Jump to content

Lichid racire pentru Fabia


hamann7.0
 Share

Postare recomandată

Deci g12 se masoara cu aparatul din imaginea 2?

Eu vroiam sa caut cel cu pompita, e pe la 15lei.

Nu sunt sigur de punctul de inghet la mine si as vrea sa rezolv pana in iarna...

Refractometrul ala cred ca are pret nejustificat pt o masurare,nu?

Au la (care) service,costa masurarea?

From HTC via Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    12

  • Sudsemnatu

    9

  • Al Bundy

    8

  • saboteur

    8

- si 1 si 2

-gasesti si la 5 lei.

- ptr. mai multe masurari nu doar una, diferenta de pret pentru 2 : este proiectat pentru a masura cu acuratete punctul de inghet pentru antigel, lichid parbriz si concentratia acidului din baterie (instrument profesional), 1 doar ,,engine coolant tester" nu stiu daca poate fi folosit si pentru masurarea concentratiei acidului din baterie, lichid parbriz etc.

- te referi la pretul pentru masurare intr-un service? nu am inteles prea bine....scuze.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si AlBundy ce spunea mai sus? Sa stiu daca iau o pipeta d-aia sau nu

From HTC via Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,se masoara cu refractometrul." : nu te tine nimeni de mana, daca vrei un instrument profesional .... achizitioneaza 2.

Pentru ce vrei sa faci adica ,,ocazional" (odata la un an) parerea mea este foarte bun si cel din imaginea 1.

Sa te scutesc de ganduri, cautari fara raspuns, furtunase, pipete si ce-o mai fi, ce zici Muale merita sa iti bati capul, cand gasesti totul gata....numai l-ai bagat in instalatie si gata treaba. Iti raman banii de pipeta, pe care ii vei folosi pentru sampoane de curatat tapiteria.... :icon_cheesygrin: Afacerea ,,curatat tapiterie auto" nu va avea de suferit, fiindca nu vei arunca banii pe garduri.... :icon_idea: Eu cam asa gandesc toata povestea, nu stiu tu.....decizia iti apartine.

http://www.pieseauto...l-22154203.html

Mi-am permis aceste afirmatii/sfaturi, sau cum vrei tu sa le zici, fiindca am gasit o afirmatie undeva care iti apartine: ,,gandeste-te la banii tai".....daca ai afirmat asta, eu am luat in considerare si acest aspect.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muale : Treci pe la mine cu un telefon in prealabil si te ajut eu cu masuratoarea.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina,treaba este ca am schimbat antigel si nu a intrat toata cantitatea cumparata. Amestecat cu ce a ramas in motor, nu stiu ce concentratie are.

Daca faceam de la 0, stiam cat sa pun (50-50).

Este adevarat,folosesc foarte rar un aparat profesional pt a merita sa il cumpar (80-100 euro).

Pipeta aia as lua-o la 7-10 lei dar sa stiu sigur ca masoara ce am eu nevoie.

AlBundy, multumesc! Poate incerc astazi pe la 6.

From HTC via Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

as vrea sa schimb antigelul....imi puteti spiune cum?a m-ai facut cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, n-a mai facut nimeni asa ceva niciodata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corbule:

O mica plimbare cu masina pana lichidul de racire ajunge la 90 grade, te duci la locul unde ai stabilit tu ca vei inlocui antigelul, opresti motorul, scoti busonul vasului de expansiune, te bagi sub masina in partea dreapta fata jos langa radiator ai un robinet de golire al instalatiei, il desurubezi....si cam asta e tot.

Imagini....tot ce vrei, gasesti aici, numai trebuie nitel rasfoit.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Corbule:

O mica plimbare cu masina pana lichidul de racire ajunge la 90 grade...

De ce e nevoie de plimbarea asta? MI se pare ca am mai schimbat antigelul dimineata, pana sa pornesc masina. Am comis-o grav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,ai comis-o grav de tot. ramane sa-mi dai mie masina ta de pomana,si asa acuma nu mai e buna de nimic. in locul tau n-as mai dormi noaptea asta de grija si suparare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh... lasa ca mai merg eu cu ea putin, pana se opreste brusc in mijlocul drumului si chem platforma sa o duca la fier vechi.

