Jump to content

Lichid racire pentru Fabia


hamann7.0
 Share

Postare recomandată

Imi spuneti va rog daca sunt niste specificatii anume pentru lichidul de racire la Fabia 1.2 HTP? Am vazut ca lichidul a ajuns cam la semnul de minim in borcanel si as vrea sa completez. Trebuie sa ma duc la vreun dealer sau pot sa-mi achizitionez de la benzinarie si ce specificatii trebuie sa aiba?

p.s.:e de culoare roz :rolleyes:

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    12

  • Sudsemnatu

    9

  • Al Bundy

    8

  • saboteur

    8

Este G12. Poti utiliza cu succes Aral G12.

Atentie. sa nu le amesteci cu altele roz ca nu sunt la fel. Sa scrie pe cutia sigilata G12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, ca sa nu uit.

Acest tip de lichid de racire se foloseste la tot ce e VAG de prin 98-99 incoace, poate chiar si mai devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult. Am sa merg la o benzinarie sa cumpar papa pentru mashinutza :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca-l gasesti chiar usor. Eu am cautat destul pana am luat 1 litru (e drept, nu eram nici presat, l-am luat ca sa-l am acolo pentru zile negre).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la Augsburg Aral G12 si m-a costat vreo 170.000. E roz-lila si scrie ca nu contine silicati. Mai aveau unul verzui si ala era G11. Trebuie sa completez destul de putin insa nu stiu daca sa-l diluez cu ceva apa distilata sau sa pun direct asa cum e in bidon?

Inca ceva...in cartea Fabiei scrie ceva de G12Plus. Hmmmmm...e vreo diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema. Este OK G12. Vezi ca scrie pe el temp de congelare, sau are un tabel cu cantit de combinat. Daca este de -40 nu se dilueaza, daca este mai mult se va dilua corespunzator zonei termice (la noi?Bucuresti -30 -35 grade) Mircurea Ciuc, Brasov, Vatra Dornei: -40 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

hamann7.0, cum se face ca trebuie sa completezi lichid de racire? Din ce an e masina?

Eu am masinuta din 2002 nov. si pana acum n-a disparut nici un strop din borcan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am Fabia abia de 3 saptamani abia am facut 1600km si lichidul de racire este la nivel minim. Am descoperit ceva mizerie la o conducta care intra in radiator. Imi pare rau ca n-am verificat nivelul lichidului cand am cumparat masina ca sa-mi dau seama daca a scazut sau nu. Stiti cumva daca ma duc la service imi completeaza ei gratuit (mai ales daca descopera ca se scurge lichid de racire pe la radiator) sau trebuie sa cumpar eu? Deocamdata o sa mai merg cateva zile cu lichidul la nivel minim pt ca nu am timp sa ajung la service. Pana acum la bord nu mi s-a aprins marotul lichid racire nivel scazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand motorul e rece nivelul poate fi intre MIN si MAX; cu motorul cald, datorita dilatarii, nivelul va fi mai mare (peste MAX).

Cu aceeasi problema ca si tine am apelat la Aviamotors Militari unde GRATUIT mi s-a completat lichidul de racire, spunandu-mi-se sa monitorizez nivelul.

Nu a mai fost nici o problema de atunci; doar evaporarea normala insemnand completari de 300 ml in 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare, am o scurgere mica la radiator, din cate am vazut la sonda de temperatura pe undeva cred (cea de pe radiator). Nu curge mult, dar e umed pe acolo si se scurge jos pe robinetul de golire. O sa incerc sa vad exact ce e acolo dar pozitia e f.f. nasoala ( greu de bagat mana). Intrebare: daca bag solutie de aia anti radiator leak, se strica ceva, tinand cont ca antigelul la fabia e G12 care din cate stiu io e fara silicati, iar solutia cu pricina de astupat e tocmai cu silicati (e de fapt silicagel de ala de gasiti prin pliculetze de hartie in te miri ce cutii cu electronice sau pantofi sau etc)? Sau mai bine incerc sa vad mai exact ce-i pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ma bag neaparat in seama, dar din putinele mele cunostinte auto (tot de pe forumuri) am inteles ca treaba aia e moarte curata, ca-ti face prastie tot sistemul de racire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Intrebare: daca bag solutie de aia anti radiator leak, se strica ceva, tinand cont ca antigelul la fabia e G12 care din cate stiu io e fara silicati, iar solutia cu pricina de astupat e tocmai cu silicati (e de fapt silicagel de ala de gasiti prin pliculetze de hartie in te miri ce cutii cu electronice sau pantofi sau etc)? Sau mai bine incerc sa vad mai exact ce-i pe acolo?

Iti distrugi mtorul, nu fa prostia.

