Jump to content

Lichid racire pentru Fabia


hamann7.0
 Share

Postare recomandată

Na, ca m-a lovit si pe mine beleaua :(

Prima data, la -13 grade acum 1 luna. S-a aprins martorul de temperatura din bord (cu tot cu acompaniament muzical), si a continuat sa clipoceasca; am oprit motorul, si l-am repornit dar martorul a clipit in continuare... apoi am lasat motorul sa mearga vreo 3-4 minute, sa se incalzeasca lichidul, am oprit si pornit motorul din nou si martorul a ramas stins... asta pana la urmatorul frig, vreo saptamana mai tarziu: -10 grade... A doua oara am aplicat direct leacul: am lasat motorul sa mearga 3minute, iar apoi i-am dat un "reset". Nu am mai avut probleme pana astazi (si nu mai e asa de frig: -1 grad).

Baiu e ca nu sunt in tara si nici VAG-ul nu il am cu mine sa vad ce eroare a stocat. Dar suspectez niste chestii: inainte sa plec din tara am facut in Septembrie o revizie generala, care a inclus si schimbarea pompei de apa (masina are 120mii km). Cei de la Procar Timisoara, cum sunt foarte saritori ca de obicei (ma refer la cei de la service nu cei de la tinichigerie) mi-au completat (fara sa ma intrebe de sanatate) lichidul pierdut la schimbarea pompei doar cu apa distilata (desi eu am avut grija in toti anii astia sa pun doar antigel cand am avut de completat - gen la schimbarea termostatului -... grijania lor de mecanici...). Asa ca eu acum nu am nici cea mai VAGa idee ce densitate are lichidul de la racire :(

Planul meu de actiune pe termen scurt:

1). scot cat lichid pot din vas si completez cu antigel.

iar daca nu dispare problema:

2). caut un VAG COM sa vad ce eroare e stocata (*)

3). beau destula bere incat sa uit de problema

4). repet pasul 3 pana cand problema dispare complet

Alte idei? Ce pasi as putea intercala intre pasii 1 si 2 (sau 2 si 3) de mai sus? :) Nu de alta, insa de la pasul 3 mai departe, poate sa coste reparatia destul de scump... :D

Intrebare de baraj: (ce inaltime are barajul?)

- de ce apare problema doar la motor rece / lichid rece? mai exista vre-un senzor de temperatura in afara minunatului senzor de pe termostat? Ma gandesc ca e dus alt cenzor de temperatura... Sau, daca sonda din vas verifica rezistenta lichidului ca sa ii verifice indirect densitatea (asa cum preciza saboteur si blitz mai sus), probabil ca face si body-controller-ul ceva "compensare" a valorii citite in functie de temperatura. Trebuie sa existe o corelatie intre eroarea de pe bord si temperatura lichidului... (daca martorul din vas ar fi "dus", sau doar densitatea nu ar fi suficienta, atunci eroarea ar persista, sau ar aparea si in alte cazuri/temperaturi decat cele cand motorul este inghetat).

(*) - Ajunge un ardelean în gară şi vede trenul plecand. Fuge cat fuge pe peron dupa tren, si cand vede ca nu-l mai poate prinde, se opreste, isi trage sufletul si zice cu naduf: „No, aşe-i când n-are omu' lucrul lui!”

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    12

  • Sudsemnatu

    9

  • Al Bundy

    8

  • saboteur

    8

:)) bun bancu'

Mihaie, n-ai ce eroare sa citesti. Senzorul ala din vasul de lichid are 2 fire care duc direct in ceasurile de bord; partea proasta e ca nu stocheaza defecte.

Parerea mea, cauta pe la un service auto sa iti masoare concentratia lichidului de racire. Eu unul nu cred ca e proasta. Daca e proasta, atunci poti sa scoti din vas si sa completezi: iei un patent, desfaci clema de la furtunul de la fundul vasului, gasesti un vas care sa incapa acolo si gravitatia face restul (evident, cu busonul desfacut).

Am auzit ca prin hipermarket-urile de la noi se gasesc "scule" dinalea de masurat concentratia, ia vezi poate gasesti si pe-acolo pe unde umbli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mai patesc uneori in diminetile cu multe grade minus sa imi palpaie in bord termometrul, cu tot cu "acompaniament muzical". Dar nu pot lasa motorul sa mearga 3 minute sa se incalzeasca putin lichidul, cum zice Mihai mai sus, pentru ca imi trepideaza foarte urat, oscileaza turatia de am impresia ca se smulge motorul de la locul lui, se zguduie rau. Il dau restart de 2-3 ori si problema dispare (oscilatia urata a turatiei inceteaza o data cu disparitia martorului din bord).

