Jump to content

Lichid racire pentru Fabia


hamann7.0
 Share

Postare recomandată

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    12

  • Sudsemnatu

    9

  • Al Bundy

    8

  • saboteur

    8

Aceiasi cantitate de antigel va curge la deschiderea robinetului de golire si deschiderea busonului de la vasul de espansiune indiferent de temperatura lichidului. Singura diferenta este ca risti sa te oparesti putin la desfacerea busonului de la vasul de espansiune cu lichidul la aprox. 100 grade cand termostatul este deschis! :bom: N-are nici o legatura termostatul cu golirea lichidului de racire, oricum va ramane putin lichid in instalatie indiferent daca e inchis sau deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu risti sa te oparesti....nu ai cum, fiindca nu te tine nimeni cu mana legata de robinet!

Uita-te in imagine si raspunde-mi...cum te oparesti?

post-25544-0-74641500-1355604819_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la desfacerea busonului de la vasul de espansiune!

WARNING!

Hot steam may escape when the compensation

bottle is opened. Cover the cap with a cloth and

open carefully. (din manualul Skoda)

Modificat de gabireg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stii cum sa procedezi Gabi, nu ai cum sa te prajesti. Eu zic ca daca motorul este oprit, pompa nu creeaza presiune in instalatie, daca deschizi busonul usor, nu se va intampla nimic(am testat). Daca motorul functioneaza, atunci da, trebuie sa ai grija sa nu deschizi busonul vasului decat asa progresiv. Cum inlocuirea antigelului nu se face cu motorul pornit, eu zic ca temerea asta a ta este neintemeiata.

Eu astazi am schimbat tot antigelul din instalatie.

Eu am procedat in felul urmator: am incalzit motorul (garaj), in momentul cand au pornit ventilatoarele am oprit motorul, am deschis robinetul de golire, dupa care am deschis capacul vasului de expansiune sa aiba tragere. Dupa ce n-a mai curs deloc, am inchis robinetul, si am procedat la umplerea instalatiei. Mi-au intrat aproximativ 5 litri de antigel.

Din calorifer nu are cum sa curga daca nu este deschis termostatul, fiindca furtunul returului caloriferului trece prin carcasa unde este termostatul, daca nu este deschis nu prea vad eu cum va trece antigelul prin termostat de acolo prin furtunul care intra deasupra radiatorului, in final sa curga pe la robinetul de golire.

Modificat de feshu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic, dar n-are nici o legatura circuitul mic din calorifer cu termostatul, la motorul tau, ca si la al meu, termostatul este pe furtunul de retur de la circuitul mare care trece prin radiator. Daca nu ma crezi, repeta operatia cu lichidul rece si aceasi cantitate de lichid de racire va curge, respectiv aceasi cantitate va intra. De altfel in manualul de reparatii Skoda, nicairi nu scrie ca trebuie incalzit motorul, respectiv lichidul de racire, pana la deschiderea termostatului, la golirea instalatiei. In alta ordine de idei nu este recomandat sa torni lichidul nou care este rece, in motorul care ete totusi fierbinte. Si... poate nu stiu toti cum sa deschida busonul cu lichidul fierbinte! :exclaim:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia mai fa o tura pana la masina, si vezi unde vei gasi furtunul de tur si cel de retur de la calorifer. Vezi cum se tin de mana pana in partea de jos la carcasa termostatului, acolo este finishul.

Ce se intampla daca torni antigelul rece? Cand se face circuitul mare (termostatul deschis) si intra antigelul rece (din radiator) si se amesteca cu cel fierbinte( de pe circuitul mic) inafara ca motorul se va raci, mai stii tu alte simptome? Nu este aceeasi treaba? Intr-un motor cald am turnat un lichid de racire...doar nu l-am turnat din frigider. Nu s-a intamplat nimic stai linistit omule.

Pe busonul vasului de expansiune este desenat sau inscriptionat ceva nu?

Daca nu scrie nu te obliga nimeni, faci cum vrei, sau cum crezi ca este mai bine.

Modificat de feshu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si unde am zis ca e interzis sa torni lichidul nou in motorul fierbinte? Am zis ca nu e recomandabil, din acelasi motiv cum nu e recomandabil sa mergi la spalatorie cu discurile de frana fierbinti, pentru ca risti sa se deformeze. Credema ca foarte des vin la mine la strung clienti sa le rectific discurile de frana, fara sa aiba uzura mare, dar fiind deformate. Camasile cilindrilor sant tot din fonta. De altfel, face cine ce vrea cu motorul sau!

Da, toate cele 6 (sase) furtune se intalnesc in carcasa termostatului, dar ea nu este o cutie dreptunghiulara simpla, ca o cutie de pantofi, termostatul nu se deschide brusc la maxim, ci treptat, si lichidul rece din returul radiatorului se amesteca cu lichidul cald (aprox. 90 grade) din returul caloriferului, iar in blocul motor intra un lichid tot cald, undeva pe la 80-85 grade, altfel ar cadea acul din bord, dar el ramane tot pe verticala!

Ideea era ca poti scchimba antigelul si cu motorul rece, cum de altfel scrie si in manualul de reparatii, si ulterior se incalzeste motorul pana la pornirea ventilatorului si eventual se complecteaza vasul de espansiune, daca e cazul!