Lasand gluma la o parte, singura problema e ca nu am scos si antigelul din caloriferul din bord, nu? De-aia trebuie incalzita inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica nu ai scos antigelul din caloriferul din bord? tu cand ai golit, ai golit toate instalatia, automat s-a scurs si ala. Cred ca ardeleanca Carmina se referea la cele 90 de grade, ca sa se scurga mai repede din toata instalatia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul meu.....munteanul Sudsemnatul , a intuit foarte bine ce am vrut sa spun. :lol:

Pe scurt: cand lichidul de racire a ajuns la temperatura la care vor porni ventilatoarele, opresti motorul, desurubezi capacul vasului de expansiune, si rapid dai drumul la robinetul de golire al instalatiei. Asa vei fi sigur ca si termostatul este pe pozitia deschis.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu termostat pe inchis sau deschis curge aceeasi cantitate, aerul fiindca poate intra aerul usor in motor pe orice parte, nu-s furtune de perfuzie pe acolo, zic din experienta pe mai multe masini - mi-am dat seama dupa cantitatea complectata

din calorifer nu prea iese lichidul, dar tot din experienta am scos mai mult lichid din instalatie ( se vede la complectare) la orice masina care sta inclinata cu fata in jos (curge mai mult si din calorifer) dar trebuie reverificat dupa umplerea instalatiei si primele drumuri chiar daca termostatul a fost deschis, fiindca la miscarile masinii la primele drumuri mai scoate aer din instalatie (poate calorifer - la unele masini se aude aerul cum ias ain mers)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai trebuie sa experimentezi.

Cu termostatul inchis nu are cum sa curga aceeasi cantitate de lichid, nici daca pui masina in ,,bot".

Care aer? De unde aer? Tu cand dai drumul la robinet iti vine aer sau lichid de racire? Dupa ce s-a golit instalatia...da putem sa vorbim si de aer in instalatie....fiindca daca ai scos busonul de la vasul de expansiune ca sa curga, normal ca a intrat si aer in instalatie.

Ai vazut tu vreodata o masina in service la care se executa inlocuirea antigelului, sa stea cu rotile din spate pe elevator, iar fata masinii nu...adica sa stea in bot :lol: Ce faceti? Pai inlocuim antigelul....si ca sa curga tot....tinem masina cu botul in jos...fiindca daca are ameteli.... ii va fi rau.... si va da tot afara!

Ok, sunt de acord ca nu va curge tot....dar ia incearca la 92 grade...cand termostatul e deschis....

Dupa ce vezi ca nu mai curge lichid, lasi robinetul asa deschis...si 2-3 ,,chei moarte"....si vezi ca o sa mai curga nitel (va iesi si din calorifer). Dupa ce faci masuratorile, te astept sa revii, si sa imi spui ce si cum stau lucrurile.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Chei moarte" adica doar pus contact, fara pornit motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@carmina - hai sa nu exageram cu afirmatiile trecand niste limite...

hai sa lasam pe fiecare sa-si expuna parerea ca apoi sa poata sa-si aleaga lumea cum sa procedeze prin prisma gandirii proprii nu dictat de cineva, ca daca nu le iasa bine treaba nu poa' sa acuze pe nimeni

eu nu am nimic impotriva daca la service-ul tau se dau "chei moarte" si alti te vor urma, masinile la care voi face eu schimbul vor regurgita ca pana acuma :D eu nu mai am nevoie de experienta pentru ca acesta mi-a confirmat teoria deja :icon_thumright:

hai sa contribuim tehnic pe acest forum cat suntem pe aria respectiva cu argumente tehnice, pace! :santa[1]:

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce limite vorbesti ? Ti-am raspuns mai mult decat elegant....

Te-a tinut cineva de mana sa nu scrii? Ti-am dictat eu tie ceva?