Modificat de cosminbej
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema ieri.Am schimbat vasul de expansiune ca mai aveam unul sh si am mai completat cu antigel, iar in dimineata asta s-a stins martorul in sfarsit.Ai avut dreptate cu curatatul vasului si concentratia lichidului de racire.Prima data am curatat vasul, dar superficial si de asta nu s-a stins martorul.Mersi mult, ma bucur ca se dau sfaturi bune aici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
vladut cristian

salutare, dupa o verificare mai amanuntita la sistemul de racire, vas de expansiune, furtune, racorduri, coliere, termocupla, radiator; s-a ajuns ca devina este totusi radiatorul, fiind spart pe o portiune de circa 10-15 cm la imbinarea plastic aluminiu. cumparat alt radiator de apa 265 lei, antigel 3 l 60 lei, manopera 120 lei. total 445 lei la service AD GARAJE din Oradea, profesionisti si rapizi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la aprinderea becului din bord se stocheaza eroare.eu am pus-o pe tester si a dat eroare pe senzor vas lichid racire.si eu am pb cu antigelul la rece se aprinde martorul iar lichidul este de 3 luni

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Incheiere (sper) la povestea vasului de expansiune de la sistemul de racire. Fac aici si un mic tutorial pt cei care au aceeasi problema sau cei care din diverse motive tre' sa dea vasul jos.

Problema cu martorul de pe bord (cel cu nivelul lichidului de racire) a persistat din iarna pana acum si intre timp s-a inrautatit. Prima data a aparut pe un frig crunt, insa imediat ce s-a "dezmortit" motorul (dupa 1-2 minute de mers in gol), la o repornire martorul a ramas stins. Apoi, incetul cu incetul martorul nu s-a mai stins nici cand motorul se incalzea (martorul nu se stinge de la sine, ci doar dupa o repornire a motorului). In ultimele zile nu se mai stingea martorul decat dupa ce motorul era bine incalzit.

Initial am crezut ca se trage de la completarea de lichid pe care au facut-o cei de la Skoda (am schimbat cu 2 luni inainte pompa de apa si ei au completat lichidul pierdut cu apa distilata (si au si completat bine peste linia de maxim); ma gandeam ca i-a scazut prea mult densitatea lichidului din instalatie; m-a dus gandul la motivul asta si pt ca prima data problema a aparut dupa un frig crunt, si martorul se stingea dupa o usoara incalzire a motorului - ma gandeam ca probabil au aparut ceva urme de cristale de gheata in lichidul diluat). Am scos ~1l de lichid din instalatie si l-am schimbat cu antigel concentrat, in speranta sa ii cresc densitatea. Nu s-a ameliorat insa deloc problema. Citind pe forumuri unii au sugerat curatarea celor doi electrozi de la senzorul de nivel cu o periuta de dinti sau ceva similar. Am dat vasul jos insa nu am cum sa ajung la senzor (explicatia mai tarziu). Am dat vasul jos de pe masina si l-am clatit bine cu apa fierbinte pt ca erau ceva urme de ulei in vas (dar urmele sunt vechi de cand lumea in el) insa nu s-a schimbat nimic. Nu am spalat vasul cu ceva solutie degresanta, pt ca vasul vechi are un fel de labirint inauntru, si nu poti sa scoti tot lichidul din el oricum l-ai intoarce. Asa ca am comandat un vas nou (pe eBay.de unul nou e 15Euro).

Astazi am primit vasul si l-am schimbat. Eroarea nu a mai aparut momentan (dar astept sa vina un frig crunt pt testare calumea; mentionez ca am incercat sa bag masina in congelator dar nu a incaput si au si ramas urme de mizerie pe usa de la congelator... alte idei?)

