Jump to content

Ulei in lichidul de racire (Touareg 7L)


Vizitator
 Share

Postare recomandată

datele masinii:

VW Touareg, 2004, 2,5 tdi, cod motor BAC, 94.000 km.

problema: ulei in sistemul de racire.

simptome:

dupa schimbul de ulei, efectuat la aprox. 90.000 de km, s-a aprins becul galben cu indicatia de ulei insuficient. cum trecusera doar cca. 1.000 de km de la schimbul de ulei, indicatia insemna un defect destul de grav. primul pas a fost completarea uleiului, precum si o inspectie vizuala a posibilelor pete sub masina, care sa indice scurgeri. constatare: mici pete de ulei. a doua avertizare: in scurt timp s-a aprins si indicatia "insuficient coolant". in momentul in care am facut completarea cu antigel, lichidul din vasul de expansiune era negru. am extras o cantitate mica de lichid si am constatat ca in loc de antigel se gasea ulei de motor. dupa cautari amanuntite pe forumurile din strainatate, am gasit ca posibila cauza pentru problema un anume racitor de ulei (oil coolant). piesa este un radiator de aluminiu, situat sub filtrul de ulei, de forma dreptunghiulara. rolul racitorului de ulei este acela de a face schimbul de temperatura intre uleiul din motor si antigel, fapt pentru care este proiectat cu doua circuite. intre cele doua circuite, pe interior, se afla un perete metalic destul de subtire, care poate ceda in timp, motiv pentru care uleiul se transfera in circuitul de racire, datorita presiunii mai ridicate. precizez ca si dupa aparitia fenomenului, eu am continuat sa rulez cu masina cca. 2.000 de km, insa monitorizind atent temperaturile de la ulei si apa. nu recomand sa se ruleze prea mult timp in acest regim, insa eu nu am avut incotro si am fost permanent in contact telefonic cu mecanicul meu. teoretic, racirea se poatre face si cu ulei, astfel ca, daca ajungeti intr-o astfel de situatie in mers, se poate rula in siguranta pina la service, cu conditia de a completa obligatoriu nivelul de ulei. in plus, daca temperatura sistemului de racire ajunge la max. 110 grade, este indicat sa nu fortati si sa faceti o pauza, pentru a nu se afecta garnitura de chiulasa.

reparatia:

racitor de ulei + vas expansiune nou, de la un magazin din constanta, care a comandat piesele de la furnizori de piese originale.

procedura implica schimbarea racitorului de ulei si spalarea circuitului de racire, pentru ca amestecul de ulei cu antigel creeaza o clisa destul de dificil de scos din motor. nu se inlocuieste in aceasta etapa si vasul de expansiune. este recomandat sa se efectueze spalarea cu circuitul de incalzire a habitaclului in pozitia deschis (clima pornita). din experienta de 25 de ani a tatalui meu, nu recomand folosirea unei solutii speciale de spalare a circuitului de racire, la masinile cu o vechime mai mare de 2-3 ani, din cauza actiunii corozive, aspect care poate genera spargerea unuia dintre radiatoare. o solutie speciala scurteaza timpul de remediere, dar poate cauza si efecte nedorite, asa ca mare atentie. eu am scos clisa prin metoda clasica de curatare manuala si suflare (fara aer comprimat) pe tubulatura, pina cind am degajat suficient circuitele de racire. etapa a doua a insemnat introducerea unui antigel ieftin (MOL, de calitate, dar mai ieftin decit G12 de la VW), pina cind a atins temperatura de deschidere a termostatului. din acel moment, clisa ramasa a inceput sa se adune in vasul de expansiune. dupa ce se elimina total clisa, se poate trece la inlocuirea vasului de expansiune. uleiul este mai usor decit antigelul, astfel ca rularea lichidului de racire, la o temperatura ridicata va aduce clisa in vas.

costuri: racitor ulei + vas expansiune = 900 lei

antigelul l-am luat de la firma unui prieten la un super pret, astfel ca nu e cazul sa mentiuonez costul.

sper ca aceste informatii sa fie de folos posesorilor de touareg si ar fi o idee buna ca fiecare sa posteze problemele intimpinate si modul de rezolvare a lor, astfel incit sa putem avea informatii despre ce sa urmarim si cum sa procedam in cazul in care ele apar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este interesanta propunerea de a posta diferite probleme intampinate la Touareg, precum si modul lor de rezolvare.

Propun sa deschidem un topic cu Pobleme la Touareg si Solutii ...

Spre exemplu, dupa ce am citit problemele cu cauciucurile de vara folosite iarna, m-am dus si mi-am schimbat rapid cauciucurile pentru a nu avea surprize.

Eu am un T din 2007 si am o problema cu priza de 230 V, care nu mai functioneaza. Masina este in garantie, dar imi este ... sa merg in service-ul VW din Iasi, pentru ca acolo te trateaza ca pe un nimic ... .

Imi poate da cineva un sfat?

A.T.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, si eu am tot asa o problema cu tweeterul din dreapta usa care cred ca sa ars....face destul de urat cand am fost la revizie le-am spus despre ce este vb...au zis ca trebuie sa ma reprogrameze pentru a diagnostifica problema si dupa aceea sa vin iara sa il inlocuiasca...tot asa masina este in garantie.. Cred ca pana la urma ma duc la niste prieteni care au o firma buna de tuning il schimb acolo...In alta ordine de ideei acum 2 zile am pornit ca orice om spre lucru deschid portile ies cu masina si dintr-o data aud un zgomot ciudat ( un fel de tiuit) opresc navigatia..nimik tot se aude...opresc si statia ( am doua woofere) tot se aude...din tweeterul stanga fata... dupa vreo 2 minute se opreste...si pana acum nu a mai facut...foarte ciudat. o zi buna va doresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Salutare..am achitionat de curand un touareg v10 5000d.din 2005 cod motor ayh..problema e ca imi baga apa in baia de ulei...precizez ca am verificat termoflotul ai este bun..am observat ca sub termoflot axul de la pompa de apa e varza...cum pot schimba pompa de apa...fara sa dau tot motorul jos?este posibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!