Jump to content

Probleme la RAR, caut service pt autentificare dispozitiv antipoluare


X-Ecutor
 Share

Postare recomandată

Deschid acest topic la rugamintea unui coleg d2134 nou pe forum.

Acesta este PM-ul lui:

Sunt nou pe vwForum.ro si am vrut sa deschid un topic la Service-uri dar nu am reusit.

In prealbil am cautat sa vad daca s-a mai discutat problema mea si nu am gasit nimic de ce sa ma leg.

Problema mea (stringenta) este urmatoarea:

Am cumparat un VW Polo 86C din Germania prima inscriere in circultie feb. 1991.

In acte, talon, e trecut "SCHADSTOFFARM EURO 2" si cod de control "0425".

Am fost cu ea la RAR Voluntari unde au verificat-o si totul a fost OK! dar...

M-au trimis pe Calea Grivitei sa stabileasca acolo norma de poluare.

Acolo au spus ca masina este EURO 0 (Non euro) si ca nemtii au scris gresit in talon.

Le-am explicat ca masina are montat un dispozitiv antipoluare (Kaltlaufregler de acest tip, ptr VW Polo ).

Au spus ca atunci se schimba lucrurile dar trebuie sa am acte doveditoare. Factura si garantie de la atelierul care a montat dispozitivul.

Ei au vazut ca dispozitivul este pe masina dar cer aceste acte.

Am vorbit cu omul de la care am cumparat masina si nu mai are actele. Nemtii au operat in documentele masinii si el nu a mai pastrat factura si garantia. Dispozitivul a fost montat in 20.07.2007

M-am gindit ca decit sa platesc 670 Euro taxa de poluare ptr. Euro 0 mai bine caut un service in Romania care sa poata monta un astfel de dispozitiv si sa-mi dea factura si garantie. Bineinteles ca respectivul atelier trebuie sa fie agrementat si sa-mi dea acte in regula care sa-mi fie recunoscute la RAR.

M-am interesat, telefonic, la o reprezentanta VW din Timisoara si personal pe la service-urile din Resita. La Timisoara au spus ca ei nu fac asa ceva iar aici la fel. Un inginer de la un Service din Resita a spus ca ar fi astfel de ateliere in Tirgu Mures, in Brasov si, probabil, in Bucuresti dar nu stia niciun nume de firma.

Daca s-a mai discutat o astfel de problema te rog sa-mi dai un link!

Sau sa ma ajuti cumva...

Sanatate si numai bine!

Sorin Dragos

Resita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se poate ceea ce vrei tu. Chiar daca este montat intr-un service dipozitivul de care pomenesti mai sus, el trebuie sa aiba agrementare RAR pentru a fi luat in considerare. Service-ul iti da cel mult factura pentru manopera, ceea ce nu te ajuta cu nimic. Trebuie sa-ti sustii punctul de vedere pe baza a ceea ce au scris nemtii in certificatul de inmatriculare, cred ca e singura alternativa viabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-as sustine punctul de vedere dar in fata cui? Ca individul de pe Grivitei a pus parafa cu Euro 0... Si daca ma duc in justitie nu stiu cit dureaza.

A mai avut cineva astfel de probleme, sa scrie una in actele nemtesti si la RAR sa zica alta? Cum a rezolvat?

Dispozitivul are agrementare de la KRAFTFAHRT-BUNDESAMT (Federal Motor Transport Authority).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfatul meu este sa te duci sa iti achiti taxa cat mai repede pana nu se tripleaza ca oricum nu ai cu cine sa te intelegi pe la RAR...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba te zbati, orice modificare adusa masinii se dovedeste cu acte. Ca...in Germania s-a omologat este o treaba, dar pentru a se opera

aceste modificari este nevoie de actul de fabricare , respectiv de omologare din Germania a acelui produs . nimeni nu se va apuca acum - .. atat din lipsa de timp - sa-ti caute cine si cand a fabricat acel produs, cand si cum a fost omologat.

A venit mai daunazi un cunoscut care vroia sa cumpere tot un astfel de Polo, cu o astfel de modificare, i-am spus exact ceea ce am scris, dar

am mai adaugat : se leaga la cap fara sa-l doara : cand se va defecta acest sistem cum il va repara , in baza care-i documentatii, care-i scheme ?

Astfel va avea probleme cand va face ITP-ul . De cate ori vrea sa mai plateasca .... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Aceeasi problema am avut-o si eu.

Polo 86c din 1991-modificata cu KLR.Euro 2 in germania -Non-Euro in Romania.

Dupa multe acte trimise si multe telefoane, drumuri la RAR si zeci de ore pe internet am rezolvat-o.Am primit o alta carte de identitate in care masina e incadrata la E2.

Auto: VW polo 86c (IIF)

-fabricatie 1991

-motor 1272 cmc 40kW

-Schandstoffarm Euro2 (prin montarea Kaltlaufregler)

Acte pe care le-am aratat

-Typgenehmigung (omologare tip a dispozitivului)

-Rechnung -Factura de montaj

-Garantieurkunde-certificat de garantie

Chiar si cu aceste acte, perioada a fost intre 2 dec 08 (eliberarea primei CIV) si 24 feb 09 carte cu E2

Deci se poate, insa pentru auto intrate la RAR dupa 1 ian 2009 , pentru aceasta omologare E2 se percepe o suma "modica" de 1100 ron -contravaloarea unei omologari artizanale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult lui fellix pentru pontul cu omologarea artizanala!

O sa ma interesez sa vad cum se poate face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!