Jump to content

New Superb vs Octavia 2 FL


Nikolay
 Share

Postare recomandată

Nu as vrea sa creez polemici avand in vedere clasele diferite din care provin cele doua masini. Ma gandesc sa imi vand scoda mea 1.9 PB si sa trec pe un benzinar. Amandoua masinile arata bine, insa superb-ul parca e mai superb...

Suberb - echipare Confort EUR 15.951

Octavia - echipare Business EUR 15.121

Ceea ce e mai neplacut la superb e ca nu are in echiparea Confort climatronic dual zone, insa are ESP. De asemenea nu are jante de aliaj.

As fi curios sa vad ce parere aveti despre motorul de 1.4 TSI pe aceste masini.

Astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Diesel

    7

  • mondeo.ro

    6

  • kye04

    5

  • Nikolay

    4

In primul rand tin sa va salut pe toti membri acestui forum,sunt nou pe forum.@NIKOLAY,ce preferi,o masina mare cu motor mic sau masina potrivita cu un motor acceptabil?Nu am avut ocazia sa fac test-drive cu masinile sau motoarele mentionate de tine dar tind sa cred ca nu are rost sa-ti cumperi un Superb cu motor de 1.4.De banii care-i dai in plus pe Superb,poti cupara un octavia mai manevrabil si mai bine echipat.Cred ca vei fi mai satisfacut de acest motor pe o caroserie de Octi II. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la dealer sa vad masinile live. Skoda superb arata incredibil de bine. Am intrebat cum se comporta motorul de 1.4 pe ea si parerile au fost pozitive. Din pacate nu au avut una disponibila pentru drivetest. Si mie imi e o oarecare teama ca motorul e prea mic pentru ea, insa totusi are 125 cp. Ma gandesc ca oricum e mai ok decat 1.9 TDI 105 cp. Diferenta dintre superb si octavia e de 215 kg, care nu am idee ce inseamna pentru un motor... Multumesc pentru sugestii le-am notat si tin cont de ele. Astept si alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu au avut una disponibila pentru drivetest. Si mie imi e o oarecare teama ca motorul e prea mic pentru ea, insa totusi are 125 cp. Ma gandesc ca oricum e mai ok decat 1.9 TDI 105 cp. Diferenta dintre superb si octavia e de 215 kg, care nu am idee ce inseamna pentru un motor... Multumesc pentru sugestii le-am notat si tin cont de ele. Astept si alte pareri.

Hmm...mai okay in ce sens? Viteza maxima, depasiri, linutze sau cum?

Cand e sa vanda ceva, nici un vanzator nu va spune ca cel mai ieftin model e prost,..

Faptul ca nu o au la drive-test ar trebui sa-ti spuna ceva....si anume ca vanzarile nu se bazeaza pe acel model...

Conteaza mult unde si in ce conditii vei folosi masina respectiva. Daca mai mult in oras, Superb nu e prea potrivita, e mult mai lunga samd. decat Octavia.

Tot asa, daca masina e folosita mai mult in oras as merge pe 1.9 TDI (pe principiul ca nu am vazut 1.4 TSI la nici un taxi) desi au cuplul motor asemanator.

Din punctul meu de vedere 1.4 TSI e un motor ce se preteaza excelent pe o masina de genul GOLF. Se monteaza si pe Passat si Superb dar sunt motoare entry level.

Daca as da banii pe un Passat sau un Superb si as cauta o motorizare diesel de buget as alege 1.9 TDI 105CP. Daca as vrea o Octavia sau un Superb cu motorizare pe benzina as lua 1.8 TSI si nu m-as complica cu 1.4 TSI.

Tot asa strict pe Superb (sau Passat) as merge pe 1.9 TDI si nu pe un 1.4 TSI pt ca e motorizare mult mai potrivita pt calatorii lungi (clasa masinii) mai ales in combinatie cu un tempomat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot asa, daca masina e folosita mai mult in oras as merge pe 1.9 TDI (pe principiul ca nu am vazut 1.4 TSI la nici un taxi) desi au cuplul motor asemanator.

Aici este discutabila problema. A circula preponderent in oras, nu este echivalent cu a circula in regim de taxi. Daca drumurile in oras sunt scurte si km putini(per total), cred ca se schimba "optiunea".

