Jump to content

Service-uri in Franta


docman
 Share

Postare recomandată

Sper sa nu deranjeze moderatorii ca am propus un topic nou insa cred ca ar fi o idee sa discutam un pic si despre calitatea service-urilor pe afara. Mai ales daca multi din noi vor ajunge sa faca reviziile aflandu-se in cine stie ce colt indepartat de tara.

Incep cu experienta subsemnatului caruia i-a venit programarea la revizia de 15K.

Un pic din context: masina cumparata de aici de la dealerul cel mai "respectat" din Paris, Audi Bauer.

Garajul unde am dus masina e unul dintre cele mai mari din Franta cred, avand toate certificatele pentru R8, A8, TT etc toate masinile cu SpaceFrame.

http://web.audi.gr-vw.fr/ce/stedugaragebos...bauer%2Dstouen/

Ca idee generala, tariful orar pt mecanica:130 euro cu TVA.

Preturile pentur revizii si reparatii sunt foarte transparente, putand fi descarcate si studiate cu exemplificari destul de mari as zice:

http://www.audi-fer.com/siteFerAU08/DemoCatalogue.jsp

Sa trecem la fapte:

programat la ora 8, ajung la 8 fix. Pana la 8 si 15 nu ma baga nimeni in seama. Apoi imi preiau cheile, imi cer nr de km, talon, cartea de service si sunt invitat sa revin a doua zi. Hm. Zic e totusi o revizie de 15.000. Bun, atunci stati si asteptati. Cat? Nu stim, dureaza...

Buuun. Sunt prevenit ca sunt si doua actiuni pe masina (deja mediatizate pe forumul de TT: bagat bureti la geam - penibil- pt ca unele modele mai vechi fluera si verificarea rezervorului de benzina, aparent curge...) si ca s-ar putea sa dureze.

In spate, pe geamul enorm care da in atelier vedeam cum un bizon forja masina mea prin atelier, suind rampa de la crick cu o viteza ametitoare ca apoi sa bage o frana in nas. Ii atrag atentia sefului de service ca as vrea totusi masina intreaga inapoi si-mi zice ca "baietii se mai amuza si ei". Buuun. Moment in care calmul meu capatat in anii stati aici incepe sa dispara. Ii atrag atentia ca s-ar putea sa ne amuzam cu serviciul de reclamatii daca le continua asa.

Individul a inteles mesajul pentru moment.

Apoi incepe asteptarea. Masina era pe rampa, neridicata. Trec 30 min, 40 min nimic. Incep sa ma uit urat. In sfarsit apare un individ vizibil plictisit caruia un schimb de ulei (desfacut scut, scos buson, scos filtru si carat vidanja) i-a luat nu va exagerez 45 minute. Halucinant.

Apoi nimic. Masina era cu vidanja sub ea, stateau baietii la taclale.

Intr-un final, dupa vreo 2h de cand am predat-o incep "actiunile". Nu stiau exact in ce consista actiunea asa ca da-i cu VAS-ul (sau cum ii zice la acel calculator conectat la reteaua VAG de unde pot recupera toate detaliile) sa incerce sa inteleaga. Mecanicul nu pricepe. Cheama seful. Mai trec 5 minute nu pricepe nici responsabilul. Cheama responsabilul responsabilului. Pana la urma nu exagerez, s-au strans 5 ca sa se scarpine in cap. Intr-un final a venit "baiatul de la informatica" (deduc din privirile admirative ale celorlalti cand "baiatul" a reusit sa imprime instructiunile) si i-a scos. Apoi a urmat o scena ca-n mister Bean la dentist pentru cei care stiu momentul, foaia cu instructiunile fiind intoarsa pe toate partile pana s-au lamurit cum sa faca treaba. Halucinant 2.

