la o bagare in seama...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mi-am exprimat-o mai sus. Restul este un raspuns la niste afirmatii incorecte (sau partial adevarate). Cine a vrut sa inteleaga a priceput ce vroiam sa transmit.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind prin mesajele anterioare am constata ca se pune baza pa capacitatea cilindrica a motoarelor si nu pe randamentul acestora...cu alte cuvinte... un motor 1.9 tdi de 105 cp e mai mare decat un 1.4 tsi de 125 cp pentru ca e "mai mare"...in volum.

Puterea unui motor este data de randamentul sau caz in care capacitatea cilindrica paleste.

Degeaba un motor are 3.0 daca randamentul este de 0.2 As prefera un motor de 1.5 cu un randament de 0.7

Conteaza ce procent din energia calorica a combustibilului este transformata in lucru mecanic...asa ca nu mai tine treaba cu motoarele mari

Ca o paralela, un motor de 1.9 are 250 n/m si livreaza o putere de 105 cp. Un 1.6 aspirat are doar 148 n/m dar ajunge pe la 102 cp. Explicatia? O buna parte din cuplu este papata de sistemul de supraalimentare al tdi-ului si cuplul care ajunge la roata nu mai este ca cel din vilbrochen. Corectati-ma daca gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MAKRON,am inteles ce ai scris,doar ultima fraza NU.Vrei sa aduci argumente pro benzina 1.4 sau pro tdi 1.9 :) ?Chiar n-am inteles,explica putin ce vrei sa demonstrezi cu acea fraza. :dry: :( Ai uitat sa iei in calcul si faptul ca un motor mai mare poate ca este mai rezistent in timp,decat unul micut fortat.Daca ar fi sa cumpar motor pe benzina,sincer, as prefera un aspirat sau CEL MULT unul aspirat+turbo,dar cu un raport cilindree/cp/cuplu potrivit,deci nu variante exagerate gen 1.4/170cp :P Prefer sa sacrific din performanta pentru o functionare buna pe o perioada mai lunga.

Modificat de mondeo.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TSI-urile sunt motoare "fortate" prin tehnologia complexa pe care o inglobeaza si nu prin parametrii lor de functionare. Si am sa exemplific cu raportul viteza/turatie la varianta de 122 CP a TSI-ului. E drept, e vorba de varianta cu DSG, deci in treapta a 7-a:

- 60 km/h: 1.250 rpm

- 80 km/h: 1.650 rpm

-110 km/h: 2.250 rpm

-140 km/h: 2.900 rpm

Nu cred insa sa fie diferente chiar atat de mari fata de treapta a 6-a la TSI-urile cu cutie manuala. Prin urmare "temerea" mea este ca eu merg destul de mult (mai ales in oras) "subturat" (sub 2.000 rpm). Dar asta e regimul lui normal de functionare. TSI-ul de 122/125 CP e un motor cu injectie directa de benzina si turbina. Deci nu cred ca exista ratiuni pentru care ar fi mai putin fiabil decat un 1.9 TDI (tot un motor turbo), chiar daca are mai multi cai la o capacitate cilindrica mai mica. TSI-urile de peste 140 CP sunt mai "expuse" la capitolul fiabilitate din cauza faptului ca pe langa turbina au si compresorul mecanic care intra la turatii joase.

VW pariaza in continuare pe acest motor si desi la unele modele (Jetta, Golf VI) puterea maxima a versiunii twincharger fost scazuta (de la 170 la 160 CP) la altele a fost crescuta la 180 CP: e cazul noului Seat Ibiza Cupra. O alta ratiune pentru care cred ca VW are deplina incredere in acest motor e si faptul ca Jetta (VW) beneficiaza de benzinar de 160 CP de 1.4 litri, pe cand la "verisoara" Octavia (Skoda) puterea respectiva este livrata de TSI-ul de 1.8 litri.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ce ai scris,doar ultima fraza NU

Ideea este ca din motoare avand cupluri total diferite si capacitati diferitese ajunge la puteri comparabile

Ai uitat sa iei in calcul si faptul ca un motor mai mare poate ca este mai rezistent in timp

Nu are nicio legatura marimea motorului cu fiabilitatea sau "rezistenta". Randamentul motorului este cel care conteaza.