Nikolay - de unde ai luat diferenta de 215kg dintre cele doua masini? Din configuratorul Skoda.ro, diferentele sunt mai mici; la aceeasi motorizare (1,4TSI) diferenta este de 160kg iar, diferenta intre Superb 1,4TSI confort si O2 1,9TDI Business este de 115kg.

LE: Mai multe despre un eventual versus benzina/motorina... AICI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar nu ar tebui sa fie diferente mari de greutate pentru ca Superb II si Octavia II sunt construite pe aceasi platforma, cea de Golf V (A5).

Acesta fiind o platforma modulara are flexibilitate suficienta ca sa fie folosita pe masini de dimensiuni variate. (inclusiv pe Passat)

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

Ca posesor de Passat si 1.4 TSI de 122 cp care e acelasi motor de pe Superb sau Octavia numai ca acolo i-au pus 125 cp pot zice ca te ajuta in orice situatie pt ca e este un motor turbo.

Consumul e unul bun pt ceea ce ofera la condus acest motor. O medie pe aproape 9000 de km facuti in toate conditiile posibile (mai putin zapada) o poti vedea in semnatura mea.

Exista un posesor de Passat 1.9 TDI care a reusit sa faca un test drive cu 1.4 TSI tot pe Passat si acum ii pare rau ca nu si-a luat benzinarul ...

Cel mai bine faci test drive si imediat te hotarasti singurel care motorizare e mai buna pentru tine :icon_thumright:

Multa lume ramane surprinsa de ceea ce poate face acest "micut".

Sanatate si spor la ales

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici este discutabila problema. A circula preponderent in oras, nu este echivalent cu a circula in regim de taxi. Daca drumurile in oras sunt scurte si km putini(per total), cred ca se schimba "optiunea".

Da, e discutabil. Nu este echivalent a circula preponderent in oras cu regimul de taxi. Ideea e ca pe drumuri scurte si un motor pe benzina si unul diesel vor consuma mai mult decat obisnuit.

Parerea mea este ca pt drumuri scurte in oras nici nu merita sa folosesti masina proprie decat de la caz la caz.

End of offtopic. Parerea mi-am enuntat-o mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nikolay,vad ca ai deja Octavia II,eu nu as schimba masina cu una identica doar ca sa vad cum lucra un motor(totusi) inferior.Daca tot vrei benzina,incearca totusi un 1.8TSi,e mai potrivit pentru ambele modele.Nu te speria de consum ca nu-i chiar asa grav cum pare.Strict la subiectul propus de tine,raman in continuare la parerea ca un motor de 1.4(fie si de 170 cp) nu va fi niciodata mai bun decat decat unul de 1.8 cu caluti mai putini,gandeste-te si la fata prietenilor cand le spui ca ai limuzina cu motor 1.4(fi serios baiete)si crede-ma ca daca tot iti vei cumpara Superb 1.4,la un moment dat iti va parea rau ca nu ai ascultat de mine.Votez in conditile date de tine,fara dar si poate,Octi II 1.4 TSi.Dar totusi,nu cred va vei face prea multa economie cu acest motor(puterea,destul de mare,isi cere drepturile),cred ca va consuma cu 1-2% mai mult decat cel mentionat de mine.Sper ca n-am suparat vre-un moderator ca vad ca sunt putin :) , :blah: ,scuzati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru pareri. Deci dupa multe framantari am ajuns la concluzia, dupa cum zicea un coleg mai sus, ca nu are rost sa imi iau tot octavia. Motorul de 1.4 va fi inlocuit cu cel de 1.8. Insa intre timp a aparut alta problema, am fost pe la Opel si am vazut noul insignia. Varianta de baza, cam echivalent cu Suberb de baza, are un pret de 20.050 euro pentru motorizarea 1.8 16V insa cu 140 cp, dar Euro 5. Apropo, ce diferenta ar fi intre un motor euro 4 de pe superb si unul euro 5 de pe insignia ? Va conta in viitor acest aspect ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre normele de poluare ale masinilor probabil va conta atunci cand se a termina cu sarada taxelor de inmatriculare si se va trece asa cum e normal pe impozitarea in functie de cantitatea de noxe emise de fiecare masina. Dar nu se stie cand si daca.