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

Exista vreo situatie in care sa gasesti dimineata vasul cu antigel mai gol cu 2 degete sub semnul minim, exceptand cazurile in care curge pe asfalt pe undeva sau e garnitura de chiulasa arsa? Nici dupa ce am luat capacul borcanului nu a crescut nivelul, adica nu era presiune in instalatie. De aproape 2 ani nu s-a modificat nivelul in vas, pana in dimineata asta cand am observat ce am descris mai sus. Acum aprox. 2 ani am schimbat garnitura de chiulasa, am 113.000 km la bord.

Pe joja e ulei curat, doar pe busonul de umplere ulei am ceva maioneza, dar e ceva normal iarna, din cate am inteles. In ultima vreme, masina mai mult a stat, iar cand am umblat cu ea, am facut drumuri de maxim 5 km.

Modificat de cosminbej
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare. Daca ai garnitura de chiulasa arsa, antigelul poate intra in ulei numai in timpul functionari motorului, sau si cand sta masina in parcare nemiscata cu saptamanile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

salut,ce fel de antigel sa-i cumpar la skoda mea.multumesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut nu stiu daca postez unde trebuie dar e legat de un senzor de temperatura,habar nu am va rog sa ma sfatuiti ce trebuie sa fac,momentan sant plecat din tara sotia mai porneste masina...ori trebuie sa pun ceva antigel in vas,dar din cate stiu am verificat inainte sa plec era in nivel..va atasez o poza unde am scris ce semnal luminos ramane aprins la bord,am citit in manual si spune completare lichid racire sau ventilatoru pt lichid racire nu merge...care e siguranta acestuia?daca completez ar trebui sa dispara acel senzor?multumesc...http://i60.tinypic.com/miytk1.jpg

Modificat de pancu.boss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul lichidului de racire este sub minim, sau temperatura critica la care a ajuns lichidul in motor. Posibil sa fie probleme cu ,,senzorul" din vas, conexiune, etc.

Trebuia sa detaliezi nitel Pancule. Martorul ramane aprins dupa ce ai pornit motorul (rece) sau dupa o perioada de functionare....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am spus eu sant plecat in strainatate,sotia mea porneste masina.si dupa ce o porneste(fiind rece) ramane aprins(asta pana ieri cand a aparut aia la bord)...ea nu are carnet o porneste in parcare la relanti,si o lasa 15-20 min...acum eu i-am zis sa se duca sa cumpere antigel (g12 culoare roz)si sa completeze cineva,posibil sa fie sub minim,acum 1 luna cand eu am fost acasa era ok...intodeauna verific cand vin acasa..(lichid frana,antigel,lichid servo,ulei)era ok...nu stiu ce sa zic mie si frica sa o mai pun sa porneasca...daca va completa cu antigel si martoru ramane,am teama sa o mai porneasca:(( numai cand sant plecat patesc asa,ufff..spuneti-mi va rog siguranta pt ventilatoru de racire lichid...care e?in manual scrie si cauza asta,multumesc frumos sarut mana

Modificat de pancu.boss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

supraincalzire mai greu. insa pentru linistea ta nu e mai simplu sa nu mai porneasca masina ? ii dai curent cand vii in tara si ai nevoie de ea.... nu mai consumi nici benzina inutil cu pornirile astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se aprinde chiar dupa ce porneste motorul, posibil dupa ce va completa cu antigel, martorul luminos se va stinge. Daca nu se va stinge, poate sa o porneasca ori de cate ori vei dori tu acest lucru, sotia ta va trebui  doar sa fie  atenta la indicatorul senzorului de temperatura. Ii vei explica tu ce anume trebuie sa urmareasca.

Siguranta 5 in capacul bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul lichidului de racire este sub minim, sau temperatura critica la care a ajuns lichidul in motor. Posibil sa fie probleme cu ,,senzorul" din vas, conexiune, etc.

Trebuia sa detaliezi nitel Pancule. Martorul ramane aprins dupa ce ai pornit motorul (rece) sau dupa o perioada de functionare....?

 

 

Daca se aprinde chiar dupa ce porneste motorul, posibil dupa ce va completa cu antigel, martorul luminos se va stinge. Daca nu se va stinge, poate sa o porneasca ori de cate ori vei dori tu acest lucru, sotia ta va trebui  doar sa fie  atenta la indicatorul senzorului de temperatura. Ii vei explica tu ce anume trebuie sa urmareasca.

Siguranta 5 in capacul bateriei.

multumesc revin cu detalii dupa ce completeaza..va ,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a completat azi sotia camun pahar de antigel,a pornit masina si martorul a disparut...va multumesc pt ajutor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am patit si eu,dar am constatat ca lichidul se pierdea in continuare, pana am depistat cauza: picaturi de antigel la pompa de apa. rezolvare: 200 ron piesa si 60 ron manopera. timp de lucru 2 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ati mai patit sa pice acul de la temperatura apei in mers sau sa nu se ridice deloc pana dupa ce se ia si se pune inapoi contactul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA.

 

schimba senzorul de temperatuta motor G2/G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

buna. ma poate ajuta cimeva cu un sfat? as vrea sa completez lichidul antigel la Fabia mea (1.4 16v 2004) Problema e ca nu stiu ce antigel a folosit proprietarul anterior...adica nu imi dau seama daca e rosu sau roz...Cred ca trebuie sa completez in jur de 200 de ml...Pot sa completez cu antigel concentrat g12? Rosu sau roz? :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbim doar de 150ml eu as completa doar cu apa distilata, nu inainte de a verifica punctul de inghet la un service adica -32/-35Gr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei de la service au zis ca mai rezista iarna aceasta..."a slabit doar un pic"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!