...decat unul micut fortat

Daca este mic, nu inseamna ca este si fortat. Un tsi, lucreaza in aceleasi regimuri de turatie ca si oricare alt motor pe benzina si, dimpotriva, raspunde chiar mai bine la turatii joase. Nu vad motivul pentru care ar fi fortat. Totul tine de tehnica folosita pentru combustie, daca aceasta se dovedeste fiabila, atunci motorul indiferent daca este mare sau mic, va lucra in regimuri normale.

Si inca un lucru... inainte, si eu credeam ca puterea oferita de dieselurile supraalimentate este net superioara oricarei alte motorizari pana am vazut ce poate face un banal motor aspirat daca il aduci peste 4000 de ture. Se transforma in bestie! De aceea spun, un motor aspirat si unul supraalimentat, daca au puteri similare, in regimul lor normal de lucru se comporta la fel. Totul este sa le exploatezi asa incat curbele de putere sa se "suprapuna" :P

Modificat de MAKRON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul este sa le exploatezi asa incat curbele de putere sa se "suprapuna" :P

Sau sa iei cu DSG sau alte automate performante. :somnmare:

Asaca recomandarea mea pentru cazul de fata: 1.4 TSI 125 cp cu DSG ;)

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pentru pareri. Am citit cu foarte multa atentie ceea ce ati zis fiecare dintre voi. Dupa ce am cugetat mai mult am ajuns la urmatoarele concluzii: inainte ziceam de Octavia FL, care dupa o analiza mai atenta nu mi se pare mai reusita decat cea pe care o am. Farurile mari care parca fac masina sa zambeasca, volanul care zambeste... e o masina 'vesela' iar eu prefer una serioasa. La Superb au reusit sa ii faca o parte frontala care mi se pare incruntata insa la spate nu stiu ce s-au gandit. Parca designerii au facut jumatate de masina si dupa aia s-au oprit. Din spate parca vad o laguna. Cat despre interior nu mi se pare ceva cu mult mai deosebit decat octavia. Or mai fi ceva 'croame' dar in mare, la o prima vedere, superb e o marie cu alta palarie. Nu pot sa contest faptul ca o fi mai confortabila, mai impunatoare, dar pana la urma diferentele fata de octavia mea, repet din punctul meu de vedere, nu sunt chiar atat de mari pentru a justifica achizitia. Deci, pana una alta raman la octavia mea 1.9, care dupa revizie parca e alta masina. Insa, urmatoare achizitie, dupa ce mai strang niste bani, aproape sigur va fi Opel Insignia. Deoarece e altceva, alt design exterior, alt design interior. M-am simtit foarte convortabil la volanul acesteia. Inca o data va multumesc tuturor si va doresc un an nou fericit, plin de impliniri si fara incidente rutiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superba alegere , ma bucur ca iti place , nici nu puteai alege ceva de pe piata mai aratoasa sau mai noua.

Sunt super de acord cu tine in ceea ce priveste ambele masini de la skoda( in mare parte 2 masini neterminate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt super de acord cu tine in ceea ce priveste ambele masini de la skoda( in mare parte 2 masini neterminate)

Nu stiu daca Skodele sunt masini neterminate, dar pt mine e clar ca achizitia unui Opel NOU (in general) e una din cele mai proaste alegeri pe care le poate face cineva din punct de vedere a deprecierii valorii sau altfel spus al valorii de revanzare.

Un Opel SH pe de alta parte e f atractiv datorita pretului mic pe care un amator de SH il plateste pe asa ceva.

Desigur, fiecare poate sa aleaga ceea ce doreste! :coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opel Insignia este o masina care arata intradevar bine. Totul e sa se dovedeasca o masina reusita si din alte puncte de vedere, nu doar al designului. Avand in vedere problemele cu care se confrunta General Motors in prezent, e de dorit sa fie un succes de piata. Eu insa ma bucur ca Insignia vine in clasa medie cu o noutate prin motorizarea diesel de 2 litri si 190 CP, cu tractiune integrala si cutie automata. Am mai spus pe forum ca mi-as dori sa vad si la VW modele cu motorizari diesel in 4 cilindri, cu tractiune integrala si cutie automata, de preferinta noul DSG cu 7 trepte (si nu Tiptronic ca in cazul Tiguan). Tehnologic este posibila o astfel de varianta. Dupa parerea mea, doar marketingul nu a permis aceasta combinatie. Dar noul Opel Insignia - rebotezat din cauza faptului ca Vectra nu a fost tocmai un succes - a aruncat manusa. Sper ca ea se fie ridicata cat de curand de noul Passat CC sau de viitorul model de Passat si sa vedem un 2.0 TDI 4Motion cu DSG7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@mondeo.ro: Nu inteleg de ce trebuie sa-ti dai cu parerea daca nu ai condus niciodata o masina cu motorizare TSI. Ce loc are intrebarea: "gandeste-te si la fata prietenilor cand le spui ca ai limuzina cu motor 1.4"????. Eu chiar as fi bucuros sa vad ce fata fac dupa drive test :D.