Buuun. Se pun baietii pe treaba. Erau prea departe sa vad ce fac exact, cert este ca am studiat dupa ce am preluat masina: au indesat un burete intre gaurile de la cheder (usa de TT fiind fara rama) si caroserie (intial prevazute pentru "aerisire"). In fine. Lucratura cam 90% mantuiala, bucati strambe, indesate, etc. Cert este insa ca n-au murdarit sau zgariat nimic in jur, o sa le potrivesc eu ca oricum sincer nu cred ca ajungea un service la nivelul meu de dambla. Accept faptul ca n-au lasat gauri neastupate sau bucati aiurea si ca pentru un service "comun" e o lucratura relativ ok.

Apoi vine partea dura. Recall-ul la rezervor. Le-am zis ca se aplica doar la modelul 2.0T, doar pentru unele din loturi. In nici un caz la 3.2 Cert este ca pana nu s-au lamurit ei (asta insemnand inca 1h15) nu s-au calmat. Abia cand au vazut forma diferita a rezervorului de schimb s-au calmat. Distractiv.

In rest, inca o bila neagra pentru faptul ca nu mi-au dat un bidon de schimb (inca mai am vreo 100-200ml din cel primit la receptia masinii) spunand ca "v-am facut acum plinul, n-aveti nevoie. Cand aveti nevoie treceti pe la noi, completam si va dam bidonul atunci". Tinand cont ca oricum am tot ce inseamna revizii si reparatii gratuite la ei (incluzand consumabilele gen ulei, placute, discuri, ambreiaj etc) si ca oricum il vor plati la un moment dat, mi se pare un pic de lipsa de respect fata de timpul clientului.

Per total: un gust amar. Si concluzia ca-s doua locuri pe lumea asta care indiferent de tara sunt la fel: McDonald's si service-urile. Aceeasi mentalitate si acelasi stil, indiferent de tara.

Nu le dau 0/10 pt ca am remarcat spre diferenta de service-urile romanesti 2 lucruri pozitive:

- nu exista initiativa proprie (de obicei soldata cu ciocane) cand nu stiu, se duc si intreaba. Ierarhizarea e cel putin clara, fiind costumati pe culori in functie de rolul lor.

- lucreaza curat. Chit ca le ia o groaza de timp. Nu fac alta etapa pana nu si-au schimbat manusile ca sa nu murdareasca ceva pe masina.

In rest, sincer,cred ca revizia de 30.000 o fac in Germania. Incercam si acolo, poate acolo iubesc masinile mai mult :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si o imagine din service. Remarcati geamul "blindat" ca sa nu aiba discutii cu protectia muncii.

post-21681-1228312820_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hai sa povestesc si eu o istorie cu un service din Paris.

Acum 1 an si jumatate, impreuna cu un prieten si nevestele aferente am plecat in turul Europei. Masina...un passat 2.0 tdi. Avand in vedere ca la plecare masina avea cam 12-13000 km am hotarat sa facem revizia undeva pe drum. Am printat o lista cu dealeri si service-uri din Ungaria, Austria, Germania si Franta.

Pana la urma am ajuns la Paris. Am facut programare de la receptia hotelului la Volkswagen Paris Est (undeva aproape de Porte de Vincennes la iesirea din Paris). Ni s-a spus sa venim cu masina la ora 8 AM si ca o putem ridica la 4 PM. Service-ul - o cladire gen ciclopul de pe Magheru dar foarte inghesuita cu 3 etaje si rampe cu unghiuri imposibile. Dupa ce ne-am inteles intr-un final ca maimutele, adica prin semne, cu francezii (ca nu stiau o boaba de engleza) am lasat masina si am plecat. La ora 4 am luat masina cu revizia facuta, spalata si un litru de ulei la portbagaj. Foarte profesionist. Costuri:350 euro (strict revizie de 15.000)

Acum intervine si partea nasoala.