Pt schimbarea vasului:

- scule necesare: cheie fixa sau tubulara de 10, patent pt clemele de la furtunuri, 2-3 beri dupa caz;

- grad de dificultate: de la foarte usor la foarte dificil in functie de numarul de beri consumate in prealabil

- timp necesar: 20 minute ( +10 minute pt fiecare bere consumata in prealabil)

1) scoateti lichidul din vasul din masina; scoateti furtunul din partea de jos a vasului si lasati continutul sa curga intr-un alt bidon sau ceva similar care incape acolo. eu am preferat sa folosesc alt furtun si sa "sifonez" lichidul din vas, ca sa nu fac mizerie in jurul masinii.

post-5418-0-19473900-1300196947_thumb.jp

2) scoateti mufa senzorului; vedeti ca are 2 "snapperi" ca sa tina mufa in loc pe ambele ei parti (atat deasupra cat si dedesubt). apoi scoateti cu grija patul de cablu care e prins in punctele S1 si S2 din poza (tre sa trageti cu grija de el in sus). Scoateti furtunurile care sunt prinse la bidon (cel de jos care merge la motor si cel de aerisire din partea de sus). scoateti suportul de furtun (suport 1 in poza) care e prins in lateralul vasului. vedeti ca suportul are in partea de jos o clema care il blocheaza. trageti de clema spre motor iar apoi trageti tot suportul in sus sa iasa de pe vas.

3) desfaceti suruburile S1 si S2 si dati vasul jos (trageti de el in sus - mai jos intre suruburi are o "limba" de plastic care il tine fixat in tabla sa nu vibreze).

4) in ordine inversa puneti noul vas la loc si completati cu lichid. porniti motorul si lasati-l sa mearga cateva minute ca sa se aeriseasca instalatia de aerul care a intrat eventual prin furtunul de jos.

Dar sa revin la motivul pt care nu am putut curata senzorul: vechiul vas avea revizia A iar noul vas cumparat are revizia B (part no. 6Q0 121 407B). Diferenta intre vase e tocmai acel labirint pe care il mentionam mai devreme: noul vas nu mai are acel labirint si se pot vedea direct electrozii deschizand vasul.

post-5418-0-97153400-1300197544_thumb.jp

La vechiul vas, nu se putea ajunge la electrozi din cauza unui perete de plastic din interiorul vasului (vezi poza 1).

Motivul pt care exista aceasta diferenta intre reviziile vaselor? Parerea mea e ca in vechiul vas acel perete avea rol de separator de ulei. Eventualele urme de ulei care ar fi ajuns in vas din motor, ar fi fost separate de acel perete in partea centrala a vasului (exact in centrul vasului sub separator duce si intrarea in vas de la furtunul ce vine din sistemul de racire)... Ce s-a intamplat la mine, a fost ca atunci cand lichidul din vas a fost completat mult peste linia de maxim (cu vreo 2 cm) uleiul care era adunat in timp in acest separator a trecut peste separator si a ajuns la electrozii senzorului. In poza 1 se vede ca uleiul a ajuns peste buza separatorului, desi in mod normal nivelul lichidului e cu vreo 2 cm mai jos). Dupa ce a "uns" bine electrozii, s-a modificat rezistenta electrica intre cei doi electrozi, iar la frig fie uleiul a fost mai vascos si nu a mai condus asa bine electric, fie lichidul din vas s-a contractat destul de tare incat sa expuna mai mult din electrozi iar acestia sa se unga si sub nivelul normal al lichidului in vas (fie o combinatie cu ambii factori). Oricum, o sa sectionez vechiul vas sa confirm/infirm teoria. De mentionat ca nu trebuie schimbat si capacul vasului (acelasi capac se potriveste la ambele versiuni). Iar vasul cu capac are alt pret (mai scump bineinteles) decat cel fara, in caz ca vreti sa cumparati unul nou.

Legat de lichidul de racire: in caz ca nu sunteti in tara si nu gasiti lichid G12 (cum am patit eu), puteti linistiti sa folositi G30 Glysantin de la BASF(ca e aceeasi mancare de peste).

post-5418-0-16881800-1300198363_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-am spalat cu benzina dupa care l-am clatit bine cu apa fierbinte si dero si iar cu apa fierbinte ,am scapat de problema ne se mai aprinde martorul deloc nici cind motorul e rece,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr. cei cu buzunare mai putin adanci, mai bun ca G12,la un pret de 19 roni, antigelul violet, producatorul se lauda cu un -36 grade, 100.000 km.....

post-25544-0-21661000-1300213765_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar asta de care zici e compatibil cu G12? Ca tre sa fie si compatibile intre ele. Ca daca adaugi antigel necompatibil peste G12, ajungi sa schimbi tot antigelul din instalatie si ajunge sa iti fie cu siguranta mai scump...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi amestecat cu toate lichidele de racire pe baza de Ethylenglykol.....singura problema e ca este violet la culoare, si in combinatie cu rosu....... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

spuneti la masina din semnatura nu am schimbat niciodata antigelu! Are 5 ani si nu stiu daca trebuie schimbat?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar incepem ? Unde scrie ca se schimba la 2 ani ? Poate lichidul de frana ;la 2 ani, antigelul se schimba cand isi pierde proprietatile, se masoara cu refractometrul si daca nu e ok se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar incepem? POate ai discutat cu altcineva subiectul ca eu nu tin minte...