Intoarce o sticla plina cu lichid cu dopul in jos....dopul in cazul nostru este termostatul....va curge apa daca nu scoti dopul?

Ei, asa este si cu termostatul daca este inchis.....nu are cum sa treaca lichidul si daca pui masina in bot....deci afirmatia aia a ta cu ,,cu termostat pe inchis sau deschis curge aceeasi cantitate" va trebuie sa o verifici din nou. Eu nu sunt de acord cu afirmatia asta a ta....si gata! Ce am zis de sari asa in sus? Pe un forum, parerile sunt impartite....asta e parerea mea, esti de acord sau nu...e treaba ta.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te provoc sa incerci

circuitul antigelului e mai complicat decat o sticla cu dop, functioneaza in primul rand pe vreo "circuite" (radiator, calorifer si vas de expansiune) care sunt interconectate nu chiar simplu sau oricum

oare tu ai gasit in vre-un manual al unei masini procedura de golire antigel cu termostatu deschis?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

ma bag si eu in discutie.

sergiud, am inlocuit antigelul in ianuarie, anul acesta. am incalzit motorul pana a ajuns martorul la 90 grade, dupa ce m-am plimbat un pic prin zona. apoi, am parcat in fata casei, cu partea soferului (unde se afla robinetul de golire) mai jos decat partea dreapta (unde se afla vasul de expansiune). cu motorul pornit am desfacut robinetul si am fost atent la evolutia temperaturii. in momentul in care nu a mai curs nimic (in afara de cativa stropi razleti) si martorul de temperatura nu se miscase, am oprit motorul.

in aceeasi pozitie a masinii am inceput umplerea instalatiei si am reusit sa indes 3 litri antigel si 2.75 litri apa demineralizata. cum, in manual scrie ca instalatia are 6 litri (la motorul meu de 1.4), deduc urmatoarele:

-asa cum zice carmina, cu motorul cald curge mai mult lichid;

-cu masina inclinata curge mai mult.

sper sa fie de folos.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut normal ca in momentul in care ai lichidul la 90 sa curga mai repede si tot: stiu asta si de la Dacie!

Din mai multe motive:

un lichid incalzit curge mai repede-e mai fluid( acelasi caz si la ulei),

termostat e automat pe deschis.

Nu cred ca e asa complicata o instalatie de racire/incalzire

Ai dreptate ca daca masina e in panta curge mai mult antigel, probabil cei 0.25 care nu se scurg...dar in acelasi timp mi se pare o prostie si un lucru greu realizabil sa tii masina cu capul in jos, pentru a scurge inca o sticluta mica de antigel, care oricum se amesteca cu ala nou si un 0.25 la 6 litri, e nimica toata.

V-am salutat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ CrW - prin metoda prezentata de tine eu iti garantez ca exista posibilitatea sa arzi cel putin garnitura de chiulasa daca nu chiar mai rau in functie de cat de bine se tine motorul si garniturile din el mai ales cea de la chiulasa care e afectata direct, din 100 de masini eu cred ca un sfert sunt mai sensibile si ar avea urmari nefaste, oricum in timp se va vedea scurtare vietii unor componente (sa nu te miri ca vei avea probleme cu garnitura de chiulasa sau semeringurile supapelor)

e normal ca acul de temperatura din bord sa nu miste, el nu indica o temperatura instanta ca si la masinile vechi, functioneaza pe media ultimelor minute de functionare exact ca acul de la benzina care nu se balangane ca la o dacie, si daca ai posibilitatea sa vezi cu ce viteza creste acul in bord la o dacie care ramane fara antigel in vasul de expansiune dupa ce se deschide termostatu la reumplerea instalatiei ai sa te sperii fiindca in 2 secunde e pe rosu si vei injura aerisitoarele rupte inoperabile si vei tremura urmatori kilometri pana te vei convinge ca masina nu sa dat pe antigel sau pe ulei

acul in bord oricum nu poate creste fara lichid in instalatie deoarece sonda de temperatura se afla intr-o carcasa de plastic denumita si carcasa termostatului, practic plasticul care o inconjoara e izolant si apoi la golire e prima care ramane "in aer" adica fara antigel fiind in partea superioara a motorului si aerul de asemenea e foarte bun izolant (folosit si la termopane in acelasi scop)

