Jump to content

Masurarile lonjeroanelor


Hubacska
 Share

Postare recomandată

Salut. Imi cer scuze in primul rand de la moderatori pt greselile facute, dar e al doilea topic pe care postez.Ms

Acum un an mi-am luat un vento din 96. Problema era ca masina am cumparato lovita si parerea mea este ca lonjeroanele au suferit putin. Daca se poate a-s vrea sa ma ajutati colegi forumisti sa-mi spuneti cum a-s putea masura distantele lonjeroanelor, din ce punct trebuie masurat si daca este mai bine sa-mi iau doua lonjeroane din dezmembrari si sa le montez pe alea(am citit ca se poate suda in puncte ca in fabrica).

Multumesc si astept parerile voastre(scuze pt greseli)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie axate intr-un service specializat. Costurile sunt destul de mari daca vrei sa le schimbi si nu va mai prezenta siguranta. Parerea mea e ca un lonjeron stramb nemtesc e mult mai bun decat un lonjeron nou sudat in romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce cautai. Un sfat : daca vrei sa le inlocuiesti mergi la un atelier care are cadru de masura a caroseriei ( ce-i drept un cadru costa cam 15.000 euro ) .

Poti sa-l faci si la ochiometru la un atelier oarecare dar vei ajunge la concluzia ca ai platit degeaba. Vei primi raspunsul : merge si asa !!!!

In orice caz este o lucrare nu tocmai ieftina, asa ca sa te gandesti de 10 ori inainte de a o face .

post-535-1229078327_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult. Prima data duc poza la mecanic sa vedem ce zice. Nici eu n-as vrea sa taiem lonjeroanele.... Dar ma enerveaza daca ma uit la masina si vad aceasta problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
Iata ce cautai. Un sfat : daca vrei sa le inlocuiesti mergi la un atelier care are cadru de masura a caroseriei ( ce-i drept un cadru costa cam 15.000 euro ) .

Poti sa-l faci si la ochiometru la un atelier oarecare dar vei ajunge la concluzia ca ai platit degeaba. Vei primi raspunsul : merge si asa !!!!

In orice caz este o lucrare nu tocmai ieftina, asa ca sa te gandesti de 10 ori inainte de a o face .

colegu la ( 15.000 de euro) iau o masina tare rau si tu la bani astia pui lonjeroane :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off: tdi 1.9, se referea la cadrul pe care se pune masina ca sa se masoare dimensiunile, si pt ca e asa de scump, si atelierele care detin asa ceva, cer mult pentru o constatare!

Ontopic: Gandindu-ma din punct de vedere structural, nu-ti recomand sa schimbi lonjeroanele cu totul, cel putin nu cu partea sudata sub caroserie, ci sa tai lonjeronul inainte de deformatie si sudat de un profesionist, eventual si cu ranforsari suplimentare. Cu chestiile astea nu e de glumit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit ca si lonjeroanele ca celelalte componente de caroserie, sunt sudate in puncte. Si de aia va intreb: nu se poate sa iau jos lonjeronul vechi si sa sudez unul nou la loc, cum era cel vechi???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si unde gasesti tu in RO un atelier care sa aiba sudura in puncte ca in fabrica? O sa puna autogenul sau MIG-ul in cel mai bun caz, si atunci vei savura placerea aparitiei ruginii dupa cativa ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mig mag au cei cu care an vorbit :) . Deci e fain, mersi :( Zici ca n-are rost????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MIG-ul e oricum mai bun decat autogenul (pentru treaba asta). Cred ca trebuie sa vezi exact ce e stramb, incepand de unde, si daca nu s-ar putea redresa. Daca nu se poate, daca ar fi masina mea, eu as taia elementul/elementele strambe de acolo unde incep sa fie ... strambe :) , as recupera de la o masina de sacrificiu acele elemente, in stare necorodata, le-as transplanta cu mare grija si as ranforsa zonele de imbinare.

Ideea e ca daca te apuci sa schimbi lonjeronul pe sub burta masinii si noua piesa va fi sudata de podea si de celelalte elemente cu MIG-ul, vopseaua din jur se arde. la exterior cureti si vopsesti, ok- dar la interiorul lonjeronului? Acolo ramane ars si de acolo il ia rugina.

Bine acum sa nu-ti inchipui ca o sa fie copt dupa un an. Eu vorbesc de cativa ani buni, uite mie la broasca tabla de 1,5 mm sudata de mine acum 15 ani cu autogenul mi s-a corodat total de-abia acum (e vorba de un stalp de usa, partea inferioara). Depinde ce ganduri ai cu masina.

Mai e o chestie. "Strambatura" implica si zona de care se prinde sistemul de rulare de pe fatza, sau nu? Ca daca nu, si e chestie doar de estetica... mai bine las-o asa, sau vinde-o si ia alta daca iti displace chiar asa de tare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand iti multumesc f mult pt opinie. Sincer nu prea am bani sa-mi sichimb masina. Eu am luat masinata asta foarte ieftina, fiindca vechiul proprietar mi-a zis ca nu se poate repara (dupa un accident, unde o domnisoara draga a intrat cu 50km in ea). In al doilea rand, ma simt atasat de ea si vreau chiar so repar. Partea lonjeroanelor de sub masina n-au nici o problema, in capat parca partea dreapta (de unde a primit lovitura) e mai in jos si din cauza ca toate componentele se iau dupa lonjeron are un aspect ciudat. M-am gandit sa iau de la dezmembrari doua capate de lonjeroane si sa le montez pe alea si astfel nu vad cum sa nu fie bine.

Oricum mai astept pana vine vara. Pana atuncea mai am de montat oglinzile si geamurile electrice si frana de disc pe spate. (Taicami-o mi-a zis ca sunt nebun, dar imi place la nebunie!!!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu o intrebare?

Am avut un accident si am lovit cu partea dreapta un stalp.Lonjeronul s-a indoit putin este vizibila indoitura cu ochiul

liber.Azi cand m-am uitat mai atent dupa ce am dat jos aripa si bara se observa si roata cum sta putin stramba.

Intrebarea mea este:daca se mai poate indrepta sau trebuie altul ?

Multumesc pentru eventualele raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!