Exista pareri si pareri.

De exemplu avem asa:

Aditivii sunt supuşi unui anumit proces de

uzură.

Aditivii conţinuţi de către lichidul de răcire sunt supuşi unui anumit

proces de uzură. În acest caz, aceşti aditivi se uzează după un

anumit timp, proprietăţile acestora fiind insuficiente. În cazul în care

aditivii substanţei anticorozive sunt uzaţi, lichidul de răcire poate

dobândi o culoare maronie. Intervalul de înlocuire a lichidului de

răcire depinde de calitatea acestuia şi este recomandată de către

producător. Anumiţi producători de autoturisme nu recomandă nici

un interval de înlocuire, alţii recomandă înlocuirea după câţiva ani

(3-5) sau după un anumit număr de kilometri (100.000 – 250.000).

În general lichidul de răcire trebuie înlocuit în cazul acumulării

impurităţilor (ulei,coroziune) şi în cazul autoturismelor care nu sunt

echipate cu lichid de răcire „Long Life". În condiţii de deservire

normale, înlocuirea se recomandă să se efectueze la un interval de

3 ani.

http://hella-online....Answers_ROM.pdf

Sau mai avem ceva despre lichid de racire in general si anume http://www.blauparts...ine_fluid.shtml

Personal nu cred in produse cu garantie pe viata dar corect este sa intrebam producatorul lichidului de racire si nu pe cel al masinii.

Deci fara suparare Cristi raman la parerile mele.Cine citeste poate sa aleaga si alte pareri.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2 ani este absurd sa schimbi antigelul G12. In ELSA nu exista nicio specificatie vis-a-vis de intervalul de schimb al acestuia. Reprezentata Skoda din Constanta de ex. recomanda intervalul de schimb odata la 4 ani. Eu unul nu o sa-l schimb nici peste 6 ani, fiindca stiu ca nu are nici pe dracu', dar fiecare e liber sa procedeze cum crede el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

M-am hotarat sa schimb antigelu la masina din semnatura. Are acusi 7 ani si nu l-am schimbat niciodata. In vas arata ok si la revizii o fost verificat de fiecare data.

Spuneti va rog cati litri intra in instalatie si daca pot si eu sa il schimb sau tre sa ma duc la vreun service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trebuie 3 litri de antigel concentrat, iar restul completezi cu apa. Poti sa-l schimbi si tu, insa nu o sa reusesti sa-l scoti pe tot din instalatie. Cei din service folosesc aerul comprimat pentru scoaterea lichidului din instalatie, mai exact se baga ciocul pistolului de aer pe conducta subtire de retur ce intra in vasul de expansiune, bineinteles dupa ce a fost desfacut furtunul inferior de la radiator ( sau robinetul dupa caz, nu stiu daca Fabia are).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns! Tocmai azi l-am schimbat. Am luat 3 litri de antigel Hepu si 2 l. de apa. Am fost la un service si intradevar au bagat aer comprimat prin vasu de completare.

A mai ramas aprox. 1 litru de antigel diluat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cand am cumparat-o (2 ani si ceva) avea antigel concentrat, cand am vrut sa verific pana la ce temperatura rezista ... iesea din scala

acum tot completez cu apa distilata, toamna trecuta ingheta la -30 de grade (parca), acum cred ca s-a mai diluat un pic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe unde poate pierde lichid de racire? am observat astazi ca era sub minim desi in urma cu vreo luna era aproape de max.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce ai masurat temperatura de inghet ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de la termocontactul de pe radiator....verifica. Probabil va mai trebui strans corpul termocontactului.

G12 e cel mai usor de depistat daca curge pe undeva....lasa pata alba.

Crish, priveste imaginea, cu el ai masurat? (imaginea 2)

Accesibil la pret ar fi cel din imaginea 1.

post-25544-0-72990500-1347051283_thumb.j

post-25544-0-95856900-1347051351_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce ai masurat temperatura de inghet ?

o chestie cu o un furtunas si o pompita ... am uitat cum se numeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru G12 nu e relevanta. se masoara cu refractometrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!