asa ca, gradual, motorul golindu-se de lichid de sus in jos temperatura acestuia va creste rapid in zonele fara racire ale motorului peste limita admisa mai ales in zonele expuse gazelor arse, producand deformari si uzura de la dilatarea excesiva a componentelor plus compromiterea etansarilor unor garnituri cum e cea a chiulasei in primul rand si continuand cu smeringurile supapelor (mai ales a celor de pe evacuare)

uleiul de asemenea va avea de suferit fiind "prajit" in chiulasa care atinge foarte repede temperaturi excesive peste limita admisa

in opinia mea un minut e suficient ca sa compromiti un motor care functioneza la temperatura de regim si ramane fara racire

partea buna e ca ai coborat punctul de golire al instalatiei si daca executi din nou procedura cu motorul oprit (eu mai zic ca poate sa fie si rece dar nu contrazic pe nimeni, fiecare e liber sa faca cum doreste) vei observa ca la fel de bine se goleste instalatia

acuma referitor la contributia invartiri pompei de apa in golirea instalatiei de racire, eu zic ca e nula, si cine a vazut o pompa isi va da seama ca aceasta functioneaza pe baza presiunii din instalatie si a continuitatii acestui circuit deoarece nu face presiune interna ca pompa de benzina ca sa poate impinge lichidul, practic eficienta ei scade cand circuitul va fi depresurizat (nu degeaba capacul vasului de expansiune are supape ce tine presiunea constanta in instalatie) si apoi ea va fi doar o morisca care se va invarti in gol cand circuitul lichidului va fi intrerupt de aer fiindca nu va fi "amorsata" (vezi functionarea unui hidrofor)

daca ma intrebati circuitul de schimbare a caldurii intr-o masina seama ca idee cu cel al centralelor termice (centrala fiind motorul si caloriferele casei fiind radiatoarele masinii), si aici instalatia functioneaza - adica apa circula - doar cu circuit complet, si circula eficient doar sub presiune min. 1 bar ca si la masina

sper sa luati deciziile sanatoase pentru masinile voastre

LE - @Subsemnatu - practic eu n-am sesizat diferente in vascozitatea antigelului la cald sau la rece, o fi pe hartie dar in lumea reala nu e masurabila diferenta, doar nu e ulei... si daca motorul e cald nu e sigur ca termostatu e deschis, de ex. pe vremea asta nu cred ca iti porneste ventilatoru de la radiator, termostatul se deschide si el putin cat schimba apa prin radiatoru mare dar cand golesti instalatia ai mari sanse sa ramana cam inchis

- deasemnea prostie e sa golesti instalatia in plan inclinat si sa alegi ca robinetul de golire sa stea cat mai sus, daca planul e drept nu e nici o problema dar daca e inclinat e ciudat sa faci pe dos

@Subsemnatul - daca goleai instalatia la dacie pe la radiator mai curgea lichid pe la termostat? eu nu cred fiindca cunosc prea bine operatia

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate...acum pe frigul asta :) Dar vara...nu-i ca iarna!

Apropo de compromiterea motorului : La fosta companie, pe sofer pur si simplu il durea undeva de masina, a facut accident si nu s-a sinchisit sa o repare, in urma accidentului s-a spart radiatorul. Luand odata eu masina pt niste treburi ( dacia logan si iarna fiind) nu intelegeam de ce apa sta la 60 de grade ( acul arata si fara antigel temp) si totusi nu baga deloc cald in masina, imi era super frig. Ce sa vezi? Nu mai ave deloc antigel, ea practic mergea pe racire cu aer :) M-am dus la benzinarie, luat antigel si pus, il pierdea in 25 de km. Asa ca am mers asa ziua aia si a doua zi au bagat-o la service, la insistentele mele ca isi bat joc de masina.

Motorul nu a patit nimic :)

Modificat de Sudsemnatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!