Si la Superb motorul 1.8 TSI de 160 CP e EU5 (cod motor CDAA).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nikolay,daca iti place Insignia,cumpar-o si gata.E o masina reusita,nu vei regreta,iar motorul de 1.8 16V,a fost prezent si pe Vectra C(sau sel putin unul asemanator).Stiu pe un tip din Timisoara care are acest motor si scoate la drumuri lungi,in afara tarii consumuri de 6,5-7,5%,la viteze de croaziera de 120-140km/h,iar la noi in Timisoara merge cu 10%.Cred ca este un motor destul de fiabil.Totusi,nu m-as baga la o echipare slaba,n-are rost sa dai 20.000 si sa nu ai cel putin scaune reglabile pe inaltime,senzor ploaie si clima bi-zonala.Oricare ai alege-o,toate sunt masini bune,dar daca la Skoda o iei mai bine echipata in banii pe care-i ai la dispozitie?Eu as lua masina care sa-mi placa cel mai mult dar sa fie si bine echipata. Insignia este o masina noua eleganta,Superb este ceva mai impunatoare ca "look",iar Octavia este afacerea (probabil)cea mai buna in segmentul compact-superior.Depinde foarte mult de ceea ce vrei de la o masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia, daca vrei sa-ti si parchezi masina in centru....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am vazut topicul am zis : ia sa ii zic colegului sa isi ia insignia :)

Masina este superba (nu vorbesc din carti , am mers si cu ea si la volan si in dreapta), nu as lua niciodata un motor de 1,4 pe o masina asa de mare, in curand o sa puna si un motor de 1,2 ...

Gandeste-te ca vei pune pe un superb de 1,4 4 pers si bagaje si daca nu mananca 10 inseamna ca nu am avut vreodata habar de motoare.

Totusi asteapta pana in februarie cand se va vinde si insgnia sau testeaza singur superb de 1,4(zici ca e ok dar cand urci 4 in masina dealerul se uita sa fie toti slabi si mici) ,eu am mers cu el , in craiova e pe drive , nu cum zicea cineva mai sus ca nu l-au adus din x motive.

Fiecare dealer e liber sa isi aleaga ce masina aduce de drive test in functie de locatie si puterea de cumparare.

Cand spui unuia din tg jiu de 1,4 la orasul lui mic e ok dar cand spui la unu din bucuresti se schimba problema...

Nu are rost sa te gandesti la ce va zice prietenul tau ala sau ala , oricare ar fi ea si orice motor va avea ea daca te va multumi pe tine, e ok.

Sa nu ne lasi asa sa ne spui ce ai hotarat , si sa stii un lucru cand iei masina trebuie sa te gandesti ce vrei sa faci cu ea, cati km mergi pe an, ce costuri ai , cate pers merg in ea , ce loc de bagaje ai, ce produse after sale ofera firma respectiva, etc...(nu cred ca e de omis faptul ca unii dealeri ofera service in toata europa , tractare gratuita , masina la schimb si altele...e adevarat ca nu se tin de cuv daca nu le ceri dar totusi, mie cu skoda daca mi se defecteaza in camp acolo raman cu ea ca ei pana sa raspunda la tel ajung pe jos acasa)

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca comentam eu de 1.4 TSI pe Superb, iar se gasea careva sa-mi spuna ca "nu toata lumea vrea sa calareasca gloante"... :)

downsizing sau nu, 1.4 c-o fi el TSI sau nu, nu e motor pt caroseria aia - poate cu o turbina hibrid :lol:; oricum se aude clar ca se tureaza nemilos motorasul; 1.8 merge insa la masa respectiva consuma de rupe - macar de ar avea 200 cp; 2.0 tdi 170 cp e rezonabil

solutia optima ar fi un 3.0 tdi dar.....exista si Audi pe piata....

si exact ce spunea gabriel: drive-testul il faci cu inca vreo 2 prieteni supraponderali ca sa stii cum se comporta motorul/masina in orice situatie

si pana la urma nu vad rostul unui Superb dpdv al soferului+pasager dr: exact acelasi habitaclu ca si in Octavia pe lungime si latime; ca se sta mai bine in spate?da - vrei sa faci taximetrie:atunci e bun Superbul; vrei sa cari 10 saci in loc de 4 cat incap la mine in portbagaj:la fel :rolleyes:

in ceea ce ma priveste Skoda cu motorul ideal e Octavia RS 3.0 TDI (care desigur nu exista) :Driver: :blah:

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii dau dreptate lu' FABIAn RuSu,motor de 1.4 doar daca mergi singur in masina.1.8 e rezonabil,2.0 e perfect.Daca vrei sa mergi la consum,cumpara-ti diesel si gata.Daca vrei benzina,motoare mai mici de 1.6-1.8,nu are rost sa iei in calcul(cel putin de la clasa compacta in sus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum se aude clar ca se tureaza nemilos motorasul;

La 1.4 TSI 125cp ai un cuplu ok si cp suficienti.