Doar prietenul meu si sotia lui la Paris anul asta in vara... aceiasi masina numai ca se apropia de 30.000. Si unde sa faca revizia? tot acolo..ca prima data a fost ok. A lasat masina la 8 AM si i s-a spus sa vina la 4 PM sa o ia. Numai ca el a venit pe la 3 PM si ce sa vezi: masina era inca parcata unde a lasat-o. Avea intradevar un plastic pe scaun dar nu era spalata. Se uita in portbagaj...acelasi bidon de ulei care il avea cumparat din Romania si din care folosise cam jumatate. Si ii comunica celui de la receptie ca el are dubii ca s-ar fi efectuat intradevar revizia. Francezii: nu domnule ca e facuta cum puteti sa spuneti asa ceva.... Cam 1 ora dureaza discutiile si certurile (va inchipuiti...unii se certau in engleza si unii in franceza :study: ) Intr-un final ii baga masina pe rampa si-i fac revizia pe loc in 30 min. Prietenul meu nu se lasa si zice...dle sef de service eu tot nu am incredere ca mi-ai facut revizia ca la carte uite eu vreau sa chem protectia consumatorului locala si Politia. Francezii au cazut pe spate nu stiau ce sa-i mai faca (un suc, o cafea, amabilitati - numai sa nu-i cheme) si pana la i-a dat o hartie scrisa ca VW Paris Est prin care ii confirma ca i-a facut revizia si GARANTEAZA pentru ORICE defect, problema etc ce i-ar putea aparea la masina pana la 45.000. In plus super discount la pretul manoperiei si consumabilelor care erau initial era tot pe la 350-400 euro. Prietenul meu a plecat cu masina murdara pana la urma si cu un gust amar. Cand am auzit nu mi-a venit sa cred, eu fiind de fata la prima revizie care a fost ireprosabila.

Morala: orice padure are uscaturile ei.

Toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Am si eu o relatare de facuta in legatura cu un service din strainatate. In vara anului 2007 am fost cu masina veche VW Golf 5 GTI la Bruxelles. Am stat acolo 2 saptamani timp in care mi s-a aprins martorul de la evacuare gaze ( martor care se mai aprinsese si in tara de cateva ori ). Am fost la ei fara programare, am vb in engleza si mi s-a spus sa le arat cartea masinii. In 15 min au luat masina si au bagat-o la express service. Dupa alte 15 min m-au chemat chiar inauntru sa-mi arate care era defectul sugerat de calculator. Le-am zis ok ca stiam de el si i-am rugat sa-mi stearga eroarea. Au facut acest lucru iar apoi la receptie am intrebat care este costul lucrarii si mi s-a spus ca nu costa nimic deoarece a fost o verificare de rutina.

In concluzie exista si dealeri deosebiti VW precum cel din Bruxelles. Sincer nu am retinut numele lui insa era undeva prin centru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vineri am primit prin posta un catalog de la Audi.

Unde sunt date tarifele orientative (+/-10% in functie de atelier) pentru aproape toate operatiunile de intretinere si reparatie:

- revizii (15k-30-60-alte intervale)

- vopsitorie, tinichigerie, geamuri etc

- piese uzuale (transmisie, etc)

- consumabile (incluzand placute, discuri, etc)

- montarea/demontarea de pneuri

- exemple de inchiriere de pneuri

totul detaliat pe model/an/motorizare.

Impecabil. Preturile nu-s foarte mici insa mie intotdeauna mi-a placut transparenta fata de mine ca si consumator. Decat sa ma duc la un service sa am numai batai de cap, asa imi pot planifica orice interventie ca buget.

Sper ca intr-o buna zi, in viata asta totusi, sa apuc sa vad asa ceva si prin tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Referitor la service-uri din strainatate,

La inceputul lunii am facut revizia nr. 3 la 33 000 km la Fabia in Milano, la un dealer Skoda - bleaks.

In Romania Skoda e o marca cu traditie deja, exista un standard de calitate pentru service-urile autorizate/reprezentante si comparativ cu ce gasesti aici la nivel de Skoda, e Rai !

Am dat 360 EUR pe schimbat uleiul, filtrele, placute de frana, lichid de frana si alte balarii - scump, foarte scump. Daca aveam timp si nu imi manca munca toate zilele saptamanale as fi mers in Elvetia, Austria la pret mai mic si Swiss Quality :) dar era deja aparuta in bord cheita de revizie.

