Jump to content

Lichid racire pentru Fabia


hamann7.0
 Share

Postare recomandată

Cand am schimbat distributia am completat cu lichid in bolul ala fara sa verific specificatia de pe sticla (nu stiam de treaba asta), dar culoarea lui era un fel de roz spre mov si a costat si destul de mult, daca tin minte bine. Intrebare: e periculos pt masina daca am bagat lichid de racire cu alta specificatie?

Multam fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    12

  • Sudsemnatu

    9

  • Al Bundy

    8

  • saboteur

    8

As dori sa inlocuiesc tot lichidul de racire si am 2 intrebari: Ce cantitate de lichid intra in instalatie ? si pe unde as putea sa evacuez tot lichidul vechi?

Daca citeai postul de mai sus al lui catalinx iti raspundea la intrebare..........................nu-i tarziu nici acum,nu? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flav01: acelasi raspuns si pt tine ca si cel dat de Alinrac pt marcelkmg :( G12 e roz, G12+ e mov (lila, violet). Sa nu fie verde sau albastru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu problema cu lichidul de racire. am schimbat de curand pompa de apa, pt ca se vedeau urme de lichid sub masina in dreptul pompei si se umezea o conducta. in continuare nivelul antigelului scade. cand deschid capacul "borcanului" creste foarte mult nivelul. de ex ieri mai aveam 1/2 cm de lichid in "borcan" iar dupa ce am deschis capacul a crescut nivelul cam la 2 cm sub minim. motorul era cald, dar mie mi se pare sa cresca prea mult dupa ce deschid capacul. sa fie presiune prea mare in instalatie? a mai intalnit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema o am si eu. desfa capacul vasului si uitate in centrul lui are o supapa cu un o-ring si niste canale de aerisire. uita-te sa nu aibe cumva mizerie, adica sa fie infundate canalele alea.

intrebarea ce ma roade pe mine este de unde apare suprapresiunea aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...lichid in "borcan" iar dupa ce am deschis capacul a crescut nivelul cam la 2 cm sub minim. motorul era cald...

Oameni buni, daca vreti sa faceti operatii estetice pentru repararea arsurilor nu aveti decat. Nu se umbla decat la rece la borcanul cu antigel. Nu de alta dar mai citesc si unii care sunt mai novice si o sa le facem vizite la spital.

Sanatate la toata lumea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit fabro , s-a gandit neamtu la toate , borcanul este prevazut in partea stanga cu o "clapeta " pe sub care se descarca supra presiunea si te oparesti decat daca ti mana pe borcan in acea zona. Cat despre presiunea care se formeaza in intsalatie , este aerul prins pe ici pe colo care isi mareste volumul din cauza temperaturii.

Modificat de catalinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara, va deranjez cu o intrebare, a mai fost in acest topic dar nu a raspuns nimeni. Am fost nevoit sa completez cu antigel si apa distilata cumparata de la un Petrom V. Asta din cauza ca: era duminica seara, eram la 30 km de Lupeni, HD, venea de la ski din Straja catre Cluj (acasa), lichidul era sub minim mult, era singura benzinarie pe urmatorii 60-70 km. Pe antigel era si un tabel pentru proprotii functie de temperaturi minime, scria ca are si rol de racire, etc. Nu tin minte ce culoarea avea, dar in mod cert nu era roz si nici nu scria G12 pe el.

Sa fie oare problema ? Este in mod obligatoriu nevoie doar de G12? Ca daca da sa ma pun a cauta G12 si sa golesc tot sistemul intr-o sambata.

Am venit fara probleme, partea mai nasoala e ca nu stiu cum de am pierdut atat de mult lichid (completasem in decembrie 2008 ultima data). Nu am observat nicio scurgere in urmatorii 400 de km, cat am facut de atunci. Merci fain, toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Daca antigelul pus de tine nu respecta specificatiile si in plus daca s-a schimbat culoarea lui din roz in maroniu, iti recomand sa-l scimbi pe tot.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine puneai numai apa in completare, acuma daca ai amestecat verde sau albastru cu roz, da-l pe tot jos, spala instalatia cu apa si baga din nou roz sau mov (G12 sau G12 plus). In mod sigur e problema pt ca antigelul verde/albastru nu e compatibil chimic cu cel roz/mov.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Ar trebui sa fie o regula. Daca nu aveti la indemana antigel G12, compeltati cu apa distilata macar sa nu fie pe minim. Apoi in functie de punctul lui de inghet (dupa ce-l verificati), completati cu antigel corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Se aprinde intermitent becul rosu de temperatura de o saptamana, in fiecare dimineata pana se incalzea motorul bine, apoi se stingea, dar de 3 zile sta aprins intermitent in continu; am verificat lichidul de racire e la nivel insa are o culoare cam maronie, caldura am, acul de temperatura sta perfect la 90 de grade, imi puteti spune care ar fi problema? (trebuie curatate oare lamelele din vasul de expansiune?)Multumesc si La Multi Ani tuturor !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa vezi intai de ce are culoarea aia maronie. Se vad cumva pete de ulei daca te uiti in vas?