Si Fabia mea a avut scurgeri exact acolo si a fost remediata in garantie: au dessurubat senzorul si au etanshat cu ceva solutie (Loctite cred). Ai acces de sub masina dupa ce demontezi mini-scutul de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu scurgerea lichidului de racire pe la sonda am avut si eu. Se rezolva simplu: dai scutul de plastic jos si ai acces la sonda foarte usor. Eu am dat lichidul de racire jos am desfacut sonda si am uns-o cu un lichid de etansare apoi am pus-o inapoi. Nu a mai curs de atunci. Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, deci e inca un "bug" skoda fabia. Common fault. Ii vin eu de hac. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

astazi am vrut sa completez cu putin lichid caci era la minim (motorul rece), am fost mi-am cumparat si am vrut sa completez cand era motorul cald. greseala mea, trebuia sa astept sa se raceasca, astfel ca am deschis si nivelul s-a ridicat din cauza presiunii. nu mi-a sarit in fata nu va ingrijorati. asa ca un sfat, nu completati cu motorul cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vine anotimpul rece si as vrea sa stiu cum ar trebui pregatita masina pentru iarna, legat de lichide. Mi-am luat deja solutie pentru spalat parbrizul care rezista pana la -20 grade. Dar cu antigelul cum se procedeaza ? Stiu ca vi se pare un lucru banal dar eu vin de pe un Oltcit la care racirea era cu aer si nu am dus grija antigelului. :P Sigur cel pus din fabrica rezista cu brio la temperaturi negative ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu siguranta. nu ai voie sa umbli la antigel decat cand completezi. garantez ca la -25 grade nu ai prob.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu siguranta. nu ai voie sa umbli la antigel decat cand completezi. garantez ca la -25 grade nu ai prob.

ok, multumesc pt. raspuns. E bine ca nu trebuie schimbat pt. fiecare iarna cum se facea la Dacie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Iar daca temperatura ajunge la -35 grade cum s-a intamplat acum 2 ierni? Pregatisem masina in service (o dacie) pentru -30 grade si cand sa plec am ridicat capota si antigelul se facuse ca zapada (fainos).

Deci trebuie pregatita masina pentru temperaturi extreme sau SKODA isi asuma responsabilitatea pentru eventualele probleme datorate antigelului (antigel pus de fabrica) sau pun un termometru la geam si dimineata daca sunt sub -25 grade sun la servici si spun ca nu pot sa merg din cauza antigelului? Or sa rada toti colegii inclusiv directorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie in Manualul de Utilizare (pag. 188, daca ai manual)...

"Lichidul de racire se compune din apa si 40% aditiv de racire. Acest amestec garanteaza o protectie la inghet pana la -25 grade Celsius.

Daca din motive climaterice este necesar un procent mai ridicat de aditiv, puteti ridica concentratia de aditiv pana la 60% (protectie la inghet pana la cca. -40 grade Celsius).

Autovehiculele pentru tarile cu clima rece au din fabricatie o protectie la inghet pana la cca. -35 grade Celsius; procentul aditivului din lichidul de racire trebuie sa fie de cel putin 50%."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun......dar cum il ridici la concentratia de care ai nevoie? Golesti tot sitemul si pui altul cu concentratia pe care o vrei? Sau se poate face fara a goli instalatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In service se foloseste un "densimetru" pentru masurarea concentratiei (fara golirea instalatiei :) ).

PS: Nu mai da QUOTE la mesajul anterior !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar daca temperatura ajunge la -35 grade cum s-a intamplat acum 2 ierni? Pregatisem masina in service (o dacie) pentru -30 grade si cand sa plec am ridicat capota si antigelul se facuse ca zapada (fainos).

Deci trebuie pregatita masina pentru temperaturi extreme sau SKODA isi asuma responsabilitatea pentru eventualele probleme datorate antigelului (antigel pus de fabrica) sau pun un termometru la geam si dimineata daca sunt sub -25 grade sun la servici si spun ca nu pot sa merg din cauza antigelului? Or sa rada toti colegii inclusiv directorul.

Daca ai "pregatit" dacia asa cum o facea toata lumea, cu lichid romanesc era si normal sa se intample asa. Mai era pe la Metro anul trecut un lichid de parbriz teoretic garantat la -40 nediluat si mi-au spus cei de la Brady ca au avut o gramada de sigurante de la stergatoare arse pe motiv ca oemanii folosisera lichid de-ala.

Teoretic pentru Romania pana la -25 e suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde UNDE in .ro?

La mine la TSR in ultimii 20 ani n-au fost -25C, dar in Harghita sunt in fiecare iarna temperaturi mai scazute.

Si eu am constatat cu ingrijorare ca dragii mecanici de la Skoda au pregtit-o doar pt. -25C. Prbabil nu au o harta buna alumii sa vada unde e Romania...

Dar eu umblu iarna si prin Harghita si prin Maramu' si se pare ca va trebui sa consult prognoza meteo inainte de plecare... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!