:banghead: Stimati membrii...nu mai postati la versus daca nu cunoasteti motorizarile. Post-urile voastre duc doar la flame-uri. Cititi o revista, vedeti niste teste comparative, faceti drive test si postati atunci o parere obiectiva la subiect. :blah_:

Destul de grea alegerea. Superbul arata minunat, are si ceva dotari in plus fata de O2, dar...e extrem de mare (lunga). Evident are si un pret pe masura (adica cu 2000-3000EUR mai mult decat O2 la configuratii asemanatoare (O2 Business - Superb Ambition).

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opel Insignia este o masina care arata intradevar bine. Totul e sa se dovedeasca o masina reusita si din alte puncte de vedere, nu doar al designului. [...] Dar noul Opel Insignia - rebotezat din cauza faptului ca Vectra nu a fost tocmai un succes - a aruncat manusa.

Si mie imi place Insignia mult. Mi se pare la momentul actual net superioara Superb si Laguna... poate in clasa cu BMW 5. Insa e tot prea mare pt Bucuresti. mi-ar placea tare mult, mai putin cand trebuie condusa si parcata in aglomeratie... iar vizibilitatea nu e nemaipomenita.

Problema mare la Opel (nu stiu inca la Insignia) este insa pretul pieselor de schimb. E absurd de mare. Mai e inca o problema - o stiu de mai demult, nu stiu daca au revenit - Opel avea proiectarea axata pt preferintele familiilor cu venit mai mic (din clasa de interes) si a Europei de Est... Ceea ce am inteles eu ca insemnand - arata bine, functioneaza OK... adica doar OK. Un fel de Renault nemtesc, cu capital american :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Insignia nu arata deloc rau... Problema este ca e Opel si se zice ca ar fi cea mai slaba nemtoaica... :angry: Eu unul prefer masinile mari, spatioase...

Si revenind la topic parca mai degraba as opta pentru Octavia 2. Superbul nu prea imi place ca forma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Azi am descoperit topicul acesta. Si eu ma gandesc de ceva vreme la S2 1.4 tsi varianta comfort, care asigura foarte multe necesitati. As mai adauga doar senzori spate, alarma, culoare si astfel diferenta fata de O2 (drive sau business cu cateva optionale) va fi doar de 1000-1500 euro. Chiar merita!

Diferenta e mica ca sa nu beneficiezi de spatiu adevarat, alta masina, alta siguranta. Intr-adevar motorul nu va raspunde la fel, dar cred ca va fi suficient. M-as baga la un drive-test, dar nu gasesti cu motorizarea asta pe S2 in C-ta.

Pana acum, pe forum, n-am descoperit nici un posesor de 1.4 tsi pe S2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca motorul 1.4tsi de 122 de cai pe passatul b6 se misca chiar bine, cel putin dupa resoftare mergea chiar neasteptat de bine, urca foarte frumos in ture si nici acul de la vitezometru nu se lasa mai prejos. Comparativ, accelera mult mai bine decat m-as fi asteptat vreodata, avand in vedere impresia care ti-o lasa motorasul in sine cand auzi de el. pot spune ca, cu parere de rau, mi-as lua Na-Na cu 2.0-ul meu cu tot cu soft de la un 1.4tsi 122. Asta ca o "scurta" paranteza. Cu toate astea.. creierul mi-ar dicta si mie sa merg tot pe un motor cu cilindree mai mare.. 1.8tsi, 2.0tsi. preferabil cel dintai din pdv al costurilor de achizitie(in cazul superb-ului). Pentru octavia, in regim de trafic urban preponderent, cred ca 1.4 tsi-ul este mai mult decat suficient. Un soft il face destul de tenace, chiar surprinzator, iar cheltuielile(taxe, impozite, consum) sunt mai avantajoase. Si ca dimensiuni, mi se pare mai mult decat suficienta. iar legat de ceea ce se dicuta mai inainte, intre 1.9tdi 105 si 1.4 tsi 122/125, pe aceasi caroserie, aleg 1.4-ul, cu toate ca sunt fan diesel.(fac abstractie de posibilitatile de tuning si alte treburi pentru fiecare dintre cele 2 motoare). Ma refer strict la o masina de daily use, fara pretentii de curse si alergaturi. Eventual, maxim un soft pt .."optimizare" :)