In al 2-lea rand ar trebui sa faci un schimb complet de lichid racire. Itre trebuie cca. 3 litri de antigel (pentru siguranta ia 4) si restul apa distilata. Antigel G12, roz.

Cand faci schimbul da jos si vasul si spala-l fain.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Aceeasi problema am si eu.De cand afara temperatura a trecut la minus, dimineata mi se aprinde termometrul din bord. Antigelul e la nivel, nu se vede ca ar fierbe si termometrul imi indica 90 de grade. Mai exista un senzor de temperatura si pentru acel termometru din bord sau merge pe cel al temperaturii de la climatizare? Cati senzori de temperatura sunt si ce se petrece cu masina mea? Multumesc anticipat.

Am vazut ca Blitz a raspuns dar antigelul meu are culoarea roz, nici urma de rugina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian, martorul din bord are legatura stricta cu senzorul de nivel din vas!

Se aprinde din 2 motive: concentratia antigelului NU este cea corespunzatoare, nivelul NU este corect sau pur si simplu s-a dus senzorul (destul de empirica constructia).

Te rog sa vezi si aici, la Octavia2: http://vwforum.ro/topic/14725-lichid-de-racire-pt-octavia-2-tdi/page__view__findpost__p__1435638

am discutat putin despre lichidul de racire si in special despre functionarea acelui senzor din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Cand e cald afara ( +5grade) se stinge. Sa stie oare senzorul concentratia antigelului la frig si la cald nu? Ce ma sfatuesti sa fac ca sa aflu daca e defect senzorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu! Intai eu zic sa verifici totusi concentratia lichidului. Tare mi-e teama sa nu fie prea mica. Nu de alta dar inca n-a intrat prea bine in drepturi iarna si sa nu se intample vreo belea. Da o fuga la un service sa iti masoare concentratia. Daca e prea mica atunci ar trebui sa iei un furtunel ceva si sa mai scoti din vas cca 1 litru de lichid si sa completezi cu antigel pur (vezi ca gasesti la OMV antigel G12, e roz).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, am mai zis de 100 ori, curatati acei 2 electrozi din vas cu o surubelnita sau un cutitr si gata, ati scapat de acel martor aprins in bord. 2 sarme nu au cum sa stie de concentratie. doar de faptul ca e sau nu lichid in jurul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy,gresesti cu "sarmele", daca masori rezistenta electrica, cu un ohmetru, a lichidului dintre cei doi electrozi, poti sa vezi diferenta, in mod sigur apa distilata nu are aceeasi rezistenta electrica ca si antigelul (etilenglicol). Cu cat ai mai multa apa in antigel ca si procent, se modifica rezistenta electrica a amestecului, si daca ECU citeste o valoare necorespunzatoare, iti va semnaliza eroarea. Ca sa te convingi, ia un aparat de masura, umple un pahar cu apa distilata, si altul cu antigel pur, si baga sondele in pahar sa vezi rezistenta.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta i-am explicat si eu in topicul de pe Octavia2. Ramasese sa fac experimentul si sa postez rezultatele. Evident ca nu am avut timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar o parere/opinie, nu vreau sa polemizez dar diferenta de rezistenta electrica intre cele 2 lichide va fi atat de mica si sensibila (chiar si termic fie ca e vorba de lichide fie conductori) incat citirea ar putea fi eronata din cauza unei mufe de pe cablaj foarte usor, plus nimeni nu masoara concentratia antigelului din punct de vedere electric ci doar densimetric, plus ca la cate marci/feluri de g12 gasim cred ca exista diferente din punct de vedere chimic deci si electric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1

Asta i-am explicat si eu in topicul de pe Octavia2. Ramasese sa fac experimentul si sa postez rezultatele. Evident ca nu am avut timp.

Poate imi fac eu eu timp sa fac experimentul.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si multumesc de sfaturi.Am facut doar jumatate din ce mi-ai zis si anume am curatat vasul, insa problema persista. Am deconectat senzorul de la vasul de expansiune si am mers vreo 30 Km si tot s-a aprins becul rosu intermitent; Se poate sa fie defect senzorul de temperatura si sa apara aceasta eroare in bord? Multumesc.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur. Tocmai asta spuneam mai sus: ca sunt mai multe cauze din care poate rezulta aprinderea martorului. Nu poti sa diagnostichezi corect daca scoti mufa. Mai fa si jumatatea cealalta de treaba, masoara concentratia antigelului macar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!