In nici un caz nu se tureaza nemilos si stai linistit, ca merge masina si daca este incarcata!

Daca duce pe Passat, fii sigur ca va duce si pe Superb ( daca vrei linute cumpara o masina sport ).

Citeste si parerile celor care au motoare 1.4 TSI, marea majoritate sunt multumiti de benzinarele turbo.

Modificat de power
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nikolay, Skoda Octavia II 1.9 TDI 105 CP e o masina foarte buna. De ce vrei sa o schimbi?

Octavia II FL 1.4 TSI 122 CP se va misca foarte bine. Iti spun din proprie experienta (eu am si DSG7 pe Jetta), iar masina mea are peste 1.400 kg (cu toate dotarile). Am mers cu ea (Jetta) cu 4 pasageri, portbagajul full si A/C pornit si nici vorba sa gafaie sau sa se tureze exagerat. La 3.000 ture (in trepta a 7-a) am 145 km/h (cam ca la un diesel). Dupa parerea mea, motorasul asta nu te va face de ras nici pe Superb (sa nu uitam ca are un cuplu maxim bun pentru un motor pe benzina si pe o plaja larga de turatii: de la 1.500 la 4.000 rpm). Desigur, nu e cea mai potrivita alegere pentru masina respectiva. Totusi, daca vrei sa mergi pe Superb 1.4 TSI iti recomand un chiptuning care va duce puterea maxima la 158 CP iar cuplul maxim la 270 Nm. Adica similar cu varianta 1.8 TSI, dar cu un consum mai bun in conditii de utilizare normala. Daca vrei insa senzatii de sportivitate, trebuie sa te uiti la motorizari de la 160 CP in sus.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot asa strict pe Superb (sau Passat) as merge pe 1.9 TDI si nu pe un 1.4 TSI pt ca e motorizare mult mai potrivita pt calatorii lungi (clasa masinii) mai ales in combinatie cu un tempomat.

Cred ca nu ai fost cu 1.4TSI(fie el si "doar" de 122 cp). L-am condus pe golf(care nu e cu mult mai usor decat un superb 1241kg vs 1.425 kg). Motorul este mult, mult mai silentios decat 1.9 TDI de 105 cp si evident mai puternic. Diferenta pe skoda superb in favoarea TSI 125 cp este de exact 2 sec de la 0-100 km/h fata de TDI 105 cp iar viteza maxima cu 11 km/h mai mare pt TSI deci nu vad chiar nici un motiv la drumuri lungi (si cu tempomat?!) de ce ai alege TDIul. Benzina e mai ieftina si motorul asta nu trebuie supraturat ca sa plece bine. Am avut un 2.0 TDI si acum am un 1.4TSI 160cp. Oarecum comparabile cazurile, si aici TSIul este exact cu 20 cp mai puternic. Incomparabil... 1.4 e de departe mai placut la condus iar consumul este acelasi la ambele in extraurban la acelasi stil de condus. Ce-i drept, TDIul era pe passat iar tsi-ul e pe golf. Nu as mai lua niciodata TDI iar diesel nu as mai lua decat de 3000 cmc si pe masini mari pe care merita sa ai diesel.

Am avut si eu oarece retineri in a lua un 1.4 dar era cel mai mare motor oferit deocamdata. :lol: Totusi, puterea aia de pe hartie chiar exista si in realitate.

JMHO

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu ai fost cu 1.4TSI(fie el si "doar" de 122 cp). L-am condus pe golf(care nu e cu mult mai usor decat un superb 1241kg vs 1.425 kg). Motorul este mult, mult mai silentios decat 1.9 TDI de 105 cp si evident mai puternic. Diferenta pe skoda superb in favoarea TSI 125 cp este de exact 2 sec de la 0-100 km/h fata de TDI 105 cp iar viteza maxima cu 11 km/h mai mare pt TSI deci nu vad chiar nici un motiv la drumuri lungi (si cu tempomat?!) de ce ai alege TDIul.