Legat de modelele in sine, in general vorbind, nu mi-as lua o masina mai mare varianta de baza, cheala, cu motor entry-level(pierzi astfel tot farmecul.. superbul se vrea a fi limuzina) in loc sa imi iau ceva "potrivit" pentru banii care-i am, dar cu un motor potrivit pentru caroserie si ceva dotari care sa-mi fie utile si sa imi ofere comfortul necesar. Chiar daca superb-ul este un model mai nou, elegant, "calumea" si octavia deja imbatranita. Octavia s-a dovedit a fi o masina buna. De fiecare data cand am avut ocazia sa merg cu una, m-am dat jos de la volanul ei placut impresionat. niciodata dezamagit. Mi se pare o combinatie perfecta intre mai multe soiuri de masini.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca motorul 1.4tsi de 122 de cai pe passatul b6 se misca chiar bine, cel putin dupa resoftare mergea chiar neasteptat de bine, urca foarte frumos in ture si nici acul de la vitezometru nu se lasa mai prejos.

Tot vorbesti despre soft si resoftare. In aceasta prima fraza, te referi ca passat-ul se misca bine cu acest motor de 122 cp cu soft-ul cu ultimul update oem sau cu un soft de tuning (desi nu precizezi caii si cuplul)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cu parere de rau ca va intrerup, dar revin la o problema esentiala despre care se discuta in topic:

care e pina la urma diferenta intre superb2 si octavia 2 ? Sa zicem ca ambele au motorul tdi de 170cp si aceleasi optiuni....

Care sunt celelalte diferente relevante? Ce are una in plus si cealalta in minus ? In afara de lungime....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de Octavia 2 si Superb 2 cred ca pot sa-mi dau o parere avizata.

Superb 2 in afara de lungime, volum portbagaj, are rafinament si stil.

Exemple ce imi sustin afirmatia:

- capota motorului are amortizor

- manerele de pe plafon se inchid usor, amortizat

- portbagajul are twindoor care e practic in spatiile inchise (parcaj subteran sau acoperit)

- portbagajul se deschide complet automat la atingerea butonului de pe telecomanda

- portbagajul nu trebuie trantit niciodata; se inchide usor dupa care se suge electric ca la BMW seria 7 sau Mercedes S :lol:

- butoanele de distributia aerului sunt luminata fata+spate (ca la Audi)

- manerele de deschidere usi sunt luminate noapte cu leduri albe

- spatiul de depozitare din cotiera e luminat

- butoanele ce comanda luminile din plafoniera sunt luminate

- exista leduri albe in plafon ptr lumina ambientala in fata

- brichete+scrumiere fata si spate + priza in portbagaj

- afisaj spate ora si temp ext

- insonorizare mai buna

- scaun sofer electric (cu exceptia vers de baza de care nu am vazut nicaieri :) ) cu memorii care se apeleaza automat de pe cheia briceag - standard la Ambition si Elegance.

- oglinda interioara heliomata

- dotari optionale mai multe si mai ieftine

Sa mai continui? :somnmare:

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc nsm....

Zilele astea am de ales intre skoda superb 2 si audi a6, ambele motorizari 140cp diesel....si de aici pleaca iar o dilmea... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

140 cp mi se par putini pe a6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kye04 Este vorba de A6 modelul 2011-2012 sau de modelul vechi cu/fara facelift?

M-am suit sambata in noul A6 si m-a impresionat bordul dar m-a dezamagit spatiul interior muult mai mic ca in superb in spate, portbagajul mai mic si unele detalii de finisaj indoielnice (gen lemnul de pe bord, imbinarea tetierei cu scaunul care nu statea la locul ei oricat as fi indesat-o)

La o lungime mai mare cu aprox 10 cm, noul A6 are interior mai mic deoarece are motorul longitudinal si asta rapeste din spatiul ptr picioare...

Eu am tdi de 170 pe Superb si este OK. Am facut drive test si cu cel de 140 si era onorabil, dar nu senzational.

A6 cu motorul ala o sa fie puturos deoarece e mai greu decat Superbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!