Per total, nu recomand reviziile in Italia .. sunt f. scumpe si nu imi inspira f multa incredere service-urile de aici, par sa faca treaba de mantuiala - ce mi.a placut insa, a fost ca am dus-o dimineata si la 14.00 trebuia sa fie gata - chiar a fost.

Modificat de Raz_Van_YkE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am facut Prima revizie in Germania la Radolfzell am Bodensee. Recomand. Preturi mai mici decat in Elvetia, seriozitate maxima si amabilitate.

Aproximativ 230 euro cu ulei long life, filtru de ulei, filtru de aer si de polen schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Sa revenim un pic asupra acestui topic.

Saptamana asta am intrebat la un service SEAT din Strasbourg cat costa revizia de 120.000 + schimbarea distributiei cu pompa de apa la un Seat Leon 1.9 TDI (masina din semnatura). Noroc ca stateam pe scaun cand mi-a spus pretul: 1000 EURO :)

Bun, ajung in Bruxelles si intreb la dealer-ul de unde am cumparat masina: 860 EURO, fara pompa de apa :screwy:

Tot aici intreb si de controlul tehnic obligatoriu CT (echivalent cu ITP-ul din RO) si-mi spune 80 EURO.

Binenteles ca am comparat si cu preturile din Romania, unde ar costa in jur de 400 EURO (revizie, distributie+pompa de apa, lichid de fana si manopera) si-mi pun intrebarea: de ce e diferenta asa mare?

Toti dealerii in FR, BE si RO, spun ca folsesc piese originale, iar in Belgia sunt vreo 3 depozite mari de piese VAG.

Sunt cam derutat de situatie.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, unii din membrii vwforum se lauda ca merg si fac revizia la serviceuri autorizate in Ungaria sau Germania si ca ii costa mai putin decat in Romania. Probabil manopera este mult mai scumpa decat in Romania, de aici diferentele de pret, pentru ca piesele au acelasi pret in toata reteaua service-urilor autorizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Franta aveau un fel de catalog/tabel cu pretul pentru revizii si alte operatiuni. Mi-a dat pretul in 2 minute.

In Belgia s-a mai gandit, a mai cautat, a aproximat.

E prea scump, sincer. O sa schimb distributia in Romania, asta daca nu cumva piesele au vreo proveienta mai dubioasa, desi nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roger .. eu sa fiu in locul tau, as face schimbarea asta in RO.

La mine vine revizia de 60 000 (adica o voi face zilele astea) .. si trebuie sa schimb bujii, toate filtrele si uleiul, ori la un dealer VW/Skoda mi-au facut cu reducere un pret de aprox 400 EUR, la fabia 1.2 HTP !!!

In RO cred ca si revopseam masina de banii astia ... macar jumatate daca nu intreaga.

In cele din urma, pentru ca schimbul trebuie facut zilele astea voi merge la un Bosch Car Service unde m-ar costa in jur de 220 EUR toata povestea si toate piesele vor fi de la Bosch + uleiul pe care il voi aduce eu (Shell sau Aral).

Tin sa mentionez pentru colegii din RO care citesc aici .. nici nu va imaginati ce afacere e sa mergi la service-urile autorizate din RO, la ce preturi sunt .. iar de cele de "cartier" nici nu mai spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primele revizii ...cam pana la 90.000, erau la preturi decente in Belgia.

Oricum, voi face revizia asta in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorumarcatoru

Eu in Franta am schimbat un furtun de la turbo si m-a costat 130 de eur, din care 30 de eur manopera.

Ce m-a lasat placut surprins a fost faptul ca nu m-a costat nimic constatarea, lucru care a durat ceva pt ca furtunul era bine ascuns. Mi-au printat un deviz si mi-au zis sa sun daca ma hotarasc sa o repar la ei ca sa comande piesa si sa ma programeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!