Hmmm, ca sa o citez pe prietena mea...are ea o vorba care mi-o spune uneori: 'Ai crezut prost...' :P Asa si tu...:)

Am condus Touran-ul Cross 1.4 TSI 140CP 6viteze manual al unui prieten, cam 1200km atat in Romania cat si in Ungaria, Austria. Asa ca i-am vazut calitatile incontestabile cu o singura mentiune (legata de versiunea de 140CP turbo+compresor): masina te imbie sa o calci si lucrul asta se vede apoi in consum foarte clar.

Cred ca nu ai citit ce am scris eu, eu ziceam ca 1.4 TSI e o motorizare ce se preteaza cel mai bine la o masina de clasa compacta de genul Golf. Mai ales cea de 125CP care se monteaza pe Superb. Eu ziceam de 1.8 TSI ca ar fi de preferat pe Superb.

De ce spuneam eu ca as prefera TDI (unui 1.4 TSI) la clasa de masina Skoda Superb? Simplu, pt ca, clasa masinii este pentru calatorii lungi (indeosebi...deci nu sa te fatzai de colo colo) iar in combinatie cu un tempomat consumul la un TDI da valori f convenabile (pe autostrada indeobste ma refer). Spatiu mare si consum mic...asta e reteta ce se cauta la masini de clasa Superb sau Octavia samd.

Pe ce masina ai motorul 1.4 TSI de 160CP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spatiu mare si consum mic...asta e reteta ce se cauta la masini de clasa Superb sau Octavia samd.

Aha, nu stiam ca asta se cauta. Eu unul nu m-as uita la consum la clasele mari cum e superb. Cel putin nu la diferenta asta de consum. Doar la o diferenta intre motoare cu adevarat mari as prefera diesel fata de benzina si asta pe masini de peste 2 t.

Oricum, pe hartie dar si in realitate, pentru mine arata mult, mult mai bine TSI ul decat TDIul.

1.4 TSI de 160CP-DSG am pe G6.

Edit: Acum vad ca tu preferi TDI fata de TSI doar pe autostrada. Eu daca merg pe drumurile din RO as lua oricand motorul mai puternic. Si ma repet, nici macar pe autostrada nu vad superioritatea TDI ca doar e mai lent si consum aproape la fel. Iar la cate autostrazi avem sau vom avea in 10 ani in ro, sa avem pardon.... :P

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu va inteleg logica. Combinatia cuplu/putere la 1.4 125cp este superioara celei oferita de anticul 1.9 105cp. Sper sa nu o dati in voodoo-isme din alea ca puterea lui 1.4 TSI e altfel si gafaie motorul.

PS: Totul e fizica nimic altceva. :P

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: Totul e fizica nimic altceva. :P

Daca vorbesti de cuplu, 'anticul' 1.9 are un cuplu de 250NM adica mai mare decat cuplul 'balerinului' de 1.4. Tot fizica...

Puterea mai mare te ajuta la viteza maxima, respectiv la acceleratii 0-100km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, nu stiam ca asta se cauta. Eu unul nu m-as uita la consum la clasele mari cum e superb. Cel putin nu la diferenta asta de consum.

Well...ar trebui sa ai in vedere si specificul marcii Skoda...care e o marca de buget.

O Skoda Superb2 e in bugetul de achizitie unui Mercedes A klasse. O masina de aceleasi dimensiuni la o marca de alta factura costa mult mai mult si da, intr-adevar, acolo cei care platesc mult ii intereseaza mai putin consumul sau economia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce tot nu vreti sa intelegeti ca nu are rost sa luati nu Superb cu motor mic.Mai bine mai plusezi cu 500-1.000euro si iei un motor serios,chiar nu inteleg cum puteti sa vorbiti,in mod serios,despre astfel de motoare pe caroserii de 1,5 tone.Daca ai bani de clasa medie iti permiti si un consum de 8-14% a unui benzinar de 1.8-2.0l.Eu nici nu m-as uita la motoare din astea de buburuze si golfulete.Vrei masina?-plateste!Voi vreti si masina de clasa superioara dar vreti si consum de clasa mica.Eu as prefera un motor TDI,TSI mare sau,de ce nu,un 2.0 aspirat.Nu ai turbo,nu ai probleme de injectie,pompe,etc. Daca tot vreti motoare mai economice,de ce nu va luati golf,jetta sau octavia?,pe astea chiar ar merge 1.4 TSI. Hai :) si un craciun fericit :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!